Κυριακή, 2 Μαρτίου 2014

5 λόγοι, για να τρώμε κρεμμύδια!!! .


Το κρεμμύδι ανήκει στην οικογένεια Allium και είναι πλούσιο σε ενώσεις που περιέχουν θείο, υπεύθυνες για την έντονη οσμή του, αλλά και για πολλά από τα οφέλη του που προάγουν την υγεία.

12
1. Καρδιαγγειακά οφέλη

Υπάρχουν αποδείξεις πως, οι ενώσεις του θείου που βρίσκονται μέσα στα κρεμμύδια, λειτουργούν ενάντια στη δημιουργία πηγμάτων, βοηθώντας στην πρόληψη της ανεπιθύμητης συσσώρευσης αιμοπεταλίων (που δημιουργούν τους θρόμβους). Επίσης, υπάρχουν ενδείξεις ότι, οι ενώσεις αυτές μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων στο αίμα, καθώς και πως βελτιώνουν τη λειτουργία της κυτταρικής μεμβράνης των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Τα παραπάνω λοιπόν, στο σύνολό τους, βοηθούν στην πρόληψη μιας ενδεχόμενης καρδιακής προσβολής, ενώ και η εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα των κρεμμυδιών σε φλαβονοειδή, υποστηρίζουν τα άνωθεν αποτελέσματα.




2. Οφέλη στα οστά και το συνδετικό ιστό
Μελέτες σε ανθρώπους έχουν δείξει ότι, το κρεμμύδι μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της οστικής πυκνότητας, βοηθώντας σημαντικά τις εμμηνοπαυσιακές γυναίκες που πάσχουν από την απώλεια αυτής. Πλέον, υπάρχουν ενδείξεις πως οι γυναίκες που έχουν περάσει την ηλικία της εμμηνόπαυσης, μπορεί να είναι σε θέση να μειώσουν τον κίνδυνο κατάγματος του ισχίου μέσω της καθημερινής κατανάλωσης κρεμμυδιών. Εκ παραλλήλου, το θείο που περιέχεται στη σύνθεσή τους, μπορεί να προσφέρει άμεσα οφέλη στους συνδετικούς ιστούς (οι οποίοι για το σχηματισμό τους χρειάζονται τέτοιες ενώσεις).



3. Αντιφλεγμονώδης δράση
Έχει αποδειχθεί πως, το κρεμμύδι έχει σημαντική αντιφλεγμονώδη δράση και αυτό εξαιτίας -και πάλι- του θείου που περιέχει, αναστέλλοντας τη δραστικότητα των μακροφάγων – ειδικών λευκών αιμοσφαιρίων, τα οποία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο ανοσοποιητικό σύστημα και την άμυνα του οργανισμού απέναντι στις φλεγμονές. Η αντιοξειδωτική δράση βοηθά στην πρόληψη της οξείδωσης των λιπαρών οξέων στο σώμα.
4. Προστασία από τον καρκίνο
Το κρεμμύδι έχει αποδειχθεί ότι, μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης αρκετών μορφών καρκίνου ακόμα και όταν καταναλώνεται σε μέτριες ποσότητες, όπως είναι αυτός του παχέος εντέρου, του λάρυγγα και των ωοθηκών. Μια ικανοποιητική ατομική μερίδα κατανάλωσης κρεμμυδιού θεωρείται από τους επιστήμονες το μισό κρεμμύδι.
5. Άλλα οφέλη
Τα κρεμμύδια βελτιώνουν την ισορροπία του σακχάρου στο αίμα καθώς και την πρόληψη των βακτηριακών λοιμώξεων. Μεγάλη σημασία έχει βέβαια να καταναλώνεται σωστά συντηρημένο και ψημένο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: