Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012

H ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΜΑΣ

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ (ΒΙΟΛΟΓΟΥ)
Ο ΘΡΟΝΟΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ. ΕΡΓΟ ΝΑΝΤΙΑΣ ΜΠΙΘΕΛΗ ΤΡΙΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ 1998
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΜΑΣ ΦΑΡΜΑΚΟ
Σε δύο παλαιότερες αναρτήσεις μας είχαμε περιγράψει τον διαβήτη τύπου ένα και δύο και αρμονία σώματος, πνεύματος και ψυχής. Σε τρεις  επόμενες αναρτήσεις θα περιγράψουμε και θα τεκμηριώσουμε επιστημονικά, με βάση την επιστήμη της βιολογίας, που σπούδασα, δίδαξα και εφαρμόζω στη ζωή μου, ότι «η διατροφή μας είναι το βασικό μας φάρμακο».Άλλωστε είμαι της αρχής ότι η γνώση πρέπει να διαδίδεται και να μεταλαμπαδεύεται από γενιά σε γενιά, για την ευημερία αυτού του τόπου πού λέγεται Ελλάδα, και έχει πλούσια Πολιτιστική και Πολιτισμική κληρονομιά.
Ο Ιπποκράτης είχε ειπεί: Εάν οι άνθρωποι τρέφονταν και ζούσαν σωστά, δεν θα υπήρχε η ιατρική, γιατί δεν θα υπήρχαν οι αρρώστιες, δηλαδή ότι τρώμε είμαστε. Θα πρέπει ο καθένας μας να έχει στη βιβλιοθήκη του, το βιβλίο του Ιπποκράτη με τίτλο: «Περί Αέρων, Υδάτων, Τόπων», τους Δειπνοσοφιστές, του Πλάτωνα τα βιβλία  το Συμπόσιο και το Τίμαιος και Κριτίας.
Στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών υπάρχουν δύο αρχαία ρητά. Το  «Μηδέν Άγαν» που σημαίνει να μην είσαι υπερβολικός σε τίποτα και το «Γνώθι  Σαυτόν» που σημαίνει  να γνωρίζουμε καλά τον εαυτό μας.
Η ρίζα της ασθένειας βρίσκεται στο φαγητό. Η διατροφή μας είναι το βασικό μας φάρμακο. Ο Ιπποκράτης εμπιστευόταν το σώμα για την αυτοιωσή του και λιγότερο στη χρήση εξωτερικών παραγόντων. Η ποιότητα των φυτών επηρεάζεται από την ποιότητα του  περιβάλλοντος (εδάφους, νερού, αέρα), στο οποίο αναπτύσσονται. Το πνεύμα ή ζωτικός αέρας, είναι μια δημιουργική δύναμη που μεταφέρεται με την ανάσα, έχει τις ρίζες του στους πνεύμονες και διαχέεται σε ολόκληρο το σώμα σύμφωνα με τις ανάγκες του. Η αξιολόγηση της ασθένειας παραμένει ελλιπής, έως ότου συμπεριληφθούν στη διάγνωση, όλα τα στοιχεία της ζωής του ανθρώπου που νοσεί, και έχει σχέση με τη θεωρία της φυσικής κατάστασης, των αιτιών και των ενδείξεων. Τη  φυσική κατάσταση συνιστούν 7 μέρη: Στοιχεία, ιδιοσυγκρασίες, χυμοί, όργανα, δυνάμεις, δράσεις και πνεύματα. Τα στοιχεία είναι:  Αέρας, νερό, φωτιά, γη.
Οι Ιδιοσυγκρασίες είναι: Θερμή, ψυχρή, υγρή, ξηρή Θ-Ξ, Θ-Υ, Ψ-Ξ, Ψ-Υ. Νέος (Θ-Υ), Ενήλικας (Θ-Ξ), Ώριμος (Ψ-Ξ), Γέρος (Ξ-Ψ)
Χυμοί: Αίματος (αέρας), φλέγματος (νερό), κίτρινη χολή (φωτιά),μαύρη χολή (γη).
Πρώτη πέψη. Στομάχι. Λεπτό έντερο, ήπαρ.
Δεύτερη πέψη. Χυμός αίματος (Θ-Υ)
Τρίτη πέψη. Φλέγμα (Ψ-Υ)
Βλέννα. Κίτρινη χολή (Θ-Ξ)
Μαύρη χολή(Ψ-Ξ). Εναπομείναντες άπεπτες τροφές, κατακάθια.
Υγεία είναι η αρμονία των χυμών.
Όργανα. Εγκέφαλος, καρδιά, συκώτι, γεννητικά όργανα.
Δυνάμεις: Ζωτική, Φυσική, Ψυχική (Καρδιά, συκώτι, εγκέφαλος).
Ζωτικές. Ενεργητική, η δύναμη που επενεργεί.
Φυσικές. Αυτές που υπηρετούν και αυτές που υπηρετούνται από άλλες λειτουργίες.
Οι δυνάμεις που υπηρετούν είναι της έλξης, συγκράτησης, πέψης και προώθησης. Που υπηρετούν τη θρέψη με το να ελκύουν, συγκρατούν, χωνεύουν και προωθούν. Η θρέψη υπηρετεί τη δύναμη της ανάπτυξης, και θρέψη-ανάπτυξη υπηρετούν τη γενεσιουργό δύναμη
Ψυχικές. Είναι η συμπεριφορά, οι εκούσιες κινήσεις και η δημιουργία αισθήσεων.
Το σώμα μας βρίσκεται σε κατάσταση ισορροπίας, αρμονίας, σφρίγους με την συνεργασία των φυσικών, διανοητικών και πνευματικών δυνάμεων της ανθρώπινης ζωής.
Το σώμα φτιάχτηκε απείρως πιο πολύπλοκο από το άπειρο και αξιολογεί την τροφή και διατροφή του, ανάλογα με τις δυνάμεις που στηρίζουν ή παρεμποδίζουν τη διαδικασία του μεταβολισμού. Το σώμα επηρεάζεται από τον αέρα,  νερό, τροφή, ξεκούραση, ύπνο, αγρυπνία, συναισθήματα, κλίμα, εποχή,  γεωγραφία, ιδιοσυγκρασία.
Ο δύσκολος στόχος στις ημέρες μας είναι να χρησιμοποιούμε τα καλύτερα ποιοτικά και αγνότερα τρόφιμα. Οι θερμές τροφές αυξάνουν τον μεταβολισμό (αναβολισμός- καταβολισμός), ενώ οι ψυχρές τον επιβραδύνουν.
Ο χρόνος των γευμάτων πρέπει να προσαρμόζεται στις κινήσεις του ήλιου, γιατί έτσι συντονιζόμαστε με τους κύκλους της φύσης και την κίνηση των πλανητών και των άστρων. Γιατί όλα αυτά έχουν μεγάλη επίδραση, στις λειτουργίες της ανθρώπινης φυσιολογίας. Θα πρέπει πάντα να καταναλώνουμε εποχιακές τροφές και να τρώμε μόνο όταν πεινάμε. Μετά το φαγητό ενδείκνυται ελαφρά άσκηση, όπως πχ. λίγο περπάτημα. Τα γεύματα πρέπει να γίνονται μαζί με άλλους ανθρώπους. Αυτός που τρώει μόνος του τρώει με τον σατανά, αυτός που τρώει με έναν ,τρώει με τον τύραννο , και αυτός που τρώει με άλλους, τρώει με τους προφήτες. Το κρύο νερό ξεδιψά και θα πρέπει να πίνεται μια ώρα πριν ή μια ώρα μετά, γιατί το νερό αραιώνει το γαστρικό υγρό και η πέψη διαρκεί μεγαλύτερο χρόνο.
Η μαγειρική θα πρέπει να περιέχει απίστευτη γευστικότητα των πιάτων της, η απλοτητά της, η ευκολία στην προετοιμασία, και τα πολύ οικονομικά υλικά της. Οι άνθρωποι ζούνε για να τρώνε και όχι να τρώνε για να ζούνε. Οι τροφές έχουν σκοπό τη διατήρηση της ζωής και ταξινομούνται ανάλογα με την ικανοτητά τους να ενισχύουν ή επιβραδύνουν το μεταβολισμό.
Η εκδήλωση της ασθένειας οφείλεται στην υπεραφθονία, ποιοτικής –ποσοτικής σύστασης, σε κάποιον από τους χυμούς.  Τα συμπτώματα μπορεί να οφείλονται  στην αλλαγή της ιδιοσυγκρασίας, ή στην οργανική ασθένεια, ή στη ρήξη της αλληλουχίας, ή σε υπερβάλλουσα θερμότητα, ψύχους, υγρασίας,  ξηρασίας. Ο πόνος  (διακρίνομαι 15 είδη πόνου)εξασθενίζει τη ζωτικότητα και είναι από μόνος του μια ασθένεια, από τις 25000 ασθένειες με το ονομά τους.
Η ευθύνη της γνώσης του σώματος  δεν θα πρέπει να εγκαταλειφθεί ή χαθεί. Αν οι ασθενείς ήταν υπεύθυνοι και είχαν εκπαιδευτεί, πάνω στις φυσιολογικές διαδικασίες της υγείας, δεν θα χρειάζονταν ιατρική βοήθεια τόσο συχνά, , όσο χρειάζονται σήμερα και μάλιστα συχνά με ελάχιστα ικανοποιητικά αποτελέσματα. Όταν κάποιος π.χ. έχει πυρετό αυτό οφείλεται σε κάποια βακτηριακή ή ιογενή μόλυνση, ή στην προσπάθεια αποβολής περιττών υποπροϊόντων πέψης, καθώς οδεύει προς τη θεραπευτική κρίση, δηλαδή την αποβολή αυτών των ουσιών και την αποκατάσταση της υγείας. Η κατεξοχήν προέλευση της ασθένειας  βρίσκεται στο φαγητό ή τις γενικότερες διατροφικές συνθήκες του ατόμου.
Η γνώση των κατάλληλων τροφών, βοτάνων και διαδικασιών, θα επιτύχουν την αποκατάσταση της φυσικής σωματικής θερμότητας, που είναι ένας από τους σπουδαιότερους ομοιοστατικούς  μηχανισμούς  του ανθρώπινου σώματος. Οι άνθρωποι διατηρούνται στη ζωή μέσο της θρέψης που μας δίνει τα καύσιμα με τα οποία το σώμα μας επιτελεί εκατομμύρια διαφορετικές λειτουργίες και μεταβολικές διαδικασίες.  Αποτοξίνωση ή θεραπευτική κρίση σημαίνει ότι τα προϊόντα που θα αποβάλλει ο οργανισμός. Τα στάδια είναι: Η εξάρτηση (κτίσιμο τοξινών), ανάπτυξη (περίοδος ωρίμανσης), κρίση (περίοδος εξάλειψης από τον οργανισμό) και ύφεση (ανασύνταξη-επιδιόρθωση του σώματος).
Στο βότανο διακρίνουμε  τη φυσική του δύναμη, δράση, οφέλη του, χρησιμοτητά του, απόσταση οργάνων που ασθενούν από το στομάχι, άσχημες επιδράσεις του σε άλλα όργανα και ποια άλλα βότανα κάνουν ηπιότερα τα αποτελέσματα.
Τα αντιοξειδωτικά και κυρίως το λυκοπένιο θα πρέπει να το εισάγουμε καθημερινά στον οργανισμό, για να εγκλωβίζουμε τις ελεύθερες ρίζες  που δημιουργούνται στη διαδικασία της πέψης. Για τα αντιοξειδωτικά υπάρχουν χιλιάδες πληροφορίες στο διαδίκτυο, καθώς και για τη θρεπτική υγιεινή διατροφή.
Να ανανεώνουμε εντελώς τον εαυτό μας κάθε ημέρα. Να το κάνουμε ξανά και ξανά και για όλη μας τη ζωή. Αν δεν μας ξυπνά η ίδια μας ανανεωμένη δύναμη, η ζωή μας δεν βρίσκεται πιο ψηλά, από εκεί που την είχαμε, πριν πέσουμε για ύπνο. Οι Βέδες λένε ότι η νοημοσύνη ξυπνά το πρωί. Για εκείνον που η ευστροφία και η οξύτητα της σκέψης, συμβαδίζουν με το ρυθμό του ήλιου, όλη η ημέρα αποτελεί ένα διαρκές πρωινό. Το να είσαι ξύπνιος σημαίνει ότι είσαι ζωντανός και ο άνθρωπος εξυψώνει τη ζωή του, με συνειδητή προσπάθεια. Χρειάζεται ανατροπή, χρειάζεται πίστη σ’ έναν κόσμο που βασιλεύει η απιστία, απληστία, αλαζονεία και ιδιοτέλεια. Πάρε τη ζωή στα χέρια σου. Το να ζει κανείς είναι τόσο πολύτιμο, γιατί πολλοί άνθρωποι νιώθουν μια παράξενη αβεβαιότητα σχετικά με τη ζωή. Να βλέπουμε την αρμονία και ισορροπία των κυττάρων μας, ιστών μας, οργάνων μας οργανικών συστημάτων και οργανισμού μας, την αρμονία και ισορροπία της φύσης και του σύμπαντος, να δοξάζουμε και να απολαμβάνουμε τον εαυτό μας, τη φύση και το Θεό, για όλη μας τη ζωή.
Να δώσουμε στη ζωή μας τόση απλότητα και αθωότητα, όπως δίνει και η ίδια η φύση. Το πρωί είναι η ώρα της ημέρας και η στιγμή της αφύπνισης. Ξυπνάει ένα κομμάτι του εαυτού μας που μένει κοιμισμένο όλη την υπόλοιπη ημέρα και νύχτα.
Το κύτταρο είναι η δομική (προκαρυωτικό και ευκαρυωτικό) και λειτουργική μονάδα της ζωής, και για τη μελέτη του χρειάζεται να γνωρίζουμε τη δομή  και χημική του σύσταση, στην οποία συμμετέχουν τα μακρομόρια που συνεχώς αποδομούνται και ανασυνθέτονται, χωρίς οι βασικές του  δομές να αλλοιώνονται. Η εξειδίκευση των κυττάρων μορφολογικά  και λειτουργικά λέγεται διαφοροποίηση, με τεράστια ποικιλία μορφών, μεγέθους  και λειτουργιών. Γι’ αυτό σύμπαν, γαλαξίες, ηλιακό σύστημα, οργανισμός  και κύτταρο έχουν ανάλογες δομές, σχέσεις και λειτουργίες.
Η χημεία μελετά την ισομέρεια  των οργανικών ενώσεων  (θέσης, αλυσίδας, ομολόγου σειράς) και διαστερεο-ισομέρεια (CIS,TRANS), ενώ το σχήμα της ένωσης το μελετά η γεωμετρία που είναι  κλάδος της μαθηματικής επιστήμης , των μορφών του χώρου. Η ύλη διακρίνεται σε έμβια και άβια την οποία δεν μπορούμε να ορίσουμε, γιατί η ύλη μακροσκοπικά και μικροσκοπικά, δομείται από μόρια, άτομα, ιόντα, πρωτόνια, νετρόνια, ηλεκτρόνια, σωμάτια του Θεού που μελετώνται τώρα με τον CERN. Οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι Πυθαγόρας, Πλάτωνας, Αριστοτέλης πίστευαν, ότι ο υλικός κόσμος και χώρος, ανάγεται τελικά σε απλά γεωμετρικά σχήματα με κυρίαρχη μορφή το ισόπλευρο τρίγωνο, το οποίο αποτελεί και αγαπητό σύμβολο πολλών ιδεολογιών και αντιλήψεων, που μπορεί να μελετήσει ο καθένας στο διαδίκτυο. Συμβόλιζε τη θεότητα που ταυτίζεται με τη ζωή και την αρχή κάθε ζωής και οι Έλληνες και Αιγύπτιοι το θεωρούσαν το τελειότερο των σχημάτων γι’αυτό και τις  πυραμίδες που έχτισαν, έχουν τριγωνικές πλευρές. Στο βιβλίο του Πλάτωνα με τίτλο: «Τίμαιος και Κριτίας» περιγράφει τις δομές-λειτουργίες της υγείας και αρρώστιας.
Η γεωμετρία μελετά τα σχήματα στο χώρο  και η τοπολογία μελετά το μετασχηματισμό των σχημάτων, (παραμένουν ισοεμβαδικά ή ισοογκογόνα) και τα σχήματα που προκύπτουν λέγονται τοπολογικά ισοδύναμα. Η έμβια και άβια ύλη ελέγχεται από τους ίδιους φυσικοχημικούς νόμους, εκείνο όμως που αλλάζει είναι η τοπολογία, από τη μια κατάσταση στην άλλη. Η ζωή, οι ιδιοτητές της, η μετάβαση από την έμβια στην άβια ύλη και αντίστροφα, πρέπει να μελετηθεί ολιστικά επιστημονικά-διεπιστημονικά από τη μοριακή βιολογία, τοπολογία, τελεστές, συνδυαστική,  γεωμετρία, φυσικοχημεία και φιλοσοφία.
Μια απόπειρα μελέτης με εργαλείο την τοπολογία,  είναι του καθηγητή βιολογίας από Κόνιτσα Μαρίνου Σπηλιόπουλου και του καθηγητή μαθηματικών στο πανεπιστήμιο της Πάτρας και τώρα ακαδημαϊκού Νίκου Αρτεμιάδη η οποία έχει τίτλο: Νέες εφαρμογές της γεωμετρίας και τοπολογίας στις θετικές επιστήμες (μαθηματικά-βιολογία, DNA).
Γνωρίζουμε ότι το DNA, στη διαδικασία της αντιγραφής ανοίγουν και οι δύο αλυσίδες του μέχρι να σχηματιστούν δύο πανομοιότυπα μόρια (διπλασιασμός χρωμοσωμάτων) και το αρχικό μόριο DNA επανέρχεται στην αρχική του μορφή. Στη μεταγραφή του γονιδίου (τμήμα του DNA)  δημιουργεί το Μ-ΡΝΑ  το οποίο στη συνέχεια με τη διαδικασία της μετάφρασης παράγει την πρωτεΐνη, με βάση τις τριπλέττες του γενετικού κώδικα, ο οποίος είναι καθολικός για όλους τους οργανισμούς .Στη συνέχεια το χρωμόσωμα στην περιοχή του γονιδίου επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση.
Προϊόντα φυτικά, οικολογικά, βιολογικά, απαλλαγμένα από φυτοφάρμακα, χημικά δηλητήρια και επικίνδυνες γονιδιακές επεμβάσεις, να τρώγονται αν είναι δυνατόν ωμά και αμαγείρευτα. Αυτό εξυπηρετεί το μεταβολισμό του οργανισμού, γιατί η αφομοίωση δεν απαιτεί πολυδαίδαλους μηχανισμούς και η τοπολογία των ωμών δομικών μονάδων των μακρομορίων παραμένει σταθερή. Από την άλλη μεριά το άλλο πλεονέκτημα είναι ότι τα φυτικά φυσικά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί) δεν δημιουργούν τοξικά προϊόντα για τον οργανισμό που τα πέπτει. Γιατί εμείς  με τη διατροφή μας,  την συμπεριφορά μας και την στάση μας, δημιουργούμε τις αρρώστιες και εμείς τις θεραπεύουμε. Ο Ιπποκράτης έλεγε ότι το γιατρικό μας είναι η τροφή μας του σώματος, νου, ψυχής. Η προστασία του οργανισμού μας από τις ελεύθερες ρίζες, που επιδρούν καταστροφικά στους δεσμούς υδρογόνου (στο DNA,RNA,Πρωτεΐνες), γίνεται με τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν σε φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς. Το τοξικό αίμα προκαλεί τοξικό σώμα, νου, ψυχή.  Είμαστε στο φαύλο κύκλο του άγχους και της καθημερινότητας. Με ψεύδη, υποκρισία, παραπλάνηση, απάτες, τρόμο, ανασφάλεια, εγκλήματα, έχει διαμορφωθεί το Ανθρώπινο Όν. Πότε το εγκλωβισμένο όν θα βρει  τη στιγμή της αφύπνισης και συνειδητοποίησης, για την αναζήτηση της απελευθερωσής του που είναι εγκλωβισμένο στο οικοδόμημα του μυαλού και του σωματός του. Γι’ αυτό πρέπει να φωτιστούμε και να συνειδητοποιήσουμε την άθλια πραγματικότητα που ζούμε. Πρέπει να έχουμε αξίες και  αρχές, τις οποίες να τηρούμε και σεβόμαστε. Κάθε μιζέρια, παραφωνία, ανισότητα, πρέπει να αποφεύγεται, για να έχουμε αρμονία και ισορροπία όπως υπάρχει και στη φύση. Η άγνοια σκοτώνει και η γνώση σώζει. Η συγκέντρωση σκέψης και προσοχής στο ατομό μας, στην εξελιξή μας, μας κάνει να γνωρίζουμε καλύτερα τον εαυτό μας,(Γνώθι Σαυτόν) θα πετύχουμε τους στόχους μας και θα γίνουμε κύριοι της μοίρας μας και της ζωής μας, χωρίς υπερβολές (Μηδέν Άγαν).
Εμείς δημιουργούμε την κόλαση και τον παράδεισο με τη δημιουργική δύναμη της πίστης και της σκέψης μας. Πάντα  όσα αν προσευχόμενοι ζητάτε, πιστεύετε ότι λαμβάνετε και θέλει γίνει εις εσάς, έλεγε ο ευαγγελιστής Μάρκος και κατά τον Χριστόν «Την πίστιν υμών, γεννηθήτω υμίν». Η ζωή, υγεία, δύναμη, ομορφιά,  ευεξία ,ευτυχία, μακροζωία αποκτώνται  με καθημερινές θετικές δράσεις και πράξεις, ενώ το άγχος και η κατάθλιψη δεν πρέπει να έχουν παρουσία. Η επίσκεψη στη φύση, η άσκηση, η ηρεμία μας δίνουν αισιοδοξία γιατί βλέπουμε το μεγαλείο και τη δύναμη του Θεού.
Ο ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΘΛΙΜΜΕΝΟΣ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΡΩΣΤΕΙΕΣ
                                 ΕΡΓΑ ΝΑΝΤΙΑΣ ΜΠΙΘΕΛΗ, ΤΡΙΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ, 1998
Ο ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΧΑΙΡΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΕΜΑΘΕ ΟΤΙ Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΤΟΥ

Ο ΘΡΟΝΟΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ. ΕΡΓΟ ΝΑΝΤΙΑΣ ΜΠΙΘΕΛΗ ΤΡΙΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ 1998

Δεν υπάρχουν σχόλια: