Σάββατο, 7 Ιουλίου 2012

ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΕΣ-ΠΟΤΑΜΙΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ-ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΑ.........ΠΑΤΡΑΣ


  
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΒΑΛΥΡΑ ΙΘΩΜΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΚ 24002
ΤΗΛ.2724071016.
ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟ
Συστημική Επιστημολογική Εκπαίδευση

Οι άνθρωποι ψάχνουν ,ερευνούν ,μελετούν ,οργανώνουν-ταξινομούν μεγαλύτερο αριθμό πληροφοριών –δεδομένων-γνώσεων προσπαθώντας να κατανοήσουν τους ομοιοστατικούς μηχανισμούς του πλανήτη γη και τη σχέση του με το ηλιακό σύστημα και το σύμπαν.
Έτσι δημιουργήθηκε η συστημική επιστημολογική εκπαίδευση της οποίας αντικείμενο είναι οργάνωση πληροφοριών-δεδομένων -γνώσεων με σκοπό την αειφόρο ανάπτυξη μιας και έχουμε δανειστεί το περιβάλλον από τα εγγόνια μας το οποίο θα πρέπει το δυνατόν συντομότερο να τους το επιστρέψουμε.
Η συστημική εκπαίδευση οργανώνει τις γνώσεις από διαφορετικές επιστήμες στο πώς αλληλεπιδρούν- αλληλοεπηρεάζονται-     συμπληρώνονται μεταξύ τους για να δημιουργηθούν αντίστοιχες στάσεις –δράσεις των ανθρώπων αποχτώντας έτσι οικολογική συμπεριφορά και συνείδηση, γιατί τα περιβαλλοντικά προβλήματα είναι τοπικά, εθνικά διεθνή και παγκόσμια, χωρίς σύνορα.
Όταν διαταραχθεί κάποιος ομοιοστατικός (οι) μηχανισμός (οι) συστήματος ή συστημάτων τότε προκαλείται η ασθένεια ή ασθένειες που θεραπεύονται, ελέγχονται, παραμένουν ανίατες η και προκαλούν θάνατο.
Ο εγκέφαλος- άνθρωπος- περιβάλλον βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση- αλληλεξάρτηση οπότε οι διεργασίες του εγκεφάλου από το περιβάλλον οδηγούν το ερέθισμα- αίσθημα- συναίσθημα- συμπεριφορά- αντίληψη- μάθηση- σκέψη- συνείδηση- λογική αναπτύσσοντας έτσι όλες τις νοητικές λειτουργίες του ,με επακόλουθο, να δράσει δημιουργικά ή καταστροφικά. Η  οποιαδήποτε φυσική, χημική, κοινωνική οργάνωση απαιτεί 3 δομές: Χημική Σύσταση-Δομή(ες)- Λειτουργία(ες).
Η έννοια «Μάθημα» περιλαμβάνει μια ελάχιστη διάρκεια για  την αφομοίωση μιας καθορισμένης ποσότητας πληροφοριών. Η περιέργεια οδηγεί την πληροφορία στη γνώση και αλυσιδωτά στη συνέχεια στο αίσθημα ,στο συναίσθημα ,στο βιβλίο ,στη περιέργεια ,όπου οδηγούμεθα στις αξίες που είναι πάντοτε αληθινές- αιώνιες- αντικειμενικές.
Αφού αποχτήσουμε περιβαλλοντική συνείδηση και συμπεριφορά ως παιδαγωγοί εντοπίζουμε:
·        Τα περιβαλλοντικά προβλήματα
·        Ποια θεωρούμε σημαντικά
·         Η Μεθολογία που θα ακολουθήσουμε και έχει σχέση:
 Το Είδος ερωτήσεων και διατύπωσής τους (ανοιχτές- κλειστές)από το ερωτηματολόγιο του οποίου στη συνέχεια  γίνεται στατιστική ανάλυση- επεξεργασία- αξιολόγηση (ποιοτική- ποσοτική) κατά πόσο πετύχαμε 1). Τους στόχους (εκπαίδευση μέσα- γύρω από- για χάρη του περιβάλλοντος) και 2) .Τους σκοπούς (γνώσεις- στάσεις- σκοπούς- δεξιότητες- δράσεις για το περιβάλλον). Η προσέγγιση πρέπει να γίνεται Πολυεπιστημονικά- Διεπιστημονικά.
Γνωστικά Αντικείμενα             Περιβαλλοντικό (α) Πρόβλημα (τα)
Με την μέθοδο project που σημαίνει μία σχεδιασμένη θεματικά- τοπικά- χρονικά  για τη μελέτη- έρευνα – καταγραφή περιβαλλοντικής διάστασης (πρόβλημα ή προβλήματα) με συνγκεκριμένους στόχους σκοπούς,είναι η καλύτερη ενδεδειγμένη παιδαγωγική προσέγγιση
Στο project τέλος το οικολογικό παιχνίδι είναι απαραίτητο περιέχοντας μοντέλα, προσομοιώσεις και ρόλους.    

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗΣ ΠΑΤΡΑΣ
                  ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠEΡΙΜΕΤΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΓΛΥΚΑΔΑ ΠΑΤΡΑΣ


                                                  ΡΩΜΑΙΚΟ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
                                                    ΜΗΚΥΝΑΙΚΟ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
                                                         ΜΙΝΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗ ΠΑΤΡΑΣ
ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΣΠΙΤΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΛΑΤΕΙΩΝ ΜΑΡΟΥΔΑ-ΤΑΜΠΑΧΑΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΙΝΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗ
                                       ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΟΙΚΙΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΛΑΡΑΚΗ







              ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΣΠΙΤΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΙΝΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗΣ


                                                     ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ




ΤΑ ΥΨΗΛΑ ΑΛΩΝΙΑ ΠΑΤΡΑΣ
ΕΡΓΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΥΨΗΛΩΝ ΑΛΩΝΙΩΝ ΠΑΤΡΑΣ


ΕΡΓΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΥΨΗΛΩΝ ΑΛΩΝΙΩΝ ΠΑΤΡΑΣ
Ο ΠΟΤΑΜΟΣ ΓΛΑΥΚΟΣ ΠΑΤΡΑΣ
Ο ΠΟΤΑΜΟΣ ΓΛΑΥΚΟΣ ΠΑΤΡΑΣ

Ο ΠΟΤΑΜΟΣ ΓΛΑΥΚΟΣ ΠΑΤΡΑΣ

ΠΟΤΑΜΟΣ-ΦΡΑΓΜΑ ΓΛΑΥΚΟΥ





                  Ο ΜΥΛΟΣ ΤΟΥ ΤΖΙΝΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΟΛΑ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ
                    Ο ΜΥΛΟΣ ΤΟΥ ΤΖΙΝΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΟΛΑ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ


                                                           ΤΟ ΤΡΑΜ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ







                         Η ΑΝΟΔΟΣ  ΣΤΗΝ Α ΕΘΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΧΑΙΚΗΣ ΤΟ 1968-69







                                       Η ΜΑΚΕΤΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ
           ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΛΥΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
           ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΛΥΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ



                                                            ΠΑΛΙΑ ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑ
                                           ΚΤΙΡΙΑ ΠΑΓΟΠΟΙΕΙΑ-ΖΥΘΠΟΙΕΙΑ ΜΑΜΟΣ
                                                ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΖΥΜΑΡΙΚΩΝ ΜΙΣΚΟ
ΤΟ ΨΗΦΙΔΩΤΟ ΤΟΥ ΑΚΑΚΙΟΥ ΠΟΥ ΑΠΕΜΕΙΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΙΣΚΟ
Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΣΑΠΩΝΩΝ-ΕΛΑΙΩΝ-ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑΤΩΝ
                                                 Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΧΑΙΑ ΚΛΑΟΥΣ

                                                   Ο ΝΕΟΣ ΦΑΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

             Η ΠΑΛΙΑ ΠΑΤΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑΙΚΗ-ΠΑΤΡΑΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ
Η ΠΑΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΛΑ ΤΟΥ ΡΟΥΦΟΥ ΣΤΗΝ ΕΓΛΥΚΑΔΑ
 ΟΙ ΣΥΝΟΙΚΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΑΤΡΑ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΚΟΤΣΗ, ΚΑΤΑΤΖΑ ΔΙΟΝΥΣΗ, ΛΥΡΑ ΓΙΑΝΝΗ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΧΑΡΗ

Η ΑΛΑΜΠΡΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΠΟΥ ΓΑΛΟΥΧΗΣΕ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΗΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΠΑΤΡΙΝΩΝ









  ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΠΟΥ ΦΙΛΟΤΕΧΝΗΣΕ Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ  ΠΑΤΡΑΣ, ΤΟ 1828, ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΜΑΤΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: