Επιβάλλεται η διατήρηση της ιστορικής μνήμης γιατί έτσι συνδεόμαστε με τις ρίζες του παρελθόντος και γνωρίζουμε από πού ερχόμαστε και που πηγαίνουμε. Στη διάρκεια του ανεξάρτητου Ελληνικού κράτους μεσολάβησαν 4 εμφύλιοι (1824, 1848, 1862, 1946-49). Διείσδυσαν οι βασιλιάδες στην άλωση του Ελληνικού κράτους μετά την ‘Καμαρίλα’ οι μηχανορραφίες έδωσαν στον Ελληνικό λαό αρνητικά δείγματα γραφής, ώστε τον εξανάγκασαν να μεταναστεύσει ή να γίνει δημόσιος υπάλληλος εξαρτώμενος από τον πολιτικό που τον είχε ψηφοφόρο-πελάτη.
Πρόσωπα-Γεγονότα-Καταστάσεις στο χωριό μας Βαλύρα, στο πέρασμα του χρόνου , που ο πανδαμάτωρ χρόνος αφήνει τα ίχνη του μέσα από το φωτογραφικό υλικό. Έχουμε ηθική υποχρέωση να το διαφυλάξουμε,θυμίζοντας τα ευχάριστα και δυσάρεστα, στο διάβα της ζωής των προγόνων μας, οι οποίοι μας βλέπουν από ψηλά και χαίρονται που τους μνημονεύουμε.
Θα πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος χώρος για να κουρνιάσει όλο αυτό το φωτογραφικό υλικό, που να είναι επισκέψιμος θυμίζοντας το χρόνο, το χώρο ,τα φαινόμενα. Είμαστε όλοι εδώ, τόσο πολύ μακριά, τόσο πολύ κοντά.ΧΙΟΝΙΑ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ
ΑΣΤΕΡΑΣ ΒΑΛΥΡΑΣ
ΕΡΓΑ ΒΑΛΥΡΑΣ
ΑΠΟΚΡΗΕΣ ΒΑΛΥΡΑΣ
ΜΑΝΙΑΤΗΣ-ΤΣΙΛΙΚΑΣ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΠΟΒΗ-ΣΑΡΛΑ
Η ΠΑΡΕΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ.ΦΟΝΤΟ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΜΑΓΑΖΙ ΤΟΥ ΛΙΟΝΤΗΡΗ.
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ,ΜΑΚΡΗΣ, ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ,ΛΥΡΑΣ
Η ΛΥΡΑΙΝΑ ΜΕ ΤΑ 3 ΛΥΡΑΚΙΑ
ΒΑΛΥΡΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΑΣΙΝΟΥ ΧΑΛΙΚΟΥΡΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΚΡΗ
ΓΥΝΑΙΚΟΠΑΡΕΑ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ
ΑΠΟΚΡΗΕΣ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ
ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗ-ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΒΑΛΥΡΑΣ
ΣΤΟ ΛΙΝΟ Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΟΥ ΤΡΥΦΩΝΑ ΒΙΓΚΟΥ
ΓΙΟΡΤΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΒΑΛΥΡΑΣ, ΤΗΝ 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΠΟΒΗ-ΛΑΤΖΟΥΝΗ
Η ΟΚΤΑΔΑ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ ΛΑΚΡΙΝΤΕΥΕΙ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΥ ΣΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΒΑΛΥΡΑΣ
15ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΒΟΥΛΚΑΝΟΥ.ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΟΙ ΚΥΝΗΓΟΙ ΚΑΡΑΤΖΑΣ-ΜΕΛΙΣΣΟΥΡΓΟΣ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ. ΕΙΧΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΑΔΙΚΟ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ, ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ, Κ.Λ.Π.
ΑΠΟΚΡΗΕΣ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΠΑΡΑΚΑΡΗ ΣΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΒΑΛΥΡΑΣ
ΚΑΤΩ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΒΟΥΛΚΑΝΟΥΜΠΟΥΡΟΛΙΑΣ ,ΜΠΟΥΡΙΚΑΣ ,ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΦΩΝΤΑΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΑΡΟΤΣΑΚΙ
ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ
ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΒΑΛΥΡΑΣ ΔΕΡΜΑΤΟΔΕΤΟ
ΠΛΕΞΙΜΟ ΦΟΙΝΙΚΑ
Η ΚΑΛΑΜΩΤΗ ΣΤΟ ΜΟΥΛΚΙ ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΚΟΝΤΟΔΗΜΟΥ
ΑΠΟΚΡΗΕΣ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ
Η ΒΑΛΥΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΤΟ 1970. Η ΚΗΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΑΣ ΛΙΟΝΤΗΡΗΒΑΛΥΡΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΑΝΗΨΙΑ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΙ
ΜΠΟΥΖΑΛΑΣ ΚΑΡΥΔΗΣ, ΚΑΡΥΔΗΣ ΑΝΗΨΙΟΣ
ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΒΑΛΥΡΑΣ.ΑΠΟΝΟΜΗ ΕΠΑΘΛΩΝ
ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΙΣ ΜΥΚΗΝΕΣ ΤΟ 1963
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΡΥΔΗ
ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ
ΚΩΤΣΙΝΟΝΟΣ ΑΠΟ ΣΚΑΛΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΒΑΛΥΡΑ ΕΟΡΤΗ ΣΤΟ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΔΗΜΗΤΡΗ ΞΥΔΟΠΟΥΛΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΛΙΝΑΡΔΟΥ-ΤΣΑΜΗ
ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ
ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΜΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ.ΝΤΙΝΟΣ ΦΕΡΜΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΤΣΑΓΚΑΡΗ-ΠΑΠΑΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΒΑΛΥΡΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ
Άρθρο 23
(Άρθρο 22 Π.Δ.
323/1989 – Άρθρο 1 παρ. 17 Ν. 2307/1995)
Γενικά δικαιώματα και υποχρεώσεις των
δημοτών και των κατοίκων
Οι δημότες
συμμετέχουν ενεργά στην προαγωγή των τοπικών υποθέσεων και στις δραστηριότητες
του δήμου ή της κοινότητας. Όλοι οι κάτοικοι προσφέρουν τη βοήθειά τους για την
εκτέλεση της αποστολής του δήμου ή της κοινότητας και συνεισφέρουν, ανάλογα με
τις δυνάμεις τους, σε όλες τις κοινές υποχρεώσεις και σε όλα τα κοινά βάρη.
προσφορά προσωπικής
εργασίας μπορεί να επιβληθεί στους κατοίκους του δήμου ή της κοινότητας μόνο
για την αντιμετώπιση επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, με ειδική απόφαση του
δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Άρθρο 24
(Άρθρο 41 Ν. 2218/1994 – Άρθρο 6 παρ. 9 και Ν. 2240/1994, Άρθρο 1 παρ.
7 και Άρθρο 12 παρ. 12 και Άρθρο 13 παρ. 35 Ν. 2307/1995)
Αρμοδιότητες
1. Η διοίκηση όλων των τοπικών υποθέσεων
ανήκει στην αρμοδιότητα των δήμων και των κοινοτήτων, κύρια μέριμνα των οποίων
αποτελεί η προαγωγή των κοινωνικών και οικονομικών συμφερόντων, καθώς και των
πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των κατοίκων της.
Στην αρμοδιότητα των δήμων και των
κοινοτήτων ανήκουν ιδίως:
α) η κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία:
i)
συστημάτων
ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης, αντιπλημμυρικών και εγγειοβελτιωτικών
έργων, έργων δημοτικής και κοινοτικής οδοποιίας, πλατειών, γεφυρών και έργων
ηλεκτροφωτισμού των κοινόχρηστων χώρων.
ii)
χώρων
πρασίνου, βοσκοτόπων, υπαίθριων κοινόχρηστων χώρων, κοιμητηρίων και δημοτικών
και κοινοτικών χώρων άθλησης και αναψυχής και
iii)
δημοτικών,
κοινοτικών και λαϊκών αγορών.
β) η λειτουργία των εμποροπανηγύρεων,
γ) η καθαριότητα και η διαχείριση των
απορριμμάτων, η κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία λουτρών και αποχωρητηρίων,
δ) η ίδρυση και η λειτουργία παιδικών,
βρεφικών, βρεφονηπιακών σταθμών και νηπιαγωγείων, κέντρων ψυχαγωγίας και
αναψυχής ηλικιωμένων, βρεφοκομείων, ορφανοτροφείων, Κ.Α.Π.Η. και κέντρων
υποστήριξης και αποκατάστασης ατόμων με ειδικές ανάγκες και η μελέτη και
εφαρμογή κοινωνικών προγραμμάτων,
ε) η ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία
πολιτιστικών και πνευματικών κέντρων, σχολών διδασκαλίας μουσικής, χορού,
ζωγραφικής και κέντρων επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και η μελέτη και
εφαρμογή πολιτιστικών προγραμμάτων,
στ) η εξασφάλιση στέγης και η δημιουργία
θερέτρων,
ζ) η μελέτη, διαχείριση και εκτέλεση
προγραμμάτων οικιστικής και πολεοδομικής ανάπτυξης,
η) η προστασία του φυσικού και πολιτισμικού
περιβάλλοντος, η προστασία της ζωής και της υγείας των κατοίκων και η κατάρτιση
ειδικών προγραμμάτων πρόληψης, άμεσης βοήθειας και θεραπείας,
θ) η ίδρυση και λειτουργία πολιτιστικών και
πνευματικών κέντρων, όπως βιβλιοθήκες, μουσεία, πινακοθήκες, φιλαρμονικές,
θέατρα, η επισκευή και συντήρηση παραδοσιακών ή ιστορικών κτιρίων που
παραχωρούνται από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς ή κοινωνικές και πολιτιστικές
λειτουργίες και σε συνεργασία με τους αρμόδιους δημόσιους φορείς, η συντήρηση
και λειτουργία αρχαιολογικών και ιστορικών χώρων της περιοχής.
ι) η κατασκευή, επισκευή και συντήρηση
σχολικών κτηρίων,
ια) η κατασκευή, επισκευή, συντήρηση και
διαχείριση των δημοτικών και κοινοτικών σταδίων, των γυμναστηρίων και των
αθλητικών κέντρων,
ιβ) η προστασία, η αξιοποίηση και
εκμετάλλευση των τοπικών φυσικών πόρων και περιοχών, των ιαματικών πηγών και
των ήπιων μορφών ενέργειας,
ιγ) η υλοποίηση του πολεοδομικού
σχεδιασμού, σύμφωνα με το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, Ζώνη
Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.), καθώς και κάθε άλλο σχέδιο χωροταξικού επιπέδου
και η τήρηση των δεδομένων του κτηματολογίου της περιοχής τους, όπως αυτά
προκύπτουν από το συνολικό σχεδιασμό και την ολοκληρωμένη διαχείριση του
Εθνικού Κτηματολογίου,
ιδ) η ρύθμιση της κυκλοφορίας, ο καθαρισμός
πεζοδρόμων, μονοδρομήσεων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, ο προσδιορισμός και
η λειτουργία των χώρων στάθμευσης οχημάτων, η ονομασία των οδών και των
πλατειών και η τοποθέτηση πινακίδων, η αρίθμηση των κτισμάτων καθώς και η
διοίκηση της αστικής συγκοινωνίας,
ιε) ο έλεγχος της τήρησης των διατάξεων που
αφορούν την καθαριότητα, την κυκλοφορία και στάθμευση των οχημάτων, την
οικοδόμηση, την ύδρευση, την άρδευση, την αποχέτευση, την ηχορύπανση, τη
ρύπανση των θαλασσών από πηγές ξηράς, την προστασία των επίγειων και υπόγειων
υδάτινων αποθεμάτων και την προστασία του περιβάλλοντος,
ιστ) ο έλεγχος της τήρησης των διατάξεων
που αφορούν την λειτουργία των πάσης φύσεων επιτηδευμάτων και επαγγελμάτων,
ιη) η ίδρυση και λειτουργία δημοτικών ή
κοινοτικών εργαστηρίων και ο έλεγχος των υγρών, στερεών και αέριων αποβλήτων,
της ρύπανσης των υδάτων και της θάλασσας,
ιθ) η χορήγηση αδειών ίδρυσης και
λειτουργίας όλων των καταστημάτων και επιχειρήσεων, οι όροι λειτουργίας των
οποίων καθορίζονται από υγειονομικές διατάξεις,
κ) η χορήγηση αδειών μικροπωλητών και
λειτουργίας κυλικείων σε κοινόχρηστους χώρους (άλση, κήπους, κλπ),
κα) η χορήγηση των αδειών εγκατάστασης και
λειτουργίας θεάτρων, κινηματογράφων και παρεμφερών επιχειρήσεων, που
προβλέπονται από τους α.ν 445/1937 και 446/1937,
κβ) η χορήγηση των αδειών λειτουργίας
μουσικής σε δημόσια κέντρα, που προβλέπονται από αστυνομικές διατάξεις και
χορηγούνται σύμφωνα με την Α5/3010/85 υγειονομική διάταξη (Β΄-593),
κγ) η χορήγηση των αδειών εγκατάστασης και
λειτουργίας ψυχαγωγικών παιδιών, που προβλέπονται από αστυνομικές διατάξεις και
δεν υπάγονται στις διατάξεις του Ν. 2000/1991,
κδ) η διαχείριση της δημοτικής ή κοινοτικής
περιουσίας και η κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία δημοτικών ή κοινοτικών
καταστημάτων,
κε) η μελέτη, εκτέλεση και εκμετάλλευση
βιοτεχνικών κέντρων και κτιρίων στις ειδικές βιοτεχνικές και βιομηχανικές ζώνες
που καθορίζονται στα πλαίσια του πολεοδομικού και το χωροταξικού σχεδιασμού,
κστ) η εκπόνηση και εφαρμογή προγραμμάτων
ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού της περιοχής τους,
κζ) η αποθήκευση και η εμπορία υγρών και
αερίων καυσίμων,
κθ) η σύναψη προγραμματικών συμβάσεων,
λ) η έκδοση κανονιστικών αποφάσεων σύμφωνα
με το άρθρο 37.
2. Για την άσκηση της αρμοδιότητας της
περίπτωσης ιε΄ της παρ. 1 ο δήμος ή η κοινότητα μπορεί να προβλέπει στον
οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας τη συγκρότηση ειδικής υπηρεσίας. Η απόφαση του
δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των
μελών του.
3. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με
πρόταση του Υπουργού των Εσωτερικών, μετά από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου
της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων της Ελλάδος, καθορίζονται οι
αρμοδιότητες και ο τρόπος άσκησής τους, τα προσόντα, τα καθήκοντα, τα
δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των οργάνων της ειδικής υπηρεσίας, της παραγρ. 2.
Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται σύμφωνα με τη διάταξη της προηγούμενης
παραγράφου οι αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας μπορούν να επεκτείνονται
και σε θέματα των περιπτώσεων β΄, ιστ΄, ιη΄, κ΄, κα΄, κβ΄, κγ΄, και λ΄ της
παραγράφου 1 του άρθρου αυτού.
Νόμος
1599/1986 για τη βελτίωση των σχέσεων Κράτους Πολίτη
Ο νόμος 1599 με τον τίτλο < Σχέσεις
Κράτους – Πολίτη, καθιέρωση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας και άλλες διατάξεις > που ψηφίστηκε και ισχύει από
τις 11 Ιουνίου 1986, προωθεί μια σειρά από διοικητικές μεταρρυθμίσεις που
στοχεύουν στη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου δημόσιας διοίκησης με κύρια
χαρακτηριστικά
·
Τη διαφάνεια στη διοικητική δράση και τη συμμετοχή του
πολίτη σ’αυτή.
·
Την απλότητα στις συναλλαγές με τις υπηρεσίες της
διοίκησης.
·
Την δημιουργία σχέσης αμοιβαίας εμπιστοσύνης και
συνεργασίας ανάμεσα στα κρατικά όργανα και τους πολίτες.
·
Την πληροφόρηση των πολιτών.
Ειδικότερα για την εξυπηρέτηση και
πληροφόρηση των πολιτών ο νόμος 1599 εισήγαγε τα ακόλουθα μέτρα.
·
Τον
περιορισμό των πιστοποιητικών στα απολύτως απαραίτητα, όσα παραμένουν αποδεικνύονται καταρχήν είτε με το δελτίο ταυτότητας
είτε με υπεύθυνη δήλωση του
ενδιαφερομένου.
·
Την
υποχρέωση των δημοσίων υπηρεσιών να έχουν χαρτόσημα και έντυπα υπευθύνων δηλώσεων , ώστε οι ενδιαφερόμενοι να μπορούν
να τα βρουν επιτόπου και να μην ταλαιπωρούνται.
·
Το
δικαίωμα της πληροφόρησης των πολιτών, την κατάργηση της ανωνυμίας, της απρόσωπης διοίκησης που συντελούν στην
ανευθυνότητα των οργάνων της.
·
Την
εσωτερική διακίνηση των εγγράφων και πιστοποιητικών, ώστε να απαλλαγεί ο
πολίτης από την υποχρέωση να τα καταθέτει.
·
Την
απλούστευση των ρυθμίσεων για τη θεώρηση του γνήσιου της υπογραφής, της
επικύρωσης των φωτοαντιγράφων και της
αποδεικτικής ισχύος αυτών.
·
Το
δικαίωμα γνώσης των διοικητικών
εγγράφων, δηλαδή το δικαίωμα του κάθε πολίτη να ζητεί και να λαμβάνει γνώση οποιουδήποτε
διοικητικού εγγράφου, όχι μόνο αυτών για τα οποία θεμελιώνει έννομο συμφέρον.
·
Τη
δημιουργία Γραφείων Επικοινωνίας και
Πληροφόρησης του Πολίτη στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και στους Δήμους
Τα γραφεία αυτά ενημερώνουν, συμβουλεύουν και κατευθύνουν τους πολίτες για τις ενέργειες
που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους και την άσκηση των δικαιωμάτων τους
σε σχέση με τη διοίκηση. Ο νόμος
1943/91 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ
50τ.Α΄της 11 Απριλίου 1991 στο Κεφάλαιο Β΄ με τον τίτλο < Σχέσεις πολιτών και δημόσιας
διοίκησης - Δημοσιότητα Διοικητικής δράσης Κατάρτιση Κωδίκων > στα
άρθρα 5 και 6
·
Ορίζει συγκεκριμένες προθεσμίες μέσα στις οποίες οι
υπηρεσίες του δημοσίου τομέα έχουν υποχρέωση να
διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των πολιτών ώστε ο κάθε πολίτης, αλλά και τα
όργανα της διοίκησης να γνωρίζουν με ακρίβεια τα δικαιώματα και τις
υποχρεώσεις τους.
·
Καθιερώνει
δικαίωμα των πολιτών να ζητήσουν <
αποζημίωση > σε περίπτωση
παράβασης των προθεσμιών ώστε να οδηγηθούν
οι υπηρεσίες να διεκπεραιώνουν με
μεγαλύτερη ταχύτητα τις υποθέσεις των πολιτών.
Υποχρεώνει τις υπηρεσίες του δημοσίου τομέα
να δημοσιεύσουν σε περιπτώσεις καίριων
τομέων παροχών όπως απονομή συντάξεων, ορισμένα στοιχεία και
ενέργειές τους όπως ημερομηνία που
τελειώνουν οι σχετικές υποθέσεις, ώστε
να μπορούν οι πολίτες, να ελέγχουν αν τηρήθηκε η σειρά
προτεραιότητας κατά τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους και να
υποχρεώνονται έτσι οι υπηρεσίες να τηρούν την αρχή της ίσης μεταχείρισης.
Ο νόμος 2266/1994 που
δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 218/13.12.1994 τ.Α΄
διευρύνει τον έλεγχο του Σώματος ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
Με όλα τα παραπάνω μέτρα σε συνδυασμό και με τη λειτουργία του Σώματος
ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης
δημιουργείται ένα πλαίσιο που διευκολύνει τον πολίτη στις σχέσεις του με τη δημόσια
διοίκηση και ευνοεί τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων του.
Επιβάλλεται η διατήρηση της
ιστορικής μνήμης γιατί έτσι συνδεόμαστε με τις ρίζες του παρελθόντος και
γνωρίζουμε από πού ερχόμαστε και που πηγαίνουμε. Στη διάρκεια του ανεξάρτητου
Ελληνικού κράτους μεσολάβησαν 4 εμφύλιοι (1824, 1848, 1862, 1946-49).
Διείσδυσαν οι βασιλιάδες στην άλωση του Ελληνικού κράτους μετά την ‘Καμαρίλα’
οι μηχανορραφίες έδωσαν στον Ελληνικό λαό αρνητικά δείγματα γραφής, ώστε τον
εξανάγκασαν να μεταναστεύσει ή να γίνει δημόσιος υπάλληλος εξαρτώμενος από τον
πολιτικό που τον είχε ψηφοφόρο-πελάτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου