ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΒΑΛΥΡΑ ΙΘΩΜΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΚ24002
ΤΗΛ2724071016
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΟΣΚΩΛΗΚΑ |
ΥΦΑΝΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ ΑΠΟ ΦΥΤΑ-ΖΩΑ
Τα ρούχα που φοράμε,τα υφάσματα που χρησιμοποιούμε στο σπίτι είναι μάλλινα, μεταξωτά, λινά , βαμβακερά,χάσικα και συνθετικά. Οι ίνες που δημιουργούνται τα υφάσματα είναι από:
Α. ΦΥΤΑ
ΛΙΝΑΡΙ-ΧΑΣΙΣΟΔΕΝΔΡΟ-ΒΑΜΒΑΚΙ-ΣΠΑΡΤΟ
Β.ΖΩΑ
ΜΕΤΑΞΟΣΚΩΛΗΚΑΣ-ΜΑΛΛΙ ΑΠΟ ΠΡΟΒΑΤΑ,ΓΙΔΙΑ
Γ.ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ. Από διάφορες πρώτες ύλες.
Γ.ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ. Από διάφορες πρώτες ύλες.
ΛΙΝΑΡΙ
Τα πιο ευχάριστα συναισθήματα για όλα τα παιδιά ήταν η απασχολησή μας με το φυτό λινάρι. Όταν ωρίμαζε το ξεριζώναμε και το κάναμε μάτσα. Στη συνέχεια του κόβαμε τις ρίζες και την κορυφή με τον καρπό, από τον οποίο βγάζαμε το λιναρόσπορο. Αφού το λιάζαμε για μερικές μέρες να ξεραθεί, το φορτώναμε στα ζώα και το πηγαίναμε στο ποτάμι μαζί με λούπινα (όσοι είχαν) να τα ξεπικράνουμε στο ποτάμι για να τα φαμε, βάζοντας τα μέσα στο νερό. Το λινάρι το πλακώναμε με πέτρες για να μουλιάσει 2 εβδομάδες και μετά το βγάζαμε να στεγνώσει για να το πάμε σπίτι. Οι επισκέψεις στο ποτάμι συνοδεύονταν με μπάνιο, ψάρεμα και παιχνίδι, που συμμετείχαν πολλά παιδιά. Γυναίκες και άντρες με τους κόπανους, κακαβόστρες, σαπούνι, αλισίβα, έπλεναν τα χειμερινά «σκουτιά» του ύπνου και ότι άλλο υπήρχε για πλύσιμο. Όλοι είμαστε σε δράση. Στη συνέχεια οι διαδικασίες επεξεργασίας στο λινάρι ήταν:
· Σπάσιμο στο λάκκο.
· Λανάρισμα με τα λανάρια, για να φύγουν οι μικρές σκληρές ίνες.
· Πλέξιμο στη ρόκα με το σφοντύλι και το αδράχτι, για να γίνει νήμα.
· Το νήμα γινόταν θηλιές στην ανέμη, με τη συνεργασία της σβίγας.
· Βάψιμο με διάφορα επιθυμητά χρώματα, από αγριόχορτα που ήταν φυλαγμένα σε αρμαθιές και κρεμασμένα στη ντράβα του σπιτιού, δίπλα στις φωλιές, που έχτιζαν τα χελιδόνια κάθε άνοιξη, μπαίνοντας από τις χαραμάδες της πόρτας. Που μυαλό να καταγράψουμε αυτές τις απλές συνταγές βαψίματος με τα διάφορα αγριόχορτα και φυτά.
· Γέμισμα καλαμποκανιών ή μασουριών με τη βοήθεια της διάστρας.
· Τοποθέτηση τους στις σαίτες διαφόρων μεγεθών.
· Το στημόνιασμα ήταν μια άλλη ευχάριστη δραστηριότητα όπου μας έβαζαν να μετράμε τις κλωστές ανάλογα με το είδος του χτενιού (πόσες κλωστές χωράει) και τοποθετούσαν το νήμα πάνω σε φουρκάδες. Τη δουλειά αυτή την έκαναν κυρίως οι γιαγιάδες.
· Τέλος αφού ήταν έτοιμο το στημόνι με τελευταία δραστηριότητα να περνάμε με τέχνη τις κλωστές από τα μιτάρια και το χτένι μαζί με το υφάδι, ο αργαλειός έπιανε φωτιά. Η μαγεία των χρωμάτων των κλωστών που κρέμονταν πάνω στον αργαλειό, το σχέδιο ύφανσης και το μέτρημα των πόντων, ήταν για μας παιχνίδι, ιεροτελεστία, ηδονή και δημιουργία. Βγάζαμε έτσι και το χαρτζιλίκι μας ή αυτοσχεδιάζαμε στην ύφανση ή υλοποιούσαν οι γονείς μας μια υποσχεσή τους. Όλα τα σπίτια είχαν τον αργαλειό τους και με τις δραστηριότητες αυτές ξύπναγε πολύ σύντομα το μυαλό των παιδιών και ήταν ένα από τα καλύτερα και ευχάριστα μαθήματα ζωής, γιατί έκαναν παρέα με έμπειρες γιαγιάδες τις οποίες τώρα τα νέα παιδιά δεν έχουν και η όλη δραστηριότητα γύρω από τον αργαλειό και το λινάρι τους είναι άγνωστη. Όταν ο ρουχισμός πάλιωνε τον κάναμε κουρέλια και στη συνέχεια υφαίναμε κουρελούδες που ήταν αρκετά χρηστικές για κάθε νοικοκυριό.
Η σημερινή εποχή μας, έχει κάνει άγνωστα ή σπάνια τα ελληνικά λινά υφάσματα και τον αργαλειό. Πιστεύω όμως ότι πολύ σύντομα θα επανέλθει αυτή η ευχάριστη δραστηριότητα και η ανακύκλωση επαναχρησιμοποίηση υλικών.
1.ΛΙΝΑΡΙ.Αγγειόσπερμο, ποώδες, δικότυλο φυτό το λινάρι επιστ. Λίνον (Linum) ανήκει στην τάξη Λινώδη και στην οικογένεια Λινίδες με 230 περίπου είδη των εύκρατων περιοχών και των περιοχών της Μεσογείου.
Το λινάρι καλλιεργείται για τις κλωστικές ίνες του από τις οποίες κατασκευάζονται λινά νήματα και υφάσματα.
Η καταγωγή του είναι από την Ασία και είναι ένα από τα αρχαιότερα κλωστικά φυτά. Δείγματα λινών υφασμάτων βρέθηκαν σε ανασκαφές σε άριστη κατάσταση και χρονολογούνται από τη νεολιθική εποχή. Στην Αίγυπτο το 3400 π.Χ. κατασκεύαζαν υφάσματα και ρούχα από λινάρι. Στις πυραμίδες μερικές από τις μούμιες ήταν τυλιγμένες με λεπτές λωρίδες από λινό ύφασμα. Από την Αίγυπτο το λινάρι διαδόθηκε στις άλλες χώρες της Μεσογείου και στη συνέχεια στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Το λινάρι είναι ετήσιο φυτό και οι κυριότερες ποικιλίες του είναι δύο. Αυτές που καλλιεργούνται για τις ίνες τους και λέγονται κλωστικές και αυτές που καλλιεργούνται για τα σπόρια τους από τα οποία βγαίνει ένα είδος λαδιού το λινέλαιο. Οι τελευταίες λέγονται ελαιοδοτικές ποικιλίες. Το ύψος του φυτού στις κλωστικές ποικιλίες φτάνει το 1,5 μέτρο, ενώ στις ελαιοδοτικές το ένα.
Το λινάρι καλλιεργείται για τις κλωστικές ίνες του από τις οποίες κατασκευάζονται λινά νήματα και υφάσματα.
Η καταγωγή του είναι από την Ασία και είναι ένα από τα αρχαιότερα κλωστικά φυτά. Δείγματα λινών υφασμάτων βρέθηκαν σε ανασκαφές σε άριστη κατάσταση και χρονολογούνται από τη νεολιθική εποχή. Στην Αίγυπτο το 3400 π.Χ. κατασκεύαζαν υφάσματα και ρούχα από λινάρι. Στις πυραμίδες μερικές από τις μούμιες ήταν τυλιγμένες με λεπτές λωρίδες από λινό ύφασμα. Από την Αίγυπτο το λινάρι διαδόθηκε στις άλλες χώρες της Μεσογείου και στη συνέχεια στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Το λινάρι είναι ετήσιο φυτό και οι κυριότερες ποικιλίες του είναι δύο. Αυτές που καλλιεργούνται για τις ίνες τους και λέγονται κλωστικές και αυτές που καλλιεργούνται για τα σπόρια τους από τα οποία βγαίνει ένα είδος λαδιού το λινέλαιο. Οι τελευταίες λέγονται ελαιοδοτικές ποικιλίες. Το ύψος του φυτού στις κλωστικές ποικιλίες φτάνει το 1,5 μέτρο, ενώ στις ελαιοδοτικές το ένα.
2. ΧΑΣΙΣΟΔΕΝΔΡΟ.Το παλιό κανναβουργείο στο Βαρόσι της Έδεσσας
Το κανναβουργείο της Έδεσσας βρίσκεται δίπλα στους μύλους, στην τοποθεσία ‘Μεγάλος Κρημνός’ λίγο έξω από το Βαρόσι, την παλιά συνοικία της πόλης.
Πρόκειται για ένα εργοστάσιο που παρήγαγε σχοινιά,,πανιά, και σπάγκους από ινδική κάνναβη η οποία εισαγόταν από το Μπεναρές.
Η διαδικασία κατεργασίας της κάνναβης και κατασκευής των σχοινιών ήταν δύσκολη αλλά εξαιρετικά μεθοδική και το εργοστάσιο γνώρισε ημέρες μεγάλης ακμής κατά το Μεσοπόλεμο, οπότε και προμήθευε σχεδόν αποκλειστικά το μεγαλύτερο μέρος της χώρας.
Το εργοστάσιο παρήκμασε μετά το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου και χαρακτηρίστηκε ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο το 1983. Σήμερα, αναπλάθεται με στόχο να αποτελέσει πόλο έλξης και χώρο μάθησης, που θα συμβάλει στην αναβίωση της ιστορίας της περιοχής.
3. Βαμβάκι. Αγγειόσπερμο, δικότυλο φυτό το βαμβάκι ανήκει στην τάξη των Μαλαχωδών και στην οικογένεια των Μαλαχοειδών. Ιθαγενές των τροπικών περιοχών της Αφρικής και της Ασίας είναι γνωστό απο τα πανάρχαια χρόνια και καλλιεργείται για τις ίνες του.Σε ανασκαφές που έγιναν στην Ινδία βρέθηκαν υπολείμματα υφασμάτων από βαμβάκι που υπολογίζονται γύρω στο 3000 π.Χ. Στην Ελλάδα πρωτοήρθε από την Ασία κατά την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου γύρω στο 325 π.Χ. Η καλλιέργειά του στη συνέχεια εξαπλώθηκε στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου. Τα χρόνια εκείνα το βαμβάκι αναφερόταν ως δέντρο, γεγονός που αποδεικνύει ότι καλλιεργούσαν δενδροειδείς ποικιλίες βαμβακιού. Η καλλιέργεια του βαμβακιού στην Ελλάδα αναφέρεται από τον Παυσανία το 2 μ.Χ. αιώνα με την ονομασία ‘’βύσσος’’. Η καλλιέργεια του επεκτάθηκε σε μεγάλη κλίμακα γύρω στο 550 μ.Χ.
4.Το σπάρτο (Spartium junceum, Σπάρτιον το βουρλοειδές) είναι αγγειόσπερμο, δικοτυλήδονο φυτό, το οποίο ανήκει στην τάξη των Κυαμωδών και στην οικογένεια των Χεδρωπών ή Κυαμοειδών.
Είναι θάμνος με καταγωγή από την περιοχή της Μεσογείου και φθάνει σε ύψος τα δύο μέτρα. Έχει μακριούς, λεπτούς, μυτερούς στην άκρη βλαστούς που είναι σχεδόν γυμνοί, χωρίς φύλλα. Τα άνθη του είναι κίτρινου χρώματος, αρωματικά και σχηματίζουν βότρυες. Ο καρπός του, όταν ωριμάσει, σκορπίζει τους σπόρους.
Τα φυτά βρίσκονται διάσπαρτα σε πεδινές και ημιορεινές περιοχές και είναι από τα πιο κοινά θαμνώδη είδη στην Ελλάδα.
Τα σπάρτα καλλιεργούνται επίσης ως καλλωπιστικά και τοποθετούνται κατά μήκος των δρόμων αλλά και, λόγω του δυνατού ριζικού συστήματος τους, για την συγκράτηση των διαβρωμένων εδαφών. Οι βλαστοί τους χρησιμοποιούνται στην κατασκευή καλαθιών και ψάθινων καπέλων.Οπαππούς του Γιάννη Λινάρδου κατασκεύχε τριχιές με δικής του επινόησης εργαλείο, το οποίο προσπαθεί να βρεί, για να το φωτογραφίσουμε.
ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ Γ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΚΔΟΣΗ 1955,ΣΕΛΙΔΕΣ 239-41
239
116. Η ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΟΣΚΩΛΗΚΟΣ
Ὁ Κωστάκης, τὸ κουτὶ μὲ τὸν κουκουλόσπορο,ποὺ τοῦ εἶχε δώσει ὁ κὺρ - Θᾶνος στὴν πόλι, τὸ ἔφερε στὸ δάσκαλό του. Κι ἐκεῖνος τὸν ἐτακτοποίησεσὲ μιὰ γωνιὰ τοῦ σχολείου, σὲ ράφια, ποὺ τὴν ὠνόμασαν «Γωνιὰ τοῦ μεταξοσκώληκος». Ἡ γωνίαα ὐτὴ ἐτραβοῦσε κάθε μέρα τὰ παιδιά.Κάθε ἡμέρα, ἀπὸ τότε ποὺ ἐβγῆκαν τὰ σκουληκάκια ἀπὸ τὰ αὐγά, τὰ παιδιὰ τοὺς ἐκουβαλοῦσαν μουρόφυλλα κι αὐτὰ ἔτρωγαν ἀχόρταγα καὶ ἐμεγάλωναν. Μὲ μεγάλη περιέργεια παρακολουθοῦσαν, ὅσα παιδιὰ δὲν εἶχαν ἰδεῖ ἄλλη φορὰ μεταξοσκώληκα, τὸ μεγάλωμά του καὶ τὶς ἀλλαγές του.Καὶ νά τί ἔγραψαν στὴν ἔκθεσί τους:«Ἐπλησίαζαν οἱ ἡμέρες τῆς ἀλλαγῆς. Οἱ μεταξοσκώληκες ἐσήκωναν τὸ κεφάλι καὶ ἔμεναν ἀκίνητοι 24 ὧρες. Καὶ τότε ἔσκαζε τὸ δέρμα τους κι ἔβγαιναν ἀπὸ μέσα μεγαλύτεροι. Ἀμέσως ξανάρχιζαν τὸ φαγητό. Κάθε ἡμέρα ἐμεγάλωναν καὶ πιὸ πολύ,
240
ὥσπου ἔγιναν σκουλήκια χονδρὰ σὰν τὸν δείκτη τοῦ χεριοῦ μας. Εἶχαν περάσει πέντε ἡλικίες μέσα σὲ 32 ἡμέρες. Κι ἕνα πρωΐ μερικὰ ἐσταμάτηοαν νὰ τρῶνε.― Θέλουν κλαδί, νὰ πλέξουν τὸ κουκούλι τους,ἔλεγαν τὰ παιδιά. Ἐπήγαμε σὲ μιὰ πλαγιὰ τοῦ βουνοῦ καὶ ἐφέραμε ρείκια καὶ θυμάρια. Ὅσα σκουλήκια εἶχαν πιὰ τελειώσει τὸ φαγητὸ καὶ τὸ μεγάλωμα ἐσκαρφάλωναν στὰ κλαδιά. Ἐπῆρε τὸ καθένα τὴ θέσι του ἀνάμεσα στὰ κλωναράκια κι ἄρχιοε νὰ πλέκῃ τὸ κουκούλι, ἕνα σπιτάκι δίχως θύρα καὶ παράθυρα. Ἐπέρασαν ὀκτὼ ἡμέρες κι ἕνα πρωΐ σὲ μερικὰ κουκούλια εἴδαμε ν’ ἀνοίγωνται κάποιες στρογγυλὲς τρυπίτσες κι ἀπὸ τὴν κάθε μιὰ νὰ προβάλλῃ ἕνα κεφαλάκι. Σὲ λίγο ἐβγῆκαν πεταλοῦδες. Τὰ σκουληκάκια δὲν ὑπῆρχαν πιά. Οἱ πεταλοῦδεςἐ γέννησαν κάτι κίτρινα μικρούλικα αὐγά, τὸν κουκουλόσπορο, κι ὕστερα ἐψόφησαν».
117. 0 ΜΕΤΑΞΟΣΚΩΛΗΚΑΣ
— Μικρὲ μεταξοσκώληκα,τί θέλεις νὰ σοῦ στείλω;— Θέλω τῆς ἄσπρης τῆς μουριᾶς
241
νὰ φάω ἐγὼ τὸ φύλλο.— Τώρα τί θές; Τὸ σῶμά σου δὲν εἶναι πιὰ μικρούλι.— Θέλω ἡσυχία καὶ κλαδί,νὰ πλέξω τὸ κουκούλι.— Μὲς στὸ χρυσὸ κουκούλι σου,πές μου, τί κάνεις τώρα;— Μιὰ πεταλούδα γίνομαι καὶ θά ᾽βγω κάποιαν ὥρα.
«Τραγουδιστὴς τῶν Παιδιῶν» Στελ. Σπεράντσας
Υφάσματα
Φυσικά:
Βαμβάκι:
Η φυσική του ίνα παράγεται από το ομόνυμο φυτό, με γνωστές υποκατηγορίες την ελαφριά ποπλίνα,το πιο παχύ και γυαλιστερό μερσεριζέ, το πικέ (με τις τελίτσες π.χ. polo shirts), το terry cloth (πετσετέ) και το twill.
Υπερ: Απορροφητικό,δροσερό. Δεν το τρώει ο σκόρος και σιδερώνεται εύκολα
Κατά: Τσαλακώνει σχετικά εύκολα (για να είναι πιο βολικό το συναντάμε συχνά με συνθετικές προσμίξεις). Ξεθωριάζει.Γενικά δεν είναι από τις πιο ανθεκτικές φυσικές ίνες με εξαίρεση το ντενίμ.
Η φυσική του ίνα παράγεται από το ομόνυμο φυτό, με γνωστές υποκατηγορίες την ελαφριά ποπλίνα,το πιο παχύ και γυαλιστερό μερσεριζέ, το πικέ (με τις τελίτσες π.χ. polo shirts), το terry cloth (πετσετέ) και το twill.
Υπερ: Απορροφητικό,δροσερό. Δεν το τρώει ο σκόρος και σιδερώνεται εύκολα
Κατά: Τσαλακώνει σχετικά εύκολα (για να είναι πιο βολικό το συναντάμε συχνά με συνθετικές προσμίξεις). Ξεθωριάζει.Γενικά δεν είναι από τις πιο ανθεκτικές φυσικές ίνες με εξαίρεση το ντενίμ.
Λινό:
Το ύφασμα από λινάρι είναι πιο ανθεκτικό και γυαλιστερό από το βαμβάκι, καθώς και ένα από τα πιο παλιά γνωστά υλικά
Το ύφασμα από λινάρι είναι πιο ανθεκτικό και γυαλιστερό από το βαμβάκι, καθώς και ένα από τα πιο παλιά γνωστά υλικά
Υπερ:Για το καλοκαίρι, απορροφητικό, αφήνει το σώμα να αναπνεύσει
Κατά:Τσαλακώνει,ξεθωριάζει. Φοριέται μόνο το καλοκαίρι.
Κατά:Τσαλακώνει,ξεθωριάζει. Φοριέται μόνο το καλοκαίρι.
Μετάξι:
Ένα από τα πιο γνωστά και πολυτελή φυσικά υφάσματα, είναι μαλακό, ανθεκτικό και απορροφητικό. Οι ίνες του παράγονται από το κουκούλι του μεταξοσκώληκα. Μπορεί να είναι και πιο ματ και "άγριο" όχι απαραίτητα σατέν, όπως το σουά σοβάζ και το σαντουγκ.
Υπέρ:Είναι πολύ ελαστικό, δεν τσαλακώνει, δεν ξεβάφει, δεν ξεχειλώνει. Φοριέται όλο τον χρόνο.
Κατά:Είναι αρκετά ακριβό. Θέλει προσεκτική μεταχείρηση στο καθάρισμα. Ευαίσθητο στο σιδέρωμα και στα αποσμητικά
Ένα από τα πιο γνωστά και πολυτελή φυσικά υφάσματα, είναι μαλακό, ανθεκτικό και απορροφητικό. Οι ίνες του παράγονται από το κουκούλι του μεταξοσκώληκα. Μπορεί να είναι και πιο ματ και "άγριο" όχι απαραίτητα σατέν, όπως το σουά σοβάζ και το σαντουγκ.
Υπέρ:Είναι πολύ ελαστικό, δεν τσαλακώνει, δεν ξεβάφει, δεν ξεχειλώνει. Φοριέται όλο τον χρόνο.
Κατά:Είναι αρκετά ακριβό. Θέλει προσεκτική μεταχείρηση στο καθάρισμα. Ευαίσθητο στο σιδέρωμα και στα αποσμητικά
Νήματα:
Ανκορά:πολύ μαλακό νήμα με αφράτη και χνουδωτή υφή που προέρχεται απ'τον ομόνυμο λαγό. πολλές φορές το συναντάμε σε προσμίξεις με μαλλί ή ακρυλικό και είναι ιδανικό για βραδινά πλεκτά.
Κασμίρ:Προέρχεται από το τρίχωμα της κατσίκας από το Κασμίρ και είναι το πιο μαλακό, πολυτελές και ζεστό στο είδος. Θα το βρείς σε πολλές τιμές και είδη. Γίνεται μόνο από το υπόστρωμα που έχουν αυτά τα ζώα - πολύ μαλακό και αφράτο - για να τα κρατά ζεστα στις καιρικές συνθήκες που ζούν. Τα κομμάτια από την Αγγλία / Σκοτία και την Ιταλία θεωρούνται τα καλύτερα.
Κασμίρ:Προέρχεται από το τρίχωμα της κατσίκας από το Κασμίρ και είναι το πιο μαλακό, πολυτελές και ζεστό στο είδος. Θα το βρείς σε πολλές τιμές και είδη. Γίνεται μόνο από το υπόστρωμα που έχουν αυτά τα ζώα - πολύ μαλακό και αφράτο - για να τα κρατά ζεστα στις καιρικές συνθήκες που ζούν. Τα κομμάτια από την Αγγλία / Σκοτία και την Ιταλία θεωρούνται τα καλύτερα.
Λάμπσγουλ: Μαλακό και ελαστικό μαλλί που προέρχεται από νεαρά πρόβατα. Κατάλληλο να φορεθεί κατάσαρκα.
Μερινό:Είναι από τα πιο λεπτά και φίνα νήματα και άρα δεν τσιμπάει καθόλου. Αυτό γιατί προέρχεται από πρόβατα της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας, τα οποία λόγω κλίματος, έχουν πολύ μαλακό τρίχωμα. Είναι ιδανικό για υπέρκομψα πουλόβερ που εφαρμόζουν γάντι.
Μοχέρ:Ελαφρυά ίνα που μοιάζει με το ανκορά αλλα είναι εμφανώς πιο άγρια. Είναι επίσεις πιο ανθεκτικιά και δεν μπαίνει στο πλύσιμο όσο τ'άλλα μαλλιά. Προέρχεται από την κατσίκα ανκορά. Τα πλεκτά από μοχέρ είναι ιδιαίτερα θυλικά αλλά τσιμπανε και ενδέχεται να προσθέτουν πόντους.
Συνθετικά:
Ακρυλικό:Βασική πρώτη ύλη στη βιομηχανία των πλεκτών και των μαλλιών. Δεν τσαλακώνει και πλένεται στο πλυντήριο. Κάνει τα πλεκτά πιο ανθεκτικά, αλλά δεν εμποδίζει την δημιουργία κόμπων.
Ρεγιόν - βισκόζη:Στην αρχή λεγόταν τεχνιτό μετάξι και είναι η πρώτη συνθετική ίνα (έτος κατασκευής 1891). Ουσιαστικά πρόκειται για ένα συνθετικό ύφασμα από φυσικές πρώτες ύλες, όπως ο πολτός ξύλου και τα κατάλοιπα από την επεξεργασία βαμβακιού. Θυμίζει το κρεπ, είανι ελαφρύ, "πέφτει" και δημιοργεί πτυχώσεις με την ομορφιά ενός φυσικού υλικού και φοριεται όλες τις εποχές (δυστυχώς τσαλακώνει εύκολα). ουσιαστικά η βισκόζη είναι ένα είδος ρεγιόν.
Λύκρα:Εφεύρεση της dupont (το πατενταρισμένο όνομα είναι spandex) μπορεί να τεντώσει 500% χωρίς να σπάσει ή να χάσει τη φόρμα του. Ανακατεύτεται με τα πάντα και κάθε φορά που θα το δείς στην ετικέτα του ρούχου μπορείς να περιμένεις ελευθερία κίνησης.
Microfiber:Μια νεότερη πολυεστερική ίνα που μιμείται καλύτερα από τις υπόλοιπες τις ιδιότητες των φυσικών, Μαλακή, ελαφριά,δημιουργεί υφάσματα που αφήνουν το δέρμα να αναπνεύσει και πολλές φορές έχουν ένα απαλό φινίρισμα που θυμίζει το μετάξι ή το σουέτ. Την ίδια στιγμή συγκεντρώνει τα καλύτερα χαρακτηριστικά των συνθετικών. (εύκολη φροντίδα, αντοχή στη φθορά,στο νερό, στο τέντωμα).
Νάιλον:Παράγωγο του πετρελαίου, η πρώτη αμιγώς συνθετική ίνα στην ιστορία. Σε μια πρόσμιξη, αυξάνει την ανθεκτικότητα του ρούχου,βοηθά ή και καταργεί το σιδέρωμα, στεγνώνει σε χρόνο ρεκόρ, δεν τρώγεται από τον σκώρο. Στα κατά του έχει πολύ γυαλιστερό φινίρισμα, η παραγωγή στατικού ηλεκτρισμού και το κόμπιασμα. (πολυαμίδη είναι η κοινή ονομασία του νάιλον)
Νεοπαρέν:Συνθετικό λάστιχο με τις ιδιότητες του φυσικού. Αντοχή στο λάδι, στα χημικά, στη φωτιά, ελαφρότητα, αγκαλιάζει το σώμα και συγκρατεί τη θερμότητά του - κατεξοχήν υλικό για δύτες ,σέρφερ κ.λ.π. Πρόσφατα, έγινε sporty chic χάρη σε ονόματα όπως Chanel, Balenciaga, Prada.
Πολυεστέρ:Η πιο ευρέως χρησιμοποιημένη συνθετική ίνα, δεν είναι τόσο ελαστική όσο το νάιλον και συνήθως διαρκει περισσότερο. δεν "μπαινει" , στεγνώνει εύκολα και δεν τσαλακώνει.
Πολυεθουράνη:Συνθετικό υλικό που μιμείται την όψη και την υφή του δέρματος. Μπορεί να προσθέσει χαρακτηριστικά όπως η αντοχή στις καιρικές συνθήκες και η ελαστικότητα, γι'αυτό χρησιμοποιείται ως εξωτερική στρώση.
απόσπασμα από το βιβλίο: oh!so chic! intro books
Παπαγρηγορίου-Στασινοπούλου
ΟΙ ΚΑΤΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΣΙΚΙΣΙΟ ΜΑΛΛΙ
Η ΕΠΙΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΣΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΩΣ ΒΟΗΘΑΕΙ Η ΜΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ
ΚΑΤΣΙΚΑΚΙΑ
ΠΡΟΒΑΤΑ ΒΟΣΚΟΥΝ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
ΠΡΟΒΑΤΑ ΤΟΥ ΜΠΑΚΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΑ ΜΕΡΙΑ
Ο ΤΣΟΠΑΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΣ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ |
BAMBAKI
ΒΑΜΒΑΚΙ
ΣΠΑΡΤΟ |
ΛΙΝΑΡΟΣΠΟΡΟΣ
ΙΝΕΣ ΑΠΟ ΛΙΝΑΡΙ
ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΛΙΝΑΡΙΟΥ
ΤΟ ΦΥΤΟ ΛΙΝΑΡΙ
Ο ΜΕΤΑΞΟΣΛΩΛΗΚΑΣ ΤΡΕΦΕΤΑΙ ΜΕ ΜΟΥΡΟΦΥΛΛΑ
ΜΕΤΑΞΟΣΚΩΛΗΚΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ Γ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 1955
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΟΣΚΩΛΗΚΑ |
ΧΑΣΙΣΑΔΕΝΤΡΑ |
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΡΙΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΚΑΛΟΓΡΑΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ,7-4-2012,ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΑΡΓΑΛΕΙΟΣ
ΛΑΚΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΑΣΙΜΟ ΤΟΥ ΛΙΝΑΡΙΟΥ
ΤΡΕΙΣ ΛΑΚΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΑΣΙΜΟ ΤΟΥ ΛΙΝΑΡΙΟΥ
ΛΑΝΑΡΙΑ ΛΙΝΑΡΙΟΥ-ΜΑΛΙΟΥ, ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΥΠΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΣΒΙΓΕΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΥΠΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΟΥ ΓΕΜΙΖΑΝ ΤΑ ΜΑΣΟΥΡΙΑ
ΔΙΑΣΤΡΑ ΑΔΕΙΑ ΠΟΥ ΕΒΑΖΑΝ ΤΑ ΜΑΣΟΥΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙ
ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ. ΧΤΕΝΙΑ, ΧΑΡΑΡΙΑ, ΑΝΤΙ
ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ
ΤΑ ΠΛΑΙΝΑ ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ
ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ
ΔΙΑΣΤΡΑ ΜΕ ΜΑΣΟΥΡΙΑ
ΑΡΓΑΛΕΙΟΣ
ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ
ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ
ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ
ΑΡΓΑΛΕΙΟΣ-ΣΑΙΤΕΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΥΠΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΣΒΙΓΕΣ Η ΑΝΕΜΕΣ ΠΟΥ ΑΔΕΙΑΖΑΝ ΚΑΙ ΓΕΜΙΖΑΝ ΤΑ ΜΑΣΟΥΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΚΑΤΩ Η ΡΟΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΔΡΑΧΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΦΟΝΤΗΛΙ, ΠΟΥ ΜΕΤΕΤΡΕΠΑΝ ΤΙΣ ΙΝΕΣ ΣΕ ΚΛΩΣΤΗ
|
ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΥΦΑΝΣΗΣ
ΔΑΝΤΕΛΑ
ΠΡΟΙΟΝ ΥΦΑΝΣΗΣ
ΚΛΩΣΤΕΣ ΓΙΑ ΚΕΝΤΗΜΑ
ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΥΦΑΝΣΗΣ-ΜΑΣΟΥΡΙΑ
ΥΦΑΝΣΗ ΜΕ ΣΧΕΔΙΟ
ΚΡΕΒΒΑΤΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΝΗΣ ΣΤΟ ΨΑΡΙ ΤΡΙΚΟΛΩΝΩΝ
ΚΛΩΣΤΕΣ ΚΕΝΤΗΜΑΤΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΡΩΣΙΔΙΑ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΜΑΛΛΙΝΑ ΣΤΡΩΣΙΔΙΑ
ΣΤΡΩΣΙΔΙΑ
ΣΤΡΩΣΙΔΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ
ΚΛΩΣΤΕΣ ΚΕΝΤΗΜΑΤΟΣ
ΚΛΩΣΤΕΣ ΚΕΝΤΗΜΑΤΟΣ
ΚΛΩΣΤΕΣ ΚΕΝΤΗΜΑΤΟΣ
ΤΑΠΕΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΞΙ
ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ
ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ
ΚΕΝΤΗΜΑ
ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ ΤΟΙΧΟΥ
ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ ΤΟΙΧΟΥ
ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ ΤΟΙΧΟΥ
ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ ΤΟΙΧΟΥ
ΚΕΝΤΗΜΑ
Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΙΣ ΕΓΓΟΝΕΣ ΣΤΟ ΠΛΕΞΙΜΟ.(ΜΑΝΑ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΛΙΚΑ)
ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΕΛΕΚΑΝΑΔΑΣ
ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΕΛΕΚΑΝΑΔΑΣ
ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΕΛΕΚΑΝΑΔΑΣ
ΠΑΛΙΑ ΡΑΠΤΟΜΗΧΑΝΗ
ΥΦΑΝΤΑ ΓΙΑ ΠΩΛΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΜΑΣΤΗΡΑΚΙ
ΚΕΝΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
ΚΟΥΡΕΛΟΥ ΤΟΙΧΟΥ ΣΤΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ
ΚΟΥΡΕΛΟΥ ΤΟΙΧΟΥ ΜΕ ΜΕΤΑΞΩΤΟ ΜΑΖΙ, ΣΤΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ
2 σχόλια:
Αγαπητέ φίλε Γιάννη, καταπληκτική εργασία. Το ''ίδιασμα '' ποιό στάδιο της διαδικασίας ήταν;
Εγώ έτσι το θυμάμαι απο τις γυναίκες του χωριού μου
Με φιλικους χαιρετισμούς
Δημήτρης Πετρόπουλος
ΤΟ ΙΔΙΑΣΜΑ ΗΤΑΝ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΕΙΝΗ ΠΟΥ ΕΦΤΕΙΑΧΝΑΝ ΤΟ ΜΙΤΟ ΤΟΥ ΣΤΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΥΦΑΔΗ ΕΠΛΕΚΑΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΥΛΙΚΟ(ΚΛΙΝΟΣΚΕΠΑΣΜΑΤΑ,ΚΟΥΡΕΛΟΥΔΕΣ,ΒΕΛΕΝΤΖΕΣ,ΣΕΝΤΟΝΙΑ Κ.Λ.Π.
Δημοσίευση σχολίου