ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΑΛΥΡΑΣ
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 1968, ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 1974
Για πρώτη φορά, το 1968, 28 πρωτάκια, πήγαν στο δημοτικό σχολείο Βαλύρας. Μετά από 6 χρόνια, το 1974, φτάνουν στην έκτη δημοτικού, και ανοίγουν τα φτερά τους ,για το γυμνάσιο Μελιγαλά. Σε πολλά από αυτά, τους έκανα φροντιστήριο, για να εισαχθούν στο γυμνάσιο, έχοντας το πειστήριο της φωτογραφίας, έξω από το σπίτι μου. Απολαύστε τις ωραίες φατσούλες τους και αναγνωρίστε τους.
Στην κάθε εποχή της ανθρωπότητας υπάρχουν άνθρωποι Άξιοι, Ικανοί, του Είναι και του Γίγνεσθε και άνθρωποι Ανάξιοι, Ανίκανοι του Δήθεν και του Φαίνεσθε. Αυτά καθορίζονται, επηρεάζονται και προσδιορίζονται από τους παράγοντες Κληρονομικότητα και Περιβάλλον(φυσικό και ανθρωπογενές). Ανάλογα με τη διαφοροποίηση των τριών πυλώνων μας που είναι η Πίστη, το Συναίσθημα και η Λογική οδηγούμεθα στις δυο παραπάνω κατηγορίες ανθρώπων. Δηλαδή και γεννιόμαστε και γινόμαστε. Αυτά σύμφωνα με την επιστήμη που σπούδασα, τη ΒΙΟΛΟΓΙΑ.
Για πρώτη φορά, το 1968, 28 πρωτάκια, πήγαν στο δημοτικό σχολείο Βαλύρας. Μετά από 6 χρόνια, το 1974, φτάνουν στην έκτη δημοτικού, και ανοίγουν τα φτερά τους ,για το γυμνάσιο Μελιγαλά. Σε πολλά από αυτά, τους έκανα φροντιστήριο, για να εισαχθούν στο γυμνάσιο, έχοντας το πειστήριο της φωτογραφίας, έξω από το σπίτι μου. Απολαύστε τις ωραίες φατσούλες τους και αναγνωρίστε τους.
Στην κάθε εποχή της ανθρωπότητας υπάρχουν άνθρωποι Άξιοι, Ικανοί, του Είναι και του Γίγνεσθε και άνθρωποι Ανάξιοι, Ανίκανοι του Δήθεν και του Φαίνεσθε. Αυτά καθορίζονται, επηρεάζονται και προσδιορίζονται από τους παράγοντες Κληρονομικότητα και Περιβάλλον(φυσικό και ανθρωπογενές). Ανάλογα με τη διαφοροποίηση των τριών πυλώνων μας που είναι η Πίστη, το Συναίσθημα και η Λογική οδηγούμεθα στις δυο παραπάνω κατηγορίες ανθρώπων. Δηλαδή και γεννιόμαστε και γινόμαστε. Αυτά σύμφωνα με την επιστήμη που σπούδασα, τη ΒΙΟΛΟΓΙΑ.
Η αγάπη μας, για τη γενέθλια πρέπει να μεγαλώνει και να την μεταλαμπαδεύουμε στους απογόνους μας, για να αγαπούν και αυτοί
την πατρώα γη. Να μην ξεχαστούν πρόσωπα,
γεγονότα, καταστάσεις και πράγματα που έχουν σχέση με την υπαρξή μας, στον
τόπο που γεννηθήκαμε.
Η πορεία της εξέλιξης του καθενός μας , ακολουθεί το δρόμο της,
και ωφέλησε τους καλούς που είχαν
αξίες, οράματα και ιδανικά και έβλαψε
αυτούς που είχαν στο μυαλό τους, στις
σκέψεις, ιδέες και πράξεις τους την καταστροφή και αδικία.
Το παρελθόν ενός
τόπου έχει μεγάλη ιστορική σημασία για
το παρόν και το μέλλον του. Λαός που δεν γνωρίζει την ιστορία του τόπου
του, του χωριού του, της οικογενείας
του, που διακόπτει τη
συνέχεια με το χθες είναι καταδικασμένος.
Είναι λυπηρό που ο τόπος μας έχει Ιστορία,
Κληρονομιά, Πλούτο, Δόξα, Ομορφιά, Δύναμη
που να μην έχει καταλογογραφηθεί τον 21ο
αιώνα, όλο αυτό το υλικό σε έντυπη και
ηλεκτρονική μορφή από τους ειδικούς
επιστήμονες, για να μπορεί ο καθένας μας να έχει άμεση πρόσβαση στην Ενημέρωση-Πληροφόρηση-Γνώση-Έρευνα.
Είναι ντροπή να λέμε ότι είμαστε απόγονοι των Αρχαίων
Ελλήνων, να μην έχουμε μελετήσει την Αρχαιοελληνική
και Νεοελληνική γραμματεία ,και να τους
αγνοούμε παντελώς. Θα πρέπει το Υπουργείο
Παιδείας, οι Δήμαρχοι και Περιφερειάρχες να δώσουν κίνητρα σε Φοιτητές-Μελετητές-Ερευνητές, να
καταγράψουν την Τοπική Ιστορία της
κάθε Περιοχής, από τα διάφορα
αρχεία, για το καλό της Πατρίδας μας
και του Ελληνικού Έθνους και να βλέπουμε με αισιοδοξία το
μέλλον.
Τέλος η σύνδεση
της τοπικής με τη γενική ιστορία, το
τρίπτυχο Χώρος- Χρόνος-Φαινόμενα, τα
κείμενα, οι περιγραφές, το φωτογραφικό υλικό, οι χάρτες, θα δώσουν στον
αναγνώστη τη δυνατότητα να Γνωρίσει,
Κατανοήσει, Αγαπήσει, και Σεβαστεί τον πλούτο της περιοχής του.
Η
ερευνητική εργασία πρωτογενούς υλικού
συνιστά αντικείμενο έρευνας από
ειδικούς και με σκοπό τη διοργάνωση σεμιναρίων, συνεδρίων, εκθέσεων
εκπαιδευτικών προγραμμάτων, διαλέξεων και εκδηλώσεων, με στόχο τη βιωματική
μάθηση-γνώση και ενσωμάτωση της μνημειακής-πολιτιστικής-πολιτισμικής
κληρονομιάς, στην καθημερινή μας ζωή.
ΕΚΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 1974
ΕΚΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 1974
ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΝΩ ΣΕΙΡΑ
ΑΓΓΕΛΗΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΥΑΝΘΙΑ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΒΑΣΩ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΠΟΤΣΙΚΑ
ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΡΥΔΗ
ΑΝΤΩΝΙΑ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
ΦΑΝΗ ΠΕΝΤΕΑ
ΑΝΝΑ ΚΑΠΟΤΗ
ΜΑΡΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΛΕΝΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ
ΟΥΡΑΝΙΑ ΜΑΚΡΗ
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΑΡΤΕΡΟΛΙΩΤΗ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΚΑΘΙΣΤΟΙ
ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΚΡΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΕΙΔΑΣ
ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΜΠΟΥΡΙΚΑΣ
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΙΝΑΡΔΟΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΕΚΟΣ*
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΡΓΥΡΑΚΗΣ*
*Οι 2 τελευταίοι έχουν αποθάνει καθώς και ο δάσκαλος
Χρίστος Γεωργακόπουλος
ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΒΑΛΥΡΑΣ, ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, 1968
ΠΡΩΤΗ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ
ΠΡΩΤΗ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ
ΚΟΝΤΟΔΗΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
ΦΕΙΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΜΑΚΡΗΣ
ΑΡΓΥΡΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΚΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ
ΑΓΓΕΛΗΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΦΕΙΔΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΕΙΡΑ
ΜΠΟΥΡΙΚΑΣ ΘΕΟΔΟΣΗΣ
ΚΑΡΤΕΡΟΛΙΩΤΗ ΒΟΥΛΑ
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΩ
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ ΒΟΥΛΑ
ΚΑΡΥΔΗ ΦΩΤΕΙΝΗ
ΜΠΟΥΡΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
ΤΡΙΤΗ ΣΕΙΡΑ
ΜΕΡΜΗΓΚΑ ΕΥΤΥΧΙΑ
ΤΣΙΑΜΗ ΣΟΦΙΑ
ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΝΘΙΑ
ΜΑΚΡΗ ΟΥΡΑΝΙΑ
ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΦΩΤΕΙΝΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ
ΚΑΘΙΣΤΕΣ
ΞΥΔΟΠΟΥΛΟΥ ΤΡΥΦΩΝΙΑ,ΓΚΟΜΕΣΗ ΒΟΥΛΑ
ΔΑΣΚΑΛΑ ΦΕΒΡΩΝΙΑ
ΛΑΡΔΑ
ΜΕΤΑ ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ,ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ.
ΚΑΠΟΤΗ,ΚΑΡΤΕΡΟΛΙΩΤΗ,ΜΑΚΡΗ,ΜΠΟΤΣΙΚΑ,ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΣ,ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,ΙΩΑΝΝΟΥ,ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ,ΦΕΙΔΑΣ,ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΘΟΔΩΡΟΣ
ΚΑΠΟΤΗ,ΚΑΡΤΕΡΟΛΙΩΤΗ,ΜΑΚΡΗ,ΜΠΟΤΣΙΚΑ,ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΣ,ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ,ΙΩΑΝΝΟΥ,ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ,ΦΕΙΔΑΣ,ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΘΟΔΩΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου