Κυριακή, 5 Ιανουαρίου 2014

ΑΣΥΜΦΩΝΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ ΟΕΣΒ,ΟΕΔΒ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΒΙΟΛΟΓΟΥ
ΤΗΛ.2724071016, email:ilur87@otenet.gr,ΒΑΛΥΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 24002

ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΔΙΔΑΣΚΩ ΑΕΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ
Η κατάργηση των σχολικών κήπων και ζωοτροφείων η υποβάθμιση της διδασκαλίας των φυσικών-φυσιογνωστικών-βιολογικών μαθημάτων φανερώνει ότι οι φυσικές επιστήμες ( Φ.Ε.) στη χώρα μας δεν θεωρήθηκαν ποτέ σαν μια πρακτική δύναμη που μπορεί να αλλάξει τη ζωή του ανθρώπου μέσω της γεωργικής, κτηνοτροφικής ,αλιευτικής,  τεχνολογικής και βιομηχανικής ανάπτυξης. Αντί να γίνει χρήση της γνώσης για την παραγωγή αγαθών (γεωργικών-κτηνοτροφικών-αλιευτικών προϊόντων) και στην ανάπτυξη της εγχώριας τεχνολογίας-τεχνογνωσίας στην οποία θα μπορούσε να οικοδομηθεί η οικονομική ανάπτυξη της χώρας, αδρανοποιήθηκε και η διδασκαλία τους στη Μ.Ε. να περιπέσει σε μαρασμό.

 Η κυρίαρχη ιδεολογία δεν ενδιαφέρθηκε για τη μόρφωση και ανύψωση του πνευματικού επιπέδου του ελληνικού λαού, γιατί η έλλειψη της υλικοτεχνικής υποδομής, η ύπαρξη αναχρονιστικών εγχειριδίων, η έλλειψη παιδαγωγικής κατάρτισης των διδασκόντων, και το κυριότερο ο προσανατολισμός της διδασκαλίας των φυσικών σε υπερβατικούς σκοπούς, ήταν προβλήματα τόσο στις αρχές του αιώνα ,όσο και σήμερα.
Όσο ισχύει και δεν καταργείται ο νόμος περί ευθύνης υπουργών, όσο δεν καταργούνται τα προνόμια των βουλευτών, όσο κρατούν οι ποσοστώσεις στις αγροτικές καλλιέργειες ,όσο περικόπτονται μισθοί, συντάξεις, και εφάπαξ,  όσο θέλουμε τους καθηγητές μάχιμους και μαχητές χωρίς υποδομές για καλλίτερες συνθήκες σε γραφεία και αίθουσες διδασκαλίας ,θα γίνουμε ζητιάνοι από άρχοντες στο σπίτι μας και θα μας κάνουν κουμάντο οι <αγράμματοι πολιτικοί>, που δήθεν νοιάζονται για το λαό.  Μόλις εκλεγούν αμέσως τον εξαπατούν, και έχουμε φυσικά και εμείς ένα μεγάλο μέρος ευθύνης, γιατί εφαρμόζεται το διαίρει και βασίλευε. Τα σκάνδαλα που έρχονται στο φως, με γεωμετρική πρόοδο, αν είχε καταργηθεί ο νόμος περί ευθύνης υπουργών δεν θα υπήρχαν και ο πρωθυπουργός μας είπε, ότι όποιος βουλευτής παρανομεί, θα καταργούνται τα προνόμια που έχει. Μα ποιος τους έδωσε αυτό το προνόμιο; Γιατί φυσικά αυτοί έχουν το μαχαίρι και το πεπόνι.
 Τελικά φαίνεται ξεκάθαρα, ότι δεν θέλουν σωστή παιδεία και εκπαίδευση στην νεολαία μας, γιατί αν είναι μορφωμένοι θα έχουν θέση, λόγο και άποψη.
 Τα παρακάτω διδακτικά εγχειρίδια, τα οποία με την ίδια δομή, διάρθρωση, περιεχόμενο, διδάσκονταν σε διαφορετικές τάξεις. Το πως, γιατί, με τι σκεπτικό, γίνονταν αυτές οι μεταρρυθμίσεις, ποιος υπεύθυνος θα μας δώσει απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα.
Καταργήθηκε η πρακτική αριθμητική και η Ευκλείδια γεωμετρία, που ήταν εργαλεία σκέψης και λογικής, και οι μαθητές δεν γνωρίζουν να κάνουν μαθηματικές πράξεις με χαρτί και μολύβι, αλλά χρησιμοποιούν το κομπιούτερ, και δεν γνωρίζουν το σταυρό, για την επαλήθευση του πολλαπλασιασμού.
Έχουμε στην κατοχή μας  την εκπαιδευτική νομοθεσία και τα δελτία της συνδικαλιστικής ένωσης της ΟΛΜΕ, η οποία δεν διαμαρτύρεται για αυτές τις αποφάσεις, πού γίνονταν διαχρονικά, και διαπιστώνεται η αντίφαση μεταξύ νομοθεσίας, αναλυτικών-ωρολογίων προγραμμάτων και σχολικών εγχειριδίων.
Η τελευταία προχειρότητα είναι ότι από πέρυσι διδάσκεται η βιολογία στην Α λυκείου και χρησιμοποιήθηκε το βιβλίο που διδασκόταν στη Β λυκείου θετικής κατεύθυνσης και ήταν μάθημα επιλογής. Ποτέ δεν ρωτήθηκε η μάχιμη εκπαίδευση και ποτέ οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ4,δεν συζήτησαν σοβαρά και μονιασμένα για τα προβλήματα της εκπαίδευσης.
Ας εξάγει ο κάθε αναγνώστης-μελετητής-ερευνητής, τα συμπερασματά του, ύστερα από τη συγκριτική των διαφόρων βιβλίων, τα οποία και αναρτήσαμε, για να καταλάβουμε πως γίνονται οι βαπτιζόμενες μεταρρυθμίσεις, στις 2 βαθμίδες της εκπαίδευσης, στη χώρα μας.
Σας ευχαριστώ, για την προσοχή σας και το ενδιαφέρον σας.



Δεν υπάρχουν σχόλια: