ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
ΣΤΟ 8ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ», Πειραιάς 22-23 Οκτωβρίου 2011, ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ
Περίληψη
Έχουμε καθυστερήσει τη χρήση των νέων τεχνολογιών στην Ελλάδα ,σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Θα παρουσιάσουμε τη χρήση του Η\Υ με τις άπειρες δυνατότητες που διαθέτει και θα αποδείξουμε ότι αφενός αποτελεί βασικό εργαλείο μάθησης και λύνει πολλά προβλήματα στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία, αφετέρου πως γίνεται η παθητική μάθηση βιωματική συμμετοχική και διαμορφώνεται ισότιμα η σχέση εκπαιδευτικού – εκπαιδευομένου.
Η αισθητοποίηση(οπτικοποίηση) δύσκολων όρων – εννοιών – λειτουργιών, με τη χρήση του υπολογιστή, κάνει πιο γρήγορη την κατάκτηση και αφομοίωση της γνώσης με το τρίπτυχο.
Φτιάχνω και Μαθαίνω
Βλέπω και Θυμάμαι
Αποχτώ Δεξιότητες
: Η βιολογία , με γνωστικό αντικείμενο τη ζωή, είναι η πλέον ανθρωποκεντρική επιστήμη των θετικών επιστημών
Λέξεις – κλειδιά : Μοντέλα, Προσομοιώσεις, Εικονική Πραγματικότητα, Μέθοδος Οrigami και Βιωματική Μάθηση με Θεατρικό Δρώμενο.
Εισαγωγή
Η “ΔΥΝΑΜΗ” ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Εμείς οι εκπαιδευτικοί έχουμε μια τρομακτική δύναμη και ευθύνη διότι επηρεάζουμε και καθορίζουμε τη ζωή των μαθητών μας. Για να χτίσουμε καλύτερες σχέσεις με τους μαθητές μας στην τάξη πρέπει να είμαστε μέντορες και γητευτές και όχι πρόσωπα εξουσίας και να θεωρούμε το σχολείο και τη μάθηση κάτι το σημαντικό και ευχάριστο. Να διαθέτουμε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας διδάσκοντας με διεπιστημονική- πολυεπιστημονική προσέγγιση που να συνδέουν γεγονότα, ιδέες και έννοιες με μοντέλα-προσομοιώσεις –εικονική πραγματικότητα (πηγές από βιβλία, επικαιρότητα, βιβλιοθήκες, διαδίκτυο).
Οι πληροφορίες και μεθοδολογίες να κάνουν τους μαθητές ενεργητικούς να γίνονται δάσκαλοι-ερευνητές να αποχτούν συναισθηματικές και γνωστικές δεξιότητες στο ομαδικό πνεύμα συνεργασίες με παιχνίδια και ευχάριστες δραστηριότητες. Το σχολείο πρέπει να διαμορφώνει όχι μόνο καλούς μαθητές αλλά και καλούς ανθρώπους . Να είναι καταφύγιο όπου να παρέχονται στους μαθητές όλα τα εργαλεία για να τους βοηθήσουν να πετύχουν τα μέγιστα των δυνατοτήτων τους και το σχολείο να συνδέεται με τη ζωή. Τα λάθη των μαθητών δεν αποτελούν πρόβλημα εφ’ όσον μαθαίνουν από αυτά. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι φορείς πολιτισμού και της δια βίου μάθηση, παραδείγματα προς μίμηση και θετικών κοινωνικών σχέσεων. Οι νέες τεχνολογίες βοηθούν στην άριστη συνεργασία και σχέση μεταξύ των μαθητών και εκπαιδευτικών γιατί;
1.Εκσυγχρονίζεται κάθε παλιά διδακτική μέθοδος, και αντικαθίσταται με τη συνεργατική και διερευνητική μάθηση
2.Ανατρέπεται η ελεγχόμενη σχέση διδάσκοντος- διδασκομένου και η μονοδιάστατη μάθηση γραμμικού τύπου.
3.Αξιοποιείται μια σύνθετη μάθηση με διεπιστημονική προσέγγιση.
4.Καλλιεργείται η ανάπτυξη της αίσθησης της πραγματικότητας.
5.Γίνεται η χρήση πολυμέσων και διαδικτύου και τέλος.
6.Οι διδασκόμενοι αυτοαξιολογούνται και αποχτούν δεξιότητες που θα τις χρησιμοποιήσουν στη ζωή τους.
¨Τα άμεσα μαθησιακά οφέλη από την οπτικοποίηση όρων, δομών, λειτουργιών και εννοιών με τη χρήση Η\Υ στα σχολεία είναι:
1.Η συμμετοχική, ενεργητική και βιωματική μάθηση φτιάχνοντας σχέδιο , εικόνα ,κίνηση και ήχο. 2.Είναι ένα μαθησιακό κίνητρο.
3.Η διαδικασία αυτή ωφελεί στην καλύτερη αφομοίωση της γνώσης
4.Η χρήση μοντέλων–προσομοιώσεων δημιουργεί ένα αποκαλυπτικό μαθητοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα.
5.Ο ρόλος του διδάσκοντα είναι κυρίως καθοδηγητικός.
6.Πολλαπλασιάζει τη μεταδοτικοτητά του και τα μαθήματα γίνονται πιο ευχάριστα.
7.Γίνεται προσέγγιση «δύσκολων» όρων εννοιών, δομών και λειτουργιών.
Μια πολύ καλή μέθοδος για να προσεγγίσουμε εποπτικά το μικρόκοσμο των ατόμων και των μορίων στα μαθήματα βιολογίας, χημείας, είναι η χρήση των προσομοιωμάτων. Κάθε άτομο παριστάνεται με έναν κύκλο. Για να διακρίνουμε τα άτομα μεταξύ τους χρησιμοποιούμε διαφορετικά χρώματα-μεγέθη. Στο μάθημα της βιολογίας χρησιμοποιούμε σχήματα-μοντέλα και χρώματα .
(3 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ)
1.Μοντέλα-προσομοιώσεις-εικονική πραγματικότητα
Τα κύρια χαρακτηριστικά τους είναι:
1.Μεγάλη οικονομία και απόδοση σκέψης.
2.Απουσία διαφωνίας γιατί έχουν μεγάλη απλότητα και ευχέρεια απορρόφησης όταν διδάσκονται σωστά.
3.Αποτελούν αποτελεσματική και ισχυρή εκγύμναση του νου και του πολλαπλασιάζουν την ικανότητα του.
4.Τα χαρακτηριστικά των μοντέλων είναι η ακριβής, σαφής, απλή, πλήρης, σύντομη διατύπωση. Όργανά τους είναι ο Λόγος, το Σύμβολο και το Σχήμα. Ένα Μοντέλο- Σύμβολο- Σχήμα συμπυκνώνουν εκατομμύρια περιπτώσεων κατηγοριών και αντικειμένων φυσικών και πνευματικών. Τα μοντέλα με την απλότητα πυκνότητα και συντομία χαρίζουν στον άνθρωπο οικονομία χρόνου και κόπου. Απαιτείται μόνο λίγος χρόνος για την αρχική κατανόηση και στη συνέχεια η εφαρμογή και επανάληψη γίνεται με ευχάριστο τρόπο. Εκεί που χρειάζεται κάποιος να εκφράσει δύσκολες έννοιες και όρους και για μεγάλο χρονικό διάστημα με τη χρήση των μοντέλων αρκεί μόνο λίγος χρόνος, δηλαδή τα μοντέλα εξοικονομούν κόπο και χρόνο και η βραχυχρόνια μνήμη γίνεται μακροχρόνια.
Η ανθρώπινη λογική από τον πρωτόγονο άνθρωπο μέχρι σήμερα έχει αναπτυχθεί και εξελιχθεί αλλά , παραμένει ακόμη ανεπαρκή να συλλάβει και να λύσει τα προβλήματά μας, και με τη βοήθεια των μοντέλων και μαθηματικών θα συμπληρωθεί, επεκταθεί και ενισχυθεί.
Η παρουσίαση της εισήγησής μας θα γίνει με Η/Υ σε πρόγραμμα Power Point αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες στην παιδαγωγική, διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, δημιουργώντας και παρουσιάζοντας ορισμένες διαφάνειες, στον απαιτούμενο χρόνο.
1.Ηλεκτρονικός Υπολογιστής.
Στη χημική σύσταση των νουκλεικών οξέων χρησιμοποιούμε τα έτοιμα σχήματα, κύκλο πεντάγωνο και ορθογώνιο που συμβολίζουν αντίστοιχα το φωσφορικό οξύ, τη ριβόζη-δεοξυριβόζη και τις αζωτούχες βάσεις Αδενίνη, Θυμίνη, Γουανίνη, Κυτοσίνη και Ουρακίλη. Με τη χρήση των πλήκτρων και χρωμάτων κάνω την κατασκευή της δομής των νουκλεικών οξέων.
2. Μέθοδος origami.
Στη συνέχεια η δεύτερη διδακτική διδασκαλία, με τη χαρτοδιπλωτική μέθοδο ή μέθοδο origami, χρησιμοποιούμε, χαρτί -μολύβι - ψαλίδι και φτιάχνουμε τη δομή του DNA.
3. Βιωματική Μάθηση με θεατρικά δρώμενα
Στη συνέχεια οι μαθητές αξιοποιώντας τις γνώσεις τους καλούνται να εμπλακούν σε ένα παιχνίδι ζωής βιώνοντας και κατανοώντας το μικρόκοσμο, με θεατρικά δρώμενα. Όμως ορισμένοι από αυτούς οδηγούνται σε νέες αναζητήσεις πληροφοριών και δημιουργικών δραστηριοτήτων, οπότε γίνονται ερευνητές –δημιουργοί και προκαλούν έτσι την αύξηση των ενδιαφερόντων τους για τα μαθήματα.
Αν θέλουμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας πρέπει να έχουμε απεναντί τους πίστη, ευθύνη και σεβασμό Η κριτική και αφαιρετική σκέψη δουλεύονται και με τη βιωματική μάθηση, όπου ο καλλίτερος δάσκαλος είναι η φύση την οποία μιμείται ο άνθρωπος σε όλες του τις δραστηριότητες. Πρέπει να βγει η μάθηση έξω από την τάξη και να παρατηρήσει με τις πέντε αισθήσεις , χάνοντας χρόνο, τον οποίο κερδίζεις σε συναισθήματα.
Στόχος μου είναι να παρατηρήσω τον βαθμό κατανόησης των εννοιών που αφορούν στην χημική σύσταση των νουκλεϊκών οξέων αλλά και την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για το μάθημα της βιολογίας.
Μία ομάδα από 12 μαθητές, φορώντας κατάλληλη στολή και καπέλο, παίζει τον ρόλο των δομικών μονάδων, των νουκλεϊκών οξέων . Στο διερευνητικό μας παιχνίδι αξιοποιούμε την παρακάτω χρωματική κωδικοποίηση.
Κάθε δομική μονάδα γνωρίζει την μοριακή της σύνθεση και τους κανόνες χημικής συμπεριφοράς της.
Οι μαθητές αξιοποιώντας τις γνώσεις βιολογίας που έχουν καλούνται να εμπλακούν σε ένα παιχνίδι ζωής διερευνώντας τις διαφορετικές δυνατότητες χημικής ένωσης και έτσι να κατανοήσουν την διαφορετικότητα των ζωντανών οργανισμών αλλά και την πιθανότητα βιολογικών λαθών.
10:30 ΕΝΑΡΞΗ
10:30‐10:50 Προς ένα ολιστικό μοντέλο διερευνητικής και στοχαστικής πρακτικής άσκησης για την ένταξη των νέων Μέσων
(ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διεργασία. Σοφός Αλιβίζος
10:50‐11:10 Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις των weblogs & κοινότητες μάθησης. Τσολακίδης Κωνσταντίνος, Νικολάου Αγγελική,Πλατής Δ.
11:10‐11:30 Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης μέσω Εμπλουτισμένων Ρουμπρικών. Πετροπούλου Ουρανία, Ρετάλης Συμεών, Αρέτου Γεωργία, Καραγγελής Κων/νος
11:30‐11:50 Σχεδιασμός τεχνολογικά υποστηριζόμενων μαθημάτων με το καινοτομικό εργαλείο CADMOS. Κατσαμάνη Μαρία, Ρετάλης Συμεών
11:50‐12:10 Υλοποίηση ενός e‐portfolio για την ενίσχυση των δεξιοτήτων της αυτορρυθμιζόμενης μάθησης. Αλεξίου Αικατερίνη, Παρασκευά Φωτεινή
12:10‐12:30 Πιλοτική εισαγωγή κινητών εργαστηρίων στα δημοτικά σχολεία. Βαγγελάτος Αριστείδης, Φραγκίσκος Φώσκολος,Κομνηνός Θεόδωρος
12:30‐12:50 Διεθνής εκπαιδευτικός διαγωνισμός ThinkQuest
12:50‐13:10 Διδασκαλία των Θρησκευτικών σε κωφούς μαθητές με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Καραμούζης Ιωάννης
13:10‐13:30 Διδακτικό σενάριο με Webquest για το μάθημα των Θρησκευτικών στο διεθνή διαγωνισμό της Thinkquest: «In
the footsteps of the Apostle Paul». Παπανικολάου Γεώργιος, Μητροπούλου Βασιλική
13:30 ‐ 14:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
14:00‐14:20 Διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στην α' και στη β' γυμνασίου μέσω της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης του Π.Σ.Δ. Γκίκας Αλέξανδρος
14:20‐14:40
Ένα πλαίσιο ένταξης τεχνολογιών Web 2.0 για τη λειτουργία του συνδέσμου εκπαιδευτικών "Πανελλήνιος θεολογικός Σύνδεσμος Καιρός (για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης)". Παυλίδης Σάββας, Πέρδος Αθανάσιος
14:40‐15:00 «Ταξίδι στο Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο μέσω Δικτυακής Αποστολής». Εκπαιδευτικό Σενάριο Στρατηγικής
WebQuest. Σμαράγδα Παπαδοπούλου
15:00‐15:20 Μαθαίνοντας για τα Θρησκεύματα μέσα από μία δικτυακή αποστολή‐Webquest. Αλμπανάκη Ξανθή, Λαμπριανού Στεργούλα
15:20‐15:40 Εφαρμογή του λογισμικού Scratch για την εκμάθηση λεξιλογίου της Αγγλικής γλώσσας στη Δ' Δημοτικού. Κοροσίδου Ελένη, Μπράτιτσης Θαρρενός
15:40‐16:00 Νέες Τεχνολογίες και Μουσική στο Νηπιαγωγείο. Μέλλιου Κυριακή, Μουταφίδου Άννα
16:00‐16:20 Η Μουσική σε Δύο Γενιές. Κούτσικος Λ., Μάνθου Α., Μουχτάρη Ε., Μυτιληναίου Ά., Σιμωτάς Κ., Τρούλλου Ε., Τσαμπά Κ.
16:20‐16:40 Νέα Λογομάθεια: Μια Διδακτική Πρόταση για την Νεοελληνική Γλώσσα Α' Γυμνασίου. Γρίσπου Μαρία
16:40‐17:00 Από την ανανέωση μέχρι την ανατροπή των συμβατικών προσεγγίσεων της γλώσσας και της λογοτεχνίας. Θεωρητικά αντερείσματα και πρακτικές εφαρμογές. Μουλά Ευαγγελία
17:00‐17:20 Μνημονεύετε Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη... Διδακτικό σενάριο με τη χρήση των ΤΠΕ. Μανικάρου Μεταξούλα
17:20‐17:40 Πρόταση διδασκαλίας Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με τη χρήση Τ.Π.Ε.: Α. Παπαδιαμάντη "Το Μοιρολόγι της Φώκιας". Σωτηρόπουλος Γεώργιος, Παπαρούση Μαρία
17:40‐18:00
Η παιδαγωγική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. σε μία διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση των μαθημάτων τηςΜουσικής και των Εικαστικών στην τάξη της Γ' Γυμνασίου: «Ταξίδι στην τέχνη του 20ου αιώνα». Γκίνη Αναστασία,Μαραγκού Χριστίνα
ΣΑΒΒΑΤΟ, 22/10/2011 ‐ Β’ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ (Α’ ΟΡΟΦΟΣ)
14:00‐14:20 Ψηφιακά Κόμικς. Επισκόπηση διαδικτυακών εφαρμογών. Αλμπανάκη Ξανθή, Λαμπριανού Στεργούλα, Σαρικάς Σάββας
14:20‐14:40 Η δομή ενός αφηγηματικού κειμένου με όχημα ένα κόμικ ψηφιακό. Τρίμη‐Κύρου Κατερίνα
14:40‐15:00 Αξιοποίηση των ψηφιακών κόμικς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Βλαχοκυριάκου Φωτεινή, Καλοπίση Ελένη,Τζωρτζάκης Ιωάννης
15:00‐15:20 Ο τόπος μας και ο τόπος σας Εκπαιδευτικό σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας με διαθεματικές προεκτάσεις.Ξανθόπουλος Αναστάσιος
15:20‐15:40 «Ποταμός Αλιάκμονας SOS!» Ένα εκπαιδευτικό σενάριο για το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος. Ξανθόπουλος Αναστάσιος
15:40‐16:00 Παρουσίαση προγραμμάτων eTwinning με στόχο την ανάπτυξη της πολλαπλής νοημοσύνης και την αειφορία.
Εφαρμογές σε νήπια και μαθητές λυκείου. Γάκη Ανδρονίκη, Θαλασσινού Έλσα, Γάκη Ράνια
16:00‐16:20 Ένταξη μαθητών της Α Γυμνασίου σε e‐class διδασκαλίες σε περιβάλλον 1:1 computing ‐ τα τεχνικής φύσεωςπροβλήματα και ο χρόνος επίλυσής τους (μελέτη περίπτωσης). Αποστόλου Χ., Φαχαντίδης Ν., Βαζούρα Ι.
16:20‐16:40 Αξιοποιώντας τα μαθητικά netbooks ‐ O αντίκτυπος σε μαθητές (μελέτη εφαρμογής). Αποστόλου Χαράλαμπος,Φαχαντίδης Νικόλαος, Βαζούρα Ιωάννα
16:40‐17:00 Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στην Εκπαιδευτική Ρομποτική. Συμπεράσματα από ένα Σεμινάριο. Βολιώτη Χριστίνα, Δημητριάδης Σταύρος
17:00‐17:20 Σχολικές Ιστοσελίδες: δομή και περιεχόμενο. Η περίπτωση των ιστοσελίδων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Δράκος Λάμπρος
17:20‐17:40 Moodle και δυνατότητες που προσφέρει στους εκπαιδευτικούς. Νάκα Αθηνά
ΚΥΡΙΑΚΗ, 23/10/2011 ‐ Α’ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ (ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ)
10:30‐10:50 Εκπαιδευτικό λογισμικό: Το Τριαντάφυλλο του Νοέμβρη (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Δόξα Κωτσαλίδου, Ζωγράφος Θωμάς
10:50‐11:10 Το ηλεκτρο‐δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Τομαρά Παναγιώτα‐Μαρίνα, Γκούσκος Δημήτριος
11:10‐11:30 Σενάριο διδασκαλίας με τη χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού «Φυσική Λυκείου» για το μάθημα της Φυσικής:ενότητα ανάκλαση, διάθλαση του φωτός. Νικολοπούλου Κλεοπάτρα, Γαΐτης Αλέξανδρος
11:30‐11:50 Η συμβολή των διαδραστικών‐διαδικτυακών παιχνιδιών στην οικονομική εκπαίδευση. Η περίπτωση του παιχνιδιού "Gen i Revolution" (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Μαργαρίτης Σαμαράς
11:50‐12:10 Εφαρμογή "Σχολική διαρροή" (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Σαμαράς Χρήστος
12:10‐12:30 Ηλεκτρονική αξιολόγηση μαθητών μέσω δικτύου Η/Υ (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Διολατζής Ιωάννης
12:30‐12:50 Διδακτική αξιοποίηση της εφαρμογής "Έγγραφα Google" για τη δημιουργία Project σε Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Νικολουδάκης Νικόλαος
12:50‐13:10 Η χρήση του Ηλεκτρονικού Παιχνιδιού " Childsplay" σε παιδιά με Η.Ν.Κ. προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας(παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Παυλής Δημήτριος
13:10‐13:30 Αξιοποίηση applets του Διαδικτύου για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο. Παπούλιας Νικόλαος
13:30‐14:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
14:00‐14:20 To Excell πολύτιμο βοήθημα σε εποικοδομητική διδασκαλία της "Στιγμιαίας Ισχύς Μονοφασικού Εναλλασσομένου Ρεύματος". Ζιούβα Ευσταθία
14:20‐14:40 Shakespeare και rock μουσική. Μια διαθεματική διδακτική πρόταση για τη διαχρονικότητα της αγάπης με τηχρήση της τεχνολογίας. Κοταδάκη Μαριάνθη
14:40‐15:00 Μέθοδος Ανάλυσης φιλμ ‐ Παιδαγωγική σκοπιά. Χατζήπαπα Βαλασία
15:00‐15:20 Ενίσχυση‐Επέκταση του ομαδοσυνεργατικού μοντέλου μάθησης στην τάξη με τη χρήση ΤΠΕ και Ελεύθερου Λογισμικού. Στέλλας Ιάκωβος, Καρούμπαλης Σπύρος
1520‐15:40 Η έννομη προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και τα Δίκτυα Ομότιμων Κόμβων. Σχέσεις ανταγωνισμού ήσυνεργασίας. Μητρόπουλος Γεώργιος
15:40‐16:00 Ψηφιακή Αφήγηση στο Νηπιαγωγείο. Κοτρωνίδου Ιωάννα, Τόζιου Σουλτάνα.
16:00‐16:20 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
16:20‐16:40 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
16:40‐17:00 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
17:00‐17:20 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
17:20‐17:40 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
17:40‐18:00 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
ΚΥΡΙΑΚΗ, 23/10/2011 ‐ Β’ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ (Α’ ΟΡΟΦΟΣ)
10:30‐10:50 Κριτήρια αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού για την ποιοτική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ζωγόπουλος Ευστάθιος
10:50‐11:10 Λογισμικά μαθησιακής αξιολόγησης ανοικτού κώδικα. Μια πρώτη προσέγγιση. Ζωγόπουλος Ευστάθιος, Μπαγοή Καλλιόπη
11:10‐11:30 To ψηφιακό φωτογραφικό σενάριο ως εργαλείο για τον εγγραμματισμό στα νέα μέσα επικοινωνίας. ΤσαπακίδηΘοδωρής
11:30‐11:50 Οπτικοποιημένος Μαθησιακός Σχεδιασμός: Οι προκλήσεις της μεταφοράς μιας καινοτομίας στην κυπριακή εκπαίδευση για το σχεδιασμό, ανάπτυξη και εφαρμογή μαθημάτων με νέες τεχνολογίες. Οικονόμου Αναστασία,Αβρααμίδου Άντρη
11:50‐12:10 Σχέσεις και Μέσα Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση από Απόσταση. Μπαρμπόπουλος Γεώργιος
12:10‐12:30 Νέες επικοινωνιακές δομές και συμβάσεις: Κοινωνιολογική ανάλυση των διαδικτυακών συζητήσεων των νέων.Καππάτου Αναστασία
12:30‐12:50 Επίγνωση των εκπαιδευτικών για τη διαδικτυακή έκθεση και τις βιωμένες απειλές των μαθητών. ΔημητρακάκηςΚωνσταντίνος, Μωρίκη Χρυσάνα
12:50‐13:10 Η αξιοποίηση της τεχνολογίας Wiki για τη συνεργατική οικοδόμηση της γνώσης σε προαιρετικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Δαβράζος Γρηγόριος, Κτενά Χριστίνα, Πούλου Παρασκευή
13:10‐13:30 Διερεύνηση αναφορικά με την επίδραση των ιστοεξερευνήσεων στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου μέσωτης ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας. Μανώλης Χρήστος, Καλαϊτζίδου Ελένη
13:30‐14:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
14:00‐14:20 Διαθεματικό Project με τη χρήση Τ.Π.Ε.: Η ζωή σε άλλους τόπους. Ζαχαρούλη Χρυσούλα
14:20‐14:40 «Τι νοιώθει άραγε;» Διαθεματική προσέγγιση για τα συναισθήματα με χρήση ΤΠΕ στο Ειδικό Νηπιαγωγείο. Κορκού Νεκταρία
14:40‐15:00 Οικογένεια ‐ Εκπαιδευτικό Σενάριο με αξιοποίηση των ΤΠΕ. Νταφοπούλου‐Ηλιοπούλου Ελένη
15:00‐15:20 Αξιοποίηση της Μικτής Μάθησης στο 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας. Λιακέας Παναγιώτης, Γολικίδου Λεμονιά
15:20‐15:40 Μαθαίνοντας με τους μαθητές. Ζλατάνη Βάνια, Δαμιανού Ελένη
15:40‐16:00 Θεωρητικό πλαίσιο και απλές προτάσεις για την χρήση του διαδικτύου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Παναγιωτίδη Παγώνα
16:00‐16:20 Μεθοδολογική προσέγγιση της χρήσης του λογισμικού Scratch και η αξιολόγηση του γνωστικού περιεχομένου,μέσα από τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών και παιχνιδιών με θέμα την ενέργεια. Τραγαζίκης Παναγιώτης
16:20‐16:40 Μαθητική εφημερίδα με χρήση του λογισμικού QuarkXPress. Γεωργίου Αναστασία, Δραγογιάννης Κων/νος, ΛαλάςΧρήστος, Σαΐτη Αποστολίνα
16:40‐17:00 Μια εφαρμογή βάσης ιστορικών δεδομένων σε έργο του eTwinning. Δραγογιάννης Κων/νος, Λαλάς Χρήστος, Σαΐτη Αποστολίνα
17:00‐17:20 Physion – Λογισμικό Προσομοίωσης Φυσικής. Ξανθόπουλος Δημήτρης
17:20‐17:40 Διδάσκοντας Γεωμετρία με χρήση ΤΠΕ. Σ. Σταθοπούλου, Βιβή Χαλκιοπούλου
17:40‐18.00 Διαδραστική Αστρονομία στην Τάξη: Το Πρόγραμμα EU Hands‐on Universe. Χατζηχρήστου Ελένη
ΚΥΡΙΑΚΗ, 23/10/2011 ‐ Γ’ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ (ΙΣΟΓΕΙΟ)
10:30‐10:50 Διδασκαλία θεματικής ενότητας «τα ρούχα» με αξιοποίηση τωνΤ.Π.Ε. σε μαθητή με ελαφριά νοητική υστέρηση.
Καραθανάση Ζαχαρένια, Λαχανά Αλκμήνη, Τσουκαλά Κικιλία
10:50‐11:10 Η Διδασκαλία Γραπτού Λόγου σε μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες με ή χωρίς εκπαιδευτικό λογισμικό. ΞάνθηΣτυλιανή
11:10‐11:30 Διδασκαλία προσανατολισμού στο χώρο σε μαθητές με νοητική καθυστέρηση με την βοήθεια robot. ΚονιδάρηςΓεώργιος, Νικολακοπούλου Φωτεινή
11:30‐11:50 Εφαρμογή εκπαιδευτικού λογισμικού στην Ειδική Αγωγή ‐ Μελέτη περίπτωσης. Τσιμπλίδου Ελισάβετ
11:50‐12:10 Χρήση Εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στο Σχολικό Εργαστήριο. Μωραϊτίνη Αικατερίνη
12:10‐12:30 "Π.άμε Μ.αζί" Παραγωγικές Μονάδες σε δημοτικά διαμερίσματα του δήμου Πλατυκάμπου. Κουβούνας Θεοφά‐
νης
12:30‐12:50 Η άτυπη εκπαίδευση σε πολυπολιτισμικό πλαίσιο ‐ από την ευρωπαϊκή ιστοριογραφική ζωγραφική στους Έλλη‐
νες ζωγράφους του '21. Τζουμέρκας Ιωάννης, Πετροπούλου Βασιλική, Τζουμέρκας Ελευθέριος
12:50‐13:10 3 διδακτικές προσεγγίσεις με τη χρήση Η/Υ. Λύρας Ιωάννης
13:10‐13:30 Το ψηφιακό σχολείο: Η νέα πρόκληση για την ελληνική εκπαίδευση. Καρύδας Απόστολος
13:30‐14:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
14:00‐14:20 Διαδραστικός Πίνακας και Διδασκαλία της Γερμανικής Γραμματικής. Ροφούζου Αιμιλία
14:20‐14:40 Διαθεματικό πρόγραμμα στο μάθημα των Γερμανικών και των Καλλιτεχνικών με αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.. Αλεξάνδρου Χρυσάνθη, Μαραγκού Χριστίνα
14:40‐15:00 Χρήση αυθεντικού υλικού από το διαδίκτυο για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τσολακίδου Δήμητρα
15:00‐15:20 English on the GO!!! A case study on the use of technology in the class of the Future. Σωτηρίου Χρυσάνθη, Λυμπερόπουλος Δημήτριος
15:20‐15:40 Σχολική Βιβλιοθήκη: Ταξιδεύοντας… στον Κυκλαδικό Πολιτισμό. Νικητάκη Ελένη, Ψυχογυιοπούλου Παναγιώτα
15:40‐16:00 ΤΠΕ στην Α‐βάθμια. Η ζωή μας στο σχολείο παρέα με τον Η/Υ. Θεωρία και πράξη (διαθεματικότητα και projects).Ψαρογιώργου Χαριτίνη
16:00‐16:20 Αποχαιρετιστήρια Σχολική Γιορτή. Ένα σενάριο διδασκαλίας για ένα ολόκληρο σχολείο με ΤΠΕ. Ντόκα Αγλαΐα
16:20‐16:40 Διαφοροποιημένη διδασκαλία, Συνεκπαίδευση και Νέες Τεχνολογίες. Η προοπτική υπό το πρίσμα του Νέου Σχολείου. Καργιώτη Μαρία
16:40‐17:00 Έρευνα δράσης για το Φύλο και τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση:Παρουσίαση της μεθοδολογίας με έμφαση στην ομαδική συνέντευξη εστίασης. Παλάζη Χρυσάνθη
17:00‐17:20 Παραγωγή εκπαιδευτικού σεναρίου εφαρμογής ΤΠΕ μέσω της συμμετοχής στο επιμορφωτικό πρόγραμμα
"EPICT‐Εσπερίδες". Κοτοπούλη Γαρυφαλλιά, Κουκλατζίδου Μαρία
17:20‐17:40 Εκπαιδευτικό λογισμικό για τη διδασκαλία της Γεωγραφίας (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). ΒαρσάμηΕυαγγελία
ΑΦΙΣΕΣ
Διερευνήσεις ή Μαύρο Κουτί; Ποια διδακτική προσέγγιση επιλέγουν οι μαθητές για τη διδασκαλία της επαναληπτικής δομής
While… Do της Pascal. Κοντόση Κωνσταντίνα
Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων στη χρήση Η/Υ ως μέσου διδασκαλίας. Πλαγεράς Αντώνιος
Η εξέλιξη των διδακτικών πρακτικών της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης μέσω των κοινωνικο‐ πολιτισμικών προοπτικών του εποικοδομισμού. Εξάρχου Εύη, Κλωνάρη Αικατερίνη
Το μάθημα της πληροφορικής ως εργαλειοθήκη μάθησης σε μαθητές γυμνασίου ‐ Μια έρευνα πεδίου». Καραγιάννη Μαρία
Νέες Τεχνολογίες και Άτομα με Ειδικές Ανάγκες. Πάτση Χ., Αντωνίου Π., Μπεμπέτσος Ε., Μπάτσιου Σ, Λυμνιούδης Α.__
ΚΥΡΙΑΚΗ, 23/10/2011 ‐ Α’ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ (ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ)
10:30‐10:50 Εκπαιδευτικό λογισμικό: Το Τριαντάφυλλο του Νοέμβρη (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Δόξα Κωτσαλίδου, Ζωγράφος Θωμάς
10:50‐11:10 Το ηλεκτρο‐δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Τομαρά Παναγιώτα‐Μαρίνα, Γκούσκος Δημήτριος
11:10‐11:30 Σενάριο διδασκαλίας με τη χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού «Φυσική Λυκείου» για το μάθημα της Φυσικής:ενότητα ανάκλαση, διάθλαση του φωτός. Νικολοπούλου Κλεοπάτρα, Γαΐτης Αλέξανδρος
11:30‐11:50 Η συμβολή των διαδραστικών‐διαδικτυακών παιχνιδιών στην οικονομική εκπαίδευση. Η περίπτωση του παιχνιδιού "Gen i Revolution" (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Μαργαρίτης Σαμαράς
11:50‐12:10 Εφαρμογή "Σχολική διαρροή" (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Σαμαράς Χρήστος
12:10‐12:30 Ηλεκτρονική αξιολόγηση μαθητών μέσω δικτύου Η/Υ (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Διολατζής Ιωάννης
12:30‐12:50 Διδακτική αξιοποίηση της εφαρμογής "Έγγραφα Google" για τη δημιουργία Project σε Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Νικολουδάκης Νικόλαος
12:50‐13:10 Η χρήση του Ηλεκτρονικού Παιχνιδιού " Childsplay" σε παιδιά με Η.Ν.Κ. προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας(παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). Παυλής Δημήτριος
13:10‐13:30 Αξιοποίηση applets του Διαδικτύου για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο. Παπούλιας Νικόλαος
13:30‐14:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
14:00‐14:20 To Excell πολύτιμο βοήθημα σε εποικοδομητική διδασκαλία της "Στιγμιαίας Ισχύς Μονοφασικού Εναλλασσομένου Ρεύματος". Ζιούβα Ευσταθία
14:20‐14:40 Shakespeare και rock μουσική. Μια διαθεματική διδακτική πρόταση για τη διαχρονικότητα της αγάπης με τηχρήση της τεχνολογίας. Κοταδάκη Μαριάνθη
14:40‐15:00 Μέθοδος Ανάλυσης φιλμ ‐ Παιδαγωγική σκοπιά. Χατζήπαπα Βαλασία
15:00‐15:20 Ενίσχυση‐Επέκταση του ομαδοσυνεργατικού μοντέλου μάθησης στην τάξη με τη χρήση ΤΠΕ και Ελεύθερου Λογισμικού. Στέλλας Ιάκωβος, Καρούμπαλης Σπύρος
1520‐15:40 Η έννομη προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και τα Δίκτυα Ομότιμων Κόμβων. Σχέσεις ανταγωνισμού ήσυνεργασίας. Μητρόπουλος Γεώργιος
15:40‐16:00 Ψηφιακή Αφήγηση στο Νηπιαγωγείο. Κοτρωνίδου Ιωάννα, Τόζιου Σουλτάνα.
16:00‐16:20 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
16:20‐16:40 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
16:40‐17:00 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
17:00‐17:20 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
17:20‐17:40 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
17:40‐18:00 Αυτόνομη συνεδρία metasound project
ΚΥΡΙΑΚΗ, 23/10/2011 ‐ Β’ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ (Α’ ΟΡΟΦΟΣ)
10:30‐10:50 Κριτήρια αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού για την ποιοτική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ζωγόπουλος Ευστάθιος
10:50‐11:10 Λογισμικά μαθησιακής αξιολόγησης ανοικτού κώδικα. Μια πρώτη προσέγγιση. Ζωγόπουλος Ευστάθιος, Μπαγοή Καλλιόπη
11:10‐11:30 To ψηφιακό φωτογραφικό σενάριο ως εργαλείο για τον εγγραμματισμό στα νέα μέσα επικοινωνίας. ΤσαπακίδηΘοδωρής
11:30‐11:50 Οπτικοποιημένος Μαθησιακός Σχεδιασμός: Οι προκλήσεις της μεταφοράς μιας καινοτομίας στην κυπριακή εκπαίδευση για το σχεδιασμό, ανάπτυξη και εφαρμογή μαθημάτων με νέες τεχνολογίες. Οικονόμου Αναστασία,Αβρααμίδου Άντρη
11:50‐12:10 Σχέσεις και Μέσα Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση από Απόσταση. Μπαρμπόπουλος Γεώργιος
12:10‐12:30 Νέες επικοινωνιακές δομές και συμβάσεις: Κοινωνιολογική ανάλυση των διαδικτυακών συζητήσεων των νέων.Καππάτου Αναστασία
12:30‐12:50 Επίγνωση των εκπαιδευτικών για τη διαδικτυακή έκθεση και τις βιωμένες απειλές των μαθητών. ΔημητρακάκηςΚωνσταντίνος, Μωρίκη Χρυσάνα
12:50‐13:10 Η αξιοποίηση της τεχνολογίας Wiki για τη συνεργατική οικοδόμηση της γνώσης σε προαιρετικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Δαβράζος Γρηγόριος, Κτενά Χριστίνα, Πούλου Παρασκευή
13:10‐13:30 Διερεύνηση αναφορικά με την επίδραση των ιστοεξερευνήσεων στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου μέσωτης ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας. Μανώλης Χρήστος, Καλαϊτζίδου Ελένη
13:30‐14:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
14:00‐14:20 Διαθεματικό Project με τη χρήση Τ.Π.Ε.: Η ζωή σε άλλους τόπους. Ζαχαρούλη Χρυσούλα
14:20‐14:40 «Τι νοιώθει άραγε;» Διαθεματική προσέγγιση για τα συναισθήματα με χρήση ΤΠΕ στο Ειδικό Νηπιαγωγείο. Κορκού Νεκταρία
14:40‐15:00 Οικογένεια ‐ Εκπαιδευτικό Σενάριο με αξιοποίηση των ΤΠΕ. Νταφοπούλου‐Ηλιοπούλου Ελένη
15:00‐15:20 Αξιοποίηση της Μικτής Μάθησης στο 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας. Λιακέας Παναγιώτης, Γολικίδου Λεμονιά
15:20‐15:40 Μαθαίνοντας με τους μαθητές. Ζλατάνη Βάνια, Δαμιανού Ελένη
15:40‐16:00 Θεωρητικό πλαίσιο και απλές προτάσεις για την χρήση του διαδικτύου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Παναγιωτίδη Παγώνα
16:00‐16:20 Μεθοδολογική προσέγγιση της χρήσης του λογισμικού Scratch και η αξιολόγηση του γνωστικού περιεχομένου,μέσα από τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών και παιχνιδιών με θέμα την ενέργεια. Τραγαζίκης Παναγιώτης
16:20‐16:40 Μαθητική εφημερίδα με χρήση του λογισμικού QuarkXPress. Γεωργίου Αναστασία, Δραγογιάννης Κων/νος, ΛαλάςΧρήστος, Σαΐτη Αποστολίνα
16:40‐17:00 Μια εφαρμογή βάσης ιστορικών δεδομένων σε έργο του eTwinning. Δραγογιάννης Κων/νος, Λαλάς Χρήστος, Σαΐτη Αποστολίνα
17:00‐17:20 Physion – Λογισμικό Προσομοίωσης Φυσικής. Ξανθόπουλος Δημήτρης
17:20‐17:40 Διδάσκοντας Γεωμετρία με χρήση ΤΠΕ. Σ. Σταθοπούλου, Βιβή Χαλκιοπούλου
17:40‐18.00 Διαδραστική Αστρονομία στην Τάξη: Το Πρόγραμμα EU Hands‐on Universe. Χατζηχρήστου Ελένη
ΚΥΡΙΑΚΗ, 23/10/2011 ‐ Γ’ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ (ΙΣΟΓΕΙΟ)
10:30‐10:50 Διδασκαλία θεματικής ενότητας «τα ρούχα» με αξιοποίηση τωνΤ.Π.Ε. σε μαθητή με ελαφριά νοητική υστέρηση.
Καραθανάση Ζαχαρένια, Λαχανά Αλκμήνη, Τσουκαλά Κικιλία
10:50‐11:10 Η Διδασκαλία Γραπτού Λόγου σε μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες με ή χωρίς εκπαιδευτικό λογισμικό. ΞάνθηΣτυλιανή
11:10‐11:30 Διδασκαλία προσανατολισμού στο χώρο σε μαθητές με νοητική καθυστέρηση με την βοήθεια robot. ΚονιδάρηςΓεώργιος, Νικολακοπούλου Φωτεινή
11:30‐11:50 Εφαρμογή εκπαιδευτικού λογισμικού στην Ειδική Αγωγή ‐ Μελέτη περίπτωσης. Τσιμπλίδου Ελισάβετ
11:50‐12:10 Χρήση Εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στο Σχολικό Εργαστήριο. Μωραϊτίνη Αικατερίνη
12:10‐12:30 "Π.άμε Μ.αζί" Παραγωγικές Μονάδες σε δημοτικά διαμερίσματα του δήμου Πλατυκάμπου. Κουβούνας Θεοφά‐
νης
12:30‐12:50 Η άτυπη εκπαίδευση σε πολυπολιτισμικό πλαίσιο ‐ από την ευρωπαϊκή ιστοριογραφική ζωγραφική στους Έλλη‐
νες ζωγράφους του '21. Τζουμέρκας Ιωάννης, Πετροπούλου Βασιλική, Τζουμέρκας Ελευθέριος
12:50‐13:10 3 διδακτικές προσεγγίσεις με τη χρήση Η/Υ. Λύρας Ιωάννης
13:10‐13:30 Το ψηφιακό σχολείο: Η νέα πρόκληση για την ελληνική εκπαίδευση. Καρύδας Απόστολος
13:30‐14:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
14:00‐14:20 Διαδραστικός Πίνακας και Διδασκαλία της Γερμανικής Γραμματικής. Ροφούζου Αιμιλία
14:20‐14:40 Διαθεματικό πρόγραμμα στο μάθημα των Γερμανικών και των Καλλιτεχνικών με αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.. Αλεξάνδρου Χρυσάνθη, Μαραγκού Χριστίνα
14:40‐15:00 Χρήση αυθεντικού υλικού από το διαδίκτυο για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τσολακίδου Δήμητρα
15:00‐15:20 English on the GO!!! A case study on the use of technology in the class of the Future. Σωτηρίου Χρυσάνθη, Λυμπερόπουλος Δημήτριος
15:20‐15:40 Σχολική Βιβλιοθήκη: Ταξιδεύοντας… στον Κυκλαδικό Πολιτισμό. Νικητάκη Ελένη, Ψυχογυιοπούλου Παναγιώτα
15:40‐16:00 ΤΠΕ στην Α‐βάθμια. Η ζωή μας στο σχολείο παρέα με τον Η/Υ. Θεωρία και πράξη (διαθεματικότητα και projects).Ψαρογιώργου Χαριτίνη
16:00‐16:20 Αποχαιρετιστήρια Σχολική Γιορτή. Ένα σενάριο διδασκαλίας για ένα ολόκληρο σχολείο με ΤΠΕ. Ντόκα Αγλαΐα
16:20‐16:40 Διαφοροποιημένη διδασκαλία, Συνεκπαίδευση και Νέες Τεχνολογίες. Η προοπτική υπό το πρίσμα του Νέου Σχολείου. Καργιώτη Μαρία
16:40‐17:00 Έρευνα δράσης για το Φύλο και τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση:Παρουσίαση της μεθοδολογίας με έμφαση στην ομαδική συνέντευξη εστίασης. Παλάζη Χρυσάνθη
17:00‐17:20 Παραγωγή εκπαιδευτικού σεναρίου εφαρμογής ΤΠΕ μέσω της συμμετοχής στο επιμορφωτικό πρόγραμμα
"EPICT‐Εσπερίδες". Κοτοπούλη Γαρυφαλλιά, Κουκλατζίδου Μαρία
17:20‐17:40 Εκπαιδευτικό λογισμικό για τη διδασκαλία της Γεωγραφίας (παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού). ΒαρσάμηΕυαγγελία
ΑΦΙΣΕΣ
Διερευνήσεις ή Μαύρο Κουτί; Ποια διδακτική προσέγγιση επιλέγουν οι μαθητές για τη διδασκαλία της επαναληπτικής δομής
While… Do της Pascal. Κοντόση Κωνσταντίνα
Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων στη χρήση Η/Υ ως μέσου διδασκαλίας. Πλαγεράς Αντώνιος
Η εξέλιξη των διδακτικών πρακτικών της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης μέσω των κοινωνικο‐ πολιτισμικών προοπτικών του εποικοδομισμού. Εξάρχου Εύη, Κλωνάρη Αικατερίνη
Το μάθημα της πληροφορικής ως εργαλειοθήκη μάθησης σε μαθητές γυμνασίου ‐ Μια έρευνα πεδίου». Καραγιάννη Μαρία
Νέες Τεχνολογίες και Άτομα με Ειδικές Ανάγκες. Πάτση Χ., Αντωνίου Π., Μπεμπέτσος Ε., Μπάτσιου Σ, Λυμνιούδης Α.__
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου