Ο ΕΡΩΤΑΣ ΔΙΝΕΙ ΔΙΑΤΑΓΗ ΣΤΟΝ ΕΡΜΗ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ, EUSTACHE LE SUEUR ,ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΟΥΒΡΟΥ 1646
Στην θεογονία του Ησίοδου ο άρρεν Ερως έπεται της Γαίας και του Χάους(στ.120-122),Ο λυσιμελής Ερως, ο λύων τα μέλη Αθανάτων και Θνητών όντων, δαμάζει την ψυχή και την φρόνηση των. «ΜΕΓΑΣ ΔΑΙΜΩΝ Ο ΕΡΩΣ, Ω ΣΩΚΡΑΤΕΣ», λέει η Διοτίμα στο «Συμπόσιο» του Πλάτωνα.
Ωστόσο,αν και λυσιμελής , έρχεται σε αντίθεση με την επόμενη γεννηθείσα δύναμη του ΑΙΘΕΡΟΣ. Ο Αιθήρ, λάμπων/αίθων συγκρατεί τα πάντα δια του «αίθοντος-έρωτος», ενοποιών την ουσία της φύσης των τεσσάρων στοιχείων (γή, υδωρ, πυρ, και αέρα/άος/ψυχή).
ΑΙΘΩΝ Ο ΕΡΩΣ ΣΥΝΕΧΕΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΝΟΗΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
Ο ΕΡΩΣ/ΑΙΘΗΡ ΠΥΡΑΚΤΩΝΕΙ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΚΑΡΙΑΙΩΣ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ. ΣΥΝΕΡΓΟΣ, «ΙΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΟΣ», ΕΊΠΕ Η ΔΙΟΤΙΜΑ ΣΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ, ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΔΑΙΜΩΝ, Ο ΕΡΩΣ,ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΣΑΝ ΟΙ ΜΟΥΣΕΣ ΜΕ ΑΦΑΝΗ ΚΑΙ ΑΦΑΤΟΝ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΡΙΑ.
Η ψυχή, αν και ερωτευμένη με τον μεγάλο Δαίμονα, τον Ερωτα, αδυνατεί να παραδώσει το σκήπτρο της διακυβέρνησης της σε αυτόν, ο οποίος της δημιουργεί συνεχώς καταστάσεις αντιφατικές και αλληλοσυγκρουόμενες. Γιατί αδυνατεί να αναγνωρίσει πότε τα μέλη της λύονται εξ΄αιτίας του «λυσιμελούς» Ερωτος και πότε ενοποιούνται εξ΄αιτίας του ΑΙΘ-ΕΡΩΣ.
Η ψυχή δεν λησμονεί ότι ο Ερως ,»τέκνον χρυσέης Αφροδίτης» (στ. 822), ήταν η αιτία, που η Γαία ερωτεύθη τον υιό της, τον Τάρταρο και γέννησε τον Τυφωέα, καταστροφέα κάθε ψυχικής ζωής.
Και ερωτά η ψυχή, μήπως η αγάπη είναι η απάντηση στο ερώτημά της. Η λέξη αγάπη δεν υπάρχει στο κείμενο της Θεογονίας. Αντίστοιχη λέξη είναι η φιλία, αλλά επειδή αναφέρεται εκ φύσεως στο υγρό στοιχείο, στο συναίσθημα/θυμοειδές, θα παρουσιάζει ελλείψεις ή υπερβολές σε σχέση με τον εαυτό της αλλά και με τα άλλα όντα.
Η Τρίτη οντότητα της θεογονίας, Ο ΕΡΩΣ και παντού πρώτος ο αριθμός 3 που επαναφέρει την δύναμη του , όπως τον καθιέρωσαν οι Μούσες. Ανερχόμενος ο αριθμός 3/Ερως εις το τετράγωνο καθισταται ο εννέα 9, ο συμπεριλαμβάνων δια της συνεκτικής δύναμης του Ερωτος τους εννέα Νόμους/αριθμούς του Σύμπαντος.
ΑΝΕΥ ΤΗΣ ΣΥΝΕΚΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΟΝΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ.
Ο αριθμός 3 –Ερως, εις τον κυβον, γίνεται 27, μεταβιβάζοντας την αρχική δυναμική του εμφάνιση, ώστε «πτερόεις» δια των φτερών του να καλύπτει τον αισθητό κόσμο.
ΔΙΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ 3,9,27 Ο ΕΡΩΣ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ ΜΕ ΤΕΧΝΗ ΤΙΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΓΕΝΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΣ. ΤΑ ΝΟΗΤΑ ΤΕΚΝΑ, ΣΠΕΡΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΕΡΩΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΧΕΟΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΝΟΗΤΟ ΔΙΑΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΟ ΚΟΣΜΟ.
Στην Ορφικη Θεολογία, ο Ζεύς προβαίνει στην κατάποση του Φάνητος/Ερωτος, πρώτη θεότητα , η οποία καθίσταται Φανερά μετά την διάρρηξη του Ωού, ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΑΠΟΚΤΑ ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΦΟΜΟΙΩΣΕΩΣ ΤΟΥ, ΤΗΝ ΑΕΙ ΕΦΕΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΡΩΤΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ.
ΕΡΩΣ ΜΕΤΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΗΡΩΙΚΗΣ ΨΥΧΗΣ. Η πρόσθεση των 9 συζύγων του Διός και των 27 τέκνων, δυνάμεων που συνδέονται με τον Ερωτα της Δικαιοσύνης και τον Δία/Νού , διαχέουβν και παραδίδουν την συμπαντική ενέργεια του Αιθέρος εις εύρυθμο ροή.
Ο Ερως σταθερό σημείο της θεογονίας, είναι υπαρκτός από το αποτέλεσμα της δράσης του. Οι αναγραμματισμοί προσδιορίζουν περαιτέρω την φύση του Ερωτος.
ΕΡΩΣ- ΡΕΩ+Σ Σε παλίνδρομο ροή ο Ερως καθίσταται δια της αέναου κίνησης του ενωτικός. Ενωτικός ο Ερως είναι έσρος, λέει ο Σωκράτης στον «Κρατύλο». Εισρέει από τα μάτια στο εσωτερικό του όντος και φέρνει σε επαφή τα διεσπασμένα από το Χάος μέρη της ψυχής.
ΕΡΩΣ= ΕΡΩ+Σ ΕΡΕΩ, ΘΑ ΛΕΩ τα αναγκαία ώστε να γεννηθούν οι ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ. ΕΡΩΣ-ΕΡΩΤΟΣ ΕΡΩΤ+ΗΣΙΣ-ΕΕΣΙΣ=ΩΘΗΣΙΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΝΑ ΕΡΩΤΕΥΘΕΙ .
Μία ερωτευμένη ψυχή ζητά πάντα τις απαντήσεις από τον εραστή της, γιατί μέσω έρωτος διατυπώνονται οι ερωτήσεις/απορίες των υπαρξιακών της αναζητήσεων. Γι΄αυτό και εναποθέτει όλη της την αγωνία στην ορμή του έρωτα, προς ΤΟ ΠΑΝ ΤΗΣ ΑΠΑΝ-ΤΗΣΗΣ. Η ψυχή απελευθερώνεται με τον έρωτα ελπίζει ότι θα απαντήσει σε όλα της τα ερωτήματα, θεραπεύοντας τα τράυματά της.
ΕΡΩΣ, ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΕΡΩΣ/ΕΡΩΤΗΣΗ, ΑΝΑΓΚΗ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΝΟΗΤΩΝ ΤΕΚΝΩΝ/ΙΔΕΩΝ, ΔΕΣΠΟΖΕΙ ΕΙΣ ΤΟ ΑΕΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.
Ο κατάλογος των γενών του Διός έδωσε την αναμενόμενη απάντηση στην ψυχή, έμπλεος δημιουργικού έρωτος και δικαιοσύνης. Είναι «ο τόκος εν ψυχή».Γνωρίζει ποιο είναι το σταθερό κριτήριο των επιλογών της. Φυσικά τέκνα γεννώνται και άνευ έρωτος, νοητά όμως όχι.
Όχι μόνος ο Ερως, όχι μόνη η Δικαιοσύνη, η διαλεκτική σχέση μεταξύ τους έχει γεμίσει την ψυχή, η οποία πλήρηςέρωτος νοεί και είναι σε θέση πλέον να ακούσει του Υμνους και να θαυμάσει τον χορό των Μουσών, που προβάλλουν θεσπέσιες μπροστά στα έκθαμβα μάτια της.
ΠΤΕΡΩΤΟΣ, Ο ΠΤΕΡΩΣ ΕΡΩΣ, ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΟΗΤΟΣ, ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟΣ, ΕΡΑΣΜΙΟΣ, ΗΔΥΣ,ΠΥΡΙΔΡΟΜΟΣ ΕΥΠΑΛΑΜΟΣ ΦΕΡΕΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΘΝΗΤΟΥ ΜΕ ΤΑ ΑΘΑΝΑΤΑ ΟΝΤΑ, ΕΦΟΣΟΝ ΛΥΣΙΜΕΛΗΣ, ΛΥΕΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΑΜΦΟΤΕΡΩΝ, ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΕΙ ΤΑ ΝΟΗΤΑ ΜΕ ΤΑ ΑΙΣΘΗΤΑ.
“ΑΕΙ ΠΑΡΩΝ Ο ΕΡΩΣ”
Έρως ανίκατε μάχαν,
Έρως, ός εν κτήμασι πίπτεις,
ός εν μαλακαίς παρειαίς
νεάνιδος εννυχεύεις,
φοιτάς δ’ υπερπόντιος
εν τ’ αγρονόμοις αυλαίς·
καί σ’ ούτ’ αθανάτων φύξιμος ουδείς
ούθ’ αμερίων σέ γ’ ανθρώπων.
Ο δ’ έχων μέμηνεν.
Σύ καί δικαίων αδίκους
φρένας παρασπάς επί λώβα,
σύ καί τόδε νείκος ανδρών
ξύναιμον έχεις ταράξας·
νικά δ’ εναργής βλεφάρων
ίμερος ευλέκτρου νύμφας,
τών μεγάλων πάρεδρος
εν αρχαίς θεσμών.
‘Αμαχος γάρ εμπαίζει Θεός, Αφροδίτα.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Έρωτα, ανίκητε σε κάθε μάχη,
συ που κυριαρχείς όπου κι αν πατήσεις,
συ που ξενυχτάς τα κορίτσια
με τα τρυφερά μάγουλα,
που δρασκελάς πάν’ από θάλασσες
και τρυπώνεις στους κήπους,
κανείς δε γλυτώνει από ‘σε,
μήτε Θεός μήτε θνητός.
Όποιον αγγίξεις, τονε παλαβώνεις.
Συ, άνθρωπο φρόνιμον εξωθείς
στ’ αδικο και στο χαμό,
συ π’ άναβεις ταραχή κι αμάχη
ανάμεσα σε γιο και πατέρα,
νικά πόθος και λαχταρα για τη γλυκομάτα νύφη,
κόντρα σ’ όλους τους μεγάλους νόμους.
Σαν ατάραχος Θεός τους περιγελάς, ω Αφροδίτη.