Ο Όμηρος είχε διάφορους επικριτές του έργου του και στην αρχαιότητα όπως και σήμερα, όπως είναι φυσικό να συμβαίνει σε σημαντικά έργα και ανθρώπους. Ουδείς στο απυρόβλητο. Όλοι κρίνονται αρκεί να διακρίνονται.
Ξεκινώντας τη μελέτη και την έρευνα των Ομηρικών Επών στο άπειρο εύρος τους μία από τις πρώτες παρατηρήσεις που έκανα ήταν η αντίδραση των διαφόρων ανθρώπων πάνω σε αυτά και σχεδόν έχω ολοκληρώσει την καταγραφή των κοινωνικών ομάδων και των απόψεων τους γενικά.
Οι υπερπατριώτες εθνικιστές δεν τον προτιμούν γιατί διεθνιστή τον θεωρούν. Για τον ίδιο λόγο δεν θέλουν και τον Αλέξανδρο . Είναι πολύ κοσμοπολίτης για τα μέτρα τους και επιθυμούν την Ελλάδα να δουν, μια μικρή επαρχία απομονωμένη από τις παγκόσμιες εξελίξεις …… λες και θα ήταν δυνατόν.
Το όριο της επιδερμίδας, αλλά και της πλασματικής μεμβράνης του κυττάρου υπάρχει για να οριοθετεί τις λειτουργίες του αλλά και να επιτρέπει την ανταλλαγή ενέργειας με το περιβάλλον. Αν τυλίξουμε το ανθρώπινο σώμα ακόμη και με χρυσό, ο οργανισμός πεθαίνει εξ αιτίας αυτής της απομόνωσης όπως τονίζεται από τη ταινία του πατριώτη Τζέιμς Μποντ με τον Χρυσοδάκτυλο.
Οι υπέρ διεθνιστές ούτε να ακούσουν για τα Ομηρικά Έπη γιατί είναι πολύ «εθνικιστικά» για τα γούστα τους. Όχι πατρίδες όχι σύνορα όχι όρια. Δεν έχουν ποτέ αναρωτηθεί για το ρόλο της επιδερμίδας και πλασματικής μεμβράνης που ελέγχουν ποιος και τι βγαίνει και μπαίνει στο κύτταρο και στον οργανισμό. Μπέστε σκύλοι και αλέστε και αλεστικό μη δίνετε….αυτό θέλουν.
Οι δεξιοί φιλελεύθεροι κρατούν τις επιφυλάξεις τους . Να τα έχουμε κάτι σαν φολκλόρ
αλλά….. δεν προάγουν και την φιλελεύθερη καπιταλιστική κοινωνία.. Στο ψυγείο καλύτερα.
Οι αριστεροί κομουνιστές στέκονται με επιφύλαξη και αυτοί γιατί το προλεταριάτο των μαζών δεν συμμετέχει σε ρόλο ενεργό. Στο ράφι καλύτερα με λίγη σκόνη.
Οι χριστιανοί, οι πολύ φανατικοί, στο πυρ το εξώτερο τα τοποθετούν γιατί ένα βιβλίο αγαπούν και μελετούν, την Βίβλο του Μωυσή και των λοιπών της εβραϊκής γενεολογίας.
Οι θρησκόληπτοι 12 θειστές, βασιλικότεροι του βασιλέως συνήθως πρώην χριστιανοί και νυν ένθεοι αρχαιολάτρεις τα θεωρούν πολύ αθεϊστικά. Αμφισβητούν τους θεούς και περιγράφουν τις αδυναμίες τους . Πως τολμά ο Οδυσσέας να τα βάλει με ένα θεό;
Οι άθεοι τα βρίσκουν πολύ ευσεβή. Όλο για τους θεούς να μιλούν.
Οι χορτοφάγοι έχουν πρόβλημα, γιατί οι ομηρικοί ήρωες τρώνε κρέας, αν και ο Πυθαγόρας μεγάλος χορτοφάγος, τα είχε περί πολλού. Επίσης δεν έχουν αναρωτηθεί γιατί τα φυτοφάγα ζώα έχουν μακρύτερο πεπτικό σωλήνα και η κυτταρίνη δεν διασπάται από το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου.
Οι οικολόγοι διαμαρτύρονται γιατί κόψανε τα δένδρα και φτιάξανε τα πλοία για την εκστρατεία ,ενώ θα ήμασταν μια χαρά στα σπήλαια χωρίς φωτιά να μη ρυπαίνουμε τα περιβάλλον.
Οι ειρηνιστές νιώθουν άβολα με τα Έπη τα Ομηρικά. Είναι για αυτούς πολύ πολεμικά.
Καλύτερα η ειρήνη των αγορών και η υποταγή των λαών. Καλύτερα.
Και οι πολεμοχαρείς τύποι δεν χαίρονται αρκετά γιατί ο Οδυσσέας εκτός από όπλα και μυαλό κρατά.
Οι λωτοφάγοι επικούριοι τα βρίσκουν μεταφυσικά ενώ θα μπορούσαν άριστα να συμφάγουν στο κήπο του Αλκίνοου, ευδαίμονες πραγματικά.
Οι μεταφυσικοί ποσειδώνιοι υιοί στη σπηλιά τα καίνε μαζί με ανθρώπους στη πυρά.
Οι πλατωνιστές τα εξορίζουν και οι θεοκράτες στη Καλυψώ τα φυλακίζουν.
Οι φαλλοκράτες τα κοιτάζουν με δυσπιστία. Τόσες γυναίκες στα Ομηρικά Έπη να έχουν κεντρικό λόγο ρόλο και εξουσία; Οι άνδρες των Ομηρικών Επών να κάνουν τα πάντα για τις γυναίκες που λατρεύουν και επιθυμούν;
Οι φεμινίστριες τα στραβοκοιτάζουν . Οι γυναίκες των Ομηρικών Επών αγαπούν τους άνδρες τους στηρίζουν , τους υποστηρίζουν και δεν τους ευνουχίζουν. Τους βοηθούν.
Οι ανέραστοι άνθρωποι οι αντιερωτικοί δεν τα καταλαβαίνουν. Είναι πολύ ερωτικά για αυτούς και τον έρωτα την αγάπη μαζί εξυμνούν. Όπως και οι υποκριτές πουριτανοί σαν τον Πενθέα κρυφά τα παρακολουθούν.
Οι ακαδημαϊκοί νιώθουν άβολα εμπρός σε ένα Όμηρο που δεν ξέρουν από ποιο πανεπιστήμιο έχει βγει, τήβενο δεν φορεί και έχουν πρόβλημα με την πηγή του Ομήρου για να τεκμηριωθεί. Ποια ήταν άραγε;
Σε ποιο πανεπιστήμιο σπούδασε; Μάλλον της ίδιας της ζωής.
Διυλίζουν τον κώνωπα και τους ξεφεύγει ο ελέφαντας. Σαν λαιστρυγόνες πέτρες πετούν και βουλιάξουν πολλά Ομηρικά πλοία σε στεγανά σκέψης γερασμένων στη σκέψη ανθρώπων που αλληλοβραβεύονται αλλητρώγονται και αλληλοτρώγουν σε βολεμένες θέσεις με βολεμένες συνειδήσεις κατεστημένες. Μαστροποί της γνώσης και όχι άνθρωποι της γνώσης.
Αν ο Όμηρος έδινε σήμερα πανελλήνιες δεν θα περνούσε.
Οι φιλόλογοι ρουτίνα τα θεωρούν και σε άχαρα μαθήματα τα κυκλοφορούν.
Οι ποιητές θα ήθελαν να τα διαβάζουν σε σαλόνια που πλημμυρίζουν από «ποίηση» με κακόγουστα ακριβά φορέματα σχεδιαστών , όπως φοβάται ο Κατσαρός και ο Λιαντίνης, μαζί με όλο το ποιηταριό.
Ένθερμοι Μακεδόνες δεν τα εγκρίνουν γιατί Ο Οδυσσέας ήταν Ιθακίσιος, ενώ ο Μακεδών Αλέξανδρος που τα διάβαζε δεν ήξερε άραγε ποια ήταν η Ιθάκη.
Φυσικά υπάρχουν οι φωτεινές εξαιρέσεις σε όλες τις παραπάνω αντιομηρικές ομάδε ς και χαίρομαι για όσους και όλους συνάντησα σε αυτή την ομηρική εξερεύνηση και διαδρομή.
Ποιοι φοβούνται τα Ομηρικά Έπη:
Μα φυσικά οι μνηστήρες οι δούλοι οι Τρώες και όλα τα τρωκτικά που ροκανίζουν τις ζωές μας,
Οι υπέρ διεθνιστές ούτε να ακούσουν για τα Ομηρικά Έπη γιατί είναι πολύ «εθνικιστικά» για τα γούστα τους. Όχι πατρίδες όχι σύνορα όχι όρια. Δεν έχουν ποτέ αναρωτηθεί για το ρόλο της επιδερμίδας και πλασματικής μεμβράνης που ελέγχουν ποιος και τι βγαίνει και μπαίνει στο κύτταρο και στον οργανισμό. Μπέστε σκύλοι και αλέστε και αλεστικό μη δίνετε….αυτό θέλουν.
Οι δεξιοί φιλελεύθεροι κρατούν τις επιφυλάξεις τους . Να τα έχουμε κάτι σαν φολκλόρ
αλλά….. δεν προάγουν και την φιλελεύθερη καπιταλιστική κοινωνία.. Στο ψυγείο καλύτερα.
Οι αριστεροί κομουνιστές στέκονται με επιφύλαξη και αυτοί γιατί το προλεταριάτο των μαζών δεν συμμετέχει σε ρόλο ενεργό. Στο ράφι καλύτερα με λίγη σκόνη.
Οι χριστιανοί, οι πολύ φανατικοί, στο πυρ το εξώτερο τα τοποθετούν γιατί ένα βιβλίο αγαπούν και μελετούν, την Βίβλο του Μωυσή και των λοιπών της εβραϊκής γενεολογίας.
Οι θρησκόληπτοι 12 θειστές, βασιλικότεροι του βασιλέως συνήθως πρώην χριστιανοί και νυν ένθεοι αρχαιολάτρεις τα θεωρούν πολύ αθεϊστικά. Αμφισβητούν τους θεούς και περιγράφουν τις αδυναμίες τους . Πως τολμά ο Οδυσσέας να τα βάλει με ένα θεό;
Οι άθεοι τα βρίσκουν πολύ ευσεβή. Όλο για τους θεούς να μιλούν.
Οι χορτοφάγοι έχουν πρόβλημα, γιατί οι ομηρικοί ήρωες τρώνε κρέας, αν και ο Πυθαγόρας μεγάλος χορτοφάγος, τα είχε περί πολλού. Επίσης δεν έχουν αναρωτηθεί γιατί τα φυτοφάγα ζώα έχουν μακρύτερο πεπτικό σωλήνα και η κυτταρίνη δεν διασπάται από το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου.
Οι οικολόγοι διαμαρτύρονται γιατί κόψανε τα δένδρα και φτιάξανε τα πλοία για την εκστρατεία ,ενώ θα ήμασταν μια χαρά στα σπήλαια χωρίς φωτιά να μη ρυπαίνουμε τα περιβάλλον.
Οι ειρηνιστές νιώθουν άβολα με τα Έπη τα Ομηρικά. Είναι για αυτούς πολύ πολεμικά.
Καλύτερα η ειρήνη των αγορών και η υποταγή των λαών. Καλύτερα.
Και οι πολεμοχαρείς τύποι δεν χαίρονται αρκετά γιατί ο Οδυσσέας εκτός από όπλα και μυαλό κρατά.
Οι λωτοφάγοι επικούριοι τα βρίσκουν μεταφυσικά ενώ θα μπορούσαν άριστα να συμφάγουν στο κήπο του Αλκίνοου, ευδαίμονες πραγματικά.
Οι μεταφυσικοί ποσειδώνιοι υιοί στη σπηλιά τα καίνε μαζί με ανθρώπους στη πυρά.
Οι πλατωνιστές τα εξορίζουν και οι θεοκράτες στη Καλυψώ τα φυλακίζουν.
Οι φαλλοκράτες τα κοιτάζουν με δυσπιστία. Τόσες γυναίκες στα Ομηρικά Έπη να έχουν κεντρικό λόγο ρόλο και εξουσία; Οι άνδρες των Ομηρικών Επών να κάνουν τα πάντα για τις γυναίκες που λατρεύουν και επιθυμούν;
Οι φεμινίστριες τα στραβοκοιτάζουν . Οι γυναίκες των Ομηρικών Επών αγαπούν τους άνδρες τους στηρίζουν , τους υποστηρίζουν και δεν τους ευνουχίζουν. Τους βοηθούν.
Οι ανέραστοι άνθρωποι οι αντιερωτικοί δεν τα καταλαβαίνουν. Είναι πολύ ερωτικά για αυτούς και τον έρωτα την αγάπη μαζί εξυμνούν. Όπως και οι υποκριτές πουριτανοί σαν τον Πενθέα κρυφά τα παρακολουθούν.
Οι ακαδημαϊκοί νιώθουν άβολα εμπρός σε ένα Όμηρο που δεν ξέρουν από ποιο πανεπιστήμιο έχει βγει, τήβενο δεν φορεί και έχουν πρόβλημα με την πηγή του Ομήρου για να τεκμηριωθεί. Ποια ήταν άραγε;
Σε ποιο πανεπιστήμιο σπούδασε; Μάλλον της ίδιας της ζωής.
Διυλίζουν τον κώνωπα και τους ξεφεύγει ο ελέφαντας. Σαν λαιστρυγόνες πέτρες πετούν και βουλιάξουν πολλά Ομηρικά πλοία σε στεγανά σκέψης γερασμένων στη σκέψη ανθρώπων που αλληλοβραβεύονται αλλητρώγονται και αλληλοτρώγουν σε βολεμένες θέσεις με βολεμένες συνειδήσεις κατεστημένες. Μαστροποί της γνώσης και όχι άνθρωποι της γνώσης.
Αν ο Όμηρος έδινε σήμερα πανελλήνιες δεν θα περνούσε.
Οι φιλόλογοι ρουτίνα τα θεωρούν και σε άχαρα μαθήματα τα κυκλοφορούν.
Οι ποιητές θα ήθελαν να τα διαβάζουν σε σαλόνια που πλημμυρίζουν από «ποίηση» με κακόγουστα ακριβά φορέματα σχεδιαστών , όπως φοβάται ο Κατσαρός και ο Λιαντίνης, μαζί με όλο το ποιηταριό.
Ένθερμοι Μακεδόνες δεν τα εγκρίνουν γιατί Ο Οδυσσέας ήταν Ιθακίσιος, ενώ ο Μακεδών Αλέξανδρος που τα διάβαζε δεν ήξερε άραγε ποια ήταν η Ιθάκη.
Φυσικά υπάρχουν οι φωτεινές εξαιρέσεις σε όλες τις παραπάνω αντιομηρικές ομάδε ς και χαίρομαι για όσους και όλους συνάντησα σε αυτή την ομηρική εξερεύνηση και διαδρομή.
Ποιοι φοβούνται τα Ομηρικά Έπη:
Μα φυσικά οι μνηστήρες οι δούλοι οι Τρώες και όλα τα τρωκτικά που ροκανίζουν τις ζωές μας,
κλέβουν τα όνειρα, τις λέξεις μας, όλες τις αξίες μας και τα ιδανικά.
Και, είναι ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ… δυστυχώς.
Ο Όμηρος είχε διάφορους επικριτές του έργου του και στην αρχαιότητα όπως και σήμερα, όπως είναι φυσικό να συμβαίνει σε σημαντικά έργα και ανθρώπους. Ουδείς στο απυρόβλητο. Όλοι κρίνονται αρκεί να διακρίνονται.
Ξεκινώντας τη μελέτη και την έρευνα των Ομηρικών Επών στο άπειρο εύρος τους μία από τις πρώτες παρατηρήσεις που έκανα ήταν η αντίδραση των διαφόρων ανθρώπων πάνω σε αυτά και σχεδόν έχω ολοκληρώσει την καταγραφή των κοινωνικών ομάδων και των απόψεων τους γενικά.
Οι υπερπατριώτες εθνικιστές δεν τον προτιμούν γιατί διεθνιστή τον θεωρούν. Για τον ίδιο λόγο δεν θέλουν και τον Αλέξανδρο . Είναι πολύ κοσμοπολίτης για τα μέτρα τους και επιθυμούν την Ελλάδα να δουν, μια μικρή επαρχία απομονωμένη από τις παγκόσμιες εξελίξεις …… λες και θα ήταν δυνατόν. Το όριο της επιδερμίδας, αλλά και της πλασματικής μεμβράνης του κυττάρου υπάρχει για να οριοθετεί τις λειτουργίες του αλλά και να επιτρέπει την ανταλλαγή ενέργειας με το περιβάλλον. Αν τυλίξουμε το ανθρώπινο σώμα ακόμη και με χρυσό, ο οργανισμός πεθαίνει εξ αιτίας αυτής της απομόνωσης όπως τονίζεται από τη ταινία του πατριώτη Τζέιμς Μποντ με τον Χρυσοδάκτυλο.
Οι υπέρ διεθνιστές ούτε να ακούσουν για τα Ομηρικά Έπη γιατί είναι πολύ «εθνικιστικά» για τα γούστα τους. Όχι πατρίδες όχι σύνορα όχι όρια. Δεν έχουν ποτέ αναρωτηθεί για το ρόλο της επιδερμίδας και πλασματικής μεμβράνης που ελέγχουν ποιος και τι βγαίνει και μπαίνει στο κύτταρο και στον οργανισμό. Μπέστε σκύλοι και αλέστε και αλεστικό μη δίνετε….αυτό θέλουν.
Ο Όμηρος είχε διάφορους επικριτές του έργου του και στην αρχαιότητα όπως και σήμερα, όπως είναι φυσικό να συμβαίνει σε σημαντικά έργα και ανθρώπους. Ουδείς στο απυρόβλητο. Όλοι κρίνονται αρκεί να διακρίνονται.
Ξεκινώντας τη μελέτη και την έρευνα των Ομηρικών Επών στο άπειρο εύρος τους μία από τις πρώτες παρατηρήσεις που έκανα ήταν η αντίδραση των διαφόρων ανθρώπων πάνω σε αυτά και σχεδόν έχω ολοκληρώσει την καταγραφή των κοινωνικών ομάδων και των απόψεων τους γενικά.
Οι υπερπατριώτες εθνικιστές δεν τον προτιμούν γιατί διεθνιστή τον θεωρούν. Για τον ίδιο λόγο δεν θέλουν και τον Αλέξανδρο . Είναι πολύ κοσμοπολίτης για τα μέτρα τους και επιθυμούν την Ελλάδα να δουν, μια μικρή επαρχία απομονωμένη από τις παγκόσμιες εξελίξεις …… λες και θα ήταν δυνατόν. Το όριο της επιδερμίδας, αλλά και της πλασματικής μεμβράνης του κυττάρου υπάρχει για να οριοθετεί τις λειτουργίες του αλλά και να επιτρέπει την ανταλλαγή ενέργειας με το περιβάλλον. Αν τυλίξουμε το ανθρώπινο σώμα ακόμη και με χρυσό, ο οργανισμός πεθαίνει εξ αιτίας αυτής της απομόνωσης όπως τονίζεται από τη ταινία του πατριώτη Τζέιμς Μποντ με τον Χρυσοδάκτυλο.
Οι υπέρ διεθνιστές ούτε να ακούσουν για τα Ομηρικά Έπη γιατί είναι πολύ «εθνικιστικά» για τα γούστα τους. Όχι πατρίδες όχι σύνορα όχι όρια. Δεν έχουν ποτέ αναρωτηθεί για το ρόλο της επιδερμίδας και πλασματικής μεμβράνης που ελέγχουν ποιος και τι βγαίνει και μπαίνει στο κύτταρο και στον οργανισμό. Μπέστε σκύλοι και αλέστε και αλεστικό μη δίνετε….αυτό θέλουν.
«Αυτό που τρομάζει τους ανθρώπους είναι αυτό που ξέρουν
… για τον εαυτό τους και αν ξεφύγουν από την Κόλασή τους
μπορεί να …ζήσουν.» Κλιντ Ιστουγτ, περιπλανώμενος πιστολιέρο.
Σας ασπάζομαι Αστραία, 10 Δεκεμβρίου 2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου