Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2015

ΣΝ,ι,ΑΝΩ ΜΕΣΣΗΝΙΑ

 Συγχαρητήρια στο Σταύρο Νεονάκη.

Μικρη μου πατρίδα
Μεγαλη πεδιάδα
Ανω γλυκιά Μεσσηνια ...
απ´την μεσ(σ)η..και κάτω
σου μπήξαν,βαθειά τα..υνία
στους υμένες, των παρθένων..πηγών σου
Στην καρδια,των κρυφων ποταμων σου
Αρτηρίες,που ενώνονταν...´´φλέβες´´

στους αφαλούς των μεγάλων,ντιβαριών σου
Κροτάλιζε,η χαλικουριά 
ζύμωνε,την γλύνα με μανία
Αφαλολύνονταν´´κοχλάζαν´´σαν καζάνια
που πότιζαν,την πεδινή την κοίλη Ανδανία...
Το Πολιχνέικο,απο ψηλα 
το κάστρο του Ταξιαρχη
το διέκρινες,και άλλο Ματάκι,πέρα..
στα Διαβολιτσέικα ρουμάνια

Ποιος Αγιος ποιος καλογερος ..?
σ´αυτο τον καμπο ν´άρχει..?
Σ´αυτη, την κοίλη αρχαια γη 
κοιλαδα των Μακάρων,την ευδαίμονα 
Τώρα που ολα μεινανε
Ξελόγγοτα μαγκούφια..
τωρα που η Γη σου εγινε
άνυδρη και κούφια..
Τωρα μια νυμφη στα ψηλα 
ζγκαρλεύει με τα νυχια
Με σέσουλες ερπύστριες..μπολντόζες 
θάβει τα νυχτολούλουδα 
μαζι με τα σκουπίδια
Ποιος αραγε την έβαλε 
σ´αυτό τ´ αλισβερίσι
Κάποτ´εκει ανάβλυζε 
μια κρυσταλλένια βρυση
Τωρα μην πιεις Μελιγαλα!
ουτ´εσυ Διαβολιτσι
Μεροπη,Μάλτα και Λουτρό
πανάρχαια,Οιχαλία..
Βαλύρα,Τσουκαλεικα
κι εσυ θάλασσας..Σκάλα
Μολυσμενο ανακυκλωσιμο νερο
Μην πιειτε ούτε..ψιχάλα
Κοπανάκι,Αη Γιωργη,Αη Σώστη
σώστε Αετό και Δώριο
Ρίξτε ,σε αυτο το..κώνιο
Νάμα ,Ιερό με χλώριο
της Αγια Θοδώρας το νερο
το αίμα το Αθώο το Αιώνιο
και θάμα,τ´Αγιου φλωρου
ποτίστε,ως την Ανδριτσαινα
Η Καλλιρρόη,ηταν θεά
τωρα,την κάναν..ύαινα
Ο μύθος,λεει ηταν πηγη
παρθένα,εδινε ίαση
μάγισσα πια,γενναει λεπρούς..
..με συγγενή...ιχθύαση...
Σταυρος Νεονακης
Κεντρικό 15/5/2040...αν εχει επιβληθεί η καυση...ζωντανων,,νεκρων,και εδω στην Μεσσηνια..γιατι περι ξεχωριστου κρατους θα πρόκειται..κανεις απο αυτους τους Θαφτούληδες, που τωρα ενδιαφερονται και κόπτονται, για το καλό της περιοχης μας..τοτε δεν θα την πλησιαζει κανεις,λογω μποχας...ισως να ονομάζεται...Μποχηλία κατα το Οιχαλία...κανω αιτηση...μπορει να την γραψω και αυτη σε κανα...(αριστουργηματικό)...ποιημα,θα ζητησω απο το Αθηναικοκεντρικό αυτάρκες αυταρχικο κράτος ..των Ελληνων να μη με καψουν στην χωματερη...σαν κινδυνολόγο ψευδοπροφητη...σε ενα σωρο λιόκλαρα...αν επιτρεπεται...προτιμώ..βεβαια δεν απαιτω να κηδευτω η να καώ..μαλλον και...δημοσία δαπανη,ουτε ειμαι ποιητης ουτε μοιαζω ουτε συμπεριφερομαι,οπως γνωριζετε,μαχητικος πολιτης ειμαι ομως..απο την αγανάκτηση,και απο αλλα πολλα...που γινονται..με έκανε να ασχοληθω,ωστοσο αξιζω ενα σωρο λιόκλαρα,απο πανω απο τα βουνα απο του Σκληρού,το χωριο του παππουλη μου,αφου εδω στα πεδινα οι ελιες θα ειναι θάμνοι..και δεν..θα αρπαξω ευκολα..όπως αρπάζω στα ποιήματα...βεβαια δεν εκανα κατι σπουδαιο οπως εσεις..εργα εξοπλισμους ,υποδομες...χωματερες..αφανισμο ενος λαου ολοκληρου...αλλα κατι εκανα και εγω,αφου ησασταν απο μικροι οι εκλεκτοι, ειχατε πιο σημαντικα πράγματα να κανετε...και οι περισσοτεροι παιρνατε,πιστοποιητικα λούφας..και απαλλαγης..Ι 4,ετσι υπηρετησα εγω αντι για εσας,για εικοσι οκτω μηνες την πατριδα μου...εκει με εκπαίδευσαν και μου εμαθαν πως να πολεμαω...κατι που βεβαια δεν χρειαζεται να ξερετε εσεις..γιατι το μονο που μαθατε..ετσι γαλουχηθήκατε,ειναι να παραδίνετε..παραδινόμενοι..αλλα καλα αμοιβωμενοι...ουσιαστικα καλω ολους τους τοπικους αρχοντες εκλεγμενους επανεκλεγμενους και μη,και δεδομενου πως εχουν το βημα και την πυγμη να πανε κόντρα στους προαναφερθεντες Θαφτούληδες,θα εχουν διπλα τους εμας τον λαό...δεν θα εχουν κανενα αλλοθι εναντι στην ιστορια,αν δεν το κανουν,ετσι θέλω να πιστευω πως ο δημαρχος θα τηρησει την υπογραφη του, που εβαλε δημοσια στον ευκαλυπτο,οτι ειναι εναντιον αυτου του ανουσιουργήματος,οσο τον γνωριζω απο πολυ παλια που ειχαμε συνεργαστει σε αθλητικα θεματα εγω σαν προεδρος του Α.Ο Εθνικου Μελιγαλά και αυτος σαν επικεφαλης της ΕΠΣ τοτε ,κραταει τον λογο του και κυριως, ενδιαφερεται για το καλο της περιοχης...οταν τον ρωτησα..καλα ρε Αριστείδη δεν χόρτασες τιτλους..?..γιατι επιμενεις ,οπως και παλια που εχασες,να γινεις δημαρχος στον Μελιγαλα..μου ειπε..για την υστεροφημημια μου...προφανως γνωριζει και αυτος οπως και ολοι μας τι λεει ο καθενας απο πισω μας..εγω ειμαι ο πρωτος...ακουω ομως...και γιαυτο θελω να πιστευω..πως θα κανει αυτο που πρεπει..οσο για τον Γιατρό..´´έπεσε ´´πρωτος γιατι δεσμευτηκε στην δημόσια διαβουλευση,για το θεμα των σκουπιδιων στην Καλλιρόη,οταν απογόρεψα σαν πολιτης και οχι σαν υποψηφιος,στην επιτροπη,να διαβαστουν επιστολες που θα ,προσβαλλαν την νοημωσύνη μας...λόγω ειλλημενων,υποχρεωσεων..δεσμευτηκε λοιπον στην προταση μου η καινουρια δημοτικη αρχη να μπει μπροστα στις μπολντόζες...δηλωσε θα το κανει και αν τους περασει θα παραιτηθεί..καποιοι...λοιπον γνωριζοντας πως οτι λεει..το κανει...τον ´´ερριξε ´´απο την πρωτη Κυριακή...ωστε να τον απαλλαξει..απο εναν τετοιο αδοξο θανατο..ειναι αυτοι ,ισως που πιστευουν στην ανάπτυξη μεσω του σκουπιδαριού..και στις θεσεις εργασιας,η και αλλα συμφεροντα που δεν γνωριζω..προς το παρον...θα μάθω ομως...που και αν υπαρχουν...ειναι αυτοι που μετα την πτωση του Γιατρου ειπαν πως οι συνυποψηφιοι τον ...πουλησαν..πάντα το παρασκηνιο λειτουργει και η προβοκατόρικη προπαγανδα,εδω και παντου..τωρα θα φανουν ποιοι θελουν και τι? θα παρακολουθω τα γεγονότα να ειναι σιγουροι..πιστευω και ας μην εκλέχτηκε,ο γιατρος θα μπει παλι μπροστα,γνωριζει περισσοτερο σαν επιστημονας,τα οικολογικα εγκληματα,που θα γινουν με την χωματερη,δεν πλεκω κανενός το εγκωμιο,απο τους δυο αυτα γνωριζω και εκφερω την γνωμη μου..τους αλλους υποψήφιους δεν ειχα την τιμη να τους γνωρισω...εγω ενημερώθηκα απο εναν γεωλογο...που ηλθε στα νυχια..και ολο κοιταζε πισω...μην τον δουν..στο μαγαζι μου στον Μελιγαλά...μου ειπε,οτι ειδε τα ποιηματα μου που εκθετω στον ευκάλυπτο...στον Μελιγαλά,και καταλαβε πως γνωριζω γραμματα,και οπως αλλους με θετει προ των ευθυνων μου,αυτα που μου ειπε οτι θα συμβουν ειναι τραγικα...μου τα εξηγησε με τεκμηριωμενο επιστημονικο τροπο...απο αυτα που μου ειπε,με εχει αγγιξει πολυ αυτο το θεμα ..ειναι απο τα λογια ,γεωλόγια ευχολόγια...στο τέλος ,ετσι τελειωσε την αναλυση του ο Γεωλογος με ευχολόγιο...αφου γνώριζε πολυ καλα...και για τα συμφεροντα που θα παιχτούν..στην αρχη ειχα γραψει κατι πιο..συντηρητικό...αλλα αυτα τα λογια του,σκεφτομουν τωρα πεντε ωρες που το διόρθωνα,και το ιδιο το ποιημα αλλαξε πορεια με οδηγησε εδω...κι αλλες φορες μου εχει τυχει ποιηματα που τα ´´παλευω ´´αλλα αυτα να οδηγούνται,να γράφονται απο μόνα τους...να μου στρέγουν,μετα απο καιρό σαν..ονειρα..ευχομαι να μην βγει αληθινό,δεν ειναι μονο οτι επέλεξαν το πιο ακαταλληλο σημειο πανω στο υψωμα,που δεσποζει της κοιλης μεγάλης πεδιαδας (γούρνας) και ετσι θα μεταφερει,στα πεδινα ευκολα μεσω του υδροφόρου ορίζοντα..την βρωμα και την δυσωδία...δεν ειναι οτι απο εκει,περνάει..ο μόνος άνεμος που φερνει..λίγη αύρα της θάλασσας..στην Ανω Μεσσηνια..οταν κάνει..φωτια και λάβα..οπως περιγραφω στο αλλο σχετικο ποιημα μου..ομως τωρα θα κουβαλάει και θα προσθετει.. και την μπόχα...αφου αναμεσα στην θάλασσα και στην κοιλάδα θα παρεμβαλλεται..η χωματερή...της Καλλιρόης απ´τον μόνο που περιμεναμε..γιατι ο άνεμος της Καλαματας ,ακολουθεί τις γραμμες του τραινου..εχει μαθει απο παλια..που ερχοταν το τραινο...ακολουθουσε...σαν οπισθέλκουσα....και μοιραία περνάει απο την Β.Ι.Π.Ε..του Μελιγαλά..με δυσωδη...και αυτος φορτία..ζαλωμένος...κι ο αλλος αυτός της Μεγαλόπολης φερνει...την φωτιά..απο την καυση του λιγνίτη..στη ΔΕΗ..υπαρχει ενας τεταρτος...απο Αρκαδία..αλλά μπαινει μπροστά..το Τετράζιον όρος..κι οσος αέρας καταφέρνει να περασει..στροβιλίζεται γυρω απο τα πλατάνια που εχουν φυτρωσει..στην στεγη του ξωκλησσιού...ο θρυλλος λεει οτι είναι τα μαλλιά της Αγίας Θεοδώρας..της τα χαιδευει για να της απαλυνει..την αδικία του θανάτου Της...αυτη την αδικία στην περιοχη μας..ποιός αέρας θα μπορέσει να την διώχνει..μακρυά..επιτρεψτε μου να γνωριζω ανεμολόγια σαν παλιος ναυτικος..δεν υπάρχει αλλος τέσσερις ηταν..στην ευλογημενη..πεδιαδα ερχονταν και απο τα τέσσερα σημεια του ...Θεού...ο Ανθρωπος μπηκε στην μεση..ποιοι άνθρωποι ομως?..αυτοι που δεν θα μένουν εδώ...αυτοι που κανουν κουμάντα..απο ψηλα και μακρυα σε ολα..γενικευμένα ετσιθελικά..στα τυφλά..χωρίς να σκυβουν στα επι μέρους προβληματα και ιδιεταιρότητες..της κάθε περιοχής..όπως και της αγοράς..αλλα και της κοινωνίας γενικότερα...δεν φτανουν αυτα..διαλεξαν και το ονομα που ισως ετσι γίνει η απαρχή στην..αρπαχτή..να απολλοτριώνονται απο την ομορφια και την μαγεια τους,ακομη και οι μυθοι μας, η οι θρυλλοι μας..σε ενα κρατος που πλεον θαβει η κονιορτοποιεί τα παντα...οπως βολευει κάποιους (λειτουργούς)του ...λυπαμαι...για τα παιδια..που μοιραια θα εγκλωβιστουν εδω αφου η Αθηνα..και η μετανάστευση..δεν δίνουν πλεον ευκαιρίες...το μόνο που μπορω να πώ..και οταν λυπαμαι βαθειά προτιμω να με εκφράζουν τα ανούσια ποιήματα μου..που δεν εχουν καμμία αξία..στην προκειμένη επικήδειοι..μια ολόκληρης περιοχης..αφου οι επιτηδειοι αυτοι που αποφάσισαν,και αποφασίζουν για το μέλλον αγεννητων παιδιων..αυτοι που ενεχυρίασαν το μέλλον τους...αυτοι που τωρα δεν τούς δίνουν.ουτε καν την ευκαιρία της αυτάρκειας..να καλλιεργησουν την γη..των παππουδων τους ...για τα αναγκαια της διατροφης τους και μόνο...οχι πολλα στρέμματα..ειχαμε τότε νερά καλά,με την βέργα τα ευρισκαν οι γυροσκόποι...στα δυο μετρα το βρηκε ο μπαρμπα Αντρεας ο Νακος..πριν σκαψουμε ειπε στον πατερα μου...σκαψτε εδω...περναει..ποταμι χαλικουρια ειναι απο κατω...διάνα εκανε..ειδα το νερό και τα χοντροχαλικα τριζαν..οταν το πατόφτυαρο..και ο κασμάς,χτυπησαν,την ´´φλεβα ´´ετσι εβαζε πολλά στρεμματα ντομάτα μπουρνέλα ο πατερας μου..δουλευαμε ολα τα παιδιά τα μεγαλυτερα απο τα οκτω..η χαρά μας ηταν εμένα και του αδελφου μου,να μας πάρει μαζι Του,με το τρακτερ...με την ρεμούλκα στην Ανδραβίδα στο εργοστασιο..μια φορα πηγαμε..τις αλλες πηγαιναμε με ενα Unic μεγαλο φορτηγό,με τον Αντωνη τον Τσοροτιώτη..εκεινη την φορα στην αρχη ,που θα πηγαιναμε μόνοι μας,να την πουλήσουμε...και γυρνώντας θα παιρναμε,το ρομάντζο..για την Μεγάλη Αδελφή Μου την Ειρήνη...που δυστυχως εφυγε..νωρίς..και αλλα δωρα για τους υπολοιπους...εκει στο τεράστιο εργοστασιο...ο διαλογέας κάφρος επιστατης εβαζε για λιγο τα χεράκια του..αποφευγοντας να λερωθεί..ανακάτευε πέντε εξι...ντομάτες και αποφαινόταν....Β´ διαλογής...ο πατερας μου ένας περηφανος Κρητικός ξενόφερτος αγαπητός...τόσο που το χωριό το εξέλεξε πρόεδρο αν και ξένος...αυτός ο καλοκάγαθος,πράος βιοπαλαιστης..Ανθρωπος δεν αντεξε ,και τουμπάρισε την ρεμούλκα μπροστά τους..στην γεφυροπλάστιγκα...οχι στο χωνί..λέγοντας τους σας την χαρίζω..διαταζοντας τους δυό γυιους του εμένα και τον Νικο να ανεβουμε στο τρακτέρ..φυγαμε..στον δρόμο ερχόμενοι μας επιασε λάστιχο στην ρεμούλκα...εξω απο τα Σαβάλια,ειχε αντεξει η στρατιωτικη ζάντα ..και το λάστιχο..στην υπερφόρτωση..και μετα στον γυρισμό..εκδικήθηκε κλάταρε..ξεφόρτωτο,εγω πηγα λίγο πιο πανω να κανω σινιάλα στα διερχομενα αυτοκινητα..ωστε ο Πατερας μου με τον Νικο να αλλαξουν την ζαντα ολόκληρη...ευτυχως ειχε προννοησει,για ρεζερβα,που να βγαλει το λάστιχο με τους λεβιεδες κουτάλες...ρωταω τωρα ?.τα εγγόνια του πως θα ισχυριστούν...οτι τα προιόντα τους...απο τα Αγια αυτα χώματα..ειναι καλά...δεν το συζηταω για οικολογικά...ο επιστάτης δεν θα μπαινει καν στον κόπο να ανέβει στην ρεμούλκα...ολοι θα γνωρίζουν το μυστικο του νερου,δεν θα μπορει να το κρυψει..η Καλλιρρόη..πίσω απο το ωραιο της όνομα..αυτο το μυστικό θα κρυβεται και θα δουλευει..υπογεια..μουλωχτά,οτι χειρότερο...σαν τον καρκίνο...και θα μετετρεψει τα Αγια αυτα χώματα..σε παλιοχώματα σε χέρσα...οδηγωντας τα παιδιά..αναγκαστικά..στην αυταρκεια..και αυτη δηλητηριασμένη...θελω να ζητήσω ενα μεταχρονολογημένο ΣΥΓΝΩΜΗ απο τον Σταυρο τον Γιωργο απο ολα τα αγαπημένα μου ανηψάκια και απο ολα τα παιδιά των χωριων..ισως αν καποτε διαβάσουν αυτα και τα ποιηματα...να πουν κατι εκανε...για εμάς.......
αφου και τότε οι κατασταλτικοί μηχανισμοί..θα ειναι ακόμη χειρότεροι..και ισως καταλάβουν..πως ηταν αδυνατον...να σταματησεις τις μπολντοζες...που θα συνοδευονται..απο φαλαγγες των ΜΑΤ,ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΩΘΕΝ ΕΝΤΟΛΗ...´´´ΛΕΙΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ,ΓΙΑΤΙ....ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΛΕΙΩΣΟΥΝ ΟΙ ΜΠΟΛΝΤΟΖΕΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ....ΙΚΑΝΟΥΣ.....ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΤΕ....ΤΗΝ ΠΕΠΑΤΗΜΕΝΗ...ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ...ΠΡΩΘΥΜΠΟΛΝΤΟΖΙΕΡΗ´´´´ΑΣ ΜΗΝ ΛΕΟΝΤΑΡΙΖΟΥΜΕ...ΛΟΙΠΟΝ ΒΛΕΠΩ ΗΔΗ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΝΑ ΦΘΙΝΕΙ...ΟΜΩΣ ΔΙΝΩ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΜΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ...ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ....ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ...ΕΣΤΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΩ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ...ΚΑΙ ΣΤΑ Μ.Α.Τ ,ΞΕΡΩ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΘΟΡΥΒΟ ΟΛΑ ΤΑ ΘΗΡΙΑ...ΜΑΖΙ...ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΓΟΝΕΙΣ...Η ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ, ΑΥΤΟΙ ...ΘΑ ΑΦΡΟΓΚΑΣΤΟΥΝ...ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΝ....ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ....ΑΣ ΘΑΨΟΥΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΩΝΕΣ ΜΑΣ...ΣΤΗΝ ΧΩΜΑΤΕΡΗ....ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΤΕ ΑΚΟΥΣΤΟΥΝ. ΣΑΝ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ....ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ....ΠΗΓΑΔΑ.......σας ευχαριστω ολους 
Σταυρος Νεονάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: