Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2019

KAΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑΥΓΕΤΟΥ 2019

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών
 διοργανώνει
"καλοκαιρινή κατασκήνωση στον Ταΰγετο"

θεματολογία:
« ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ  … ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ! »

Η ΕΕΦ διοργανώνει καλοκαιρινή απόδραση στον Ταΰγετο  μέσα στις δροσιές των ίσκιων της ελάτης στα 1.150 m υψόμετρο από την Παρασκευή 16 μέχρι την Κυριακή 25 Αυγούστου.
 Το καθημερινό πρόγραμμα για τους μαθητές περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες επιστημονικές διαλέξεις στις διαστημικές επιστήμες και τις συναρπαστικές εφαρμογές της σύγχρονης αεροδιαστημικής, τηλεσκοπικές παρατηρήσεις των άστρων του καλοκαιριού, ομιλίες γενικού ιστορικού ενδιαφέροντος, μαθητικές διαδραστικές μαθησιακές συνεδρίες, debates και αγώνες ρητορικής, αθλοπαιδιές, περιηγήσεις στους κοντινούς ιστορικούς νερόμυλους και τα ιστορικά μονοπάτια της περιοχής , φυσιολατρικούς περιπάτους γνωριμίας με την χλωρίδα και την πανίδα του βουνού, κοντινές εκδρομές σε αρχαιολογικούς και βυζαντινούς ιστορικούς χώρους και πολλά δρώμενα μέσα στην φύση.
 Η ΕΕΦ σας προσκαλεί σε ένα μαγευτικό χώρο, μόλις 45 λεπτά της ώρας διαδρομή οδικώς από την Καλαμάτα η την Σπάρτη, σε ένα μοναδικό ειδυλλιακό περιβάλλον (γεμάτο βλάστηση με κουμαριές, σφενδάμια, καστανιές, βελανιδιές, πλατάνια και δάση κωνοφόρων από κεφαλληνιακή ελάτη και μαυρόπευκα), για να διερευνήσουμε «επιστημονικά» και να έρθουμε σε επαφή με τους φυσικούς θησαυρούς και τις παραδόσεις της χώρας μας. Η όλη προσπάθεια γίνεται για πρώτη φορά και πραγματοποιείται με την ευγενή προσφορά εκ μέρους της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας των σύγχρονων κατασκηνωτικών υποδομών της  Αγίας Αικατερίνης Ταϋγέτου.
 Οι μαθητές θα μάθουν, θα παίξουν, θα διασκεδάσουν και θα ξεκουραστούν μέσα στο γεμάτο οξυγόνο περιβάλλον της φύσης δασών Κεφαλληνιακής ελάτης και Μαύρης πεύκης.
 Σε πνεύμα ομαδικότητας και ενεργητικότητας οι συμμετέχοντες θα εμπνευστούν επιστημονικά, θα ανασυγκροτήσουν τις δυνάμεις τους, θα αναζωογονηθούν μέσα στο φυσικό κάλος και την επαφή με την φύση, θα δημιουργήσουν νέους φίλους, θα πάρουν δυνάμεις για την προσεχή σχολική χρονιά που ξεκινάει και θα αποκτήσουν μοναδικές αναμνήσεις και γνώσεις.

21/8 /2019 ΤΕΤΑΡΤΗ
Γιάννης Λύρας
11:00-12:20
 Γιάννης Λύρας «3ον φωτορεπορτάζ Ταϋγέτου 2014»
12:20 - 12:40  ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
12:40-14:00
«η βιολογία των φαρμακευτικών και  θεραπευτικών φυτών του Ταϋγέτου»
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ
18:30-20:00
 Γιάννης Λύρας
«οι νερόμυλοι του Ταϋγέτου παρελθόν παρόν μέλλον»
-περιπατητική περιήγηση-
ΒΡΑΔΙΝΟ


Μονοπάτια, φαράγγια, πέτρινα γεφύρια, χωριά, διαδρομές, έλατα, μαυρόπευκα, ρέματα, μικρά ποτάμια… Όλα αυτά μαζί συνθέτουν την εικόνα του Ταϋγέτου, της οροσειράς της Πελοποννήσου που εκτείνεται μεταξύ των λεκανών Μεγαλόπολης, Ευρώτα και Μεσσηνίας και μετρά 2.407 μέτρα στην ψηλότερη κορυφή του, τον Αγιολιά.
Η οροσειρά του Ταΰγετου έχει μήκος 115 km, μέγιστο πλάτος 30 km και έκταση περίπου 2.500 km2 , συγκροτείται δε από τέσσερα κύρια τμήματα: ™ τον Βόρειο (προς την Μεγαλόπολη), ™ τον Μέσο Ανατολικό (προς την Σπάρτη), ™ τον Δυτικό και ™ το Νότιο Ταΰγετο που σχηματίζει τη χερσόνησο της Μάνης η οποία και καταλήγει στο Ακρωτήριο Ταίναρο.
Ο Ταΰγετος ή Πενταδάκτυλος, είναι η υψηλότερη οροσειρά της Πελοποννήσου. Χαρακτηριστικό γνώρισμα του βουνού είναι οι πέντε κορφές του, από τις οποίες η ψηλότερη ονομάσθηκε από τους αρχαίους Ταλετόν. Στους ιστορικούς χρόνους το βουνό αναφέρεται ως Πενταδαχτυλιάς για να επανέλθει στους σύγχρονους καιρούς με το αρχικό του όνομα Ταΰγετος. Η ψηλότερη κορφή του, ο Προφήτης Ηλίας, έλαβε το όνομά του από το ομώνυμο εκκλησάκι που βρίσκεται εκεί σε υψόμετρο 2407μ. Στην υψηλότερη κορφή του Ταϋγέτου, που οι αρχαίοι την αποκαλούσαν Ταλετόν και την θεωρούσαν ιερή τοποθεσία του Ήλιου, οι κάτοικοι πραγματοποιούσαν διάφορες θυσίες, στις οποίες, όπως μας πληροφορεί ο Παυσανίας, ανάμεσα σε άλλα θυσίαζαν και ίππους: «άκρα δε του Ταϋγέτου Ταλετόν υπέρ Βρυσεών ανέχει. Ταύτην Ηλίου καλούσιν ιεράν και άλλα τε αυτόθι Ηλίω θύουσι και ίππους» (Παυσανίας Γ 20, 4). Από το Παυσανία ακόμη πληροφορούμεθα ότι στο δρόμο από «την Οίτυλον» προς τις Θαλάμες, στο ιερό της Ινούς, ήταν στημένα δυο χάλκινα αγάλματα, ένα της Σελήνης, με το προσωνύμιο Πασιφάη και ένα του Ηλίου. (Παυσανίας Γ 26, 1). Επίσης διάφορες παραδόσεις τοποθετούσαν τη κατοικία του Ήλιου στο Ταίναρο και πίστευαν ότι εκεί έβοσκαν τα ιερά του βόδια (Ομηρικός Ύμνος προς Απόλλωνα). 
Η κόρη της Πλειόνης και του Άτλαντα, Ταΰγετη, είναι αυτή που έδωσε το όνομά της στην οροσειρά που στα βυζαντινά χρόνια αναφερόταν με την ονομασία Πενταδάκτυλος, λόγω των 5 κορυφών του και στις πλαγιές του συναντάμε εκτός από μεγάλη ποικιλία χλωρίδας και πανίδας, με 25 αποκλειστικά ενδημικά είδη, πολλά μικρά χωριουδάκια, το καθένα με τη δική του μοναδική ατμόσφαιρα, κάποια εγκαταλελειμμένα, άλλα όχι, όλα, όμως με κύριο γνώρισμα τους τη φύση, το νερό και το παραδοσιακό τους χρώμα.


ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑΥΓΕΤΟΥ 2019 με τίτλο:
1. «ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ»

     Παιδαγωγική ομάδα : 1. Τάκης Παπαδόπουλος

                                         2. Λύρας Γιάννης
                                                                                            
- Γνωρίζετε τι είναι η Μ.Δ. ; (Μεσογειακή Διατροφή)      ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Εφαρμόζετε τη Μ.Δ. ;                                                         ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Γνωρίζετε τι είναι τα Ε (συντηρητικά) ;                           ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Όλη η οικογένεια κάθεται στο τραπέζι για φαγητό ;       ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Τρώτε μαγειρευμένα φαγητά στο σπίτι ή απ΄ έξω ;          ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Έχετε δικό σας κήπο για τα λαχανικά σας ;            ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Αγοράζετε βιολογικά προϊόντα ;                                       ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Ελέγχετε ένα τρόφιμο όταν το αγοράζετε από σούπερ – μάρκετ; (προέλευση, ημερομηνία λήξεως, σύσταση κ.λ.π.)                                  ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Ελέγχετε το βάρος σας ;                                            ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Γνωρίζετε ότι 36 παιδιά καθημερινά παθαίνουν διαβήτη ; ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Γνωρίζετε ότι το 34% των παιδιών στην Ελλάδα είναι παχύσαρκα ;
 ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Παίρνετε πρωινό από το σπίτι ;                               ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Αγοράζετε καθημερινά πρωινό από το κυλικείο του σχολείου ;
 ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Υπογραμμίστε : Καταναλώνετε ελαιόλαδο, σπορέλαιο ή και τα δύο ;
- Γνωρίζετε τις κατηγορίες του ελαιολάδου ;            ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Χρησιμοποιείτε σαπούνι για την καθαριότητά σας ;       ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Κατασκευάζετε μόνοι σας προϊόντα διατροφής ;            ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Επισκέπτεσθε τακτικά το γιατρό σας και ελέγχετε το βάρος σας ;
 ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Ενημερώνεσθε για θέματα διατροφής και υγείας ;          ΝΑΙ  - ΟΧΙ 
- Πιστεύετε ότι το εμφιαλωμένο νερό είναι καλύτερο από της βρύσης ;
 ΝΑΙ  - ΟΧΙ 

Παραγωγή (Πρωτογενής-Δευτερογενής-Τριτογενής)
Νομοθεσία-Καλλιέργειες
Ο βοτανικός πλούτος της χώρας μας.
Γνωστά αρωματικά φαρμακευτικά φυτά.
Περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία.
Ερευνώ-συμμετέχω- μαθαίνω για τη βιοποικιλότητα.
Σχολικός κήπος.
Η ενασχόληση με το χώμα.
Ανακαλύπτουμε τα βότανα με υπαίθριες δραστηριότητες στο δάσος.
Αναγνώριση θεραπευτικών και φαρμακευτικών βοτάνων.
Φυτά –υγεία- ομορφιά.
Μυρίζω και αναγνωρίζω.

Περιβαλλοντική δραστηριότητα
1. Στο γνωστικό επίπεδο έμαθες πολλά με τη διαδικασία της Περιβαλλοντικής εκπ/σης;
                              ΝΑΙ             ΟΧΙ
 2   Έζησες δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο σου, που ασχολήθηκες με την περιβαλλοντική εκπ/ση;
                                 ΝΑΙ            ΟΧΙ
3.  Νομίζεις ότι πέτυχε ο στόχος και ο σκοπός του προγράμματος;
                                 ΝΑΙ            ΟΧΙ
4.   Μέσα από το πρόγραμμα εκδηλώθηκαν πτυχές και ικανότητες κρυμμένες, που δεν αποκαλύπτονται από το αναλυτικό πρόγραμμα;
                                  ΝΑΙ           ΟΧΙ
5.    Συζήτησες τις εμπειρίες σου με την οικογένεια σου και τους φίλους σου;
                                  ΝΑΙ           ΟΧΙ
6.   Δημιούργησες νέες φιλίες και συνεργασίες με τους συμμαθητές-τριες σου; 
                                  ΝΑΙ           ΟΧΙ
 7.   Πιστεύεις πως η συνεργασία μεταξύ σας ήταν ικανοποιητική;  
                                  ΝΑΙ           ΟΧΙ
8.    Ήταν κάτι διαφορετικό, καινούργιο, ωφέλιμο για το κάθε μαθητή;
                                   ΝΑΙ           ΟΧΙ 
9. Θα ήθελες να συμμετέχεις ενεργά, σαν μέλος κάποιας οικολογικής οργάνωσης στο μέλλον;
                                    ΝΑΙ          ΟΧΙ
10. Σε βοήθησε η γνώση, να βλέπεις <<ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ>> με διαφορετική σκέψη από ότι πριν;
                                    ΝΑΙ          ΟΧΙ
11. Πρέπει σε όλα τα σχολεία να γίνεται πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης;
                                   ΝΑΙ           ΟΧΙ
12. Τι σου άρεσε περισσότερο. Η ενημέρωση στην Κατασκήνωση, στον Ταΰγετο ,ή στο διάλογο (υπογράμμισε)
14.      Πιστεύεις ότι αυτά που είδες και έμαθες θα μείνουν αναμνήσεις ή θα συμμετέχεις ενεργά στη συνέχεια;(υπογράμμισε)
 15.     Συμπλήρωσε ότι άλλο εσύ νομίζεις.                                 



ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1.     ΤΙ  ΠΡΩΙΝΟ ΠΑΙΡΝΕΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
2.     ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΩΙΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
3.     ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΑ ΦΥΤΑ
4.     ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΒΟΤΑΝΟΥ-ΦΑΡΜΑΚΟΥ
5.     ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΒΟΤΑΝΩΝ
6.     ΕΧΕΤΕ ΜΑΖΕΨΕΙ ΑΓΡΙΑ ΧΟΡΤΑ
7.     ΕΧΕΤΕ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
8.     ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΗΠΟ
9.     ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΣΤΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΤΑΥΓΕΤΟΥ
10.                        ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΤΕ ΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΦΥΤΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ
Αγριοσέλινο. Αλμυρείκι Αλόη Αντράκλα Αρμπαρόριζα Βάλσαμο  (3 είδη) Βασιλικός Βάτο
Γαιδουράγκαθο Δενδριλίβανο Δυόσμος Ελιά Θρούμπι Θυμάρι Καλέντουλα Κρεμμύδι Κρίταμο
Λάδι Λεβάντα Λεμόνι Λουΐζα Μέντα Μελισσόχορτο Παναγιόχορτο Περδικάκι Ρίγανι Σκόρδο Σκορπιδόχορτο Ταραξάκο Τριβόλι Τσουκνίδα Ύσσωπος Φασκόμηλο Φλισκούνι Χαμομήλι.
Προστατεύουμε τα βότανα, δεν τα ξεριζώνουμε, και συλλέγουμε μόνο  το 30%, για να υπάρχουν και  για τις επόμενες γενιές, με στόχο και σκοπό την αειφορία και αειφόρο ανάπτυξη.

2. «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΡΟΜΥΛΩΝ»

1.      ΕΧΕΤΕ  ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙ ΝΕΡΟΜΥΛΟ  ΝΑΙ          ΟΧΙ

2.      ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΜΥΛΟΥ  ΝΑΙ          ΟΧΙ

3.      ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΑ ΕΙΔΗ ΝΕΡΟΜΥΛΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΦΤΕΡΩΤΗΣ  ΝΑΙ          ΟΧΙ

4.      ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑΣ ΝΕΡΟΜΥΛΟΣ ΝΑΙ          ΟΧΙ

5.      ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΝΑΙ          ΟΧΙ

6.      ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΝΑΙ          ΟΧΙ
 

7.      ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΟΡΜΗΣ ΚΑΙ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗΣ ΝΑΙ          ΟΧΙ 
 

8.      ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΥΔΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΣΑΝΑΣ ΝΑΙ          ΟΧΙ

9.      ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΟΤΕ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΡΟΜΥΛΩΝ

         ΝΑΙ          ΟΧΙ  
   
 10.ΕΧΕΙΣ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ  ΤΟΥΣ ΝΕΡΟΜΥΛΟΥΣ . ΝΑΙ           ΟΧΙ


3. ΓΕΝΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ 
Βαθμολόγησε με κλίμακα 1-10 τις παρακάτω ερωτήσεις.
1.     ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ-ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΔΟΜΗ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
2.     ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
3.     ΓΝΩΣΤΙΚΟ
4.     ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ
5.     ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ
6.     ΣΧΕΣΕΙΣ
7.     ΦΙΛΙΕΣ
8.     ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
9.     ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
10.  ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
11.   ΣΤΟΧΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
12.   ΧΡΟΝΟΣ
13.   ΧΩΡΟΣ
14.    ΕΞΩΠΛΙΣΜΟΣ
15.     ΚΑΤΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟ

Ο ΠΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟΣ, ΧΡΟΝΟΣ, ΧΩΡΟΣ, ΚΑΙ ΟΙ  ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΑΣ , ΘΑ ΜΑΣ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΗ, ΣΤΟ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ  ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΙ Η ΑΡΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΤΟΥ  ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΕΘΑ ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ, ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ, ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ  ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΒΟΤΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ, ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ .
ΒΑΛΥΡΑ  ΙΟΥΝΙΟΣ 2019  ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΛΥΡΑΣ.




Η ΕΠΑΡΣΗ ΤΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ


Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΒΟΤΑΝΑ
Η ΠΡΩΙΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ


ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ




ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΡΟΜΥΛΟΥΣ

Η ΔΕΣΗ ΚΑΙ Ο ΜΥΛΟΣ
Όταν ήμουν φοιτητής Και καλός ερευνητής
Πήρα απόφαση σωστή Νάρθει ο καθηγητής.
Ο   Πανάγος απ’ το Βόλο Που μελέτησε το θόλο
Και περνάει το νεράκι Πούναι μέσα στο αυλάκι.
Είναι χρόνια πολλά Από τα ρωμαϊκά
Η  κατασκευή καλή Και η κλίση χαμηλή.
Τον επήγα και στη Δέση Και για λίγο να μου πέσει
Στα κοτρώνια  στο νερό Δείχνοντας τον Κάκαβο.
Το νερό πούχει η δέση Στο μυλαύλακο θα πέσει
Και θα φτάσει κει στο μύλο Με χαμόγελο και ζήλο.
Το νερό με την ορμή Που κτυπά την φτερωτή
Το λιθάρι θα αγριέψει Το σιτάρι θα αλέσει.
Το λιθάρι όταν γυρίζει Το αλεύρι φτερουγίζει
Και ο μυλωνάς το πιάνει Την υφή του δοκιμάζει.
Τότε αλλάζει τις στροφές Και χωρίς αναστολές
Το σιφόνι του ρυθμίζει Το νερό περιορίζει.
Δυρραχίτες μυλωνάδες Είχανε πολλές μανάδες
Σε χωριά της Μεσσηνίας Στο χωριό μας τη Βαλύρα.
Ήρθε η κατεβασιά Οκτώβρη του 40εφτά
Ήταν  η κακιά στιγμή Η οικογένεια να πνιγεί.
Τώρα εγκαταλειμμένοι Έρημοι κατεστραμμένοι
Από την αδιαφορία Οργανωμένης πολιτείας.
Με τη νέα   τεχνολογία Και με λίγη ευθιξία

                    Να ξαναφτιαχτεί ο μύλος Με πολύ χαρά και ζήλο.




























Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους εμπλεκόμενους: Μητρόπολη, Προσωπικό, Εισηγητές, Μαθητές  και του χρόνου πάλι να ξανασμίξουμε με νέες δραστηριότηες, νέες γνώσεις και εμπειρίες.
Στους μαθητές-τριες και εκπαιδευτικούς  εύχομαι καλή σχολική χρονιά που πλησιάζει σε λίγες ημέρες και ξανανοίγουν τα σχολεία, κτυπώντας πάλι το κουδούνι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: