Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

ΣΧΟΟΑΠ ΙΘΩΜΗΣ.ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥΣ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ



 ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι έχει καταχρασθεί το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία (Ισοκράτης 436-338π.χ.
1Διαπιστώσεις.
 Από τον απελευθερωτικό αγώνα μέχρι σήμερα η κατάσταση δείχνει να είναι η ίδια. Δάνεια, οικονομική υποδούλωση, εμφύλιες έριδες, οικογενειοκρατία, πολιτικούς χωρίς πολιτική.Αποβιομηχάνιση της χώρας, από εξαγωγική χώρα γίναμε εισαγωγική,εξαφανίστηκαν πολλές ποικιλίες χλωρίδας-πανίδας, ατιμωρησία από διάφορες λίστες εδώ και χρόνια με ονόματα που φοροδιαφεύγουν, φτωχοποίηση της χώρας, αυτοκτονίες, κόκκινα δάνεια, ανεργία, αθρόα μετανάστευση επιστημόνων, κρίση ηθική, οικονομική, διοικητική, παιδεία, υγεία, ασφάλεια σε κατάρρευση, και ο Ρουβίκωνας συνεχίζει το καταστροφικό του έργο μαζί με το άβατο των Εξαρχείων,έχοντας φυσικά και ο καθένας μας μερίδιο ευθύνης για αυτήν την ΠΑΡΑΚΜΗ.  Αντί να πλουτίσουμε την παιδεία, υγεία, ασφάλεια, πλουτίζουμε από την παιδεία, υγεία, ασφάλεια.
2.Προτάσεις.
 Κατάργηση εδώ και τώρα όλων των προνομίων των βουλευτών,  δίκαιη φορολόγηση για όλους και να είναι όλοι ίσοι απέναντι στο νόμο. Πλήρης διαχωρισμός εκτελεστικής, νομοθετικής, και δικαστικής εξουσίας.
Στην οποιαδήποτε θέση που βρίσκονται οι εκλεγμένοι άρχοντες  στα κέντρα εξουσίας και λήψεις αποφάσεων, καθώς και οι εκλεγμένοι τοπικοί άρχοντες να είναι πρόσωπα χωρίς κομματικό παρελθόν, χωρίς δοσοληψίες αμοιβαίας εξυπηρέτησης, χωρίς παλαιοκομματικές αντιλήψεις. Να έχουν αρχές, αξίες , οράματα, ιδανικά, ανιδιοτέλεια, εντιμότητα, σεβασμό σε όλους, διάθεση προσφοράς με ανιδιοτέλεια, αλληλεγγύη, να είναι καλοί-άριστοι ομιλητές, και να έχουν λαχτάρα για ανάπτυξη.
Ανάπτυξη σημαίνει: Ίσες ευκαιρίες στη ζωή, ποιότητα ζωής, ασφάλεια ζωής και περιουσίας, πολιτισμός, σεβασμός στην προβολή-διάσωση-καταγραφή της Πολιτιστικής-Πολιτισμικής κληρονομιάς μας, τη γνώση της τοπικής μας ιστορίας, σεβασμό στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, προστασία του φυσικού πλούτου, αλληλεγγύη, παιδεία, υγεία, μεσογειακή διατροφή, καθαρά σπίτια, δάση, παραλίες, ποτάμια, ζώνες τουριστικής ανάπτυξης, χρήσεις γης για γεωργία, κτηνοτροφία, βιομηχανία, πάρκα, χάραξη μονοπατιών, δασικοί χάρτες, καινοτομία και επιχειρηματικότητα,συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής, γνώση και σεβασμό στα διατηρητέα μνημεία της φύσης, αξιοποίηση βιομηχανικών αποβλήτων που ρυπαίνουν-δηλητηριάζουν-μολύνουν και καταστρέφουν το περιβάλλον, χρήση και γνώση που είναι τα αζήτητα των αρωματικών-φαρμακευτικών φυτών και προστασία της βιοποικιλότητας της χλωρίδας που είναι παγκοσμίως δεύτερη μετά τη Μαγαδασκάρη, προστασία αρχαιολογικών χώρων, πολεοδομική νομοθεσία, ασφάλεια ζωής και περιουσίας, χρήσεις ΑΠΕ που δεν είναι ρυπογόνες τουριστικές υποδομές, βιοτεχνολογία κομποστοποίησης σε χωριά-πόλεις, σωστή διαχείριση υδάτινων πόρων, αγροτοτουρισμός με ταυτόχρονη επανίδρυση γεωργικών σχολείων-σχολικών κήπων για το επιχειρείν-απόκτησηδεξιοτήτων-γνώση λωρίδας.  Ίδρυση εργαστηρίων για τα αρωματικά-φαρμακευτικά φυτά(καλλιέργεια-χρήσεις-αιθέρια έλαια), και ενίσχυση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης διαδραστική διδασκαλία σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης και συνδεσή της με την παραγωγή, περιβαλλοντικά – ερευνητικά κέντρα, ειδικούς φορείς-επιστήμονες-πανεπιστήμια, τη χρήση των νέων τεχνολογιών, υγιεινή μεσογειακή διατροφή με φρούτα-λαχανικά-όσπρια, σωματική άσκηση, περιορισμό φυτοφαρμάκων στις διάφορες καλλιέργειες και τη χρήση της τσουκνίδας στο ράντισμα δένδρων-φυτών-λαχανικών, διαχείριση υδάτινων πόρων, αλλαγή του τρόπου ζωής για την αποφυγή καρκίνου και καρδιοπαθειών, τακτικές ενημερώσεις για πρόληψη, διάγνωση ,θεραπεία των ασθενειών της εποχής μας.
Τέλος να υπάρχει ομαδικότητα, συλλογικότητα, αποφασιστικότητα, για την ύπαρξη αποτελεσματικότητας.
Παραγωγή είναι η δημιουργία αγαθών και υπηρεσιών. Η παραγωγή διακρίνεται σε πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή. Μεταξύ τους πρέπει να υπάρχει αρμονία και ισορροπία.
Αγαθό είναι το κάθε τι που καλύπτει ανάγκες. Τα αγαθά διακρίνονται σε: Αναγκαία, περιττά, βλαβερά, χρήσιμα και ωφέλιμα, ανάλογα με το πώς τα διαχειριζόμαστε και αξιοποιούμε και χρησιμοποιούμε.
Πριν μερικά χρόνια έγινε μια μελέτη 289 σελίδων και παράρτημα με 103 σελίδες  και 4  4 χάρτες. Αυτή η μελέτη όπως αποδυκνείεται,έγινε για να γίνει και είναι κλεισμένη στα συρτάρια. Οι ασχολούμενοι με τα κοινά πρέπει να την μελετήσουν, να την μελετούν και να γίνουν ημερίδες σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα του νέου δήμου Μεσσήνης.Όποιος ενδιαφέρεται μπορώ να του την αντιγράψω σε στυκάκι για να έχει ένα μπούσουλα προβληματισμού και μελέτης
Φυσικά υπάρχουν λάθη, παραλείψεις, στη μελέτη αυτή, τα οποία θα διορθώσουμε και συμπληρώσουμε. 


ΣΧΕΔΙΟ ΧΩΡΙΚΗΣ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ (ΣΧΟΟΑΠ) ΙΘΩΜΗΣ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ                                                                                            σελ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
 i


ΕΙΣΑΓΩΓΗ
iii


ΣΤΑΔΙΟ Α:         ΑΝΑΛΥΣΗ – ΔΙΑΓΝΩΣΗ - ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Α.1         ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
1
Α.1.1       Θέση και βασικά χαρακτηριστικά
1
Α.1.1.1    Θέση – Έκταση - Γεωμορφολογία
1
Α.1.1.2    Ιστορία
3
Α.1.1.3    Διοικητική διάρθρωση
10
Α.1.1.4    Πληθυσμιακή εξέλιξη
11
Α.1.1.5    Οικονομική Φυσιογνωμία
11
Α.1.16     Προβλήματα
14
Α.1.17     Σχεδιασμός - Ανάπτυξη
15
Α.1.2       Χωροταξική ένταξη Δήμου – Ρόλος και διασυνδέσεις
16
Α.2         ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
18
Α.2.1       Πληθυσμιακή εξέλιξη και Δημογραφικά στοιχεία
18
Α.2.1.1    Εξέλιξη του μόνιμου πληθυσμού 1951-2001
19
Α.2.1.2    Παραθεριστικός Πληθυσμός
29
Α.2.1.3    Σύνθεση πληθυσμού κατά φύλο, ηλικία, επίπεδο εκπαίδευσης
29
Α.2.1.3.1 Σύνθεση κατά φύλο και ηλικία
29
Α.2.1.3.2 Μέγεθος νοικοκυριών
32
Α.2.1.3.3 Επίπεδο εκπαίδευσης
33
Α.2.1.4    Προσχολικός και μαθητικός πληθυσμός
34
Α.2.1.5    Πυκνότητα πληθυσμού
35
Α.2.2       Οικονομικές δραστηριότητες - Απασχόληση - Ανεργία
36
Α.2.2.1    Οικονομικές Δραστηριότητες
36
Α.2.2.1.1 Πρωτογενής Τομέας
36
Α.2.2.1.2 Δευτερογενής Τομέας
43
Α.2.2.1.2 Τριτογενής Τομέας
50
Α.2.2.2    Απασχόληση, Οικονομικά ενεργός πληθυσμός - Ανεργία
56
Α.2.2.2.1 Οικονομικά ενεργός πληθυσμός - Ανεργία
56
Α.2.2.2.2 Διαχρονική εξέλιξη της απασχόλησης – απασχόληση κατά τομέα
57
Α.2.2.3    Αναπτυξιακή προοπτική και δυνατότητες
59
Α.2.3       Βιοτικό Επίπεδο
61
Α.2.4       Επίπεδο διακυβέρνησης και συλλογική δράση φορέων
63
Α.3.        ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
64
Α.3.1       Φυσικό Περιβάλλον
64
Α.3.1.1    Κλιματολογικά στοιχεία
64
Α.3.1.1.1 Γενικά
64
Α.3.1.2    Υδρογεωλογία
77
Α.3.1.2.1 Επιφανειακά ύδατα
77
Α.3.1.2.2 Υδρογραφικό δίκτυο
80
Α.3.1.2.2.1   Γενικά
80
Α.3.1.2.3 Υδρογραφικό δίκτυο Λεκανών Δωρίου – Άνω Μεσσηνίας
88
Α.3.1.3    Αξιόλογα Οικοσυστήματα – Βλάστηση - Πανίδα
99
Α.3.1.3.1 Γενική περιγραφή οικοσυστημάτων, Χλωρίδα, Βλάστηση, Οικοτόποι
99
Α.3.1.3.2 Βλάστηση της περιοχής
105
Α.3.1.3.3 Πανίδα
108
Α.3.1.4    Αξιόλογα και ευαίσθητα οικοσυστήματα
114
Α.3.1.5    Αξιολόγηση Κατάστασης Περιβάλλοντος
116
Α.3.1.5.1 Πηγές ρύπανσης
116
Α.3.1.5.2 Περιβαλλοντικά προβλήματα
117
Α.3.1.6    Θεσμοθετημένες περιοχές προστασίας
119
Α.3.1.7    Τοπία Ιδιαίτερου Φυσικού Κάλλους (ΤΙΦΚ)
120
Α.3.1.8    Περιγραφή και ανάλυση του φυσικού τοπίου
120
Α.3.1.8.1 Αξιολόγηση του Τοπίου σε σχέση με την τοπογραφία
121
Α.3.1.8.2 Αξιολόγηση του Τοπίου σε σχέση με το ανάγλυφο
121
Α.3.1.8.3 Αξιολόγηση του Τοπίου σε σχέση με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Πρασίνου
121
Α.3.2       Πολιτιστικό – Αρχιτεκτονικό – Ιστορικό περιβάλλον
123
Α.3.2.1    Ιστορικό περιβάλλον
123
Α.3.2.2    Αρχαιολογικοί χώροι, μνημεία και αξιόλογα κτίρια
140
Α.3.3       Χωροταξική Οργάνωση ΟΤΑ – Χρήσεις γης
146
Α.3.3.1    Οικιστικό Δίκτυο
146
Α.3.3.2    Χρήσεις γης
147
Α.3.3.2.1 Γενική διάταξη χρήσεων γης
147
Α.3.3.2.2 Χρήσεις εξωαστικού χώρου – Σημειακές χρήσεις
150
Α.3.3.2.3 Συγκρούσεις χρήσεων γης
151
Α.3.3.3    Τεχνική Υποδομή
152
Α.3.3.4    Θεσμικό Πλαίσιο Χωροταξικού και Πολεοδομικού Σχεδιασμού και η εφαρμογή του στο Δήμο Ιθώμης
152
Α.3.3.4.1 Ο Ν. 2742 – Χωροταξικός Σχεδιασμός
152
Α.3.3.4.2 Ο Ν. 2508/97 Βιώσιμη Οικιστική Ανάπτυξη
153
Α.3.3.4.3 Υπουργικές Αποφάσεις (Υ.Α.) κατ’ επιταγή του Ν. 2508/97
153
Α.3.4       Γεωλογική διερεύνηση ΟΤΑ – Ασφάλεια – Πυροπροστασία
154
Α.3.4.1    Εισαγωγή
154
Α.3.4.2    Γεωμορφολογία
156
Α.3.4.2.1 Η Γεωμορφολογία της ευρύτερης περιοχής
156
Α.3.4.3    Γεωλογία
159
Α.3.4.3.1 Γεωλογία της ευρύτερης περιοχής
159
Α.3.4.3.2 Γεωλογία της περιοχής μελέτης
160
Α.3.4.3.3 Τεκτονική - Νεοτεκτονική
164
Α.3.4.4    Υδρολογία - Υδρογεωλογία
168
Α.3.4.4.1 Υδρογεωλογική συμπεριφορά των λιθολογικών ενοτήτων
170
Α.3.4.4.2 Υφιστάμενη κατάσταση ύδρευσης και προτάσεις αξιοποίησης υδροφορίας
172
Α.3.4.4.3Εκτίμηση τυχόν ρύπανσης των υδροφόρων οριζόντων
176
Α.3.4.4.4 Προτάσεις για τη διάθεση αποβλήτων οικισμών
177
Α.3.4.5    Στοιχεία Σεισμικότητας – Εδαφικής Σεισμικής Επικινδυνότητας
179
Α.3.4.5.1 Τεχνικογεωλογικά χαρακτηριστικά και σεισμική δραστηριότητα
188
Α.3.4.5.2 Συμπεριφορά των σχηματισμών στην σεισμική δραστηριότητα
190
Α.3.4.6    Τεχνικογεωλογική συμπεριφορά των γεωλογικών σχηματισμών
195
Α.3.4.6.1 Μηχανική – Υδρογεωλογική συμπεριφορά των λιθολογικών ενοτήτων
195
Α.3.4.7    Γεωλογική καταλληλότητα
198
Α.4         ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ
200
Α.4.1       Χαρακτηριστικά οικισμών
200
Α.4.2       Κοινωνική Υποδομή και Διοικητικές Υπηρεσίες
200
Α.4.3       Τεχνική Υποδομή
202
Α.4.3.1    Μεταφορική Υποδομή
202
Α.4.3.1.1 Ένταξη στα δίκτυα νομού / περιφέρειας
202
Α.4.3.2    Οδικό δίκτυο εντός του Δήμου
204
Α.4.3.3    Ύδρευση – Αποχέτευση - Απορρίμματα
205
Α.4.4       Θεσμικό Πλαίσιο
216
Α.4.4.1    Θεσμικό Πλαίσιο οικισμών
216
Α.4.4.1.1 Οικισμοί με σχέδιο πόλης
216
Α.4.4.1.2 Οικισμοί προϋφιστάμενοι του 1923 με σκαρίφημα ορισμού των ορίων του   
216
Α.4.4.1.3 Οικισμοί προϋφιστάμενοι του 1923 χωρίς σκαρίφημα ορισμού ορίων
217
Α.4.4.1.4 Οικισμοί Στάσιμοι με καθορισμένο το κέντρο του οικισμού
217
Α.4.4.1.5 Οριοθετημένοι οικισμοί με το Π.Δ. 24-*4-85 (ΦΕΚ 181Δ/3-5-85)
217
Α.4.5       Τάσεις οικιστικής ανάπτυξης
221
Α.4.5.1    Εκτίμηση της προσφοράς  - Αξιολόγηση των υφιστάμενων οικιστικών υποδοχέων και του οικιστικού αποθέματος
221
Α.4.5.2    Τιμές γης
222
Α.5         ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ - ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
224
Α.5.1       Αξιολόγηση δεδομένων προγραμματικού πλαισίου – Στόχοι και κατευθύνσεις ανωτέρων ή ειδικών (τομεακών) επιπέδων σχεδιασμού του χώρου
224
Α.5.1.1    Χωροταξικός σχεδιασμός Περιφέρειας Πελοποννήσου       (Π.Π.Χ.Σ.Α.Α.)
224
Α.5.1.2    Άλλες κατευθύνσεις (Γ.Π.Χ.Σ.Α.Α. & Ειδικά Πλαίσια για ΑΠΕ, Βιομηχανία και Τουρισμό)
231
Α.5.1.3    Βασικά δίκτυα υποδομής της περιοχής μελέτης – Προγραμματισμένα – Εκτελούμενα Έργα
240
Α.5.2       Swot Analysis
258
Α.5.2.1    Εισαγωγή
258
Α.5.2.2    Πλεονεκτήματα
258
Α.5.2.2.1 Θέματα ανάπτυξης και οικονομίας
258
Α.5.2.2.2 Φυσικό περιβάλλον και φυσικοί πόροι
259
Α.5.2.2.3 Πολιτισμικό περιβάλλον
259
Α.5.2.2.4 Τεχνικές υποδομές
260
Α.5.2.2.5 Πληθυσμιακά χαρακτηριστικά και κοινωνικές υποδομές
261
Α.5.2.3    Αδυναμίες
261
Α.5.2.3.1 Θέματα ανάπτυξης και οικονομίας
261
Α.5.2.3.2 Φυσικό περιβάλλον και φυσικοί πόροι
262
Α.5.2.3.3 Πολιτισμικό περιβάλλον
263
Α.5.2.3.4 Τεχνικές υποδομές
263
Α.5.2.3.5 Πληθυσμιακά χαρακτηριστικά και κοινωνικές υποδομές
264
Α.5.2.4    Ευκαιρίες
265
Α.5.2.4.1 Θέματα ανάπτυξης και οικονομίας
265
Α.5.2.4.2 Φυσικό περιβάλλον και φυσικοί πόροι
266
Α.5.2.4.3 Πολιτισμικό περιβάλλον
266
Α.5.2.4.4 Τεχνικές υποδομές
267
Α.5.2.4.5 Πληθυσμιακά χαρακτηριστικά και κοινωνικές υποδομές
267
Α.5.2.5    Απειλές
268
Α.5.2.5.1 Θέματα ανάπτυξης και οικονομίας
268
Α.5.2.5.2 Φυσικό περιβάλλον και φυσικοί πόροι
268
Α.5.2.5.3 Πολιτισμικό περιβάλλον
268
Α.5.2.5.4 Τεχνικές υποδομές
269
Α.5.2.5.5 Πληθυσμιακά χαρακτηριστικά και κοινωνικές υποδομές
269
Α.6         ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
270


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΠΗΓΕΣ 
287


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 103 σελίδων με πίνακες και φωτογραφικό υλικό

22 ΜΑΡΤΙΟΥ .ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΑ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
 ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΦΥΤΟΦΑΡΜΑΚΩΝ.Ο ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΘΕΡΙΖΕΙ. ΠΟΙΟΙ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ. ΟΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ, ΟΙ ΓΕΩΠΟΝΟΙ ή ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ



 Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΟΥ ΧΑΝΕΤΑΙ. ΠΟΙΟΙ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ


 ΚΑΥΚΑΛΗΘΡΑ ΑΝΘΙΣΜΕΝΗ
 ΤΟ ΝΕΡΟ ΠΟΥ ΠΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ ΜΕ ΤΑ ΑΛΑΤΑ


 ΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΒΑΛΥΡΑΣ-ΙΘΩΜΗΣ ΜΟΝΟΠΑΤΙΩΝ


 ΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΙΘΩΜΗΣ.ΠΟΤΕ ΘΑ ΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ




 Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΒΑΛΥΡΑΣ
 Η ΕΛΙΑ ΤΗΣ ΒΑΛΥΡΑΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΗΡΥΧΤΕΙ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ ΜΜΝΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ. Ο ΕΙΚΟΝΙΖΟΜΕΝΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ
ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΩΧΩΡΑ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: