Δευτέρα, 8 Απριλίου 2013

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

   Η ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΑΛΥΡΑΣ


Πέθανε την περασμένη Δευτέρα 1-4-2013, σε ηλικία 99 ετών η δασκάλα Ευτυχία Κυριακοπούλου, η οποία είχε υπηρετήσει επί πολλά  χρόνια στο Δημοτικό σχολείο Βαλύρας, την περίοδο 1952-1967. Από τα χέρια της ως δασκάλας πέρασαν εκατοντάδες Βαλυρόπουλα, τα οποία όλο και κάτι έχουν να θυμούνται Ήταν αυστηρή μεν, αλλά δίκαιη και έπαιρνε πάντα το μέρος των αδύνατων. Ήταν η  εκπαιδευτικός που εκτός από τα γράμματα δίδασκε ανθρώπινες αξίες, και ενέπνεε τους νέους να έχουν οράματα και ιδανικά.
Η κηδεία της έγινε στις  2 Απριλίου 2013 από το κοιμητήριο Αμαρουσίου όπου έγινε και η ταφή της.
Η καταγωγή της ήταν από την Καλλιρρόη και ήταν μέλος πολύτεκνης οικογένειας.Η ίδια δεν παντρεύτηκε ποτέ και έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής της στο Μαρούσι.
Ο Θεός να την αναπαύει και να είναι ελαφρύ το χώμα που την σκεπάζει.Στους οικείους της εκφράζουμε τα ολόθερμά μας συλλυπητήρια
Αφιερώνεται στη σεβαστή μας και αγαπημένης μας Δασκάλας, Ευτυχία Κυριακοπούλου , η οποία έφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών και με πληρη πνευματική διαύγεια, την 1-4-2013.  Kατόπιν επιθυμίας της, τον επικήδειο της είπε στο κοιμητήριο του Αμαρουσίου, ο αγαπητός μαθητής της Λύρας Ιωάννης. Πριν τις απόκριες συναντήθηκε με τον μαθητής της και ήθελε να γευτεί τα λούπινα που θα έφερνε από τη Βαλύρα.  Θα πηγαίναμε μαζί, στο εκκλησάκι ,στη Νερατσιώτισσα, που λειτουργεί ο συνταξιούχος,  στρατιωτικός ιερέας Παπαβασίλης, με καταγωγή από το Κυνηγού Πυλίας, και μετά θα μου έκανε το τραπέζι, γιατί ήμουν ο εξομολογητής της. Δυστυχώς αυτά δεν πραγματώθηκαν και πιστεύω ότι  μας βλέπει τώρα από ψηλά και χαίρεται, γιατί οι μαθητές της διαπρέπουν σε όλους τους τομείς της κοινωνίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΑΛΥΡΑΣ, ΤΟ 1973
ΠΡΩΤΗ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ
ΧΑΤΖΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΚΟΥΡΕΤΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΜΠΟΥΖΑΛΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΟ ΑΕΤΟ ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΑΣ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ
ΜΠΑΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ




ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΕΙΡΑ
ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΠΟΥΡΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΓΡΙΒΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΣΦΗΚΑ ΑΝΝΑ
ΜΠΑΚΑ ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
ΜΠΛΕΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΜΠΟΥΡΙΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΤΡΙΤΗ ΣΕΙΡΑ
ΚΟΝΤΟΔΗΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
ΞΥΔΟΠΟΥΛΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ
ΠΕΝΤΕΑ  ΦΑΝΗ
ΔΑΣΚΑΛΑ ΑΦΡΟΥΛΑ (ΑΦΡΟΔΙΤΗ)ΣΤΑΘΑ
ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΑ
ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΝΤΙΝΑ
ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ
   Η μαθητική ζωή είναι πολύ ωραία  που έχουμε τους πιο πολλούς φίλους και τις λιγότερες σκοτούρες . Η μόνη μας  υποχρέωση είναι το διάβασμα. Για όλα τα άλλα προνοούν οι μεγάλοι. Εμείς απολαμβάνουμε τη στοργή, φροντίδα τους και προσπαθούμε να αποδίδουμε στα μαθήματά μας για να τους ευχαριστούμε και να γινόμαστε και εμείς οι ίδιοι σωστοί άνθρωποι. Βοηθούμε επίσης τους γονείς μας στις διάφορες εργασίες του σπιτιού, στις εποχιακές δουλειές στα κτήματα και φροντίζουμε τα ζώα του σπιτιού. Πρέπει να επαναλειτουργήσει ο σχολικός κήπος και να  επανιδρυθούν τα αγροτικά σχολεία, όπως υπήρχαν παλιά στους παππούδες μας και γονείς μας. Ήδη από φέτος η ΠΕΚΠΕ επαναλειτούργησε πιλοτικά σε πολλά σχολεία σχολικούς κήπους, για να μάθουν οι μαθητές και γνωρίσουν τη φύση με όλες του τις αισθήσεις.
ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΔΙΟΥ ΒΑΣΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΑΦΥΠΝΙΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ. ΠΕΡΙΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΤΗ ΦΥΣΗ, ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ, ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΙΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ, ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΙΣΤΑΜΕΝΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΑΠΟ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ, ΕΝΕΡΓΟΥΣ, ΧΡΗΣΙΜΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ. 
Η ΕΠΑΦΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΩΘΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΟΤΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ, ΦΥΣΙΚΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ. ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΜΟΥ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ.  ΕΧΩ ΔΕΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΚΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΣΤΙΧΟ, ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑ, ΣΤΟ ΔΡΩΜΕΝΟ, ΣΤΟ ΔΙΗΓΗΜΑ, ΣΤΗ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ, ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΣΤΗ ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΗ, ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ, ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΡΕΘΙΣΜΑ: ΤΗ ΦΥΣΗ. 
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ  ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΦΥΠΝΙΣΤΕΣ, ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ, ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΩΤΕΙΝΑ ΚΑΙ ΛΑΜΠΡΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΗΜΕΡΑ, ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΛΥ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟ, ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ. 
      Όταν είναι κανείς μαθητής πρέπει να ζει απλά και προγραμματισμένα. Να σηκώνετε πάντα στη ώρα του, να ετοιμάζετε γρήγορα και να πηγαίνει πάντα διαβασμένος. Πολλά παιδιά είναι πάντα αργοπορημένα και άλλα είναι γεννημένα τεμπέληδες και τα βιβλία σπάνια τα ανοίγουν. Σε αυτά τα παιδιά η ρουτίνα της μαθητικής ζωής δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Πολλά  επωφελούνται μόνο από τα προτερήματα της μαθητικής ζωής, γιατί παίζουν τις ημέρες της αργίας, των γιορτών ή τα απογεύματα, πηγαίνουν εκδρομές και απολαμβάνουν τις διακοπές. Τις υποχρεώσεις τους  όμως  δεν τις εκπληρώνουν ποτέ.
     Υπάρχουν όμως και ευσυνείδητοι μαθητές. Αυτοί που κοπιάζουν καθημερινά, που είναι μελετηροί και επιμελείς και αγωνίζονται να γίνουν σωστοί άνθρωποι. Αυτοί χαίρονται να διαβάζουν και να πλουτίζουν τις γνώσεις τους. Απολαμβάνουν με την ίδια λαχτάρα τις μαθητικές διακοπές, όχι μόνο για να παίξουν και να ξεκουραστούν αλλά και για να αναλάβουν καινούριες δυνάμεις και να επαναλάβουν όσα έμαθαν.
    Η μαθητική ζωή δεν είναι μόνο σχολείο και διάβασμα. Δίνει ένα σωρό ευκαιρίες στα παιδιά για να ψυχαγωγηθούν, να αθληθούν και να διασκεδάσουν. Είναι γεμάτη πολιτιστικές εκδηλώσεις που απαιτούν τη συμμετοχή πολλών παιδιών. Μπορεί κανείς ανάλογα με τις δυνατότητές του να πετύχει καλές επιδόσεις στα διάφορα σπορ και να αθληθεί.
     Οι κοινοί αγώνες των μαθητικών χρόνων οι κοινοί στόχοι φέρνουν τα παιδιά πολύ κοντά το ένα με το άλλο και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να γίνουν αληθινές φιλίες. Οι αγωνίες, τα διαβάσματα, τα παιχνίδια τα βοηθούν να γνωριστούν και να αγαπηθούν. Μαθαίνουν έτσι να μοιράζονται πολλά πράγματα της ζωής τους. Αρχίζουν όλα μαζί να κάνουν όνειρα για να χτίσουν ένα καλύτερο αύριο όπου όλα θα είναι πιο αληθινά και πιο όμορφα.
    Πράγματι αυτά τα χρόνια είναι τα πιο ευτυχισμένα στη ζωή κάθε παιδιού. Η μόνη φροντίδα μας είναι η καλή επίδοσή μας και το διάβασμα μας, ενώ απολαμβάνουμε τα πάντα από τους μεγαλύτερους μας. Αυτό τώρα πρέπει να το καταλάβουμε γιατί μετά θα είναι αργά.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΛΕΙΣΩ ΜΕ 2 ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΔΑ ΣΕ ΕΝΑ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ Η ΕΤ1 ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΟ ΒΡΑΔΥ 3\4\2013 ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΟΛΥΝΣΗ, ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ : 1) ΟΤΙ Ο 21ΟΣ ΑΙΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΙΩΝΑΣ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ 2) ΟΤΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΤΙ Η ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ.

OI ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ,ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΡΤΕΡΟΛΙΩΤΗΣ, ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΒΑΡΑ ΤΟ 1958 ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΤΗΣ ΤΑΞΗΣ:ΜΠΟΒΗΣ,ΜΠΑΚΑΣ,ΜΠΟΥΖΑΛΑΣ,ΣΦΗΚΑΣ,ΣΙΑΓΚΡΗΣ,ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ,ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΦΗΚΑΣ ΦΕΙΔΑΣ, ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗ, ΒΙΓΚΟΥ,ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΠΟΖΙΝΑΚΗ,ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ,ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
 Η ΠΑΛΙΑ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΒΑΛΥΡΑΣ ΜΕ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ,ΔΕΥΤΕΡΗ ,ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΡΤΕΡΟΛΙΩΤΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: