Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018

Ο πιο διάσημος «βλάκας»,Χρήστος Ευθυμίου, Βλαχόπουλος Γιώργος

Ο πιο διάσημος «βλάκας» του ελληνικού κινηματογράφου με μετάλλιο ανδρείας και σπουδές στη Νομική


Είθισται στη διάρκεια της καριέρας ενός ηθοποιού, να υπάρξει κάποιος ρόλος, που θα τον στιγματίσει και όσα χρόνια και αν περάσουν στη συνείδηση του κοινού θα μείνει με το συγκεκριμένο ρόλο. Τα παραδείγματα πολλά σε ελληνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Στον ελληνικό κινηματογράφο, από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα, είναι χωρίς αμφιβολία εκείνο του Χρήστου Ευθυμίου.
Πρόκειται για τον πιο διάσημο και συνάμα γλυκό «βλάκα», που πέρασε από την ιστορία του κινηματογράφου. Ένας ρόλος που εκτόξευσε την καριέρα του, αλλά και του έδωσε μία ξεχωριστή θέση στην καρδιά του κοινού. Ο κόσμος λάτρεψε τον κινηματογραφικό χαρακτήρα του αφελή, που με τόσο πειστικότητα υποδύθηκε στο πανί ο Χρήστος Ευθυμίου. Και ήταν τόσο μέσα στο πετσί του ρόλου, που θαρρείς ότι και στην πραγματική του ζωή ο ηθοποιός ήταν τόσο γλυκά… αφελής.
Αλλά αυτή είναι και η δύναμη της Υποκριτικής: να υποδύεσαι έναν χαρακτήρα διαφορετικό από
αυτό που είσαι και να πείθεις τον κόσμο ότι έτσι είσαι και στη ζωή σου. Και ο Χρήστος Ευθυμίου, μόνο σαν τον υπέροχο και καλοκάγαθο «βλάκα» του Γιάννη Δαλιανίδη, στην ταινία «Ένας βλάκας και μισός», δεν ήταν. Αντίθετα, ήταν ιδιαίτερα καλλιεργημένος και μάλιστα είχε τελειώσει τη Νομική Σχολή των Αθηνών!
Η Νομική και η Μικρασιατική εκστρατεία
Ήταν 3 Αυγούστου το 1900, όταν στο Κωσταλέξι της Φθιώτιδας είδε το πρώτο φως ο Χρήστος Ευθυμίου. Γεννημένος σε μία έντονα -για την εποχή- καλλιτεχνική οικογένεια, η Υποκριτική ήταν μάλλον προδιαγραμμένο να μπει στη ζωή του. Έστω και με καθυστέρηση, όπως αποδείχθηκε στα μετέπειτα χρόνια.
Ο πατέρας του διατηρούσε στο χωριό ένα καφεζυθοπωλείο, όμως, ήταν κι ερασιτέχνης ηθοποιός. Εκείνο, λοιπόν, το μικρό καφενεδάκι, τα βράδια μετατρεπόταν σε θέατρο, φιλοξενώντας διάφορους αθηναϊκούς θιάσους αλλά και ερασιτεχνικές παραστάσεις με ντόπιους συντελεστές. Και κάπως έτσι και με αυτές τις εικόνες μεγάλωσε ο ηθοποιός. Αλλά η Υποκριτική θα αργούσε να μπει στη ζωή του.
Όταν τελείωσε το Γυμνάσιο στη Λαμία, πήρε μέρος στη Μικρασιατική Εκστρατεία κάνοντας τη στρατιωτική του θητεία. Ήταν σε μάχιμη μονάδα του Ελληνικού στρατού και αποβιβάστηκε από τους πρώτους στη Σμύρνη, τον Μάιο του 1919. Μάλιστα, αργότερα, τα ανδραγαθήματα τιμήθηκαν με το μετάλλιο ανδρείας. Ένας λεοντόκαρδος, λοιπόν, άνδρας με καρδιά μικρού παιδιού.
Μετά τον στρατό, μπήκε στη Νομική Αθηνών, όμως, στα χρόνια της φοίτησης του, μπήκε στο μυαλό του και η Υποκριτική. Ήταν ένας ανομολόγητος έρωτας που πήρε σάρκα και οστά, όταν πέρασε θριαμβευτικά στη νεοϊδρυθείσα Επαγγελματική Σχολή Θεάτρου, του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών. Το ανυπέρβλητο ταλέντο του Χρήστου Ευθυμίου έγινε αντιληπτό από τους καθηγητές της Σχολής, οι οποίοι εντυπωσιάστηκαν τόσο από το παρουσιαστικό του, όσο και από τις γκριμάτσες του. Όπλα που αργότερα αποδείχτηκαν… άσος στο μανίκι του. Όσο για τη δικηγορία; Τελείωσε τη Σχολή, ενώ προηγουμένως για να βγάζει τα προς τα ζην, δούλεψε στο υπουργείο Δικαιοσύνης. Όμως, ήξερε ότι αυτή η σχέση είχε ημερομηνία λήξης. Τα μυαλά του 25χρονου, τότε Χρήστου τα είχε πάρει ήδη η Υποκριτική.
«Πιστεύεις αλήθεια ότι κάνεις εσύ για Οιδίποδας ή για Σέξπιρ;»
Η οικογένειά του ήταν πάντα στο πλευρό του. Οι εποχές, όμως, ήταν δύσκολες και τα χρόνια φτωχικά. Έτσι, για να μπορέσει να επιβιώσει, αναγκαζόταν να δουλεύει, όσο σπούδαζε. Εκτός από το υπουργείο Δικαιοσύνης, δούλεψε και ως υποβολέας σε θεατρικές σκηνές. Εκεί, λέγεται ότι συνέβη ένα περιστατικό, που τον πείσμωσε για την μετέπειτα καλλιτεχνική του πορεία.
Ο ηθοποιός φέρεται να είχε δυσανασχετήσει που οι καθηγητές του τού έδιναν μόνο κωμικούς ρόλους. Και μία μέρα έπιασε τον διευθυντή της Σχολής και του εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του. Εκείνος, θυμωμένος με το νεαρό σπουδαστή, τον έπιασε από το γιακά, τον πήγε μπροστά από έναν καθρέφτη και φέρεται να του είπε: «Πιστεύεις στ’ αλήθεια ότι κάνεις εσύ για Οιδίποδας ή για Σέξπιρ; Κοίτα τη φάτσα σου και πες μου!».
Η αντίδραση του καθηγητή δεν στάθηκε ικανή να τον πάρει από κάτω και να γκρεμίσει το όνειρό του να παίξει στο θέατρο. Ήταν ένα διακαής πόθος και το 1929 όταν πήρε το πτυχίο του, ήξερε πώς θα κυνηγήσει το όνειρό του. Όπως και να είχε. Άλλωστε, αποφοίτησε από τη Σχολή ως ένα εξαιρετικό ταλέντο και αυτό ήταν ένα δυνατό «όπλο», για τη συνέχεια. Με το πτυχίο στο χέρι και το ταλέντο στο «δισάκι» του, ο Χρήστος Ευθυμίου ξεκίνησε το μαγευτικό του ταξίδι στο θέατρο με τον θίασο της σπουδαίας Κυβέλης. Ποιος να φανταζόταν, ένα τέτοιο ονειρικό ξεκίνημα.
Στη ζωή του, πολύ νωρίς μπήκε το τότε νεοσύστατο Βασιλικό Θέατρο (το σημερινό Εθνικό) και παρέμεινε στην κεντρική του σκηνή, ως ιδρυτικό μέλος μέχρι το 1955. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, πρωταγωνίστησε σε πλείστες θεατρικές παραστάσεις, όπου το κωμικό του ταλέντο ξεχείλιζε στη σκηνή. Μάλιστα, το 1952 δίπλα στο παράσημο ανδρείας από τη Μικρασιατική εκστρατεία για τα ανδραγαθήματά του, ήρθε να προστεθεί ένα ακόμη παράσημο, αυτό από το Γαλλικό κράτος για την εξαιρετική ερμηνεία του στον Μολιέρο. Χαρακτηρίστηκε ως μία «κωμική διάνοια», την αξία της οποίας είχε την τύχη να γνωρίσει το ευρύ κοινό και μέσα από τον κινηματογράφο. Και ας μην πρωταγωνίστησε σε πολλές ταινίες.
«Ένας βλάκας και μισός»
Η αλήθεια είναι ότι πολλοί ηθοποιοί έχουν χαρακτηριστεί από έναν ρόλο που έχουν υποδυθεί και με αυτόν έχουν περάσει στη συνείδηση του κοινού. Και σίγουρα αυτό ισχύει και με την περίπτωση του Χρήστου Ευθυμίου. Το 1959, ο Γιάννης Δαλιανίδης μετέφερε στη μεγάλη οθόνη το θεατρικό έργο του Δημήτρη Ψαθά, «Ένας βλάκας και μισός». Στο ρόλο του καλοκάγαθου, μα αφελή Θωμά Κατσαρού επιλέχθηκε ο Χρήστος Ευθυμίου, ο οποίος είχε ήδη δώσει το στίγμα του στο ρόλο του ανόητου φουκαρά.
Η ταινία γνώρισε τεράστια επιτυχία και το κοινό λάτρεψε τον αφελή αυτό χαρακτήρα, με τη χαρακτηριστική φωνή. Ο Χρήστος Ευθυμίου καθιερώθηκε στη συνείδηση όλων ως ο πιο «γλυκός βλάκας», που πέρασε ποτέ από το πανί. Και δεν έχουν άδικο.
Ένα χρόνο αργότερα, συμμετείχε σε ακόμη μία μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία, του Ιάκωβου Καμπανέλλη στην ταινία «Η Χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλίκαρα». Μία ταινία που ο κόσμος έκανε ουρές έξω από τις κινηματογραφικές αίθουσες και είχε ακόμη και εφτά προβολές μέσα στην ημέρα. Ο λόγος; Συμμετείχαν σε αυτήν, τα μεγαλύτερα αστέρια της εποχής. Από την Τζένη Καρέζη και τον Ανδρέα Μπάρκουλη, μέχρι τον Ορέστη Μακρή, τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο, τον Μίμη φωτόπουλο, τον Βασίλη Αυλωνίτη, το Νίκο Σταυρίδη, τη Δέσπω Διαμαντίδου, τον Αλέκο Λειβαδίτη και τον Χρήστο Ευθυμίου, στο ρόλο του γλυκού κι ευγενικού γιατρού. Μάλιστα, λέγεται ότι την ταινία την είχε απορρίψει ο Φίνος, επειδή φοβήθηκε πώς με τόσα αστέρια μαζεμένα, δεν θα έλειπαν οι γκρίνιες και τα προβλήματα. Κάτι βέβαια, που δεν ίσχυσε ποτέ.
Αυτή ήταν και η τελευταία του ταινία, αφού ο ηθοποιός αποφάσισε να κλείσει το σύντομο, αλλά «χρυσό» κύκλο στον κινηματογράφο. Αφοσιώθηκε στο θέατρο, όπου πήρε ακόμη ένα παράσημο για το τεράστιο ταλέντο του και την προσφορά του στο θέατρο, από τον Βασιλιά Παύλο.
Ένας γλυκός άνθρωπος
Η αλήθεια είναι πως για την προσωπική του ζωή δεν γνωρίζουμε πολλά. Και όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, είναι κυρίως μέσα από διηγήσεις φίλων και συναδέλφων του. Και όλοι συμφωνούσαν ότι ο Χρήστος Ευθυμίου ήταν και στην κανονική του ζωή ένας γλυκύτατος άνθρωπος, ευγενικός και χαμηλών τόνων. Κανείς δεν είχε να πει κάτι αρνητικό για εκείνον. Αντίθετα, ένιωθαν μόνο γλυκά συναισθήματα, που τα ενέπνεε η τόσο ευγενική φυσιογνωμία του.
Με όλους τους συναδέλφους του είχε καλή σχέση, ενώ δεν έλεγε όχι σε βραδινές εξόδους για ένα κρασάκι, με παρέα που απαρτιζόταν κυρίως, από ηθοποιούς, όπως ο Μίμης Φωτόπουλος (είχαν παίξει μαζί στην ταινία Η Άγνωστος), ο Νίκος Σταυρίδης, ο Γιάννης Γκιωνάκης κ.α. Μάλιστα, στον Τύπο της εποχής δημοσιεύονταν κατά καιρούς φωτογραφίες από εκείνες τις εξόδους. Ήταν, όμως και μοναχικός τύπος και του άρεσε να πηγαίνει στο μαγαζάκι κοντά στο σπίτι του και να πίνει καθισμένος μόνος σε ένα τραπεζάκι το κρασί του.
Ο γλυκός ηθοποιός, ο πιο διάσημος και αγαπημένος «βλάκας» του κινηματογράφου έφυγε από τη ζωή, στις 4 Μαΐου το 1971.

Βλαχόπουλος Γιώργος


Τελειώνει τη σχολή Εθνικού Θεάτρου και εμφανίζεται στους επαρχιακούς θιάσους .
Τον κερδίζει το Κ.Θ.Β.Ε. και με το θίασο Καρούσου συμμετέχει στα έργα; Το παιχνίδι της τρέλας και της φρονιμάδας, Δούκας της Παροναξίας, Απαγωγή της Σμαράγδας.
Παίζει στους θιάσους Κοτοπούλη, Θέατρο Μετροπόλιταν, θίασο Κατερίνας Φωτοπούλου, Βέμπο, Εθνικό Κήπο.
Στο Ε.Λ.Θ. παρέμεινε για πολλά χρόνια ερμηνεύοντας τους ρόλους στα έργα:
Αγαπητικός της Βοσκοπούλας (Γκόλφας), ο Χριστός Ξανασταυρώνεται (Γιαννακός), Καραϊσκάκης, Ηλίθιος, Έβδομος Ουρανός, Είναι Βαθιές οι Ρίζες, Οδύσσεια, Το Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού, και ο Πραματευτής.
Στο θίασο Αναλυτή-Ρηγοπούλου παίζει στο έργο: Είμαστε Όλοι Συνυπεύθυνοι και στο θίασο Φωτόπουλου παίζει στο έργο: Δον Καμιλλο.
Στο Κ.Θ.Β.Ε. παίζει στα έργα: Το παιχνίδι της τρέλας και της φρονιμάδας, Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν.
Στον κινηματογράφο έπαιξε στα έργα: Οι Γερμανοί Ξανάρχονται, Γρουσούζης, Σωφεράκι, Γκολ στον Έρωτα, Ρωμαίικη Καρδιά, ένας βλάκας και μισός, Η χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλίκαρα.
Είχε συμπρωταγωνιστές τους Αυλωνίτη, Μακρή,Βέμπο,Κατράκη, Χατσίσκο Παπαγιαννόπουλο και άλλους.
Το 1983 ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Θεοχάρης Μαναβής, τον τίμησε για την πολύτιμη προσφορά του στο θέατρο και τον κινηματογράφο, στο Μακεδονία-Παλλάς.
Ήταν θείος του μητροπολίτου Μονεμβασιάς και Σπάρτης Ευσταθίου και πρώτος εξάδελφος του Αθανασίου Μυλωνά, που ήταν πρόεδρος του αγροτικού συνεταιρισμού Βαλύρας.
Πέθανε το 1999.

Φιλμογραφία

Οι Γερμανοί ξανάρχονται… (1948)
Χαμένοι άγγελοι (1948)
Ο Μεθύστακας (1950)
Ο Μίκης και ο Φίκης / Προπαντός ψυχραιμία (1951)
Ο γρουσούζης (1952)
Το Κορίτσι της Ταβέρνας (1952)
Η Αγνή του Λιμανιού (1952)
Αγγελος με Χειροπέδες (1952)
Το σωφεράκι (1953) [Γρηγόρης]
Οι Μεγάλοι Δρόμοι (1953)
Ρωμέικη Καρδιά (1953)
Οι Ουρανοί είναι Δικοί μας (1953)
Γκολ στον έρωτα (1954) [Θύμιος Τσανάκας]
Ιστορία μιας κάλπικης λίρας (1955)
Ο ζηλιαρόγατος (1956)
Γραφείο Συνοικεσίων (1956) [Τοτός]
Το Παιδί του Δρόμου (1957)
Κατά λάθος μπαμπάς (1957)
Το κορίτσι της φτωχογειτονιάς (1957) [Μανώλης]
Το Γυμνό Μοντέλο (1960)
Το Κλωτσοσκούφι (1960)
Συνοικία το «όνειρο» (1961)
Αντιγόνη (1961) [πρεσβύτερος]
Θρίαμβος (1962)
Είναι Σκληρός ο Χωρισμός (1963)
Ένας βλάκας… με πατέντα! (1963)
Για την Αγάπη του Παιδιού μου (1963)
Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης (1963)Ο Ανήφορος (1964)
Η μοίρα μας χτύπησε σκληρά (1966)Τα αδέλφια μου (1966)
Θα κάνω πέτρα την καρδιά μου (1968) [Νικόλας Ματαράγκας]
Ευχαριστούμε θερμά το greekactor.blogspot.gr για τις πληροφορίες.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΒΑΛΥΡΑΙΟ ΗΘΟΠΟΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟ(ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ)

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
 ΒΑΛΥΡΑ ΙΘΩΜΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
 Τ.Κ. 24002, ΤΗΛ 2724071016
Γεννήθηκε το 1910 στη Βαλύρα Μεσσηνίας και ακολουθεί το δύσκολο δρόμο της έβδομης τέχνης, του θεάτρου και του κινηματογράφου. Τελειώνει τη σχολή Εθνικού Θεάτρου και εμφανίζεται στους επαρχιακούς θιάσους . Τον κερδίζει το Κ.Θ.Β.Ε. και με το θίασο Καρούσου συμμετέχει στα έργα; Το παιχνίδι της τρέλας και της φρονιμάδας, Δούκας της Παροναξίας, Απαγωγή της Σμαράγδας. Παίζει στους θιάσους Κοτοπούλη, Θέατρο Μετροπόλιταν, θίασο Κατερίνας Φωτοπούλου, Βέμπο, Εθνικό Κήπο. Στο Ε.Λ.Θ. παρέμεινε για πολλά χρόνια ερμηνεύοντας τους ρόλους στα έργα:
Αγαπητικός της Βοσκοπούλας (Γκόλφας), ο Χριστός Ξανασταυρώνεται (Γιαννακός), Καραϊσκάκης, Ηλίθιος, Έβδομος Ουρανός, Είναι Βαθιές οι Ρίζες, Οδύσσεια, Το Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού, και ο Πραματευτής. Στο θίασο Αναλυτή-Ρηγοπούλου παίζει στο έργο ; Είμαστε Όλοι Συνυπεύθυνοι και στο θίασο Φωτόπουλου παίζει στο έργο: Δον Καμιλλο. Στο Κ.Θ.Β.Ε. παίζει στα έργα: Το παιχνίδι της τρέλλας και της φρονιμάδας, Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν.

Στον κινηματογράφο έπαιξε στα έργα: Οι Γερμανοί Ξανάρχονται, Γρουσούζης, Σωφεράκι, Γκολ στον Έρωτα, Ρωμαίικη Καρδιά, ένας βλάκας και μισός, Η χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλίκαρα. Είχε συπρωταγωνιστέςτους Αυλωνίτη, Μακρή,Βέμπο,Κατράκη, Χατσίσκο Παπαγιαννόπουλο και άλλους
Το 1983 ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Θεοχάρης Μαναβής, τον τίμησε για την πολύτιμη προσφορά του στο θέατρο και τον κινηματογράφο, στο Μακεδονία-Παλλάς
Είναι θείος του μητροπολίτου Μονεμβασιάς και Σπάρτης Ευσταθίου και πρώτος εξάδελφος του Αθανασίου Μυλωνά, που ήταν πρόεδρος του αγροτικού συνεταιρισμού Βαλύρας.
Με βάση το αρχείο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος ο Γιώργος Βλαχόπουλος συμμετείχε ενεργά από το 1962, μέχρι το 1988. Έπαιξε στο διάστημα αυτό 51 θεατρικά έργα και δεν συμμετείχε το 1963 και 1983-85.
Τα έτη 1962,64,68,76,78,80, 82,86 και 1988 (εννέα χρονιές).συμμετείχε σε ένα έργο.
Τα έτη 1966,69, 74. 77, 79,81 και 1987 (εφτά χρονιές), συμμετείχε σε 2 έργα.
Τά έτη 1972 και 1975 (δύο χρονιές), συμμετείχε σε τρία έργα.
Τά έτη 1967,70, 71, (τρεις χρονιές), συμμετείχε σε τέσσερα έργα.
Και τα έτη 1965 και 1973 (δύο χρονιές), συμμετείχε σε πέντε έργα.
Ο ρόλος του ηθοποιού Γιώργου Βλαχόπουλου, το έργο και η αντίστοιχη χρονολογία, φαίνεται παρακάτω, όπως έχει αρχειοθετηθεί, από το κρατικό θέατρο Βορείου Ελλάδος. Ευχαριστώ την υπεύθυνη του Θεάτρου Δήμητρα Βαλεοντή, για το ενδιαφέρον της που με ενημέρωσε σχετικά με το ψηφιακό αρχείο του Κ.Θ.Β.Ε.

Βλαχόπουλος, Γιώργος
Ηθοποιός
Συνεργασίες με το ΚΘΒΕ
. Αιχμάλωτοι / Παλαιολογοπούλου Άντα Ν. (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (14/12/1967)
[Ηθοποιός]
. Άμλετ / Σαίξπηρ Ουίλλιαμ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (02/04/1988)
[Ηθοποιός]
. Γαμήλιο εμβατήριο / Τερζάκης Άγγελος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (18/01/1975)
[Ηθοποιός]
. Δύσκολος - Σαμία / Μένανδρος (Συγγραφέας) - Κομοτηνή (04/07/1975)
[Ηθοποιός]
. Εκκλησιάζουσες / Αριστοφάνης (Συγγραφέας) - Θεσσαλονίκη, Δημοτικό Θέατρο Κήπου (17/07/1969)
[Ηθοποιός]
. Ένας εχθρός του λαού / Ίψεν Ερρίκος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (10/11/1965)
[Ηθοποιός]
. Έρωτας και ραδιουργία / Σίλλερ Φρήντριχ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (30/12/1978)
[Ηθοποιός]
. Η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας / Ντύρρενματ Φρήντριχ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (15/03/1979)
[Ηθοποιός]
. Η ζωή είναι όνειρο / Καλντερόν ντε λα Μπάρκα Πέντρο, Κατσέλης Πέλος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (03/03/1967)
[Ηθοποιός]
. Η κωμωδία των παρεξηγήσεων / Σαίξπηρ Ουίλλιαμ (Συγγραφέας) - Καβάλα, Δημοτικό Στάδιο (24/06/1972)
[Ηθοποιός]
. Η νύφη της Κούλουρης / Παντόπουλος Ευάγγελος (Συγγραφέας) - Σέρρες (28/06/1970)
[Ηθοποιός]
. Η τύχη της Μαρούλας / Κορομηλάς Δημήτριος (Συγγραφέας) - Θεσσαλονίκη, Δημοτικό Θέατρο Κήπου (02/07/1981)
[Ηθοποιός]
. Κάπταιν Μπράσμπαουντ / Σω Τζωρτζ Μπέρναρντ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (14/01/1973)
[Ηθοποιός]
. Κόμης Έντερλαντ / Φρις Μαξ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (21/12/1973)
[Ηθοποιός]
. Κοριολανός / Σαίξπηρ Ουίλλιαμ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (08/11/1973)
[Ηθοποιός]
. Λυσιστράτη / Αριστοφάνης (Συγγραφέας) - Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (24/07/1965)
[Ηθοποιός]
. Μάνα Κουράγιο / Μπρεχτ Μπέρτολτ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (18/12/1982)
[Ηθοποιός]
. Μορφές ονείρου: Τα σαλιγκάρια, Ένα δράμα τιμής, Οι ένοχοι / Ρικούδης Βαγγέλης, Ταξιάρχης Ντίνος, Σαμουηλίδης Χρήστος (Συγγραφέας) - Καβάλα, Κινηματοθέατρο 'Απόλλων' (04/05/1972)
[Ηθοποιός]
. Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας / Κορομηλάς Δημήτριος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (25/01/1974)
[Ηθοποιός]
. Ο άνθρωπος και τα όπλα / Σω Τζωρτζ Μπέρναρντ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (24/11/1965)
[Ηθοποιός]
. Ο Βασιλικός / Μάτεσις Αντώνιος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (26/10/1970)
[Ηθοποιός]
. Ο γλάρος / Τσέχωφ Άντον (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (11/03/1965)
[Ηθοποιός]
. Ο Διάκος / Πατατζής Σωτήρης (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (21/04/1971)
[Ηθοποιός]
. Ο έμπορος της Βενετίας / Σαίξπηρ Ουίλλιαμ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (09/11/1967)
[Ηθοποιός]
. Ο εξηνταβελώνης / Οικονόμου Κωνσταντίνος (Συγγραφέας) - Κύπρος, Λευκωσία, Αμφιθέατρο Μακαρίου Γ' (Σχολή τυφλών) (06/07/1977)
[Ηθοποιός]
. Ο ηλίθιος / Σκουλούδης Μανώλης (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (31/01/1980)
[Ηθοποιός]
. Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν / Μπρεχτ Μπέρτολτ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (29/01/1965)
[Ηθοποιός]
. Ο κύκλος με την κιμωλία / Μπρεχτ Μπέρτολτ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (15/12/1977)
[Ηθοποιός]
. Ο προεστώς του χωριού / Περεσιάδης Σπυρίδων (Συγγραφέας) - Καβάλα, Δημοτικό Στάδιο (04/07/1971)
[Ηθοποιός]
. Ο τρελός της Βαβέλ / Μάλαμας Χριστόφορος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (09/02/1966)
[Ηθοποιός]
. Ο υπηρέτης δύο αφεντάδων / Γκολντόνι Κάρλο (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (20/01/1967)
[Ηθοποιός]
. Οι βάτραχοι / Αριστοφάνης (Συγγραφέας) - Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (24/07/1971)
[Ηθοποιός]
. Οι γυναίκες διασκεδάζουν / Γκολντόνι Κάρλο (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (24/01/1969)
[Ηθοποιός]
. Οι εχθροί / Γκόργκυ Μαξίμ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (12/12/1975)
[Ηθοποιός]
. Όνειρο καλοκαιριάτικης νύχτας / Σαίξπηρ Ουίλλιαμ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (25/02/1971)
[Ηθοποιός]
. Όρνιθες / Αριστοφάνης (Συγγραφέας) - Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (11/08/1973)
[Ηθοποιός]
. Πενθεσίλεια / Κλάιστ Χάινριχ φον (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (20/12/1986)
[Ηθοποιός]
. Σίβυλλα / Σικελιανός Άγγελος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (26/10/1962)
[Ηθοποιός]
. Συναπάντημα στην Πεντέλη / Θεοτοκάς Γιώργος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (14/12/1974)
[Ηθοποιός]
. Τα ίδια και τα ίδια / Σουρής Γεώργιος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (25/12/1976)
[Ηθοποιός]
. Τα παντρολογήματα/ Ο γάμος / Γκόγκολ Νικολάι, Τσέχωφ Άντον (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (15/03/1973)
[Ηθοποιός]
. Τελευταία ώρα / Σεμπαστιάν Μιχαήλ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (14/02/1981)
[Ηθοποιός]
. Το δάσος / Οστρόφσκυ Αλεξάντερ (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (24/02/1972)
[Ηθοποιός]
. Το ζευγάρωμα / Ξενόπουλος Γρηγόριος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (09/01/1970)
[Ηθοποιός]
. Το μπουκάλι / Ζιώγας Βασίλης (Συγγραφέας) - Βασιλικό Θέατρο (01/04/1987)
[Ηθοποιός]
. Το παιχνίδι της τρέλας και της φρονιμάδας / Θεοτοκάς Γιώργος (Συγγραφέας) - Βασιλικό Θέατρο (11/02/1987)
[Ηθοποιός]
. Το παιχνίδι της τρέλας και της φρονιμάδας / Θεοτοκάς Γιώργος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (19/12/1964)
[Ηθοποιός]
. Το φιόρο του Λεβάντε / Ξενόπουλος Γρηγόριος (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (28/04/1968)
[Ηθοποιός]
. Τρικυμία σε φλυτζάνι / Γκούφας Βαγγέλης (Συγγραφέας) - Θεσσαλονίκη, Δημοτικό Θέατρο Κήπου (11/08/1979)
[Ηθοποιός]
. Φάουστ / Γκαίτε Βόλφγκανγκ Γιόχαν (Συγγραφέας) - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών - Κεντρική Σκηνή (14/02/1970)
[Ηθοποιός]
. Ψυχοσάββατο/ Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού/ Με το ζόρι παντρειά / Τσέχωφ Άντον, Ξενόπουλος Γρηγόριος, Μολιέρος (Συγγραφέας) - Ηράκλεια Σερρών (18/10/1966)
[Ηθοποιός]
Παράλληλα κάνουμε μελέτη, έρευνα, καταγραφή, στο αρχείο της ΕΡΤ και σε κινηματογραφικούς παραγωγούς ταινιών και όταν ολοκληρωθεί, θα το αναρτήσουμε.
Τιμούμε τη μνήμη των συγχωριανών μας ,που πρόσφεραν στο κοινωνικό σύνολο και επιθυμούμε να διασωθεί και προβληθεί το έργο του, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Αργότερα μπορεί να εκδοθεί ένα έντυπο με όλο το θεατρικό και κινηματογραφικό έργο του Βαλυραίου Γιώργου Βλαχόπουλου (Γιώργου Μυλωνά).





Δεν υπάρχουν σχόλια: