Σάββατο 23 Ιουνίου 2018

OI ΠΛΕΙΑΔΕΣ

ΠΛΕΙΑΔΕΣ
Τις είδα για πρώτη φορά όταν ήμουν μικρός. Μη νομίσετε ότι οι μικροί δεν ερωτεύονται. Και εγώ τις ερωτεύτηκα παράφορα. Ήταν πιασμένες χέρι χέρι σε κυκλωτικό χορό, έλαμπαν και φεγγοβολούσαν , τυλιγμένες σε λαμπερή αστερόσκονη. Πιο πολύ όμως αγάπησα την μικρότερη την Μερόπη. Μπορεί να επηρεάστηκα γιατί έχει το όνομα του χωριού μου, η μπορεί να με συγκίνησε η σεμνότητά της, όταν την είδα να κρύβεται λίγο θλιμένη ανάμεσα στις αδερφές της. Στέκονταν όμως μακρυά μου απλησίαστες , αινιγματικές το γλυκοχάραμα του Ιούνη και από τότε δεν έπαψα να τις καρτερώ τα πρωινά του καλοκαιριού. Όποιος αγαπάει, ζητάει να μάθει και ρώτησα ντροπαλά εκείνους που ξέρουν για να μην καταλάβουν το μυστικό μου.

Μου είπαν πως είναι κόρες του Άτλαντα και της Πλειόνης, μου είπαν και τα ονόματά τους. Την πιο μεγάλη και την ομορφότερη απ όλες την λένε Μαία. Την άρπαξε ο Δίας, την πήγε στα βουνά της Αρκαδίας και εκεί η Μαία γέννησε τον Ερμή. Την δεύτερη την λένε Ταυγέτη και πάλι αυτός ο Δίας μου την πήρε και έκαμε μαζί της τον Λακεδαίμονα. Τρίτη είναι η Ηλέκτρα, ο άτιμος ο Δίας που δεν αφήνει θηλυκό την άρπαξε και έκανε μαζί της τον Δάρδανο. Μετά είναι η Στερόπη, η Κελαινώ, η Αλκινόη και η έβδομη η μικρότερη, η μεγάλη μου αγάπη είναι η Μερόπη, που παντρεύτηκε τον Σίσυφο στην Κόρινθο δηλαδή έναν θνητό και από ντροπή η δύστυχη κρύβεται πάντα μέσα στην ομίχλη. Βάσανα μεγάλα έχουν οι ερωτευμένοι πως εγώ θα τα γλύτωνα... Σκέφτηκα να πάω να τις συναντήσω μα είναι να πάρει η ευχή, κάπως μακρυά. Αν τρέξω μου είπαν σαν το φώς, χρειάζομαι 325 χρόνια να πάω και 325 να γυρίσω, 650 χρόνια μα δεν νομίζω ότι θα ζήσω τόσα πολλά. Για να πάρω τον πιο γρήγορο πύραυλο που υπάρχει, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, θα χρειαστώ 6.964.000 χρόνια μόνο για να πάω. Σκέτη απογοήτευση, θα μείνω εδώ να τις κοιτάζω και να ονειρεύομαι. Τις ομορφοκυράδες αύτές τις γνώριζαν από χρόνια. Άλλοι τις είπαν Πλειάδες, άλλοι Πούλια η Αλετροπόδα . 
Πολλά χρόνια αργότερα σαν μεγάλωσα, η αγάπη μου δεν είχε περάσει. Μια νύχτα, ξημερώματα ένας φίλος μου με ΄ένα ερασιτεχνικό τηλεσκόπιο με φώναξε να τις δω καλλίτερα. Έμεινα άναυδος, μα πόσες ήταν; 2.5οο μου είπε ο φίλος μου είναι μια ανοιχτή συστροφή αστέρων μέσα στον Γαλαξία μας. Έμαθα κάτι που δε ήξερα, μα ξεθώριασε λίγο το όνειρό μου, παρά το σόκ όμως, έμεινε η αγάπη μου.