Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2018

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΕΩΣ ΔΗΜΟΥ ΙΘΩΜΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ.ΤΕΤΑΡΤΟ ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ


 ΜΕΛΙΓΑΛΑ, ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ.

 Σταυρεπίστεγος με τρούλο το 13ο αιώνα ,με λιθόστρωτο δάπεδο και τοιχογραφίες στο τέμπλο. Εγινε πρόσφατα η μελέτη του από την εφορεία βυζαντινών αρχαιοτήτων.

ΣΤΕΝΥΚΛΑΡΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
 Η αγία τράπεζα είναι στηριγμένη σε τετράγωνη στήλη  με αρχαία επιγραφή  που ο σουηδός αρχαιολόγος NATAN BALMIN και είναι το 207 Π.Χ. , αφιερωμένη στον ιεροφάντη Μνασίστρατο.
ΚΑΛΛΙΡΟΗ

Αγιος ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ. Κτίστηκε στην Φραγκοκρατία, την εποχή των σταυροφοριών πάνω σε παλιό ναό  με  αρχαία επιγραφή που μελέτησε ο VALMIN.
 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΙ
ΑΓΙΟΣ ΚΩΝ-ΝΟΣ  ,στην είσοδο υπάρχουν πλάκες με αρχαίες επιγραφές.
ΠΟΛΙΧΝΗ
ΜΟΝΗ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ, με αγιογραφίες.
ΣΚΑΛΑ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ,ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΜΑΡΙ ,ΜΕ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ.
ΑΝΔΡΟΥΣΑ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ  ΣΑΜΑΡΙΝΑΣ (ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ).
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ. ΣΤΟ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΑΝΔΡΟΥΣΗΣ.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ  ΑΓΙΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ  ΑΓΙΑΣ  ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.

ΜΑΓΓΑΝΙΑΚΟ
ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΕΛΛΗΝΟΚΛΗΣΙΑ
ΑΡΧΑΙΟΙ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ
ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟ
ΑΡΧΑΙΟ ΤΕΙΧΙΣΜΑ ΣΤΗ ΘΕΣΙ ΚΟΤΡΩΝΙ
ΜΕΛΙΠΥΡΤΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΣΤΡΟ
Β. ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΝΑΟΙ

ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΕΙΟ

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝ-ΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ. ΚΗΡΥΓΜΕΝΟ ΩΣ ΜΝΗΜΕΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΜΕ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΚΩΔΩΝΟΣΤΆΣΙΟ ΚΑΙ ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΟ ΤΕΜΠΛΟ.
ΒΑΛΥΡΑ
ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΕ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΔΑΠΕΔΟ ΚΑΙ ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΟ ΤΕΜΠΛΟ.


ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟ ΚΑΙ ΤΗ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΗ

ΣΚΑΛΑ
ΠΑΛΟΥΚΟΡΑΧΗ-ΑΝΕΜΟΜΥΛΟΣ-ΕΝΕΤΙΚΟΣ ΠΕΤΡΙΝΟΣ ΥΔΡΑΓΩΓΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΜΑΡΙ

ΑΓΙΟΣ ΦΛΩΡΟΣ

ΠΛΑΤΑΝΟΣ. ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ,ΑΠΟ ΤΟ 1599.
ΝΑΟΣ-ΠΗΓΕΣ ΠΑΜΜΙΣΟΥ.
ΠΗΔΗΜΑ
ΝΕΡΟΤΡΙΒΗ-ΝΕΡΟΜΥΛΟΣ ΣΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ.

ΠΛΑΤΥ

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΓΕΦΥΡΙ.

ΖΕΡΜΠΙΣΙΑ

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΥΔΡΑΓΩΓΟΣ ¨ΧΤΗΡΙ¨.
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΜΑΓΓΑΝΙΟΥ-ΣΤΟΕΣ ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΥ.

ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΕΙΟ

ΑΡΧΟΝΤΟΣΠΙΤΟ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΑΙΩΝ ΜΕ ΚΑΜΑΡΕΣ, ΚΑΤΑΠΑΚΤΗ, ΠΟΛΕΜΙΣΤΡΕΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΙΧΙΣΜΕΝΑ ΠΙΘΑΡΙΑ.
ΚΑΜΑΡΑ ΠΑΛΙΑΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΜΑΥΡΟΖΟΥΜΕΝΑ ,ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΠΛΑΤΥ.

ΛΑΜΠΑΙΝΑ

ΚΥΚΛΩΠΕΙΑ ΤΕΙΧΗ ,ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΣΦΑΚΟΒΟΥΝΙ.
ΠΑΛΙΑ ΒΡΥΣΗ ΣΤΟ ΠΑΝΩ ΧΩΡΙΟ ΠΑΛΙΟ .
ΓΕΦΥΡΑΚΙ ΣΤΟ ΧΤΗΜΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΠΑΛΤΟΠΟΥΛΟΥ.
ΚΑΜΠΑΝΑΡΙΟ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ

ΠΑΛΙΟ ΓΕΦΥΡΑΚΙ  ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟΥ.

ΑΝΔΡΟΥΣΑ

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΥΔΡΑΓΩΓΟΣ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΟ ΔΥΤΙΚΑ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΙΝΑΣ.
ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΚΑΣΤΡΟ.

ΡΕΥΜΑΤΙΑ

ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΑΜΠΟΥΡΙ.

ΑΡΣΙΝΟΗ

ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΕΥΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΑΤΟΜΕΙΑ, ΑΣΒΕΣΤΟΚΑΜΙΝΟ, ΧΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΙΧΝΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΤΡΟΧΗΛΑΣΙΑΣ ΟΤΑΝ Ο ΘΗΒΑΙΟΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΤΟ 369 Π.Χ. ΕΚΑΝΕ ΤΟΝ ΤΕΙΧΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ

ΒΑΛΥΡΑ

Η ΔΕΣΗ ΜΕ  ΤΟΥΣ 4 ΥΔΡΟΜΥΛΟΥΣ.
ΣΠΙΤΙ ΤΖΑΦΕΡ ΑΓΑ ,ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ.
ΚΑΛΝΤΕΡΙΜΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΣΕΛΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΒΟΥΛΚΑΝΟ ΣΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΟ ΧΤΗΜΑ.

ΑΝΘΟΥΣΑ (ΖΕΖΑ)
ΥΔΡΟΜΥΛΟΣ .
ΓΕΦΥΡΑΚΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ.

ΝΙΟΧΩΡΙ

ΤΡΙΚΟΓΧΗ ΕΝΝΕΑΣΤΟΗ ΓΕΦΥΡΑ ΑΠΟ ΑΡΧΑΙΟΤΑΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ,ΣΠΑΝΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.
ΣΠΙΤΙ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΛΑΣ.
ΠΗΓΑΔΑ, ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ 13-15|9|1944.
ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΟ ΜΠΕΤΣΙ, ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ,ΑΠΟ ΝΙΟΧΩΡΙ.

ΦΙΛΙΑ

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΥΔΡΟΜΥΛΟΣ ΜΕ 9 ΚΑΜΑΡΕΣ ΥΨΟΥΣ 10 ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟ ΥΔΡΟΤΡΟΧΟ ΔΙΑΜΕΤΡΟΥ 6 ΜΕΤΡΩΝ.
ΝΕΡΟΤΡΙΒΕΣ ΒΛΑΧΑΚΗ ,ΣΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ ΤΖΑΜΗ.

ΚΟΚΧΥΛΙΟ (ΛΑΚΑΚΟΥΚΙΑ)
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΚΑΣΤΡΑΚΙ.

ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΛΙΑ  ΑΡΧΟΝΤΙΚΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΕ ΚΑΛΟΧΤΙΣΜΕΝΕΣ ΕΞΩΠΟΡΤΕΣ, ΚΑΜΑΡΕΣ ,ΣΚΑΛΕΣ ,ΧΑΓΙΑΤΙΑ ΚΑΙ ΥΠΕΡΥΘΡΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ.


ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ στο δήμο ιθωμης
1.  ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
2.  ΜΟΥΣΕΙΟ-ΒΥΖΑΝΤΙΝΆ ΚΤΙΣΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑΣ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
3.  ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΒΟΥΛΚΑΝΟΥ ΚΟΡΥΦΗΣ-ΝΈΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ
4. ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΕΥΑΣ- ΝΑΟΣ ΒΑΚΧΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ-ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ         ΚΤΙΣΜΑΤΑ ΑΡΣΙΝΟΗΣ
5.  ΡΕΥΜΑΤΙΑ –ΚΕΦΑΛΛΗΝΟΥ-ΧΡΥΣΟΤΟΠΟΣ ΚΟΚΧΥΛΙ
6.  ΜΙΛΑ-ΜΑΛΘΗ
7.  ΜΠΕΤΣΙ-ΝΙΟΧΩΡΙ-ΜΕΛΙΓΑΛΑ-ΦΙΛΙΑ-ΜΕΛΠΕΙΑ
8.  ΣΚΑΛΑ-ΑΓΙΟΣ ΦΛΩΡΟΣ-ΠΗΔΗΜΑ-ΠΛΑΤΥ
9.  ΒΑΛΥΡΑ-ΛΑΜΠΑΙΝΑ-ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΕΙΟ-ΒΟΥΡΝΑΖΙ-ΑΝΔΡΟΥΣΑ
10.ΨΩΡΙΑΡΗΣ-ΜΑΓΓΑΝΙΑΚΟ-ΑΝΔΡΟΜΟΝΑΣΤΗΡΟ

ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΌ ΚΑΛΑΜΑΤΑ*
ΑΓΙΟΣ ΦΛΩΡΟΣ                       19
ΑΝΔΡΟΥΣΑ                               22
ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΕΙΟ                       21
ΑΡΣΙΝΟΗ                                  30
ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ                   33      
ΒΑΛΥΡΑ                                     25
ΖΕΡΜΠΙΣΙΑ                               43
ΚΟΚΧΥΛΙ                                   46
ΛΑΜΠΑΙΝΑ                                22              
ΜΑΛΘΗ                                      48
ΜΕΛΙΓΑΛΑ                                 30
ΜΕΛΠΕΙΑ                                   40
ΝΕΟΧΩΡΙΟ                                33
ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ                              36
ΠΗΔΗΜΑ                                   17
ΡΕΥΜΑΤΙΑ                                 47                      
ΣΚΑΛΑ                                       26
ΦΙΛΙΑ                                       33
ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΒΟΥΛΚΑΝΟΥ         35
ΝΕΑ ΜΟΝΗ                               29
*Από την πόλη της  Μεσσήνης οι αποστάσεις είναι κατά 10 χιλιόμετρα λιγότερο.

ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ και ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΒΑΛΥΡΑ*
Ο πατέρας του Θάμυρη ήταν βασιλιάς της Συλιμβρίας , για αυτόν ομιλεί ο Ορφέας που ήταν γιός του Οιάγρου που εθεωρείτο και ποτάμιος θεός και ήταν γιός του Άρεως. Ο Ορφέας ανήκει στην οικογένεια του ¨Θάμυρη¨ και ήταν πρωτότυπη μορφή αοιδού και ποιητού. Η μητέρα του Μενιτίπη ήταν κόρη του Θάμυρη, έπαιζε λύρα και τα τραγούδια που ήταν ωραιότερα των σειρήνων. Ο Θάμυρης ο νεότερος αύξησε τις χορδές της λύρας κατά δύο και από εφτά έγιναν εννέα, για να παίζει γλυκύτερα στα πανηγύρια και μυστήρια των Καβείρων της Σαμοθράκης, στα Διονύσια, στα Ανδάνεια και Στενήκληρο που γίνονταν στο δόριο. Στην τρίνκογχη εννίαστοη γέφυρα οι μούσσες τον τύφλωσαν επειδή έπαιζαν και τραγουδούσαν καλύτερα από αυτές. Τοτε έπεσε η λύρα στο ποτάμι, βαϊ Λύρα  (έχασα τη λύρα) και προήλθε το ονομα Βαλύρα. Στα λατινικά η λέξεις valis-e σημαίνει κοιλάδα.
Στο Βυζάντιο, στο χωριό Νεοχώριο κατοικούσε ο Θεόφιλος Μαυροζούμης με την γυναίκα του Ελένη. Στο γεφύρι, κάτω από τη βάση του αναγράφεται <ΕΚΠΡΕΩΘΗ ΤΟ ΔΗΟΦΙΡΙ ΤΗΣ ΜΑΥΡΟΖΟΥΜΕΝΗΣ ΔΙΕΞΟΔΟΝ ΕΜΟΥ ΣΙΝΑΝ ΣΟΥΜΠΑΣΙ-ΟΥ ΚΑΡΙΤΕΝΟΥ>. Γι αυτό πήρε το ονομα Μαυροζούμενα .Αλλα ονόματα του ποταμού είναι Πύρνακας  και Πίρνατσας.Το γεφύρι αυτό πρέπει να προβληθεί μιάς και είναι από το 400 Π.Χ. και εκει συνενώνονται οι ποταμοι Αμφίτας-Λευκασίας Χάραδρος(Τζαμής) και Ηλέκτρα.Τα ονόματα του χωριού μας με τη σειρά ήταν: ΒΑΛΥΡΑ ΑΓΡΙΛΗ, ΒΕΖΥΡΟΡΑΧΗ και ΤΖΕΦΕΡΕΜΙΝΗ  ή ΤΖΑΦΕΡΕΜΙΝΗ
Στα λατινικά η λέξη valis-e σημαίνει κοιλάδα.Στο κρατίδιο ΑΝΔΟΡΑ μεταξύ ΓΑΛΙΑΣ-ΙΣΠΑΝΙΑΣ υπάρχει πόλη με το όνομα Βαλύρα καθώς και ποταμοί.  
* Εχει γράψει ο ΙΩΝΑΣ ΚΕΦΑΛΑΣ  ένα ποίημα με    στίχους και το αφιερώνει στο  ΝΙΦΟΡΟ δάσκαλο  του χωριού  ΒΑΛΥΡΑ.

ΟΜΗΡΟΣ
Είναι ο αρχαίος Ελληνας επικός ποιητής με τον οποίο αρχίζει η έντεχνη Ελληνική και Ευρωπαϊκή λογοτεχνία. Το τόπο γεννησής του διεκδικούν πολλές πόλεις ,όπως μας πληροφορούν οι παρακάτω εξάμετροι:
Επτά πόλεις μάρνανται σοφήν δια ρίζαν ΟΜΗΡΟΥ ΚΥΜΗ, ΧΙΟΣ, ΚΟΛΟΦΩΝ, ΣΜΥΡΝΗ, ΠΥΛΟΣ ,ΑΡΓΟΣ και ΑΘΗΝΗ.
  Αγνωστο είναι το πότε έζησε ο ΟΜΗΡΟΣ. Ο ίδιος αφήνει να εννοηθεί από τα ποιηματά του , ότι έζησε πολύ αργότερα από τα τρωϊκά. Κατά τον ΗΡΟΔΟΤΟ ο Ομηρος έζησε 400 χρόνια νωρίτερα από αυτόν και σύμφωνα με τη μαρτυρία αυτή πρέπει να έζησε κατά τα μέσα του 9ου αιώνα.
  Ο Ομηρος έγραψε:
  Την <ΙΛΙΑΔΑ> της οποίας η υπόθεση εκτυλίσσεται σε 51 ημέρες με 15.700 στίχους. Θέμα της είναι η μήνις του ΑΧΙΛΛΕΑ εναντίον του ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ και οι συμφορές που ακολούθησαν. Κανονικά έπρεπε να ονομαστεί ΑΧΙΛΗΪΔΑ,επειδή όμως ο ποιητής παρεμβάλλει σ αυτήν πολλά γεγονότα του πολέμου ,που έγινε γύρω από το ΙΛΙΟ (Τροια), γι αυτό πήρε το όνομα  ΙΛΙΑΔΑ.
  Την  <ΟΔΥΣΣΕΙΑ>  της οποίας η υπόθεση εκτυλίσσεται σε 41 ημέρες  με 12.100 στίχους. Θέμα της είναι η νόστος (επιστροφή) του ΟΔΥΣΣΕΑ από τη ΤΡΟΙΑ* στην ΙΘΑΚΗ.
  Άλλα του έργα είναι οι Ομηρικοί Υμνοι , η Βατραχομονομαχία  και ο Μαργίτης. Τα έργα του έχουν αρχή, μέση, τέλος. Με τα αλλεπάλληλα επεισόδια κρατά το ενδιαφέρον του ακροατή μέχρι το τέλος. Η διηγησή του είναι ήρεμη και ευγενής. Ο στίχος του είναι δακτυλικός εξάμετρος τον οποίο ο ποιητής βρήκε προετοιμασμένο από παλιούς αοιδούς, αλλά τον χρησιμοποίησε με δεξιοτεχνία και τον αξιοποίησε όσο κανένας άλλος.
 Διδάσκεται σε όλο τον κόσμο και έχει μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες.



ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
  Οι πρώτοι ολυμπιακοί αγώνες ήταν ένα είδος τοπικής πανήγυρης που τελούντο στην αρχαία Πίσσα της Ηλείας μεταξύ των Ηλείων και των Μεσσηνίων.  Αργότερα γενικεύτηκαν σ΄όλη την Πελοπόννησο και την επιμέλεια είχαν Ηλείοι και Μεσσήνιοι.  Πρωτιδρυτής των αγώνων ήταν ο Πέλοψ ο Τανταλίδης που νίκησε στην ιπποδρομία το  βασιλιά Οινόμαο.Το 776 π.χ. καθορίστηκαν επίσημα ως Πανελλήνιοι Ολυμπιακοί αγώνες τελούμενοι ανά 4 χρόνια προς τιμήν του Ολυμπίου Διός. Άρχιζαν την 11η ημέρα της νέας Σελήνης του Ανθεστριώνος του Έαρος και διαρκούσαν 5 ημέρες. Στις πρώτες Ολυμπιάδες οι Μεσσήνιοι υπερτερούσαν έναντι των .Οι ολυμπιακή αγώνες τελούνταν συνεχώς επι 1160 χρόνια και καταργήθηκαν από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο κόβoντας έτσι το ομφάλιο χώρο μεταξύ χριστιανισμού και παλαιού κόσμου.Ο χριστιανισμός κατήργησε τον Ελληνισμό κα είναι ένα από τα αρνητικά της ιστορίας μας.
  Η Πύλος του σοφού Νέστορα,η Τήρυνθα, οι Μηκύνες, η Κόρινθος, το Άργος, ο Ορχομενός, η Συκιώνα και η Μαντίνεια ανέπτυξαν αξιόλογο πολιτισμό και έγιναν μεγάλα πνευματικά κέντρα παίζοντας καθοριστικό ρόλο στην πορεία της Ελλάδας διατηρώντας τα ήθη και την φιλοπατρεία των κατοίκων.
Στο Μυκηναϊκό πολιτισμό έχουμε κορυφαίο βασιλιά τον Αγαμέμνονα που ηγείται του Τρωϊκού πολέμου, στα χρόνια του Βυζαντίου έχουμε τη δημιουργία εκκλησιών και κάστρων που είναι διάσπαρτα σε ολη την Πελοπόννησο ,με κύριο χαρακτηριστικό τη βυζαντινή πόλη των Παλαιολόγων , στο Μυστρα.Στη τουρκοκρατία έγινε η αρχή της ελληνικής επανάστασης ,από τη Καλαμάτα και ο Μοριάς ήταν η πρώτη περιοχή της Ελλάδος που ελευθερώθηκε από τους τούρκους.

ΠΑΥΣΑΝΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ
Ο περιηγητής Παυσανίας καταγόταν από τη Μαγνησία της Μικράς Ασίας το 2ο Μ.Χ. αιώνα.Περιηγήθηκε σε πολλές χώρες μεταξύ των οποίων  η Μ.Ασία, Αίγυπτος, Ελλάδα, Συρία, Λιβύη  και αλλού.
  Εγραψε πολλά βιβλία που περιέχουν τις εντυπώσεις από τις  περιηγήσεις του,στα οποία περιγράφει τα έργα της αρχαίας τέχνης και τα οποία αποτελούνπολύτιμη πηγή για την αρχαιολογία.
  Το σημαντικό του έργο <ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ >, χωρίζεται στα παρακάτω βιβλία: ΑΤΤΙΚΑ, ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΑ, ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ, ΛΑΚΩΝΙΚΑ, ΗΛΙΑΚΑ Α και Β, ΑΧΑΪΚΑ, ΑΡΚΑΔΙΚΑ ΒΟΙΩΤΙΚΑ και ΦΩΚΙΚΑ.
  Η περιήγηση των τελευταίων τμημάτων της Πελοποννήσου πρέπει να έγινε μεταξύ 160-173 μ.χ.
  Στα Μεσσηνιακά ,τα 4\5  είναι αφιερωμένα στην ιστορία της Μεσσηνίας και ιδίως στους μακροχρόνιους αγώνες τους για την αποτίναξη της σπαρτιατικής τυραννίας και μόλις το 1\5 στην  περιγραφή της.

10.ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Η «ΑΕΙΦΌΡΟΣ ΑΝΆΠΤΥΞΗ»  του δήμου Ιθώμης είναι ένα ζήτημα το οποίο παραμένει ανοιχτό και σε εκκρεμότητα για μακρύ χρονικό διάστημα Μέχρι πριν λίγα χρόνια η περιοχή παρέμενε υποβαθμισμένη, παραμελημένη και εγκαταλελειμμένη. Οι νέοι άνθρωποι μετανάστευαν ή έφευγαν στα αστικά κέντρα για αναζήτηση καλύτερης τύχης ..Κι αυτό γιατί μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν κίνητρα για ανάπτυξη της περιοχής  ενώ τώρα υπάρχουν οι προϋποθέσεις και διαδικασίες για ανάπτυξη. Τα αγροτοκτηνοτροφικά μας  προϊόντα δεν είναι τυποποιημένα και δεν έχουν προχωρήσει καθόλου οι οικολογικές-βιολογικές καλλιέργειες, ώστε να απασχολήσουν προσωπικό , αλλά και να αναπτύξουν σημαντική επιχειρηματική δραστηριότητα.
  Οι υπηρεσίες ,υποδομές πολιτιστικές- επετειακές - θρησκευτικές εκδηλώσεις και επιχειρήσεις της περιοχής βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στο κυκλοφοριακό και ειδικώτερα στην έλλειψη προσβάσεων στον αρχαιολογικό χώρο και τις γύρω περιοχές.
  Η Π.Α.Θ.Ε., Ιόνια Οδός ,τα δυο Αεροδρόμια της περιοχής μας , ο ΟΣΕ, η εθνική Οδός Αθήνα-Τρίπολη –Καλαμάτα, ο δρόμος Κυπαρισσίας - Ραυτόπουλου -Πλατανόβρυσης –Καλαμάτας  και το λιμάνι της Καλαμάτας εφόσον  δεν ολοκληρωθούν, όλες οι παραπάνω προτάσεις θα παραμένουν  απραγματοποίητο ονειρο και εμείς θα είμαστε οι ουτοπιστές του ονείρου


Δεν υπάρχουν σχόλια: