ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΒΑΛΥΡΑ ΙΘΩΜΗΣ
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΚ 24002
ΤΗΛ.2724071016
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ
Η καταγραφή πληροφοριακών και ιστορικών στοιχείων έχει
σκοπό να μάθουμε την τοπική μας ιστορία, αγάπη για το τόπο μας, θαυμασμό για
τους προγόνους μας , να μάθουμε τις ρίζες μας και να διακινήσει
συναισθήματα. Πιστεύουμε πως δεν είναι ολοκληρωμένη η πληροφόρηση όσο και αν
προσπαθήσουμε, γιατί τα χρόνια που πέρασαν κάνουν
δύσκολη την έρευνα. Απλώς θα διώξει το σκοτάδι την σιωπής και θ’ αρχίσει δειλά
το ξετύλιγμα της ιστορίας.
Στην κάθε εποχή της
ανθρωπότητας υπάρχουν άνθρωποι Άξιοι, Ικανοί, του Είναι και του Γίγνεσθαι και
άνθρωποι Ανάξιοι, Ανίκανοι του Δήθεν και του Φαίνεσθαι. Αυτά καθορίζονται,
επηρεάζονται και προσδιορίζονται από τους παράγοντες Κληρονομικότητα και
Περιβάλλον(φυσικό και ανθρωπογενές). Ανάλογα με τη διαφοροποίηση των τριών
πυλώνων μας που είναι η Πίστη, το Συναίσθημα και η Λογική οδηγούμεθα στις δυο
παραπάνω κατηγορίες ανθρώπων. Δηλαδή και γεννιόμαστε και γινόμαστε. Αυτά
σύμφωνα με την επιστήμη που σπούδασα, τη
ΒΙΟΛΟΓΙΑ.
Η αγάπη μας,
για τη γενέθλια πρέπει να
μεγαλώνει και να την μεταλαμπαδεύουμε στους απογόνους μας, για να αγαπούν και αυτοί
την πατρώα γη. Να μην ξεχαστούν πρόσωπα, γεγονότα, καταστάσεις και πράγματα που
έχουν σχέση με την υπαρξή μας, στον τόπο που γεννηθήκαμε.
Η
πορεία της εξέλιξης του καθενός μας , ακολουθεί το δρόμο της,
και ωφέλησε τους καλούς που είχαν
αξίες, οράματα και ιδανικά και έβλαψε
αυτούς που είχαν στο μυαλό τους, στις
σκέψεις, ιδέες και πράξεις τους την
καταστροφή και αδικία.
Το
παρελθόν ενός τόπου έχει μεγάλη ιστορική
σημασία για το παρόν και το μέλλον του. Λαός που δεν γνωρίζει την ιστορία του
τόπου του, του χωριού του, της οικογενείας
του, που διακόπτει τη
συνέχεια με το χθες είναι
καταδικασμένος. Είναι λυπηρό που ο τόπος μας έχει ιστορία, κληρονομιά,
πλούτο, δόξα, ομορφιά, δύναμη που να μην έχει καταλογογραφηθεί τον 21ο
αιώνα, όλο αυτό το υλικό σε έντυπη και
ηλεκτρονική μορφή από τους ειδικούς
επιστήμονες, για να μπορεί ο καθένας μας να έχει άμεση πρόσβαση στην
ενημέρωση-πληροφόρηση-γνώση-έρευνα.
Είναι
ντροπή να λέμε ότι είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων και να τους αγνοούμε παντελώς. Θα πρέπει το υπουργείο
παιδείας, οι νέοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες να δώσουν κίνητρα σε
φοιτητές-μελετητές-ερευνητές, να καταγράψουν την τοπική ιστορία κάθε περιοχής,
από τα διάφορα αρχεία, για το καλό της Πατρίδας μας και του Ελληνικού Έθνους και να βλέπουμε με αισιοδοξία το
μέλλον.
Τέλος η σύνδεση της τοπικής με τη γενική
ιστορία, το τρίπτυχο χώρος- χρόνος-φαινόμενα,
τα κείμενα, οι περιγραφές, το φωτογραφικό υλικό, οι χάρτες, θα δώσουν στον
αναγνώστη τη δυνατότητα να γνωρίσει, κατανοήσει, αγαπήσει, και σεβαστεί τον
πλούτο της περιοχής μας.
Η ερευνητική
εργασία πρωτογενούς υλικού συνιστά
αντικείμενο έρευνας από ειδικούς και με
σκοπό τη διοργάνωση σεμιναρίων, συνεδρίων, εκθέσεων εκπαιδευτικών προγραμμάτων,
διαλέξεων και εκδηλώσεων, με στόχο τη βιωματική μάθηση-γνώση και ενσωμάτωση της
μνημειακής-πολιτιστικής-πολιτισμικής κληρονομιάς, στην καθημερινή μας ζωή.
Η γενεαλογία είναι η μελέτη και
ανακάλυψη-δημιουργία ενός γενεαλογικού δέντρου. Για τον σκοπό αυτό
απαιτείται η συλλογή ονομάτων συγγενών, ζώντων και νεκρών, και ο προσδιορισμός
των σχέσεων μεταξύ τους βάσει ενδείξεων και τεκμηρίωσης.
Οι γενεαλόγοι συλλέγουν προσωπικές μαρτυρίες και
οικογενειακές ιστορίες για να ανακαλύψουν προγόνους και ζώντες συγγενείς.
Επιχειρούν επίσης να κατανοήσουν όχι μόνο πού και πότε έζησαν κάποιοι, αλλά και
τον τρόπο ζωής τους, τη βιογραφία και τον τρόπο σκέψης τους. Αυτό συχνά απαιτεί
— η οδηγεί σε — γνώση παλιών νόμων, παλιών πολιτικών συνόρων, τάσεων μετανάστευσης
και ιστορικών κοινωνικών συνθηκών, και βοηθά σε καλύτερη κατανόηση της
ιστορίας. Η αναζήτηση ζώντων συγγενών συχνά οδηγεί σε οικογενειακές
συνεστιάσεις, τόσο μακρινών όσο και αποκομμένων συγγενών. Καμιά φορά οι
γενεαλόγοι βοηθούν στην επανένωση οικογενειών που χωρίστηκαν λόγω πολέμου, μετανάστευσης και υιοθεσίας. Ο γενεαλόγος μπορεί να
βοηθήσει στο να διατηρηθούν ζωντανές οικογενειακές παραδόσεις ή στην αποκάλυψη
οικογενειακών μυστικών.
Αρχικά, η γενεαλογία ασχολείτο κυρίως με την καταγωγή αρχόντων και ευγενών,
συχνά για να αποδείξει ή να αμφισβητήσει τη νομιμότητα διεκδίκησης πλούτου και
εξουσίας. Πολλές καταβολές τις οποίες διάφοροι ισχυρίστηκαν κατά καιρούς
θεωρούνται από σύγχρονους μελετητές ως εντελώς φτιαχτές, κυρίως ισχυρισμοί
βασιλιάδων και αυτοκρατόρων ότι δήθεν από θεούς ή ιδρυτές πολιτισμών.
Στην πεζογραφία είναι σύνηθες φαινόμενο να αποδίδεται
σε κάποιον χαρακτήρα ένα περίπλοκο γενεαλογικό δέντρο, με στόχο να γίνει ο
χαρακτήρας πιο ενδιαφέρων.
Το
γενεαλογικό ή οικογενειακό δέντρο αποτελεί περιγραφική ή
σχηματική αναφορά επί του συνόλου των γνωστών προγόνων ή απογόνων κάποιου
ανθρώπου, καθώς και το διάγραμμα που τους εμφανίζει σε δενδρική δομή μέχρι κάποιο όριο, είτε στο παρόν, είτε
σε ιστορικό παρελθόν. Γενικά το γενεαλογικό δένδρο είναι ένας πίνακας που
χρησιμοποιείται κυρίως στη γενεαλογία. Ο σκοπός του γενεαλογικού δέντρου είναι να
αναδείξει συσχετισμούς και βαθμούς οικογενειακούς ή συγγένειας ανθρώπων. Σε
αυτό καταγράφονται τα ονόματα των απογόνων καθώς και πολλές άλλες πληροφορίες
όπως ημερομηνίες γέννησης, θανάτου, βαπτίσεων, γάμων, τοποθεσίες και
επαγγέλματα.
Μορφές γενεαλογικού δένδρου
Η
δενδρική δομή των γενεαλογικών δένδρων παρουσιάζεται κατά δύο μορφές: ως
«Γενεαλογικό δένδρο απογόνων» και ως «Γενεαλογικό δένδρο προγόνων».
Γενεαλογικό δένδρο απογόνων:
Η δενδρική δομή της μορφής αυτής παρουσιάζει τον αρχαιότερο πρόγονο στο κάτω
μέρος με την εξέλιξη των απογόνων προς τα πάνω.
Γενεαλογικό δένδρο προγόνων:
Η δενδρική δομή της μορφής αυτής παρουσιάζει, αντίθετα με το προηγούμενο, τον
νεότερο απόγονο στο κάτω μέρος με δενδρική παρουσίαση των προγόνων του.
Στη
βιολογία η μελέτη του γενεαλογικού δένδρου έχει μεγάλη σημασία για έγκυρη
πρόληψη, διάγνωση και θεραπεία των κληρονομικών ασθενειών. Ο άνδρας
συμβολίζεται με τετράγωνο και η γυναίκα με κύκλο. Το αντρόγυνο ενώνεται με μια
οριζόντια γραμμή. Τα παιδιά τοποθετούνται
κατά χρονολογία γέννησης, και ενώνονται κάθετα με την οριζόντια γραμμή των
γονιών. Το κάθε παιδί συμβολίζεται με τετράγωνο ή κύκλο, ανάλογα με το φύλο
του. Τα δίδυμα ή τρίδυμα κ.λ.π. συμβολίζονται με δύο ή τρεις
γραμμές που ενώνονται στην οριζόντια γραμμή των γονιών και τα συμβολίζουμε με τα αντίστοιχα φύλα
τους. Παράδειγμα κληρονομικών ασθενειών είναι η μεσογειακή αναιμία, η
αχρωματοψία κ.λ.π. Εάν και οι δύο γονείς είναι φορείς στη μεσογειακή αναιμία
τότε υπάρχει πιθανότητα 1\4 να γεννηθεί
παιδί με μεσογειακή αναιμία. Στην περίπτωση αυτή κάνουμε αμνιοκέντηση και στη
συνέχεια ηλεκτροφόρηση για να διαπιστωθεί η κατάσταση του παιδιού. Εάν είναι
γερό ή φορέας τότε έχει καλώς. Εάν όμως είναι μεσογειακό, τότε έγκειται στην
απόφαση του ζευγαριού αν θα κρατήσουν το παιδί ή όχι.
ΤΟ ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ, ΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ, ΜΕ ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ ΛΙΟΝΤΗΡΗ, ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Για τη μελέτη –έρευνα-
καταγραφή των γενεαλογικών δέντρων χρειάστηκαν :
Τα μητρώα αρρένων και
Τα
δημοτολόγια που εκδίδουν τα πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης των, για να
διευκολυνθούν όσοι ενδιαφέρονται και θέλουν να
ασχοληθούν και μελετήσουν τα
γενεαλογικά τους δέντρα.
Tα μητρώα ληξιαρχικής πράξης γάμου
Τα μητρώα ληξιαρχικής πράξης Θανάτου
Τα
συμβολαιογραφεία Μελιγαλά, Οιχαλίας, Εύας και Θουρίας
Ο
τηλεφωνικός κατάλογος του ΟΤΕ
Το
διαδίκτυο
Η ιστοσελίδα ellisisland
Tα
κοιμητήρια των κοινοτήτων
Στο Μητρώο Αρρένων
της κοινότητας Βαλύρας, στο βιβλίο
της Οικογενειακής Μερίδας, στους Εκλογικούς Καταλόγους 1847, 1865, 1873 στα
ΓΑΚ,
και στον Κατάλογο Αριστείων του 1821,υπάρχει το επίθετο Λιοντήρης.
Εμείς θα αναφερθούμε
στο επίθετο αυτό, για μια συγκεκριμένη οικογένεια, (παίρνοντας αφορμή
από το αφιέρωμα στο δάσκαλο Αλέξη
Λιοντήρη).Επειδή υπάρχουν ακόμη και σήμερα πολλές οικογένειες στη Βαλύρα,
με αυτό το επίθετο, για όσους ενδιαφέρονται να το προχωρήσουν, το διανθίσουν
και να το συνδέσουν με τις άλλες οικογένειες που έχουν το ίδιο επίθετο, στην
Ελλάδα και το εξωτερικό.
Τα αδέλφια:
Βασίλειος, Παναγιώτης, Αλέξης, Γεωργία
και Ευτυχία Λιοντήρη.
-Ο Βασίλης είχε
το γιό Αλέξιο και τις κόρες Ελένη,
Βιργινία (Βεργούλα) και Αγγέλω
Αλέξιος
Βασιλείου Λιοντήρης, δάσκαλος .
Στο μητρώο Αρρένων, την σχολική
χρονιά 1906-7, στην πρώτη τάξη οι
μικροί μαθητές Αλέξιος Βασιλείου Λιοντήρης , Χρίστος Ιωάννου
Καρτερολιώτης και Γεώργιος Ιωάννου Γεωργόπουλος, είχαν αντίστοιχο
αριθμό μαθητολογίου 3, 5, 55 και ηλικία 8, 8, 7 ετών.
Στην δευτέρα τάξη ο Νικόλαος
Νιφόρος του Λεωνίδα έχει αριθμό
μαθητολογίου 2 και ηλικία 8 ετών.
Οι τέσσερις αυτοί μαθητές έγιναν
αργότερα δάσκαλοι και οι Καρτερολιώτης ,
Νιφόρος, δίδαξαν για πολλά χρόνια στη γενετειρά τους Βαλύρα ως δάσκαλοι και
αργότερα ως διευθυντές.
Οι δάσκαλοι Καρτερολιώτης και Λιοντήρης συμμετείχαν στη Μικρασιατική Εκστρατεία υπερασπιζόμενη Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια, που τώρα αυτές οι λέξεις,
περιορίζονται στο ελληνικό λεξιλόγιο.
Ο Αλέξιος Λιοντήρης γεννήθηκε στη Βαλύρα το 1898 και
τελείωσε την ακαδημία Τρίπολης. Πριν διοριστεί συμμετείχε με άλλους βαλυραίους
στη Μικρασιατική Εκστρατεία και
υπάρχει σε φωτογραφία με το συναδελφό του Χρίστο
Καρτερολιώτη. Έχουμε στη κατοχή μας έγγραφα που δηλώνουν τη μισθοδοσία του
και τα έτη υπηρεσίας, καθώς και επιστολή στο συναδελφό του Νιφόρο Νικόλαο. Ο δάσκαλος πέθανε ανύπαντρος από φυματίωση.
Ήταν γιός του Βασιλείου Λιοντήρη και της Χρυσούλας
Φωτεινού (αδελφή του Γιάννη Φωτεινού ή Τζαβαρόγιαννη.
Είχε μεταναστεύσει στην Αμερική και επέστρεψε στους Βαλκανικούς πολέμους,
μαζί με άλλους πατριώτες Έλληνες, ναυλώνοντας με δικά τους χρήματα το πλοίο που
ήλθαν στην Ελλάδα και αγοράζοντας τον οπλισμό τους. Τραυματίστηκε σοβαρά στο
πόδι, χαρακτηρίστηκε ανάπηρος πολέμου και άλλες κυβερνήσεις του έδιναν σύνταξη,
και άλλες του την έκοβαν). Είχε τρεις αδελφές την Ελένη, 1902 που παντρεύτηκε
το Αθανάσιο(Θάνο) Φειδά του Δημοσθένη και της Καλλιόπης,1909και
απόκτησαν τα παιδιά Ορέστη 1937 και
Δημήτρη 1938, τη Βιργινία 1908(Βεργούλα)
που παντρεύτηκε τον Ηλία Τσιλίκα του
Γεωργίου και της Ιωάννας 1991 και απόκτησαν το μοναχογιό Βασίλη 1948, ενώ ο δάσκαλος Αλέξης και
η αδελφή του Αγγέλω (πέθανε νέα,
έχουμε δύο φωτογραφίες της κηδείας της, το 1940), έμειναν ανύπαντροι.
-Ο Παναγιώτης
Λιοντήρης αδελφός του Βασίλη μετανάστευσε
στην Αμερική. Επιστρέφοντας παντρεύτηκε την Αγγελική… και απόχτησαν το
μοναχογιό Χαρίλαο 1910, ο οποίος παντρεύτηκε την Ευαγγελία Χριστάκη του Ιωάννη. Απόκτησαν τα παιδιά Παναγιώτη 1934, Καίτη 1936, και το συμμαθητή μου Αλέξανδρο (Αλέξη) 1947.
-Ο Αλέξης
Λιοντήρης μετανάστευσε στην Αμερική , έμεινε εκεί και έχει παιδιά
και εγγόνια.
-Η Ευτυχία Λιοντήρη 1886 παντρεύτηκε τον βαλυραίο Ιωάννη
Μπόβη 1882,(είχε πρώτη γυναίκα τη Σοφία Παπαδοπούλουτου Κωνσταντίνου και της
Παναγιώτας, από Μαυρομμάτι Μεσσηνίας 1887) του Στέφανου και της Μαρίας και
απόκτησαν τρία παιδιά. Τη Χρυσοθέμη 1907,
το Στέφανο 1909 και την Ελένη 1911. (Ο Ιωάννης Μπόβης είχε εκλεγεί δύο φορές πρόεδρος στην τότε κοινότητα
της Βαλύρας, τα έτη 1915 και 1921, και είχαμε αναρτήσει όλα των
ονόματα των εκλεγμένων προέδρων στην ιστοσελίδα μας. Ήταν και μυλωνάς και
διαχειριζόταν τους δύο μύλους της Βαλύρας.)
Τη Χρυσοθέμη, που παντρεύτηκε στο Αρφαρά τον Αρμένη Βασίλη και δεν απόκτησαν παιδιά.
Τον Στέφανο που παντρεύτηκε την Αναστασία Λιοντήρη του Νικολάου και της Κυριακούλας
1914 (αδελφή του Ιωάννη 1907, Γεωργίας 1908, Αθανασίου 1910 (τον είχε βαπτίσει ο πατέρας
μου Αθανάσιος Λύρας) Γεώργιος 1911,
Αναστασία 1914, Ελένης 1916 και Δημητρίου
, που πέθανε λίγες ημέρες πριν απολυθεί, από φαντάρος, γι’ αυτό και ο
Γεώργιος το πρώτο του γιό τον ονόμασε Δημήτρη. Τα 7 αδέλφια ήταν παιδιά του
ζεύγους Λιοντήρη Νικόλαου του Ιωάννη 1879
και της Κυριακής Δημαρέση του Βασιλείου
1879, από τον Ανεμόμυλο Μεσσηνίας) στη Βαλύρα
και απόκτησαν τα παιδιά Ευτυχία 1941,και Γιάννη 1944. Διαπιστώνουμε ότι από το επίθετο Λιοντήρη, καταλήγουμε στο ίδιο επίθετο,
διαφορετικού γνενεαλογικού δέντρου και.
Την Ελένη που παντρεύτηκε τον Νίκο Φρέσκα από το Ζέζα και απόκτησαν τα έξι παιδιά Κώστα, Άλκη (συμμαθητή μου στο γυμνάσιο
Μελιγαλά), Ανδρέα, Παναγιώτα, Δήμητρα και Ευτυχία .
-Η Γεωργία Λιοντήρη 1886 παντρεύτηκε το Λεωνίδα
Ντουραμάκο 1881του Ευσταθίου και
της Μαρίας και απόκτησαν εφτά παιδιά. Τα
δύο πρώτα ο Περικλής και ο Στάθης σε
ηλικία 3-4 χρόνων πέθαναν από γρίπη. Στη
συνέχεια γεννήθηκαν τα παιδιά Σταυρούλα
1914, Γεώργιος 1916, Μαρία 1919, Δημήτριος 1919, Βασιλική 1923, Ιωάννης 1924 και Ευστάθιος 1927.Τα αδέλφια Γεώργιος,
Δημήτριος, και Βασιλική μετανάστευσαν από νεαρή ηλικία στον Καναδά, όπου εκεί
βρίσκεται και ο γιός του Γιάννη Θανάσης.
Η γιαγιά Γεωργία Λιοντήρη, έμενε στη γειτονιά
μας και μαγειρεύοντας έπαθε εγκεφαλικό
και πέθανε αμέσως. Έπεσε δίπλα στη φωτιά και κάηκε λίγο το φορεμά της. Εμείς παίζαμε στην αλάνα έξω από το
σπίτι του Γεωργίου Βασιλόπουλου, που
ήταν ακριβώς δίπλα, και όταν είδαμε τον
κόσμο να τρέχει, πήγαμε και εμείς από περιέργεια, αντικρίζοντας το δυσάρεστο αυτό
θέαμα, το οποίο είναι ακόμη χαραγμένο στη μνήμη μου.
Υπάρχει και επιγραφή που έπεσε από τον τοίχο
της εκκλησίας, από το σεισμό του 1986, με τα ονόματα των επιτρόπων της ενορίας
του αγίου Αθανασίου Βαλύρας και μεταξύ αυτών και το όνομα του Αλέξη Λιοντήρη.
Για να
διευκολύνουμε τους μελετητές ερευνητές δίνουμε και τον αύξοντα αριθμό των οικογενειακών μερίδων, των επιθέτων, που βρίσκονται στο αρχείο της
κοινότητας Βαλύρας.
Λιοντήρης
Ιωάννης Νικόλαος Κυριακή 157
Λιοντήρης Αθανάσιος του Νικολάου και της Κυριακής 158
Λιοντήρης
Γεώργιος Νικόλαος Κυριακή 159
Λιοντήρης Χαρίλαος
του Παναγιώτης και της Αγγελικής
162
Φειδάς
Αθανάσιος του Δημοσθένη και της Καλλιόπης 440
Τσιλίκας
Ηλίας του Γεωργίου και της Ιωάννας 409
Μπόβης
Ιωάννης του Στέφανου και της Μαρίας 206
Μπόβης Στέφανος
του Ιωάννη και της Ευτυχίας 207
Λιοντήρης
Νικόλαος του Ιωάννη και της Αναστασίας 156
Ντουραμάκος
Λεωνίδας του Ευσταθίου και της Μαρίας 295
1965.ΚΗΔΕΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ.ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ Η ΕΛΕΝΗ ΦΕΙΔΑ
1970.ΚΗΔΕΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗ.ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΓΙΑΣΚΑ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΒΗΣ
1970.ΚΗΔΕΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗ.ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΓΙΑΣΚΑ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΒΗΣ
1970.ΚΗΔΕΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗ.ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΓΙΑΣΚΑ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΒΗΣ
1963.ΑΠΟΚΡΗΕΣ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ. ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΓΙΑΣΚΑ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΒΗΣ
ΟΙ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ, ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΡΤΕΡΟΛΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗΣ
Η ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΥ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ,ΦΕΡΜΑΝΗΣ,ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗΣ ΣΤΗ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΑΛΕΞΗΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗΣ
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΑΛΕΞΗΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗΣ
ΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗ,ΒΕΡΓΟΥΛΑ,ΑΓΓΕΛΩ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗ
ΕΓΓΡΑΦΟ ΑΛΕΞΙΟΥ ΛΙΟΝΤΗΡΗ,ΔΗΜΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΑΛΕΞΗΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΛΙΟΝΤΗΡΗ, ΣΤΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΝΙΦΟΡΟ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΛΙΟΝΤΗΡΗ, ΣΤΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΝΙΦΟΡΟ
ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΑΛΕΞΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΛΙΟΝΤΗΡΗ
ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΑΛΕΞΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΛΙΟΝΤΗΡΗ
ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΑΛΕΞΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΛΙΟΝΤΗΡΗ
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΑΛΕΞΗΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
Ο ΘΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΣ ΣΤΟ ΜΕΣΟΝ ΜΕ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟ, ΜΠΑΛΝΤΟΠΟΥΛΟ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ ΜΑΡΙΝΟΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ,ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΛΙΚΑΣ |
ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΜΙΜΗΣ ΦΕΙΔΑΣ ΚΑΙ ΟΡΕΣΤΗΣ ΦΕΙΔΑΣ ΣΤΟ ΜΕΣΟΝ
Η ΠΑΡΕΑ ΤΗΣ ΒΕΡΓΟΥΛΑΣ ΣΤΗ ΒΥΖΗΡΟΡΑΧΗ ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΣΙΚΑΚΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ
Ο ΘΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΣ ΜΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ, ΛΙΧΝΙΖΟΥΝ ΕΛΙΕΣ
Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΠΟΒΗΣ, ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗ,Η ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΑΔΕΛΦΙΑ ΛΙΟΝΤΗΡΗ,από άλλη οικογένεεια,το γένος Λιοντήρη
Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΛΙΟΝΤΗΡΗ, ΣΥΖΥΓΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΜΠΟΒΗ
ΟΙ ΔΥΟ ΜΠΑΤΖΑΝΑΚΗΔΕΣ ΘΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΣ,ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΗΛΙΑΣ ΤΣΙΛΙΚΑΣ ΤΕΤΑΡΤΟΣ,ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΙΝΑΙ,ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗΣ,ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ,ΜΠΑΡΑΚΑΡΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΑΘΙΣΤΟΣ ΣΤΗΝΚΕΦΑΛΗ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΠΙΤΣΟΥΝΗ Ο ΘΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΣ
Η ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΛΙΟΝΤΗΡΗ ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΡΕΣ ΤΗΣ,ΒΕΡΓΟΥΛΑΚΑΙ ΕΛΕΝΗ
ΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΒΕΡΓΟΥΛΑ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ ΤΟΥΣ ΦΕΙΔΑ ΚΑΙ ΤΣΙΛΙΚΑ, ΠΙΝΟΥΝ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΗ ΜΠΥΡΑ ΤΟΥΣ
ΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΒΕΡΓΟΥΛΑ
ΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΒΕΡΓΟΥΛΑ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ ΤΟΥΣ ΦΕΙΔΑ ΚΑΙ ΤΣΙΛΙΚΑ, ΠΙΝΟΥΝ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΗ ΜΠΥΡΑ ΤΟΥΣ
ΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΒΕΡΓΟΥΛΑ
Ο ΗΛΙΑΣ ΤΣΙΛΙΚΑΣ ΚΑΒΑΛΑ ΣΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ
ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΟΙ ΒΑΛΥΡΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ Ο ΑΛΕΞΗΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗΣ,ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΣΕΙΡΑ
Ο ΘΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΣ ΤΡΙΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ.ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΥΛΩΝΑΣ,ΚΑΙΣΑΡΗΣ,ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΜΠΟΥΡΟΛΙΑΣ
ΟΙ ΔΥΟ ΜΠΑΤΖΑΝΑΚΗΔΕΣ ΦΕΙΔΑΣ -ΤΣΙΛΙΚΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ,ΚΑΙ Ο ΜΟΝΑΧΟΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ,ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ
ΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΒΕΡΓΟΥΛΑ ΛΙΟΝΤΗΡΗ ΜΕ ΤΟ ΜΟΝΑΧΟΓΙΟ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΗ
ΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΒΕΡΓΟΥΛΑ ΛΙΟΝΤΗΡΗ ΜΕ ΤΟ ΜΟΝΑΧΟΓΙΟ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΗ
ΟΙ ΜΠΑΤΖΑΝΑΚΗΔΕΣΘΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΣ ΚΑΙ ΗΛΑΣ ΤΣΙΛΙΚΑΣ ΞΕΚΟΥΡΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΡΟΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥ ΤΖΟΥΜΗ ΤΗ ΒΡΥΣΗ, ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΟΥΝ |
Ο ΘΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΤΖΟΒΥΡΗ ΠΙΝΟΥΝ ΜΠΥΡΑ ΣΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ
Ο ΘΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΗΨΙΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΣΚΑΡΜΕΑΣ,ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ΘΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΣ,ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΕΙΡΑ ΚΑΤΩ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ,ΓΚΟΜΕΣΗΣ,ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ,ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΣ. ΠΑΝΩ ΦΕΦΟΠΟΥΛΟΣ,ΓΡΙΒΑΣ,ΜΠΛΕΚΟΣ,ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ,ΜΠΑΡΑΚΑΡΗΣ,ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΣ
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗ
Ο ΘΑΝΟΣ ΦΕΙΔΑΣ ΣΤΟ ΧΡΥΣΟΨΑΡΟ ΜΕ ΤΟ ΦΩΤΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ ΤΑ ΤΣΟΥΓΚΡΙΖΟΥΝΗ ΚΗΔΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΩΣ ΦΕΙΔΑ ΤΟ 1940,ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟ ΒΑΛΥΡΑ
Η ΚΗΔΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΩΣ ΦΕΙΔΑ ΤΟ 1940,ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟ ΒΑΛΥΡΑ,ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ,ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΖΥΜΑΡΙΚΩΝ ΤΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΜΠΑΚΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου