Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2016

Εκπαιδευτική Τηλεόραση-Φροντιστήρια-Από το Μαθαίνω στο Ξέρω,

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
 Μεταρρυθμίσεις 1833-2010
1964. Μεταρρύθμιση Παπανούτσου, Ακαδημαϊκό Απολυτήριο
1976..Μεταρρύθμιση Ράλλη .Διαχωρισμός Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Γυμνάσιο -Λύκειο. Εκπαιδευτική Τηλεόραση.
1984. ΕΠΛ(Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο)
1991. Μεταρρύθμιση Σουφλιά.
1997. Μεταρρύθμιση Αρσένη,Πανελλήνιες β-γ Λυκείου σε όλα τα μαθήματα.
2010. Μεταρρύθμιση και πανελλήνιες εξετάσεις σε  5 μαθήματα
2015. Επιλογή διευθυντών με εδκλογές από το διδακτικό προσωπικό του κάθε σχολείου.
Το μαθαίνω , από το ξέρω απέχει πάρα πολύ. Οι λέξεις, μαθητής, μαθητεία ,μάθηση από τα μαθητικά μου χρόνια εκτός από το σχολείο βοηθάει και το φροντιστήριο.όλο λένε θα καταργηθούν τα ΦΡΟΝΤΙΣΤΉΡΙΑ και αυτά συνεχίζουν.Γιατί συμβαίνει αυτό;

Μετά  την απελευθέρωση του ελληνικού κράτους , ακολούθησαν 3 γνωρίσματα, που ουδέποτε εγκατέλειψαν τη χώρα μέχρι τις μέρες μας. Τα δάνεια, οι εμφύλιες έριδες και αντιπαραθέσεις, και η ρουσφετολογική διακυβέρνηση.
 Η κυρίαρχη ιδεολογία δεν ενδιαφέρθηκε για τη μόρφωση και ανύψωση του πνευματικού επιπέδου του ελληνικού λαού, γιατί η έλλειψη της υλικοτεχνικής υποδομής, η ύπαρξη αναχρονιστικών εγχειριδίων, η έλλειψη παιδαγωγικής κατάρτισης των διδασκόντων, και το κυριότερο ο προσανατολισμός της διδασκαλίας των φυσικών σε υπερβατικούς σκοπούς, ήταν προβλήματα τόσο στις αρχές του αιώνα , όσο και σήμερα.


 Τελικά φαίνεται ξεκάθαρα, ότι δεν θέλουν σωστή Παιδεία και Εκπαίδευση της νεολαίας μας, γιατί αν είναι μορφωμένη θα έχει θέση, λόγο και άποψη.
Η κατάργηση των σχολικών κήπων και ζωοτροφείων η κατάργηση του πολυτονικού, των αρχαίων, η κατάργηση αγροτικών-γεωργικών σχολείων-σχολικών κήπων, οδηγεί στο να μην έχουμε ενεργούς πολίτες και να ρυθμίζουν τις ζωές μας ,όπως θέλουν οι λίγοι.  Η υποβάθμιση της διδασκαλίας των Φυσικών-Φυσιογνωστικών-Βιολογικών μαθημάτων φανερώνει ότι οι φυσικές επιστήμες ( Φ.Ε.) στη χώρα μας δεν θεωρήθηκαν ποτέ σαν μια πρακτική δύναμη που μπορεί να αλλάξει τη ζωή του ανθρώπου μέσω της γεωργικής, κτηνοτροφικής ,αλιευτικής,  τεχνολογικής και βιομηχανικής ανάπτυξης. Αντί να γίνει χρήση της γνώσης για την παραγωγή αγαθών (γεωργικών-κτηνοτροφικών-αλιευτικών προϊόντων) και την ανάπτυξη της εγχώριας τεχνολογίας-τεχνογνωσίας στην οποία θα μπορούσε να οικοδομηθεί η οικονομική ανάπτυξη της χώρας,  η γνώση αδρανοποιήθηκε και η διδασκαλία τους στη Μ.Ε. να περιέπεσε σε μαρασμό.
Τα διδακτικά εγχειρίδια, δεν παρουσιάζουν δομή, διάρθρωση, περιεχόμενο, και πολλά είναι εκτός πραγματικότητας. Ποιος υπεύθυνος θα μας δώσει απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα  πως, γιατί, με ποιο σκεπτικό, γίνονται αυτές οι μεταρρυθμίσεις;
Και τώρα ας απολαύσουμε τις  μεταρρυθμίσεις  που έγιναν στο πόδι, ξεκινώντας από την εκπαιδευτική τηλεόραση, που φιλοξενηθήκαμε στο Χίλτον στην Αθήνα. Καταργήθηκε η εκπαιδευτική τηλεόραση και  παρά τις έντονες διαμαρτυρίες μας τότε, δεν έγινε δυστυχώς τίποτε.
Εδώ και αρκετά χρόνια  προσπαθούμε να γίνει μια συνάντηση, Μαθηματικών, Βιολόγων, Χημικών, Φυσικών και Γεωλόγων, και δεν έχουμε  καταφέρει τίποτε.  Δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια,  ώστε για κάποιο μάθημα, να υπάρχει μια συνέχεια στο Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο.  Στα δικά μου γυμνασιακά χρόνια, για παράδειγμα  ή Γεωμετρία-Αλγεβρα, ήταν ενιαία και συνεχής  και για τις τρεις σχολικές χρονιές.  Ήταν για τις κατώτερες 3 τάξεις γυμνασίων και για τις ανώτερες τάξεις.
 Επίσης θα πρέπει ή να καταργηθούν όλα τα μονόωρα μαθήματα, ή να διδάσκονται ανά εξάμηνο με ένα δίωρο την εβδομάδα, όπως γινόταν  στα αρχικά επαγγελματικά μου χρόνια, γιατί το μονόωρο μάθημα είναι σαν να μην διδάσκεται καθόλου.
Στη διάρκεια του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, 1828-2010, έχουμε 6 διαφορετικές πολιτειακές μεταβολές
1. Την ελληνικιή πολιτεία 1828-1831.
2. Την απόλυτη μοναρχία του Όθωνα 1833-1843.
3. Την συνταγματική μοναρχία του Όθωνα 1844-1862.
4. Την Α,Β βασιλευομένη δημοκρατία 1864-1924,1935-1967.
5. Την δικτατορία Παγκαλου,Μεταξά,Παπαδόπουλου 1925-26,1935-41,1967-1974 και
6. Την Α,Β,Γ,ελληνική δημοκρατία 1864-1924,1924-35, 1974-σήμερα.
Προέκυψαν 175 κυβερνήσεις - 92 πρωθυπουργοί με μεγαλύτερες θητείες του Κ.Καραμανλή 14 έτη, Ελευθερίου Βενιζέλου 13 έτη, Χαρίλαου Τρικούπη 11 έτη, Ανδρέα Παπανδρέου 10 έτη και μιας ημέρας ο Αναστάσιος Χαραλάμπης. Με μεγαλύτερο αριθμό θητειών είναι ο Αλέξανδρος Κουμουνδούρος 10 φορές,Βούλγαρης Δημήτριος 8 φορές, Χαρίλαος Τρικούπης 7 φορές και οι Ζαίμης Αλέξανδρος-Δεληγιώργης Επαμεινώνδας 6 φορές.
Οι 7 βασιλείς στην Ελλάδα,  με τα <έργα και τις ημέρες καθενός>, που μας επέβαλλαν οι ξένες δυνάμεις είναι.

ΧΡΟΝΟΛΌΓΙΟ ΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ

1834. Γίνεται η οργάνωση των δημοτικών σχολείων με 7χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Το 4χρονο δημοτικό αφίνεται στον πατριωτισμό των δημάρχων-κοινοταρχών-γονιών. Διατηρήθηκε μέχρι το 1929.Προβλέπεται 2 φορές την εβδομάδα η πρακτική διδασκαλία στην αγρονομία,κηπουρική,δενδροκομία,βομβυκοτροφίακαι μελισσοκομία για τα αγόρια και για τα κορίτσια το εργόχειρο
1836. Κανονισμός των Ελληνικών σχολείων (σχολαρχείο) και γυμνασίων
1837. Ίδρυση πανεπιστημίων
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ     ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ           ΓΥΜΝΑΣΙΟ       ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΟΘΩΝΑ
    4 ΧΡΟΝΙΑ              3 ΧΡΟΝΙΑ              4 ΧΡΟΝΙΑ          3-4 ΧΡΟΝΙΑ
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ          ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ          ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ       ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Τα έτη 1833-1862 τα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα στα ελληνικά σχολεία και γυμνάσια ήταν
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ     ΜΑΘΗΜΑΤΑ              ΩΡΕΣ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ Α  Β  Γ
                     ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ                              3  2  2
                     ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ                   -  -  3
                     ΦΥΣΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ                         3  3  -

ΓΥΜΝΑΣΙΑ             ΜΑΘΗΜΑΤΑ              ΩΡΕΣ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ Α Β Γ Δ
                     ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ                                       2 2 2 2
                     ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ                   - - 4 4
                     ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑ                                           2 2 2 3
Τα φυσικομαθηματικά κάλυπταν το 19,2% των μαθημάτων των συνολικών ωρών.

Τα διατάγματα του 1834,36,37,που θεσμοθετήκαν στην περίοδο του Όθωνα (1833-1862),διήρκεσαν περίπου 100 χρόνια.
1867. Καθιερώνονται οι εισαγωγικές εξετάσεις από το δημοτικό στο ελληνικό σχολείο, ενώ πριν γινόταν χωρίς εξετάσεις.
1895. Σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος του 4χρονου δημοτικού με 2 ώρες φυσική.
1897. Νέο ωρολόγιο πρόγραμμα ελληνικών-γυμνασίων. 7χρονη δημοτική εκπαίδευση,8ετές γυμνάσιο (λύκειο). Οι μαθητές διδάσκονται γνώσεις γεωπονίας,τεχνολογίας,χημείας,κηπουρικής,δενδροκομίας,βομβυκοτροφίας και μελισσοκομίας.
1913. Ίδρυση νηπιαγωγείων,6χρονο δημοτικό με στοιχειώδεις γνώσεις στη γεωργία, βιοτεχνία, κτηνοτροφία.
1917. Καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας στις 4 πρώτες του δημοτικού και παράλληλη διδασκαλία δημοτικής-καθαρεύουσας στις 2 τελευταίες τάξεις. 
1926\27.Λειτουργούν 15 γεωργικές σχολές σε όλη την Ελλάδα. Το 1920-28 έγιναν 34 αλλαγές κυβερνήσεων με 25 υπουργούς παιδείας και μια δικτατορία του Πάγκαλου.
1929. Υπουργός παιδείας Γ. Παπανδρέου.2χρονο νηπιαγωγείο,6χρονο δημοτικό,6χρονο γυμνάσιο-πρακτικό λύκειο. Με το νόμο 4373 13-8-29 καθορίζονται θέματα για τη Μ.Ε ΦΕΚ 309\248-29 και με το νόμο 4653 καθορίζεται η διοίκηση της εκπαίδευσης. Με το διάταγμα 18-11-1931 καθορίζεται η διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος μαθημάτων γυμνασίων. Οικονομικό κράχ-Μεταξάς.
Με το νόμο 5045\1931 γίνεται ο καθορισμός των σχολικών βιβλίων (διδακτικά, βοηθήματα, ελεύθερα αναγνώσματα).
1933. Νόμος 5802 καθορίζεται η ίδρυση των παιδαγωγικών ακαδημιών.
1937. Α.Ν.770,κατώτερη 5χρονη,8χρονη Μ.Ε.,3χρονη ανώτερη. ´Ιδρυση ΟΕΣΒ
1939. Νόμος 1839,περί σχολείων Μ.Ε. νόμος 1800  ίδρυση τριτάξιων αστικών σχολείων
1940-49. Πόλεμος-ΕμΦύλιοι. 1944 ΕΑΜ-ΠΕΕΑ-Κορυσχάδες.
1951. Α.Ν.1823 ,26-5-51 περί διαβαθμίσεως των σχολείων Μ.Ε.
1959. Νομοθετικό διάταγμα 3971 για τη γενική-τεχνική-επεγγελματική εκπαίδευση, από την κυβέρνηση Καραμανλή.
1964. Γίνεται η οργάνωση και διοίκηση της στοιχειώδους και μέσης εκπαίδευσης μετέπειτα νόμος 4379\1964 και το 1965 γίνονται τα νομοσχέδια για την τεχνική εκπαίδευση και για την ίδρυση πανεπιστημίων.3χρονο γυμνάσιο 3χρονο λύκειο,καθιέρωση δημοτικής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με εμπνευστή τον Ευάγγελο Παπανούτσο.Ιδρύεται το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.Με το νόμο 4379 εισάγεται το μάθημα της πατριδογνωσίας.
1967-1974. Χούντα των συνταγματαρχών. Επανέρχονται τα πριν του 1964. Το σχολείο είναι ξεκομμένο και αποκομμένο από τις σύχρονες ανάγκες της κοινωνίας και οικονομίας.
1967. Α.Ν.129. Επανέρχεται η καθαρεύουσα, οι εισαγωγικές εξετάσεις στο γυμνάσιο,εξάχρονο γυμνάσιο,επαναφορά διετούς φοίτησης στις παιδαγωγικές ακαδημίες και γίνεται η δημιουργίασυμβουλίου ελέγχου και δραστηριοποίηση των ΤΕΑ
1970,72.Ιδρύονται τα ΚΑΤΕΕ και ΟΑΕΔ.
1976\77.Με το νόμο 309 ρυθμίζονται τα διοικητικά-εποπτικά όργανα της εκπαίδευσης ΠΥΣΜΕ-ΑΠΥΣΜΕ-ΕΚΥΣΜΕ,ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΑΚΥΣΔΕ. Π.Δ. 503\77
1981-1985. Καθιέρωση δημοτικής γλώσσας-πολυτονικού, δημιουργία ΕΠΛ, δημιουργία μεταλυκειακών νόμος 1566\85,κατάργηση γενικών διευθυντών και εισαγωγή του σχολικού συμβούλου, Π.Δ.297\1982 Νόμος 1232
1982. Νόμος 1304\1982 θεσμοθετεί το σχολικό σύμβουλο και τα καθηκοντά του με το Π.Δ.214\84
1983. Νόμος 1404. Γίνεται η μετονομασία των ΚΑΤΕΕ σε ΤΕΙ και δημιουργείται ο κανονισμός των μαθητικών κοινοτήτων.
1985. Νόμος 1566. Γίνεται η αντικατάσταση της έκθεσης από το σκέφτομαι και γράφω και η μελέτη περιβάλλοντος στις 4 πρώτες τάξεις του δημοτικού αντικαθιστώντας το μάθημα της πατριδογνωσίας που εισήχθη με το ΝΔ 4379\64
1989. Γίνεται η καταργηση των παιδαγωγικών ακαδημιών και ενσωματωσή τους στα πανεπιστήμια
1990.Αρχίζουν οι καταλήψεις στα σχολεία και στο τρίτο γυμνάσιο Πατρών γίνεται η δολοφονία του συναδέλφου Νίκου Τεμπονέρα. Με το νόμο1892 και 1984. γίνεται η κατάργηση των μεταλυκειακών.
1992.Με το νόμο 2083 γίνεται η ίδρυση των ΙΕΚ και με το νόμο 2003 η ίδρυση οργανισμού επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
1997.Νόμος 2525. Δημιουργείται το ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ, γίνεται η κατάργηση της επετηρίδας των καθηγητών, γίνεται ο πρώτος διαγωνισμός το 1998 με τα γνωστά επεισόδια, δημιουργούνται τα 5 πεδία για τα ΑΕΙ και το σώμα μονίμων αξιολογητών (ΣΜΑ),το οποίο δεν λειτούργησε.
Το 2009 δημιουργήθηκαν 16 νέα τμήματα 3 στα ΑΕΙ και 13 στα ΤΕΙ. Το 2010 σε 3 από τα 13 αυτά τμήματα μπήκε μονοψήφιος αριθμός υποψηφίων παρά την κατάργηση της βάσης του 10. 40 τμήματα των ΤΕΙ βρίσκονται υπό κατάργηση ή συγχώνευση ,γιατί τα τελευταία 5 χρόνια οι εγγραφές ψτων νέων φοιτητών είναι μονοψήφιος αριθμός. Το 2009 οι κενές θέσεις στα ΤΕΙ έφτασαν στις 20802 ,ενώ το χρονικό διάστημα 2005-9 οι κενές θέσεις ήταν 71137.Ενα μεγάλο αγκάθι είναι η κατανομή των χρημάτων σε ΤΕΙ με ελάχιστο αριθμό φοιτητών η χρηματοδότηση να είναι μεγαλύτερη από ΤΕΙ που έχουν μεγαλύτερο αριθμό φοιτητών
Με τον Καλλικράτη και το μνημόνιο το 2011 θα γίνουν μεγάλες αλλαγές, σε όλες τις εκφάνσεις του ιδιωτικού και δημοσίου βίου της χώρας μας. 
  ΑΛΛΑΓΕΣ - ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΤΑ ΕΤΗ  1976-2009, στη διάρκεια της εκπαιδευτικής μου καρριέρας.
Στη διάρκεια της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας, από το 1976 μέχρι και το 2010 οι αλλαγές και τα σημαντικά γεγονότα, στην εκπαίδευση ήταν:
 Έτος 1976
Νόμος 309\76, άρθρα 84, ΦΕΚ 100, νόμος 576\1977 λειτουργία ρύθμισης των ΚΑΤΕΕ, που το 1985 μετομάσθηκαν σε ΤΕΙ με το νόμο 1566\1985 και το ΚΕΜΕ σε ΠΙ.
Βασικά χαρακτηριστικά.                                                                                   
Καθιερώνεται η δημοτική γλώσσα.  Η μέση εκπαίδευση χωρίζεται σε 2 κύκλους Γυμνάσιο και Λύκειο.
Κατάργηση εξετάσεων από το δημοτικό στο γυμνάσιο, το έτος 1980
Κατάργηση των εξετάσεων του πρώτου τετραμήνου. Ο γενικός βαθμός κάθε μαθήματος προκύπτει: Από το μέσο όρο των 2 πρώτων, των 2 δεύτερων τριμήνων και το γραπτό δια του 3.
1978
Νόμος 849\1978, για τη διδασκαλία μαθητών  γυμνασίων
Το 1978 καταργούνται τα δίμηνα, Α, Β εξάμηνα και καθιερώνονται τα τρίμηνα.
Το 1979-80 οι προαγωγικές Β λυκείου και απολυτήριες εξετάσεις είναι  πανελλήνιες, κοινές  για όλους τους μαθητές.
Στο λύκειο το άθροισμα των 2 τετραμήνων και ο γραπτός,   διαιρούμενο δια 3 , είναι ο τελικός βαθμός κάθε μαθήματος.
Οι εισαγωγικές εξετάσεις από το γυμνάσιο στα λύκεια γενικά και τεχνικά απαιτούν 3 υποχρεωτικά και 2 προαιρετικά, από τα οποία επιλέγεις το ένα .
Με άριστα το 20 ο μαθητής πρέπει να συγκεντρώσει 50 μονάδες με 7 διαφορετικές  προϋποθέσεις(4 μαθήματα και απολυτήριο γυμνασίου).
Λειτουργούν λύκεια με γενική κατεύθυνση, οικονομικά και ναυτικά.
Καθιερώνεται  η λειτουργία κλασικών λυκείων.
Στα τεχνικά λύκεια στη 2η και 3η τάξη υπάρχουν 3 κύκλοι μαθημάτων.
Το 1978 έγινε διαρροή θεμάτων  και την επόμενη σχολική χρονιά εφαρμόστηκε η μετάδοση θεμάτων με την τηλεομοιοτυπία.
Όσοι ήθελαν να γίνουν δάσκαλοι, δεν έδιναν εξετάσεις, αρκεί να είχαν βαθμό απολυτηρίου πάνω από 16.
1980
Κατάργηση του πολυτονικού και της μαθητικής ποδιάς.
1980-82
Η Β και Γ λυκείου χωρίζεται σε 2 κατευθύνσεις. Θεσπίζεται βαθμός βαρύτητας μαθημάτων, κατοχύρωση βαθμολογίας, οι εξετάσεις είναι πανελλήνιες, και έχουν δικαίωμα αναβαθμολόγησης μια φορά σε 2 μαθήματα.
1981
Δημιουργία μεταλυκειακών προπαρασκευαστικών κέντρων και  καταργησή τους το 1990.
Τα Ελληνικά Αλφαβητάρια, στο δημοτικό, που εξέδωσε ο Οργανισμός  Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ 1968, πρώην λεγόταν  Οργανισμός Εκδόσεων Σχολικών Βιβλίων, ΟΕΣΒ, νόμος 952\1937), αντικαταστάθηκαν, το 1981, από το βιβλίο με τίτλο "Η Γλώσσα μου" και από το 2008, μπαίνουν στο παιχνίδι, στην έκδοση διδακτικών  βιβλίων  και οι εκδοτικοί οίκοι.
1982-85.
Δημιουργία 5 δεσμών στη Γ λυκείου. Η 5η δέσμη  είναι για τους μαθητές που δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις. Η κάθε δέσμη έχει 4 μαθήματα , που ήταν ταυτόχρονα μαθήματα εισαγωγής και απολυτηρίων. Κριτήριο εισαγωγής σε ΑΕΙ, ΤΕΙ  ήταν τα 4 μαθήματα επιλογής και η συνολική βαθμολογία των τάξεων Α,Β, Γ, λυκείου με συντελεστές αντίστοιχα 5, 25, και 12. Οι απόφοιτοι της ΤΕΕ εισάγονται με ποσοστό βαθμολογίας  75%, από τα μαθήματα της τελευταίας τάξης και 25% από τα μαθήματα πτυχίου. Το 1983 γίνεται η δημιουργία των 4 δεσμών.
1885
Εισάγεται πειραματικά ο θεσμός του Ε.Π.Λ. (Ενιαίου Πολυκλαδικού  Λυκείου) με το νόμο 1566\85, ΦΕΚ 167Α, για τη δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας - δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,   και ιδρύθηκαν 25 λύκεια σε όλη τη χώρα.
Η Β Λυκείου έχει 6 κύκλους σπουδών και στη Γ λυκείου  κάθε κύκλος οδηγεί σε 17 κλάδους.
1986
Κατάργηση της βαθμολογίας των 3 τάξεων λυκείου για την εισαγωγή των μαθητών στα ΑΕΙ - ΤΕΙ, επαναφορά τους το 1997 και καταργησή τους το 2000
1988
Νόμος1824\1988, για τη ρύθμιση εκπαιδευτικών θεμάτων.
Γίνεται η αποδέσμευση απολυτηρίων και εισαγωγικών εξετάσεων. Έχουν δικαίωμα κατοχύρωσης βαθμολογίας σε 1, 2, 3, ή και τα 4 μαθήματα για 3 χρόνια. Την 4 χρονιά τα δίνουν όλα (4) υποχρεωτικά. Υπάρχει μάθημα βαρύτητας με συντελεστή 1,15 και τα άλλα 3 με συντελεστή 0,95.
1989
Με το νόμο 5802, γίνεται η ενσωμάτωση των διδασκαλείων (ακαδημίες) στα πανεπιστήμια και σε όσες πόλεις δεν υπάρχουν πανεπιστήμια καταργούνται (λειτουργούσαν σε 14 πόλεις της Ελλάδος ).
1990
Δημοσιεύονται τα προεδρικά διατάγματα, για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, για τις εξετάσεις επιστρατεύονται οι καθηγητές και πρωτοεμφανίζονται οι καταλήψεις στα σχολεία. Εξομοίωση  των πτυχίων των ακαδημιών με το  Π.Δ. 130\90. Ψήφιση του νόμου για την περιβαλλοντική εκπαίδευση 1892\90.
1991
Ενισχυτική διδασκαλία, αξιολόγηση μαθητών  με τα Π.Δ. 429 και 469 του 1991
1991-2
Το 1991, με τις καταλήψεις των σχολείων από τους μαθητές, είχαμε σε συμπλοκή, στο σχολείο μας, τη δολοφονία του καθηγητή Νίκου Τεμπονέρα, στις 9\1 στην οποία συμμετείχαν και  5 μαθητές, απόφοιτοι του σχολείου μας, την αυτοκτονία του καθηγητή Γιώργου Κόκκαλη, γιατί είχε υποσχεθεί στους μαθητές του 7ου  λυκείου, να σταματήσουν την κατάληψη και θα τους πήγαινε πενθήμερη εκδρομή, στην οποία δεν συμμετείχαν οι καθηγητές, και προφανώς δέχτηκε απειλές και πιέσεις.  Τέλος, τη χρονιά αυτή, έγινε η επιστράτευση των καθηγητών με ατομικές προσκλήσεις (την έλαβα και εγώ)  για να πραγματοποιηθούν οι πανελλήνιες εξετάσεις.
Διάλογος για την παιδεία και εκπαίδευση Α μέρος 1\8\1991 και Β μέρος 19\3 1992, με τον τότε υπουργό παιδείας Γιώργο Σουφλιά.
1992
Κατάργηση του βαθμού του Λυκειάρχη, Γυμνασιάρχη, Επιθεωρητού και θεσμοθετεί προϊσταμένους γραφείων εκπαίδευσης και διευθύνσεων, με το νόμο 2043.
1992
Ιδρύονται τα δημόσια ΙΕΚ, με διάφορες ειδικότητες.
Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση νόμος 2009\92
Νόμος 2009\92
Εισαγωγή του μαθήματος της πληροφορικής και τεχνολογίας.
Το διαδίκτυο είναι η επανάσταση της εποχής μας, είναι το εργαλείο που μας ανοίγει τις πύλες στην πληροφόρηση, γνώση,  ενημέρωση, επιστήμη, ψυχαγωγία και μας οδηγεί στην κάθε γωνιά του πλανήτη.
Καθιέρωση του πολλαπλού βιβλίου ,από το 1993. Δεν εφαρμόστηκε ποτέ, αν και δαπανήθηκαν πολλά χρήματα.
Κατάργηση της ΣΕΛΜΕ και λειτουργία των Π.Ε.Κ. (Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα).
1993.
Νόμος 2129\1993, για τη διδασκαλία μαθητών γυμνασίων.
Ίδρυση του πρώτου περιβαλλοντικού κέντρου στην Ελλάδα, στην Κλειτορία Καλαβρύτων. Κατάργηση της διπλοβάρδιας στα σχολεία.
1995
Εισαγωγή με  πανελλήνιες εξετάσεις στις σχολές αστυνομικής και πυροσβεστικής ακαδημίας.
1997
Νόμος 2525\1997 ΦΕΚ 118 Α, άρθρα 10.
Νόμος 2552\1997, με 19 άρθρα, για τη δομή οργάνωση και λειτουργία του πρώτου ανοικτού πανεπιστημίου, με έδρα την Πάτρα.
Από το σχολικό έτος 1997-8 καταργούνται τα Γενικά Κλασικά, Μουσικά, ΤΕΛ, ΕΠΛ,  και καθιερώνεται ο θεσμός του Ενιαίου Λυκείου και εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 8, 49, και 50 του νόμου 1566\1985,ΦΕΚ 167 Α.
1998
ΦΕΚ 183\31\7\1998, Π.Δ. 246 ,με 40 άρθρα, ο νόμος Αρσένη, αξιολόγηση μαθητών ενιαίου λυκείου, τα τρίμηνα γίνονται τετράμηνα στα λύκεια.  Γίνεται ο πρώτος διαγωνισμός εκπαιδευτικών, για να διοριστούν μέσο ΑΣΕΠ , με σταδιακή κατάργηση της επετηρίδας, έγινε με πολλά επεισόδια.
Ο αριθμός των τμημάτων ΑΕΙ - ΤΕΙ ήταν 338 ενώ το 2006 ήταν 457
2000
Αριθμός φύλλου 122\2-3-2000. Δεύτερη προκήρυξη διεξαγωγής διαγωνισμού εκπαιδευτικών, για την προσληψή τους, μέσο ΑΣΕΠ.
Το 2000-1 οι κάτοχοι Ενιαίου Απολυτηρίου Λυκείου έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε ΑΕΙ,ΤΕΙ σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 1351\1983,ΦΕΚ 56 Α.
Οι απόφοιτοι προάγονται με βάση το 9,5 και όχι το 10,  δεν υπάρχουν ανεξεταστέοι,  που δεν εφαρμόστηκε.
Δημιουργείται το ολοήμερο νηπιαγωγείο, δημοτικό και σχολείο δεύτερης ευκαιρίας.
Με την υπουργική απόφαση Γ2\6953\1-12-1997, τεύχος δεύτερο καθορίζονται οι διαδικασίες αξιολόγησης των μαθητών ενιαίου Λυκείου, έχοντας υπόψη ορισμένες διατάξεις των νόμων:
2525\97 ΦΕΚ 188 Α
1566\85 ΦΕΚ 167Α
1894\90ΦΕΚ 110 Α
1558\85
2081\1992 ΦΕΚ 154Α
2469\97 ΦΕΚ 38Α
2003
Υπουργική απόφαση 96734\Γ7\11\9\2003, ΦΕΚ 1301, Τόμος β,12\9\2003 η οποία ισχύει μέχρι σήμερα.
2006
Νόμος 3475\06, για την Τεχνική Εκπαίδευση.
Τα εκπαιδευτικά έτη 2006- 2008 που καθορίστηκε η βάση το 10, έμειναν αρκετές χιλιάδες κενές θέσεις,  για την εισαγωγή υποψηφίων  στα ΑΕΙ- ΤΕΙ, και ειδικά στα περιφερειακά ΤΕΙ, με υπουργό παιδείας τη Μαριέτα Γιαννάκου - Κουτσίκου.
Το τελευταίο ΑΕΙ είναι της Πελοποννήσου, με έδρα την Τρίπολη και λειτουργεί σε 4 πόλεις της Πελοποννήσου.
2008
Οδηγός Ειδικοτήτων, για τα Επαγγελματικά Λύκεια ΕΠΑ-Λ και για τα τις Επαγγελματικές Σχολές ΕΠΑ-Σ, αλλάζοντας το όνομα , ΤΕΛ- ΤΕΣ αντίστοιχα.
Τα 2008, το Ταμείο Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ)  αδυνατεί να πληρώσει το εφάπαξ σε 15. 020 συνταξιούχους ,του δημοσίου, γιατί με διάφορες νομοθετικές ρυθμίσεις, και το τζογάρισμα στο χρηματιστήριο και δομημένα ομόλογα, την τελευταία 20ετία, επιβαρύνθηκε πάνω από 1,4 δις Ευρώ.
Το ταμείο λειτουργεί με βάση την ανταποδοτικότητα. Για να πάρεις πρέπει να δώσεις. Το ταμείο επωμίστηκε δαπάνες, μιας κρατικής πολιτικής, χωρίς να διαθέτει τους απαραίτητους πόρους. Έγινε παραβίαση της ανταποδοτικότητας με τους νόμους: 1476\1984 νομιμοποιώντας χιλιάδες συμβασιούχους, με το νόμο 1600\86, για τη νομιμοποίηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών,  με το νόμο 2190\1994, για νομιμοποίηση συμβασιούχων, εντασσοντάς τους υποχρεωτικά στην ασφάλιση του εφάπαξ και τέλος όταν οι αποδοχές  δικαστικών εξισώθηκαν με τις αποδοχές των διευθυντών του ΕΣΥ. Φυσικά το ίδιο έχει γίνει και σε άλλα ταμεία. Οι κομματικοί συνδικαλιστές, τι έχουν να μας ειπούν, γιατί διαπιστώνεται, ότι το πρόβλημα συνεχώς θα μεγαλώνει, γιατί οι παραπάνω, δεν έχουν καταβάλλει εισφορές στο ταμείο, εκτός από τους δικαστικούς. Μιας και αναφερθήκαμε στο συνδικαλισμό, διαπιστώθηκε ότι η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης, προϊστάμενων γραφείων,  διευθυντών σχολείων, κ.λ.π. έχοντας τους πίνακες των τριών τελευταίων τετραετιών, για διευθύνσεις σχολείων, παρατηρούμε ότι, όταν αλλάζει η πολιτική κατάσταση, οι υποψήφιοι βρίσκονται από το ζενίθ στο ναδίρ και αντίστροφα, τα  κομματικά ψηφοδέλτια αποδυνάμωσαν τον κλάδο, γιατί πρέπει να ψηφίσεις κόμμα και όχι πρόσωπα και τέλος στις διάφορες επιτροπές εξετάσεων, έχουν προτεραιότητα όσοι έχουν κρεμάσει το ονομά τους, στο κομματικό ψηφοδέλτιο.
Το 2007 καίγεται σχεδόν όλη η Ελλάδα με συνολικά 73 νεκρούς (οι περισσότεροι από το νομό Ηλείας ) και μεγάλες καταστροφές.
Στις 6\12\2008 σκοτώνεται ο μαθητής Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος, από αστυνομικό, στα Εξάρχεια της Αθήνας, και για μια εβδομάδα, η οργή, βία, φωτιές, καταστροφές, πορείες, σε Αθήνα Θεσσαλονίκη και πολλές πόλεις της Ελλάδος, οι κάτοικοι ζούσαν την οργή, τον φόβο και τον τρόμο, χάνοντας τις περιουσίες τους πολλοί αθώοι πολίτες.
Στις 8-6-2008 ο σεισμός της Πάτρας  άχρηστευσε το σχολείο μου, κατεδαφίστηκε το 2009, και οι μαθητές στεγάζονται σε λυόμενα, και στα υπόγεια του ιστορικού τρίτου γυμνασίου Πατρών.
Το 2009  μετά από εθνικές εκλογές επανέρχεται την εξουσία το ΠΑΣΟΚ, με πρωθυπουργό το Γ. Παπανδρέου.
Το σχολικό έτος 2009-10 θα δημιουργηθεί η ψηφιακή τάξη στην Α γυμνασίου και θα διδάσκονται υποχρεωτικά 2 από τα 4 μαθήματα (Βιολογία, ιστορία, γεωγραφία, μαθηματικά). Δόθηκε σε κάθε μαθητή ενα λάτοπ και στους καθηγητές που θα δίσκακαν. Ο νέος αυτός θεσμός δεν λειτούργησε ικανοποιητικά, όπως και το πρόγραμμα της Οδύσσειας.
Η Ελλάδα μπαίνει σε επιτήρηση απο το ΔΝΤ, ΕΕ, ΕΚΤ και με αλλαγή σε εργασιακά, ασφαλιστικά,συνταξιοδοτικά.
Οι υπουργοί παιδείας και θρησκευμάτων,  από το 1976 μέχρι και το 2009 ήταν:
Α\Α
ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
1
Γ. ΡΑΛΛΗΣ
1976-7
ΝΔ
2
Γ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ
77-81
 ΝΔ
3
Ε. ΒΕΡΥΒΑΚΗΣ
81-3
ΠΑΣΟΚ
4
Α. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ
83-86
ΠΑΣΟΚ
5
Α. ΤΡΙΤΣΗΣ
86-8
ΠΑΣΟΚ
6
Α. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ
88
ΠΑΣΟΚ
7
Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
88-9
ΠΑΣΟΚ
8
Κ. ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ
89-90
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ
9
Κ. ΣΗΜΙΤΗΣ
90-1
ΠΑΣΟΚ
10
Β. ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
91-2
ΝΔ
11
Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ
92-3
 ΝΔ
12
Δ. ΦΑΤΟΥΡΟΣ
93-4
ΠΑΣΟΚ
13
Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
94-6
ΠΑΣΟΚ
14
Γ. ΑΡΣΕΝΗΣ
96-2000
ΠΑΣΟΚ
15
Π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
2000-4
ΠΑΣΟΚ
16
ΜΑΡΙΕΤΑ- ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΚΟΥΤΣΙΚΟΥ
2004-7
ΝΔ
17
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ
2007 - 8
 ΝΔ
18
ΑΡΙΣ ΣΠΗΛΙΟΤΩΠΟΥΛΟΣ
2008- 9
ΝΔ 
19
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
2009........
ΠΑΣΟΚ


Το σχολείο θα πρέπει να είναι χώρος ανακάλυψης δυνάμεων, χαρισμάτων, και ικανοτήτων των μαθητών και όχι χώρος πίεσης και άγχους. Κρύβει μυστικά, ευκαιρίες, και δυσκολίες που πρέπει να ανακαλύψουν, εκμεταλλευτούν και αντιμετωπίσουν οι μαθητές. Το σχολείο πρέπει να είναι χώρος ελπίδας, χαράς και αλληλεγγύης για όλη την κοινωνία που ζούμε. Το παιδί χρειάζεται για να αναπτυχθεί χρειάζεται αγάπη, πίστη και ελπίδα.


ΤΑ ΝΤΟΚΟΥΜΈΝΤΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ, ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ, Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ, ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ

 
ΔΙΔΑΣΚΑΝ ΟΙ ΜΕΣΣΗΝΙΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΑΝΟΣ ΚΑΣΤΟΡΑΣ ΧΗΜΙΚΟΣ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΛΕΥΡΑΣ ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑ. ΕΧΩ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ

ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ







ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΣΤΟ ΜΕΛΙΓΑΛΑ, ΠΟΥ ΕΖΗΣΑ 6 ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΘΗΤΗΣ,3 ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ ΚΑΙ 3 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΣΕ ΜΕΡΟΠΗ-ΑΝΔΡΟΥΣΑ.

Η ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΨΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ
ΤΑ ΠΑΡΑΒΟΛΑ


ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ
Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ,ΟΤΑΝ ΠΗΡΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΠΑΤΡΑ, ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ 3 ΧΡΟΝΙΑ
 






  
  




















 ΠΡΩΤΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ




ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΟΜΗ-ΔΙΑΡΘΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΤΑΝ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ. ΙΔΟΥ Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ



H ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΚΑΙ Ο ΧΑΦΙΕΔΙΣΜΟΣ,ΜΕ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ


















1 σχόλιο:

Ι.Καστόρας είπε...

Ο Μεσσηνιος Καθηγητης Πανος Καστόρας ηταν μακρινος συγγενης μου. Οπως ολοι οι Καστοραίοι, έτσι και οι δικοι του γονείς καταγοντουσαν απο την Χαραυγή Μεσσηνίας.