Α.ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΑΜΥΡΙΣ
Ξεφυλίζοντας το μοναδικό δερματόδετο αρχείο της εφημερίδας Βαλύρα, στα φύλλα 2 και 5 , φωτογράφισα 2 μικρά κείμενα που αναφέρονται στη δανειστική βιβλιοθήκη του Θάμυρι και στο Πνευματικό κέντρο Βαλύρας, για να μας προβληματίσουν, και να κάνει ο καθένας μας την αυτοκριτική του.
Στον Πολιτιστικό σύλλογο ΘΑΜΥΡΙ, τώρα δεν υπάρχουν βιβλία, βιβλιοθήκη, ράφια, καρέκλες, στολές κ.λ.π. Οι εκάστοτε διοικήσεις τι έκαναν; Δεν υπάρχουν πρακτικά παραλαβής -παράδοσης για να αποδοθούν ευθύνες; Περιμένουμε απάντηση από κάποια διοίκηση , που πήγε όλο αυτό το παραπάνω υλικό;
Στο φετινό πανηγύρι η αφίσα είχε εκδήλωση για την αφή της φλόγας.
Ποιοι το αποφάσισαν;
Γιατί δεν λέγεται η αλήθεια από όλες τις πλευρές.;
Ο πολιτιστικός σύλλογος Θαμυρις είναι στα χαρτιά από πέρυσι. Η εκδήλωση της φλόγας για να πραγματοποιηθεί ήθελε μεταφορικό μέσο, στολές, χρήματα, γιατρό, προγραμματισμό, και οργάνωση. Τα λόγια από τις πράξεις διαφέρουν.
Ποιος αποφάσισε για την τύπωση της αφίσας, και γιατί υπήρχε ασυμφωνία κειμένου σε αφίσα μετάλλια και τιμητικό δίπλωμα;
Που, και από ποιους κρύβεται η αλήθεια;
Ποτέ δεν δημοσιοποιήθηκε οικονομικός απολογισμός στους 3 συλλόγους Βαλύρας
Β.ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΑΛΥΡΑΣ
Με τη δημιουργία του πνευματικού κέντρου Βαλύρας υπήρξαν πολλοί συνδρομητές, μεταξύ αυτών και εγώ.
ΕΡΩΤΗΜΑ.
Ποιοι διαχειρίστηκαν αυτά τα χρήματα και που πήγαν; Περιμένω τη δεύτερη απάντηση.
Στο χωριό μας ο ΘΑΥΜΑΣΜΟΣ και η ΧΑΡΑ έχει αντικατασταθεί από τη ΖΗΛΕΙΑ και τη ΜΙΖΕΡΙΑ, το ΕΜΕΙΣ έχει αντικατασταθεί από το ΕΓΩ και για να είμαστε ευτυχισμένοι ευχόμαστε να ψοφήσει ο γάιδαρος του γείτονα.
ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΑΡΑΚΜΗ σε όλο το Πολιτιστικό-Πολιτισμικό γίγνεσθαι.
1.Έκλεισε η εφημερίδα Βαλύρα, ο σύλλογος Βαλυραίων Αθήνας "ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ", και το χορευτικό του Θάμυρι.
2.Το λαογραφικό μουσείο είναι ερμητικά κλειστό.
3. Η δέση το αυλάκι και οι νερόμυλοι καταστρέφονται.
4.Τα βυζαντινά εκκλησάκια περιμένουν υπομονετικά την αναστηλωσή τους καθώς και το σπίτι του Τζαφέρ Αγά.
5.Το τρακτέρ του συνεταιρισμού Βαλύρας σαπίζει
Το κτίριο του σταθμού Βαλύρας έγινε πλιάτσικο και στέγη ανεπιθύμητων κ.λ.π..
Είναι κρίμα-πολύ κρίμα που πιάσαμε πάτο και φτάσαμε έως εδώ, ΚΑΙ ΕΊΜΑΣΤΕ ΌΛΟΙ ΓΙΑ ΦΤΎΣΙΜΟ.
Μπήκαμε στο καβούκι μας, που συνεχώς γίνεται βαρύτερο, και ο καθένας μας τραβάει το δρόμο του χωριστά, χωρίς συνεργασία και ομαδικότητα.
Αντί για αλληλεγγύη υπάρχει υπονόμευση, προβάλλεται το "ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ", και όταν δεν υπάρχει ομαδικότητα, συλλογικότητα, αποφασιστικότητα, δεν υπάρχει αποτελεσματικότητα.
Οι σύλλογοι δεν θα πρέπει να είναι μόνο για πανηγύρια - απόκριες-εκδρομές, του δήθεν και του φαίνεστε, του αρρωστημένου υπερεγώ,της επίδειξης του πλούτου της φτώχειας, αλλά του ποιείν και του πράττειν του είναι και του γίγνεσθαι, τη διάσωση-προβολή της ΤΟΠΙΚΗΣ ΜΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Άραγε στο μέλλον θα υπάρξει κάποιος φορέας, για να ενώσει το χωριό και να πάει μπροστά;
Εμπρός λοιπόν χωρίς σκοπιμότητες, υστεροβουλίες να ατενίσουμε με αισιοδοξία το μέλλον του χωριού μας και βιώνοντας την κρίση των 6 τελευταίων χρόνων να φέρουμε αλλαγή πλεύσης, συμπεριφορών και νοοτροπιών για το καλό του χωριού μας, της περιοχής μας, των νέων ανθρώπων.
Το εύχομαι να έρθει πολύ σύντομα με όραμα, αξίες, ιδανικά.
Θα πρέπει να προβληματιστούμε όλοι μας,να κάνουμε την αυτοκριτική μας, και να βρούμε τις αιτίες που φτάσαμε έως εδώ.Αποδελτίωση των 100 φύλλων της εφημερίδας Βαλύρα.*ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΡΑ
-Απόκριες : 40-1(3) 54-5(3) 86-7(4).
-Γκραβούρες Βουλκάνου: 95-7(2) 116-7(4) 64-5(3).
-Θάμυρις :1, 2, 5, 11, 12, 18, 29-30, 31-2, 54-5(1), 76-7(1), 95-7(4), 86-7(1), 35-7(4), 120-1(4), 146(5).
-Καταστροφές : 1, 43-3, 84-5, 146.
-Κοινοτικές εκλογές : 2, 3, 37, 82-5, 127-8,(1,3) 102, 101, 84-5.
-Παρουσίαση χάρτη Βαλύρας 96(3).
-Επιτροπή αγώνα 96(4).
-Μαθητική φωτογραφία 1935 147(3).
-Δήμος Δερρών 82-3(4).
-Μικροϊστορικά : 6(2), 10(2), 11(4), 12(3), 15(3), 16(3), 17(4), 19(4), 112-3(6), 118-9(3), 140 (Λινάρδος + ιστορία βαλύρας).
-Λιοτρίβια Q 68-9.
-Σκουπιδότοπος : 42, 15-20, 38-9.
-Ξεροπήγαδο :42-3(2).
-Αγροτικός συνεταιρισμός : 4, 5, 20, 44-5(1).
-Ποταμός Πάμισος : 138 (1,4).
-Ναοί Βαλύρας : 2(4),
-Ποιήματα Βαλύρας: 4(2), 6(2), 8(2), 9(1), 15(1), 17(2), 19(1), 31-2(3), 33(4), 38-9(1), 70-1(1), 33-4 (2), 37(3), 58(2), 68-9(2), 95(5), 134(3), 138(2).
-Μητρώο αρρένων Βαλύρας : 106-109
-Ξενιτειά: 18(4) – 50-1-(2)
-Συμβόλαιο 1849: 102-3(4)
-Αστέρας Βαλύρας: 29-30, 72-3(3), 122 (213) φωτογραφίες 2(4), 112-3(5), 102(95-96 Δεθνικής) 136(3)
-Έκθεση Γιάννη Λύρα: 92,93,94,95,97
-Ευρωεκλογές 123-4(4)
-Καταγωγή Βαλυραίων:9-11
-Πολιτικές προτιμήσεις: 21-2(4), 68-9 (14), 72-3(114), 116-7(4), 144(115)
-Κυνήγι Λαγού:82-3 (3)
-Πανηγύρι: 82-3(4)
-Λαϊκή τέχνη 74-5 (4) Τσουκάλια 76-7 (2) Αγγειοπλαστική 78-9(2), Γυρολόγοι 92-4 (2), Σαμαράς 82-3(2)
-Παιχνίδια: 134 (2)
-Ημιγιμνάσιο: 102-3(4)
-Σύλλογος γυναικών 96(1)
-Αυλάκι-Τουρκοκρατία 112-3(2)
-Πολεμιστές Μπουρολιάς Δημήτρης 1891-1944, Παπαϊοάννου Ιωάννης 1896-1984 123-4(3)
-Θέατρο αναμνήσεις 88-9(3,4)
-Αγία Τριάδα: 1(4) Ρέμμα Αγίου Δημητρίου 59-60(2)
-Βιογραφικό Γεωργίου Γεωργακόπουλου – Γυρολόγοι 92-94
* Το πρώτο νούμερο δείχνει τον αριθμό του φύλλου της εφημερίδας ΒΑΛΥΡΑ και το νούμερο σε παρένθεση δείχνει τη σελίδα της εφημερίδας.
ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΘΕΙ;
ΜΙΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΚΑΝΑΔΑ
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥ ΒΑΛΥΡΑΣ)
Διάβασα όλο το άρθρο. Συγκινητικές αναμνήσεις που
έζησα έντονα στα παιδικά μου και εφηβικά μου χρόνια μαζί σας. Είναι ωραίο να
μαθαίνεις και την ιστορία για πράγματα πού έζησες κάποτε ανέμελα , χωρίς κανένα
ενδιαφέρον για την ιστορία τους.
Η εφημερίδα Βαλύρα είναι πολύτιμος θησαυρός και θα
πρέπει να διατηρηθεί σαν κόρη οφθαλμού.
Το φωτογραφικό υλικό θα πρέπει να εμπλουτιστεί και με
αρχεία ιδιωτών συνεισφέροντας έτσι στην ιστορία της Βαλύρας και των κατοίκων
της Έντονα συγκινημένη, Συγχαρητήρια στην προσπάθεια σας.
Ευανθία Παναγοπούλου-Λεγάκη, το γένος
Ντουραμάκου, πρώτη εξαδέλφη του Γεωργίου Ντουραμάκου.
ΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΧΑΡΙΣΤΙΑΣ.ΟΙ ΠΑΤΡΙΝΟΙ ΣΤΑ ΑΖΗΤΗΤΑ
Η ΑΝΤΙΦΑΣΗ ΛΟΓΙΑ-ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ 2016
ΟΙ ΚΑΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ ΤΟΥ ΠΑΝΗΓΥΡΙΟΥ ΤΗΣ ΒΑΛΥΡΑΣ ΟΤΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου