ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Στο τρίγωνο Μαθητής-Διδασκαλία- Δάσκαλος , απαιτούνται:
Ο σωστός σχεδιασμός του διδακτικού
υλικού, ο σαφής καθορισμός στόχων, και απαντήσεις σε ερωτήματα όπως ποιες
έννοιες και με ποια σειρά θα διδαχθούν και τέλος η αισθητοποίηση της
πληροφορίας να κάνει πιο κατανοητή, διασκεδαστική, πεπτική και αφομοιωτική τη
γνώση και μάθηση.
Το μάθημα όταν γίνεται με παρατήρηση και
δράση προσφέρει στο διδάσκοντα μεγαλύτερο βαθμό εποπτείας και ελέγχου των
μαθητών της τάξης.
Μια διδακτική ενότητα πρέπει να περιέχει
στόχους, σκοπούς, διαδικασίες διδασκαλίας και διδακτικής, δραστηριότητες
μαθητών – πείραμα αν είναι δυνατόν – και τέλος αξιολόγηση.
Η πιο γνωστή ταξινόμηση και ανάλυση των
διδακτικών στόχων έχει γίνει από τον Αμερικανό Bloom για τη γνωστική περιοχή και για άλλους ο συναισθηματικός,
ψυχοκινητικός, ηθικός, οικονομικός τομέας κ.λ.π..