Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

Ομηρικές Συζητήσεις

Ομηρικές Συζητήσεις Αναζητήσεις
με τον Κώστα Τζαναβάρα
Το Ερώτημα:
Γιατί είναι αβάσταχτη η γοητεία του Ομήρου ;
«Η αβάσταχτη γοητεία του Όμήρου.» στα μάτια της … μπλογκοδέσποινας είναι προδήλως αβάσταχτη. Ο κυρίαρχος της Πρόθεσης – η αρχή του σύντομου δοκιμίου της. Ο μεγαλύτερος ποιητής του κόσμου, είναι και ο μεγαλύτερος πολεμιστής του κόσμου – λίγο παρακάτω.
Και κάτω-κάτω : Τι κρατάει ακόμη «όμηρο» τον Όμηρο? 



Αναρωτιέται κανείς γιατί όχι δεύτερο ενικό πρόσωπο.
Τι σε κρατάει ακόμη όμηρο Όμηρέ μου ? – παραδείγματος χάριν.
Σαν εμφανώς βέρα Ελληνίδα, η Αστραία Λεωνίδου δεν θα έπρεπε να συμβιβάζεται με τίποτα λιγότερο από το να έχει κοντά της το αντικείμενο της αβάσταχτης επιθυμίας της. Να το πιάνει, να το αγγίζει, να το ελέγχει.
 Είναι εμφανές ότι αποτολμά κάτι δύσκολο για την γυναικεία φύση της. Ζητά λογική απάντηση σε διαισθητικώς προκύπτουσες ερωτήσεις. Τίποτε δεν διαφεύγει από την διεισδυτική του ματιά. Παράδοση άνευ όρων …
 Αισθάνομαι ότι της δίνω κάτι χρήσιμο σε αυτή την προσπάθεια. Μία μέθοδο. Μέθοδο ανάγνωσης και κατανόησης. Επιστημονικά δομημένη. Την έχει ήδη αναρτήσει, με ιδιαίτερη επιμέλεια.
Επιστημονική μέθοδος σημαίνει – εν ολίγοις – νόμοι, κανόνες. Κανόνες που να κάνουν την δουλειά τους, αλλά και να μην σε προδίδουν. Να μην χωράνε διάψευση. Ή – έστω – να έχουν ρητές εξαιρέσεις.
 Με τον πρώτο κανόνα της θεωρίας μου, περί Ομηρικής Παρακαταθήκης, η Αστραία δεν έχει πρόβλημα – κάθε άλλο. Δεν διανοείται καν να κάνει αυτό που κάνουν κάποιοι βάναυσοι σχολαστικοί. Να ψάχνουν για διορθώσεις στα Έπη.
Ο μέγας συμπατριώτης τους Schiller είχε προσπαθήσει να τους θεραπεύσει ομοιοπαθητικώ τω τρόπω. «Καταραμένε Έλληνα», σάρκαζε εαυτόν, «Γιατί να σε αγγίξω ;».  Οι σχολαστικοί …
 Ο πέμπτος κανόνας μου είναι ο πιο εύκολα αποδείξιμος. Ή, μάλλον, αυτός που έχει την πιο συνοπτική άποψη προς έλεγχο. [Δεκτός !]
Αλήθεια, έχει παρατηρήσει κανείς μέχρι τώρα ότι ο Όμηρος υποδεικνύει σαφώς ότι όλος ο Τρωικός Πόλεμος είναι εκτός τόπου και χρόνου ;
Για να μην παιδεύονται οι μέτριοι, στο κάτω της γραφής, να αποδείξουν ότι δεν έγιναν έτσι τα πράγματα στην Τροία. Ότι ήταν για το σιτάρι του Εύξεινου Πόντου κ.λ.π. κ.λ.π.
Μην κουραζόσαστε ! Το λέει με τον τρόπο του ο ίδιος. Ουστ !
 Ούτε λίγο, ούτε πολύ, σε έναν δεκαετή πόλεμο ούτε ο καιρός άλλαζε, ούτε οι εποχές. Ούτε έβρεξε να σταματήσει κάποια μάχη, ούτε έπιασε καμία άνοιξη να παρατήσουν τον πόλεμο να πάνε να πιάσουν το μαγιόξυλο – σωστά ; Τίποτα αξιοσημείωτο απολύτως περί καιρικών συνθηκών.
Δεν θα είχε σημασία ;
 Στην κοσμάρα τους λοιπόν. [Ε ναι ! Να το τσεκάρει και κανένας άλλος. Ιδού !]
 «Το πήρε το ποτάμι» με την απόδειξη του Νο 5. Ο Νο 1 είπαμε είναι για τους άλλους. Ο Νο 3 και ο Νο 4 είναι Φιλοσοφία, και μάλιστα «ψιλά γράμματα».
 Να αρχίσουμε, λοιπόν, μια και η κ. Καθηγήτρια επιμένει για ασκησούλες, μήπως να βρούμε αποδείξεις του Νο 2 ; Πώς ; Με παρατηρήσεις του στυλ αυτών που απέδειξαν [όχι ;] τον Νο 5. Δύσκολο ;
Μ’αυτο τον τρόπο, διαδόθηκαν και διασώθηκαν κάτω από την «μύτη» της εκάστοτε εξουσίας – μας λέει κάπου στη μέση. Βοηθάει – με λίγη προσπάθεια.
 Homework. Πάμε.
 Να πάμε σε μια πιο δύσκολη ερώτηση – για μένα. Όταν βάλουν τα καλά κορίτσια της Φιλολογίας μέθοδο και κανόνες στο διάβασμα του … αβάσταχτου, θα βαστιώνται από εδώ και πέρα ;  
Αυθεντία, στο χειρισμό της ελεγχόμενης τρέλας. Θα συνεχίσει να είναι ;
Γιατί αν είναι να φύγει τέτοιο «ψυχικό πέρα-δώθε», μήπως να παρατήσουμε τις καινοτομίες ;
 Άβυσσος.
 Η απάντησή μου ; Πρόβλεψη μόνο, από όσο μπορώ να ξέρω από τον τρόπο σκέψης των γυναικών. Από την διαισθητική και υποσυνείδητη αντίληψη τους των πάντων.
 Ιδού !
Αβάσταχτος στο τετράγωνο.
Αυθεντία, στο χειρισμό της ελεγχόμενης τρέλας.
Ο Όμηρος και οι επίλεκτοι πρωταγωνιστές του είναι ο Ελληνισμός!
  Κόρινθος,  7 Δεκεμβρίου 2014
 Κώστας Τζαναβάρας
Σύμβουλος μηχανικός – συγγραφέας
ktzanavaras@otenet.gr




«Η αβάσταχτη γοητείατου Όμήρου.» ήταν η αφορμή για αυτό το άρθρο. Είναι ένα άρθρο της αγαπητής διαδικτυακής φίλης Αστραίας Λεωνίδου, Θεσσαλονικιάς. Φυσικού. Δείτε το πρώτα, κάνοντας κλικ στον τίτλο του άρθρου της..
Επίσης, δείτε μετά την ανάρτησή της με την συνοπτική παρουσίαση της θεωρίας μου, σχετικά με τα Ομηρικά Έπη και την αξία τους στην σημερινή κρίση της χώρας μας :



Και τώρα, αού επισημάνω ότι τα πλαγιαστά είναι κομμάτια από το άρθρο της καλής μου φίλης, το τερπνόν μετά του ωφελίμου :



Γιατί είναι αβάσταχτη η γοητεία του Ομήρου ;

Η αβάσταχτη γοητεία του Ομήρου, λοιπόν, στα μάτια της … μπλογκοδέσποινας, είναι προδήλως αβάσταχτη. 
Ο κυρίαρχος της Πρόθεσης – η αρχή του σύντομου δοκιμίου της. Ο μεγαλύτερος ποιητής του κόσμου, είναι και ο μεγαλύτερος πολεμιστής του κόσμου – λίγο παρακάτω.
Και κάτω-κάτω : Τι κρατάει ακόμη «όμηρο» τον Όμηρο?
Αναρωτιέται κανείς γιατί όχι δεύτερο ενικό πρόσωπο.
Τι σε κρατάει ακόμη όμηρο Όμηρέ μου ? – παραδείγματος χάριν.
Σαν εμφανώς βέρα Ελληνίδα, η Αστραία Λεωνίδου δεν θα έπρεπε να συμβιβάζεται με τίποτα λιγότερο από το να έχει κοντά της το αντικείμενο της αβάσταχτης επιθυμίας της. Να το πιάνει, να το αγγίζει, να το ελέγχει.

Είναι εμφανές ότι αποτολμά κάτι δύσκολο για την γυναικεία φύση της. Ζητά λογική απάντηση σε διαισθητικώς προκύπτουσες ερωτήσεις. Τίποτε δεν διαφεύγει από την διεισδυτική του ματιά. Παράδοση άνευ όρων …

Αισθάνομαι ότι της δίνω κάτι χρήσιμο σε αυτή την προσπάθεια. Μία μέθοδο. Μέθοδο ανάγνωσης και κατανόησης. Επιστημονικά δομημένη. Την έχει ήδη αναρτήσει, με ιδιαίτερη επιμέλεια.
Επιστημονική μέθοδος σημαίνει – εν ολίγοις – νόμοι, κανόνες. Κανόνες που να κάνουν την δουλειά τους, αλλά και να μην σε προδίδουν. Να μην χωράνε διάψευση. Ή – έστω – να έχουν ρητές εξαιρέσεις.

Με τον πρώτο κανόνα της θεωρίας μου, περί Ομηρικής Παρακαταθήκης, η Αστραία δεν έχει πρόβλημα – κάθε άλλο. Δεν διανοείται καν να κάνει αυτό που κάνουν κάποιοι βάναυσοι σχολαστικοί. Να ψάχνουν για διορθώσεις στα Έπη.
Ο μέγας συμπατριώτης τους Schiller είχε προσπαθήσει να τους θεραπεύσει ομοιοπαθητικώ τω τρόπω. «Καταραμένε Έλληνα», σάρκαζε εαυτόν, «Γιατί να σε αγγίξω ;».  Οι σχολαστικοί …

Ο πέμπτος κανόνας μου είναι ο πιο εύκολα αποδείξιμος. Ή, μάλλον, αυτός που έχει την πιο συνοπτική άποψη προς έλεγχο. [Δεκτός !]
Αλήθεια, έχει παρατηρήσει κανείς μέχρι τώρα ότι ο Όμηρος υποδεικνύει σαφώς ότι όλος ο Τρωικός Πόλεμος είναι εκτός τόπου και χρόνου ;
Για να μην παιδεύονται οι μέτριοι, στο κάτω της γραφής, να αποδείξουν ότι δεν έγιναν έτσι τα πράγματα στην Τροία. Ότι ήταν για το σιτάρι του Εύξεινου Πόντου κ.λ.π. κ.λ.π.
Μην κουραζόσαστε ! Το λέει με τον τρόπο του ο ίδιος. Ουστ !

Ούτε λίγο, ούτε πολύ, σε έναν δεκαετή πόλεμο ούτε ο καιρός άλλαζε, ούτε οι εποχές. Ούτε έβρεξε να σταματήσει κάποια μάχη, ούτε έπιασε καμία άνοιξη να παρατήσουν τον πόλεμο να πάνε να πιάσουν το μαγιόξυλο – σωστά ; Τίποτα αξιοσημείωτο απολύτως περί καιρικών συνθηκών.
Δεν θα είχε σημασία ;

Στην κοσμάρα τους λοιπόν. [Ε ναι ! Να το τσεκάρει και κανένας άλλος. Ιδού !]

«Το πήρε το ποτάμι» με την απόδειξη του Νο 5. Ο Νο 1 είπαμε είναι για τους άλλους. Ο Νο 3 και ο Νο 4 είναι Φιλοσοφία, και μάλιστα «ψιλά γράμματα».

Να αρχίσουμε, λοιπόν, μια και η κ. Καθηγήτρια επιμένει για ασκησούλες, μήπως να βρούμε αποδείξεις του Νο 2 ; Πώς ; Με παρατηρήσεις του στυλ αυτών που απέδειξαν [όχι ;] τον Νο 5. Δύσκολο ;
Μ’αυτο τον τρόπο, διαδόθηκαν και διασώθηκαν κάτω από την «μύτη» της εκάστοτε εξουσίας – μας λέει κάπουστη μέση. Βοηθάει – με λίγη προσπάθεια.

Homework. Πάμε.

Να πάμε σε μια πιο δύσκολη ερώτηση – για μένα. Όταν βάλουν τα καλά κορίτσια της Φιλολογίας μέθοδο και κανόνες στο διάβασμα του … αβάσταχτου, θα βαστιώνται από εδώ και πέρα ;  
Αυθεντία, στο χειρισμό της ελεγχόμενης τρέλας. Θα συνεχίσει να είναι ;
Γιατί αν είναι να φύγει τέτοιο «ψυχικό πέρα-δώθε», μήπως να παρατήσουμε τις καινοτομίες ;

Άβυσσος.

Η απάντησή μου ; Πρόβλεψη μόνο, από όσο μπορώ να ξέρω από τον τρόπο σκέψης των γυναικών. Από την διαισθητική και υποσυνείδητη αντίληψη τους των πάντων.

Ιδού !
Αβάσταχτος στο τετράγωνο.
Αυθεντία, στο χειρισμό της ελεγχόμενης τρέλας.
Ο Όμηρος και οι επίλεκτοι πρωταγωνιστές του είναι ο Ελληνισμός!


Κόρινθος,  8 Δεκεμβρίου 2014

Σύμβουλος μηχανικός – συγγραφέας

Δεν υπάρχουν σχόλια: