Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2013

ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝΔΡΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΛΙΝΑΡΔΟΥ1789-; (ΟΚΤΩ ΓΕΝΙΕΣ), ΣΕ 12 ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
 ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

 Ο Σταύρος  ήταν αξιωματικός της σχολής ευελπίδων,  και πέθανε από κρυολόγημα στο στρατό. Ήταν παντρεμένος με την Ελένη και δεν απόκτησαν παιδιά.  
Ο Γιάννης σπούδασε μαθηματικός. Το σπίτι που διαμένει τώρα ο Ξενοφών Καρτερολιώτης (που έχει και το αρτοποιείο στη Βαλύρα), το είχε διαμορφώσει έτσι να ιδρύσει φροντιστήριο και ιδιωτικό σχολείο. Πέθανε μετά από ανακοπή, επιστρέφοντας από μια διαδρομή που είχε κάνει με το ποδηλατό του.
Η Χρυσοθέμη παντρεύτηκε στο Γκορτζόγλι  (Αλώνια, μετονομασία μεσσηνιακών χωριών, ΦΕΚ 306Α\1927) το μεγαλονοικοκύρη Γεωργιόπουλο…Είχε δίπατο σπίτι, το οποίο είχε πολλά αλώνια δίπλα του για την αποξήρανση της σταφίδας.
Η Αντιγόνη παντρεύτηκε τον Π.Κ.Οικονομίδη, ο οποίος ήταν από το Μελιγαλά. Είχε το  εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Αθήνα, στο οποίο δούλευε και ο βαλυραίος Φλώρος Θεοδωρόπουλος του οποίου ο πατέρας, από Άγιο Φλώρο, είχε παντρευτεί του Θωμά Στρατή της αδελφή.
ΣΤΟΥ ΛΙΝΑΡΔΟΥ ΤΗΝ ΤΑΒΕΡΝΑ (ΤΡΑΓΟΥΔΙ)

Στίχοι:  


Μουσική:  


1.
http://www.stixoi.info/skin/images/misc/youtube.gif

2.



Στου Λινάρδου τη ταβέρνα βλέπεις πρόσωπα μοντέρνα.
Πάνε όλοι, ένας κι ένας, οι αστέρες της ταβέρνας.
Εκεί πάει ο Παπαρούνας, ο Βαρέλας κι ο Μουρούνας.
Πάει ο Σκόρδος ο τεμπέλης και ο Θρούμπας κι ο Τσιγγέλης.

Πάει κι η κυρά Αγγέλω με το μαύρο της το βέλο.
Και η μερακλού η Φώτω που μεθάει με το πρώτο.
Εκεί πάει κι η Σταμάτα, που μεθά και σπάει πιάτα.
Πάει κι η κυρά Πιπίνα, για να πιεί καμιά ρετσίνα.

Εκεί πάει ο Νταμιτζάνας, Μαϊντανός κι ο Μελιτζάνας.
Πάει ο Ρέγγας κι ο Μπαρδάκος, Νεροχύτης και Ταμπάκος.
Εκεί πάει ο Χατζημπάμιας, ο Γαρδούμπας και ο Λάμιας.
Πάει κι ο Χατζηραπάνης, Παστουρμάς κι ο Μπεχλιβάνης.

Σ’ ένα τέτοιο ραβαΐσι ποιος μπορεί να μη μεθύσει.
Άλλος τραγουδά χορεύει κι άλος έρωτα γυρεύει
Άλλος πίνει και πληρώνει κι άλλος ζούλα την καρφώνει.
Βρε Λινάρδο ταβερνάρη, γράφτα κάτω απ’ το σφουγγάρι

 Υ\ΣΘα πρέπει να βρούμε τις ρίζες αυτού του τραγουδιού και τη συγγένεια,
 
Η Γενεαλογία είναι η μελέτη και Ανακάλυψη-Δημιουργία ενός γενεαλογικού δέντρου. Για τον σκοπό αυτό απαιτείται η συλλογή ονομάτων συγγενών, ζώντων και νεκρών, και ο προσδιορισμός των σχέσεων μεταξύ τους βάσει ενδείξεων και τεκμηρίωσης.
Οι γενεαλόγοι συλλέγουν προσωπικές μαρτυρίες και οικογενειακές ιστορίες για να ανακαλύψουν προγόνους και ζώντες συγγενείς. Επιχειρούν επίσης να κατανοήσουν όχι μόνο πού και πότε έζησαν κάποιοι, αλλά και τον τρόπο ζωής τους, τη βιογραφία και τον τρόπο σκέψης τους. Αυτό συχνά απαιτεί — η οδηγεί σε — γνώση παλιών νόμων, παλιών πολιτικών συνόρων, τάσεων μετανάστευσης και ιστορικών κοινωνικών συνθηκών,
και βοηθά σε καλύτερη κατανόηση της ιστορίας. Η αναζήτηση ζώντων συγγενών συχνά οδηγεί σε οικογενειακές συνεστιάσεις, τόσο μακρινών όσο και αποκομμένων συγγενών. Καμιά φορά οι γενεαλόγοι βοηθούν στην επανένωση οικογενειών που χωρίστηκαν λόγω πολέμου, μετανάστευσης και υιοθεσίας. Ο γενεαλόγος μπορεί να βοηθήσει στο να διατηρηθούν ζωντανές οικογενειακές παραδόσεις ή στην αποκάλυψη οικογενειακών μυστικών.
Αρχικά, η γενεαλογία ασχολείτο κυρίως με την καταγωγή αρχόντων και ευγενών, συχνά για να αποδείξει ή να αμφισβητήσει τη νομιμότητα διεκδίκησης πλούτου και εξουσίας. Πολλές καταβολές τις οποίες διάφοροι ισχυρίστηκαν κατά καιρούς θεωρούνται από σύγχρονους μελετητές ως εντελώς φτιαχτές, κυρίως ισχυρισμοί βασιλιάδων και αυτοκρατόρων ότι δήθεν από θεούς ή ιδρυτές πολιτισμών.
Στην πεζογραφία είναι σύνηθες φαινόμενο να αποδίδεται σε κάποιον χαρακτήρα ένα περίπλοκο γενεαλογικό δέντρο, με στόχο να γίνει ο χαρακτήρας πιο ενδιαφέρων.
Το γενεαλογικό ή οικογενειακό δέντρο αποτελεί περιγραφική ή σχηματική αναφορά επί του συνόλου των γνωστών προγόνων ή απογόνων κάποιου ανθρώπου, καθώς και το διάγραμμα που τους εμφανίζει σε δενδρική δομή μέχρι κάποιο όριο, είτε στο παρόν, είτε σε ιστορικό παρελθόν.
Γενικά το γενεαλογικό δένδρο είναι ένας πίνακας που χρησιμοποιείται κυρίως στη γενεαλογία. Ο σκοπός του γενεαλογικού δέντρου είναι να αναδείξει συσχετισμούς και βαθμούς οικογενειακούς ή συγγένειας ανθρώπων. Σε αυτό καταγράφονται τα ονόματα των απογόνων καθώς και πολλές άλλες πληροφορίες όπως ημερομηνίες γέννησης, θανάτου, βαπτίσεων, γάμων, τοποθεσίες και επαγγέλματα.
Μορφές γενεαλογικού δένδρου
Η δενδρική δομή των γενεαλογικών δένδρων παρουσιάζεται κατά δύο μορφές: ως «Γενεαλογικό δένδρο απογόνων» και ως «Γενεαλογικό δένδρο προγόνων».
Γενεαλογικό δένδρο απογόνων: Η δενδρική δομή της μορφής αυτής παρουσιάζει τον αρχαιότερο πρόγονο στο κάτω μέρος με την εξέλιξη των απογόνων προς τα πάνω.
Γενεαλογικό δένδρο προγόνων: Η δενδρική δομή της μορφής αυτής παρουσιάζει, αντίθετα με το προηγούμενο, τον νεότερο απόγονο στο κάτω μέρος με δενδρική παρουσίαση των προγόνων του.
Στη βιολογία η μελέτη του γενεαλογικού δένδρου έχει μεγάλη σημασία για έγκυρη πρόληψη, διάγνωση και θεραπεία των κληρονομικών ασθενειών. Ο άνδρας συμβολίζεται με  τετράγωνο και η γυναίκα με κύκλο. Το αντρόγυνο ενώνεται με μια οριζόντια γραμμή.  Τα παιδιά τοποθετούνται κατά χρονολογία γέννησης, και ενώνονται κάθετα με την οριζόντια γραμμή των γονιών. Το κάθε παιδί συμβολίζεται με τετράγωνο ή κύκλο, ανάλογα με το φύλο του. Τα δίδυμα ή τρίδυμα  κ.λ.π.  συμβολίζονται με δύο ή  τρεις  γραμμές που ενώνονται στην οριζόντια γραμμή των γονιών  και τα συμβολίζουμε με τα αντίστοιχα φύλα τους. Παράδειγμα κληρονομικών ασθενειών είναι η μεσογειακή αναιμία, η αχρωματοψία κ.λ.π. Εάν και οι δύο γονείς είναι φορείς στη μεσογειακή αναιμία τότε υπάρχει πιθανότητα 1\4  να γεννηθεί παιδί με μεσογειακή αναιμία. Στην περίπτωση αυτή κάνουμε αμνιοκέντηση και στη συνέχεια ηλεκτροφόρηση για να διαπιστωθεί η κατάσταση του παιδιού. Εάν είναι γερό ή φορέας τότε έχει καλώς. Εάν όμως είναι μεσογειακό, τότε έγκειται στην απόφαση του ζευγαριού αν θα κρατήσουν το παιδί ή όχι.
 Στην κάθε εποχή της ανθρωπότητας υπάρχουν άνθρωποι Άξιοι, Ικανοί, του Είναι και του Γίγνεσθε και άνθρωποι Ανάξιοι, Ανίκανοι του Δήθεν και του Φαίνεσθε. Αυτά καθορίζονται, επηρεάζονται και προσδιορίζονται από τους παράγοντες Κληρονομικότητα και Περιβάλλον(φυσικό και ανθρωπογενές). Ανάλογα με τη διαφοροποίηση των τριών πυλώνων μας που είναι η Πίστη, το Συναίσθημα και η Λογική οδηγούμεθα στις δυο παραπάνω κατηγορίες ανθρώπων. Δηλαδή και γεννιόμαστε και γινόμαστε. Αυτά σύμφωνα με την  επιστήμη που σπούδασα, τη ΒΙΟΛΟΓΙΑ.
  Η αγάπη μας,  για τη γενέθλια  πρέπει να μεγαλώνει  και να την μεταλαμπαδεύουμε  στους απογόνους μας, για να αγαπούν και αυτοί την πατρώα γη. Να μην ξεχαστούν πρόσωπα, γεγονότα, καταστάσεις και πράγματα που έχουν σχέση με την υπαρξή μας, στον τόπο που γεννηθήκαμε.
Η πορεία της εξέλιξης του καθενός μας , ακολουθεί το  δρόμο της,  και ωφέλησε  τους καλούς που είχαν αξίες, οράματα και ιδανικά  και έβλαψε αυτούς  που είχαν στο μυαλό τους, στις σκέψεις, ιδέες  και πράξεις τους  την καταστροφή και αδικία.
Το παρελθόν ενός τόπου έχει μεγάλη  ιστορική σημασία για το παρόν και το μέλλον του. Λαός που δεν γνωρίζει την ιστορία του τόπου του, του χωριού του, της οικογενείας  του, που διακόπτει  τη συνέχεια  με το χθες είναι καταδικασμένος. Είναι λυπηρό που ο τόπος μας έχει Ιστορία, Κληρονομιά, Πλούτο,  Δόξα, Ομορφιά, Δύναμη που   να μην έχει καταλογογραφηθεί τον 21ο αιώνα,  όλο αυτό το υλικό σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή   από τους ειδικούς επιστήμονες, για να μπορεί ο καθένας μας να έχει άμεση πρόσβαση στην Ενημέρωση-Πληροφόρηση-Γνώση-Έρευνα.
Είναι ντροπή να λέμε ότι είμαστε απόγονοι των Αρχαίων Ελλήνων, να μην έχουμε μελετήσει την Αρχαιοελληνική και Νεοελληνική γραμματεία ,και να τους  αγνοούμε παντελώς. Θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας, οι  Δήμαρχοι και Περιφερειάρχες να δώσουν κίνητρα σε Φοιτητές-Μελετητές-Ερευνητές, να καταγράψουν την Τοπική Ιστορία της κάθε  Περιοχής, από τα διάφορα αρχεία, για το καλό της Πατρίδας μας και του Ελληνικού  Έθνους και να βλέπουμε με αισιοδοξία το μέλλον.
Τέλος η σύνδεση της τοπικής με τη γενική ιστορία,  το τρίπτυχο Χώρος- Χρόνος-Φαινόμενα, τα κείμενα, οι περιγραφές, το φωτογραφικό υλικό, οι χάρτες, θα δώσουν στον αναγνώστη τη δυνατότητα να Γνωρίσει, Κατανοήσει, Αγαπήσει, και Σεβαστεί τον πλούτο της περιοχής του.
 Η ερευνητική εργασία πρωτογενούς υλικού  συνιστά αντικείμενο έρευνας από  ειδικούς και με σκοπό τη διοργάνωση σεμιναρίων, συνεδρίων, εκθέσεων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, διαλέξεων και εκδηλώσεων, με στόχο τη βιωματική μάθηση-γνώση και ενσωμάτωση της μνημειακής-πολιτιστικής-πολιτισμικής κληρονομιάς, στην καθημερινή μας ζωή.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

 ΤΡΕΙΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΕΣ ΛΙΝΑΡΔΟΥ. ΠΕΜΠΤΗ ΚΑΙ ΕΚΤΗ ΓΕΝΙΑ
 Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΡΙΚΟΥ ΛΙΝΑΡΔΟΥ ΜΕ ΤΑ 5 ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ 2 ΕΞΑΔΕΛΦΕΣ
 Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ  ΠΑΤΡΟΚΛΟΥ ΛΙΝΑΡΔΟΥ
 Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΓΓΟΝΕΣ  ΤΟΥ ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΡΜΑ
 Η ΕΛΕΝΗ ΧΡΙΣΤΑΚΗ ΣΥΖΥΓΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΜΠΟΒΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΘΕΡΑ ΤΗΣ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΤΣΑΜΗ
 ΟΙ ΔΙΔΥΜΕΣ ΑΔΕΛΦΕΣ ,ΚΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΡΑΤΗ, ΣΤΟ ΜΠΙΖΑΝΙ
 Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΞΥΔΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΜΑΚΡΗ, ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ, ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΛΙΟΤΡΙΒΙ ΤΟΥ ΒΙΓΚΟΥ
 Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΙΝΑΡΔΟΣ
 Ο ΞΕΝΟΦΩΝ ΚΑΡΤΕΡΟΛΙΩΤΗΣ ΜΕ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ. Η ΠΡΩΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΗΤΑΝ Η ΛΕΥΚΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ
 Η ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ,ΑΠΟ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΙ, ΣΥΖΥΓΟΣ ΙΩΑΝΝΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ
 Ο ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΡΑΤΗ, ΠΟΥ ΠΑΝΤΡΕΥΕΤΑΙ ΤΗ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΧΡΙΣΤΑΚΗ
 Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΝΑΛΙΑ ΚΟΒΕΙ ΤΑ ΝΥΧΙΑ ΤΟΥ, ΜΕ ΦΟΝΤΟ ΤΑ ΓΕΜΑΤΑ ΤΟΤΕ ΑΛΩΝΙΑ ΑΠΟ ΣΤΑΦΙΔΑ
 Ο ΙΑΤΡΟΣ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ ΜΕ ΤΟΝ ΑΔΕΛΦΟ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ
 ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΑΔΕΛΦΙΑ ,ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ ,ΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥΣ  ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΠΟ ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ, ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΙΟ ΤΟΥΣ
 ΤΟ ΖΕΥΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΛΙΝΑΡΔΟΥ ΚΑΙ Ο ΚΟΥΝΙΑΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ ή Κατσώτας
 ΟΙ 2 ΚΟΡΕΣ , ΣΤΟ ΚΡΕΒΒΆΤΙ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ
 Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΛΙΝΑΡΔΟΥ ΜΕ ΤΟ ΓΙΟ ΤΟΥΣ ΙΩΑΝΝΗ
 ΞΑΔΕΛΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΕΛΕΝΗ,ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟ ΠΗΓΑΔΙ ΠΟΥ ΣΩΖΕΤΑΙ ΑΚΟΜΗ, ΜΕ ΦΟΝΤΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΛΙΝΑΡΔΟΥ,ΠΟΥ ΠΕΡΑΤΩΘΗΚΕ ΤΟ 1888
 Ο ΕΥΕΛΠΙΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΙΝΑΡΔΟΣ
Ο  ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΜΕ ΤΗ ΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΑ
 ΤΟ ΖΕΥΓΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Η ΧΡΥΣΑΥΓΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΖΕΥΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΙΑΓΚΡΗ
 ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ ΤΟ 1955.Η ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΕΡΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗ
ΒΑΛΥΡΑΙΟΙ ΚΑΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑ ΛΙΝΑΡΔΟΥ.
 ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ, ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΕΦΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΣΑ
ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΤΑΒΕΡΝΑ ΤΟΥ ΓΚΟΥΜΑ( ΧΡΙΣΤΟΥ ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΥ) ΦΕΦΟΠΟΥΛΟΣ,ΓΡΙΒΑΣ,ΜΠΛΕΚΟΣ,ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ,ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΣ,ΓΚΟΜΕΣΗΣ, ΦΕΙΔΑΣ,ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ,ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΣ
Η ΣΥΓΓΕΝΕΙΑ ΛΙΝΑΡΔΟΥ, ΚΑΙ ΒΑΛΥΡΑΙΟΙ ΓΕΙΤΟΝΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ, ΣΤΗ ΒΑΠΤΙΣΗ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΤΟΥ ΕΡΡΙΚΟΥ ΛΙΝΑΡΔΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΟΥ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΑΝΩ ΖΑΚΟΠΟΥΛΟΥ,  ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: