Το χωριό μου Βαλύρα βρίσκεται ανάμεσα σε 2 ποτάμια.Τη Μαυροζούμενα και τον Πάμισο.Η Μαυροζούμενα είναι παραπόταμος του ποταμού Πάμισου, και σμίγουν στα Διπόταμα. Η φωτογράφιση έγινε από μένα στη Δέση, Κάκκαβο και τις παραπάνω λίμνες. Αυτό το μαγικό τοπίο που δημιούργησε το νερό, διαβρώνοντας τους βράχους στη ροή του δεν μπορεί να το κατασκευάσει ανθρώπινο χέρι. Κατασκεύασε όμως τη Δέση, που είναι έργο ρωμαικής εποχής που υδρομάστευε το νερό και γινόταν παροχέτευση στο αυλάκι το οποίο με τη σειρά του λειτουργούσε τους νερόμυλους και μετά ποτίζαμε τους μπαξέδες , τα κτήματα, και τον κάμπο με τα ρύζια.
Να προσπαθήσουμε να γίνουμε του «είναι και του γίνεσθε» και
όχι του «δήθεν και του
φαίνεστε». Οι
δράσεις-δραστηριότητες μας πρέπει να σχετίζονται με θετική ενέργεια-σκέψη
περικλείοντας την έννοια της αγάπης, του καλού, της προσφοράς στον άνθρωπο, και
της αλήθειας. Έτσι είμαστε καλά με τον
εαυτό μας, επικοινωνούμε και
συνεργαζόμαστε με τους άλλους Ανθρώπους, τη Φύση και το Θεό, με τους 3 πυλώνες
μας -που είναι η Πίστη, το
Συναίσθημα και η Λογική-, φιλοσοφώντας για το νόημα και τον σκοπό της ζωής μας.
Να ανακαλύπτουμε και ενεργοποιούμε τον ήλιο που κρύβεται μέσα μας, και φωτίζει το μυαλό,
ζεσταίνει την ψυχή, επικοινωνούμε με τους συνανθρώπους μας σε δημιουργικές
δραστηριότητες, με αγάπη, αλήθεια,
ειλικρίνεια, κάνοντας το καλό πλουτίζοντας συναισθηματικά τη ψυχή μας. Η
θετική σκέψη, ιδέα και ενέργεια,
εξουδετερώνει πάντοτε τις οποιεσδήποτε μικρότητες και κακίες,
λύνοντας προβλήματα, και μεταλλάσσοντας τις ανασφάλειές μας σε
υγιή συναισθήματα.
Δεν μας ρωτά η φύση. Αδιαφορεί για
τις επιθυμίες μας, αν μας αρέσουν οι νόμοι της. Είμαστε υποχρεωμένοι να τη
δεχτούμε όπως είναι, και συνεπώς με όλα της τα αποτελέσματα. Η σχέση μαζί της να είναι η συμβίωση και όχι η
παραβίωση και ο παρασιτισμός.
Η απόκτηση γνώσης είναι αναγκαία, προκειμένου να
εναρμονιστεί η ζωή μας με τις μεγάλες δυνάμεις του φυσικού κόσμου.
Ως άνθρωποι θέλουμε να γνωρίζουμε πως λειτουργεί η φύση, με τις εναλλαγές
της καλές ή κακές και όχι να
την ελέγχουμε και εξουσιάζουμε, αλλά για να ζούμε αρμονικά μαζί της.
Η γνώση είναι το όχημα της περιήγησης, παρατήρησης
και ανάλυσης του περιβάλλοντος κόσμου και Οδικός Χάρτης κατανόησης του
επιστητού και του απείρου, μέρος των οποίων αποτελούμε.
Την πολιτιστική μας κληρονομιά πρέπει να την κρατάμε ζωντανή με κάθε τρόπο . Πολλές φορές αφήνουμε πολλά στοιχεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς να καταστραφούν, να απαξιωθουν και να πεθάνουν και μετά κάνουμε τελετές και σχέδια πάνω σε νεκροταφεία μνημείων και μνημόσυνα με ωραία λόγια για να θυμόμαστε την ομορφιά τους και τους δημιουργούς τους.
Η τιμή σε εκείνους που δημιούργησαν έργα τέχνης στο παρελθόν δεν γίνεται με απαγγελίες ποιημάτων αλλά με με τη συντήρηση πονημάτων.Κτίρια γκρεμίζονται, αρχαία καταστρέφονται και λεηλατούνται, έργα καλλιτεχνών αφημένα στην τύχη τους. Χάνουμε τεράστιο κεφάλαιο από την ιστορία μας όταν την ίδια στιγμή προσπαθούμε να προσελκύσουμε κεφάλαιο για το μέλλον. Υπάρχουν μέθοδοι συντήρησης και αξιοποίησης όταν δούμε την ουσία και όχι την ιδεοληψία .
Τα χρήματα δεν αποτελούν εμπόδιο για ότι αξίζει αρκεί να βρούμε πως την αξία που κρύβει ο πολιτισμός θα την μετατρέψουμε σε αξία στη σύγχρονη κοινωνία.
Γηράσκω αεί διδασκόμενος και διδάσκων, εν οίδα ότι ουδέν οίδα, λόγο του πεπερασμένου χρόνου, χώρου, φαινομένων, και γεγονότων.
Οι φωτογραφίες ως μηχανές χρόνου σε ταξιδεύουν στο παρελθόν με τη μοναδική και ταυτόχρονα μαγική ικανότητα, που έχουν, να “παγιδεύουν” το χρόνο, σε γυρίζουν πίσω, προσπαθώντας να κάνουν πιο ανθρώπινη τη σκέψη, πιο ζεστή τη φωνή και πιο ειλικρινή την καλημέρα.
Δυστυχώς μετά το '70 το έργο αυτό παροπλίστηκε, καταστράφηκε και μαζί με αυτό χάθηκε η ιστορία του, οι νερόμυλοι, τα ποτιστικά, οι κακαβόστρες, η λάτζες, τα μαγγανοπήγαδα, το κυνήγι - ψάρεμα, και η καλλιέργεια του κάμπου. Είναι κρίμα ένα έργο που συντήρησε και έθρεψε πολλές γενιες να έχει ένα τόσο άδοξο τέλος.
Η ΒΑΡΚΑ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΜΥΛΟΥ ΓΙΑ ΑΛΕΣΜΑ
Ο ΝΕΡΟΜΥΛΟΣ ΜΕ ΤΑ ΛΙΘΑΡΙΑ ΤΟΥ
[Πώληση Εθνικού Υδρόμυλου και
χρήση υδάτων | Τζεφερεμήνι (σημερινή Βαλύρα) Μεσσηνίας, 1846]
*
Σπάνια πληροφορία για το εθιμικό δίκαιο χρήσης των υδάτων μεταξύ των υδρόμυλων
και των αρδευόμενων εκτάσεων. Στη Βουλή του 1846 φθάνει αναφορά των κατοίκων
του οικισμού για συνέχιση χρήσης των υδάτων προς άρδευση κατά την θερινή
περίοδο μετά την πώληση εθνικού υδρόμυλου, καθώς από 17 Σεπτεμβρίου έως 1
Μαρτίου η χρήση των υδάτων γινόταν αποκλειστικά για τις ανάγκες των υδρόμυλων.
| Πρακτικά των Συνεδριάσεων της Βουλής κατά την Δευτέραν Σύνοδον της Πρώτης
Βουλευτικής Περιόδου, 1846
Ο ΥΔΡΟΤΡΟΧΟΣ
Ο ΚΑΚΚΑΒΟΣ. ΠΑΡΕΑ ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΠΑΝΙΟ ΣΤΗΝ ΠΙΝΗΜΕΝΗ
ΤΟ ΜΥΣΙ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟ ΦΙΔΙ
ΤΑ ΜΑΝΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΜΑΖΕΥΑΜΕ ΣΤΟΝ ΚΑΜΠΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΩΛΟΥΣΑΜΕ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ ΤΗΣ ΒΑΛΥΡΑΣ
ΨΑΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗ ΜΑΥΡΟΖΟΥΜΕΝΑ
ΤΑ 3 ΕΙΔΗ ΤΖΙΤΖΙΚΙΩΝ.
Η ΜΗΥΣΗ ΣΤΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
ΤΑ ΧΕΛΙΑ
Ο ΘΥΛΗΚΟΣ ΚΑΒΟΥΡΑΣ
ΑΓΡΙΑ ΜΕΝΤΑ
ΠΛΑΚΟΠΑΓΙΔΑ
ΧΕΛΟΚΟΦΙΝΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ
ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΒΟΣΚΟΥΝ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΜΑΣ. ΤΑ ΠΟΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΛΥΡΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ Η ΜΟΝΗ ΒΟΥΛΚΑΝΟΥ
Ο ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ ΝΕΡΟΜΥΛΟΣ
ΤΟ ΜΑΓΓΑΝΟΠΗΓΑΔΟ ΝΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΠΑΙΡΝΕ ΝΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΛΑΚΙ ΚΑΙ ΑΡΔΕΥΕ ΤΟ ΜΠΑΞΕ
Η ΛΑΤΖΑ ΠΟΥ ΕΠΑΙΡΝΕ ΝΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΛΑΚΙ ΚΑΙ ΑΡΔΕΥΕ ΤΟ ΜΠΑΞΕ
ΤΟ ΜΑΓΓΑΝΑΚΙ ΠΟΥ ΕΠΑΙΡΝΕ ΝΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΛΑΚΙ ΚΑΙ ΑΡΔΕΥΕ ΤΟ ΜΠΑΞΕ
Ο ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ ΝΕΡΟΜΥΛΟΣ. ΕΡΓΟ Γ. ΤΣΟΝΑΚΙΔΗ
ΟΙ ΜΠΙΖΑΝΙΟΤΙΣΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΚΑΒΟΣΤΡΕΣ ΣΤΑ ΛΙΟΝΤΗΡΕΙΚΑ
ΣΤΑ ΡΥΖΙΑ ΒΑΛΥΡΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΟ ΤΑΜΠΟΥΚΙ ΠΟΥ ΠΟΤΙΖΕ ΤΑ ΡΥΖΙΑ ΜΕ ΝΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΜΙΣΟ
ΤΟ ΤΡΑΚΤΕΡ ΤΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ ΒΑΛΥΡΑΣ ΣΑΠΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΜΑΣ
ΨΑΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗ ΜΑΥΡΟΖΟΥΜΕΝΑ, ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 1963, ΚΑΘΑΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΑΜΑΤΕΙΑ ΜΟΥ
ΤΟ ΚΑΤΩ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΒΟΥΛΚΑΝΟΥ
Η ΦΑΡΜΑ ΜΠΟΥΡΙΚΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου