ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Κάθε εποχή στο χωριό έχει τις ομορφιές της. Άνθη χρώματα αρώματα τα οποία γεύεσαι και με τις πέντε αισθήσεις.Το πρώτο είδος βαλσαμόχορτου και οι γλάροι στα κτήματα θυμίζουν τις καλές παλιές εποχές.
Το σπίτι στο Πλατύ παραμένει ακόμη όρθιο.Τα χρόνια κυλούν το τοπίο αλλάζει, η φύση δεν είναι όπως παλιά και οι κοινωνικές σχέσεις όλο και χειροτερεύουν.
Η Ελλάδα από εξαγωγική χώρα γίναμε εισαγωγική, είσαγοντας από φέτος και βαλσαμόχορτο που υπάρχει άφθονο σε όλο τον ελλαδικό χώρο
.Στις 7 Ιουλίου εκλέγεται νέα βουλή και θα πρέπει να εκλεγούν πρόσωπα που να νοιάζονται για την Ελλάδα, το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
Μέχρι την εποχή του 1960 η κάθε οικογένεια του χωριού είχε τα διάφορα οικόσιτα ζώα της, το φούρνο της, το αλεύρι της, τα σύκα της, το πηγάδι της, το λινό της, την τρίφτα της, τις αποθήκες της, το κήπο της ,το μπαξέ της,το χωράφι της, τα όσπρια της, το κρέας της, τις ελιές της, το κρασί της, το τουρσί της, το παστό της και όλα τα αρωματικά-φαρμακευτικά φυτά της μάνας γης, χωρίς φυτοφάρμακα και ορμόνες. H αυτάρκεια ήταν πλήρης και η παραγωανάλωση (δικός μου όρος=παραγωγή και ανάλωση=παραγωανάλωση) δεν επηρεαζόταν ούτε από το πληθωρισμό, ούτε από το χρήμα.
Αργότερα όλα αυτά περιορίστηκαν, και το χωριό με την ύδρευση, το αυτοκίνητο, την τηλεόραση, άρχισε να αστικοποιείται. Ο μπαξές, ο κήπος, και τα οικόσιτα ζώα αντικαταστάθηκαν από τα σούπερ μάρκετ, η διατροφή μας έγινε χειρότερη, η κοινωνία είναι χωρίς επικοινωνία λόγο τηλεόρασης και κινητού, με συνέπεια να κυριαρχεί το εγώ από το εμείς.
Σταμάτησαν στις ρούγες και τα πηγάδια τα κουτσομπολιά, που ήταν τόπος και χώρος επικοινωνίας-ψυχοθεραπείας, οι παρέες με το χορό και το τραγούδι σταμάτησαν οριστικά, τα αυθόρμητα ομαδικά παιχνίδια στην αλάνα, ανά τας αγυιάς και ανά τας ρύμας αντικαταστάθηκαν από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και η συγγένεια πλέον με τα γλέντια και γιορτάσια σταμάτησαν. Οι σεμπριές και οι δανεικαριές τώρα δεν υπάρχουν , κλείστηκε ο καθένας στον εαυτό του. Με το φωτογραφικό υλικό θυμίζουμε τις παλιές καλές εποχές του χωριού μας προσπαθώντας να κάνουμε πιο ανθρώπινη τη σκέψη, πιο ζεστή τη φωνή και πιο ειλικρινή την καλημέρα μας. Τέλος να προσπαθήσουμε να γίνουμε του «είναι και του γίνεσθε» και όχι του «δήθεν και του φαίνεστε».
Με τον αστικό τρόπο ζωής καταργήθηκαν και πολλά επαγγέλματα. Από τα επαγγέλματα που «χάθηκαν» στις ημέρες μας ήταν και του καροποιού, γύφτου και σαμαρά ο οποίος έφτιαχνε τα σαμάρια για τα άλογα, τα γαϊδούρια και τα μουλάρια, που ήταν τα μεταφορικά μέσα της εποχής μαζί με τα κάρα .
ΤΟ ΠΛΙΘΙΝΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΠΛΑΤΥΤΟ ΒΑΛΣΑΜΟΧΟΡΤΟ
ΟΙ ΓΛΑΡΟΙ
ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΠΑΜΙΣΟΥ
ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΣΤΗ ΜΑΥΡΟΖΟΥΜΕΝΑ
ΤΟ ΚΟΤΣΙ ΠΟΥ ΠΑΙΖΑΜΕ ΜΙΚΡΟΙ
ΑΝΘΗ ΧΡΩΜΑΤΑ ΑΡΩΜΑΤΑ
ΦΥΤΡΩΣΕ ΣΤΙ ΤΣΙΜΕΝΤΟ
ΤΑ ΒΑΛΣΑΜΟΛΑΔΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ
ΜΟΣΧΟΣ.ΕΙΔΟΣ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ
ΔΕΝΔΡΟΛΙΒΑΝΟ
ΕΙΔΟΣ ΚΑΚΤΟΥ.ΘΑ ΓΕΥΤΟΥΜΕ ΤΟ ΦΡΑΓΚΟΣΥΚΟ ΑΥΤΟ ΦΕΤΟΣ
Ο ΑΜΠΕΛΙΑΝΟΣ
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΚΡΑΣΟΒΑΡΕΛΟΥ
ΑΝΘΙΣΜΕΝΑ ΒΑΤΑ
ΦΡΑΓΚΟΣΥΚΙΕΣ
ΚΟΡΟΜΗΛΙΑ ΠΑΛΙΑ ΠΟΙΚΙΛΙΑ
ΡΙΓΑΝΙ ΣΤΟ ΤΣΙΜΕΝΤΟ
ΚΑΡΙΟΦΥΛΛΙ ΑΡΩΜΑΤΙΚΟ ΦΥΤΟ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ
ΤΟ ΚΑΤΩ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΒΟΥΛΚΑΝΟΥ
Ο ΑΓΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΛΥΡΑΣ
ΚΑΣΟΝΙ ΣΙΤΑΡΙΟΥ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΔΑΒΙΛΛΑ
ΞΥΛΙΝΗ ΚΟΣΑ
ΦΟΥΡΝΟΣ
ΑΛΕΤΡΙ
ΑΥΓΑ
ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου