Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2020

Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΟΥ.ΤΟ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑ


ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Άναρχος, ατελεύτητος, ακατάβλητος, αδάμαστος, παντοκράτορας κυλάει ο Χρόνος σε αντίθεση με μας. Μετρήσιμος για μας είναι μόνο ο βιωμένος χρόνος, όσα, δηλαδή, ζήσαμε και με όσους τα ζήσαμε. "Γλύπτης των ανθρώπων παράφορος ο Χρόνος" σημειώνει ο Ελύτης στη "Μαρίνα των Βράχων". Μοναδική μας αντίσταση απέναντι σ' αυτόν οι δημιουργικές μας δυνάμεις και η μνήμη μας, που αντιστέκεται στην ακατάπαυστη ροή του.
Την πολιτιστική μας κληρονομιά πρέπει να την κρατάμε ζωντανή με κάθε τρόπο . Πολλές φορές αφήνουμε πολλά στοιχεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς να καταστραφούν, να απαξιωθούν και να πεθάνουν και μετά κάνουμε τελετές και σχέδια πάνω σε νεκροταφεία μνημείων και μνημόσυνα με ωραία λόγια για να θυμόμαστε την ομορφιά τους και τους δημιουργούς τους.


Η τιμή σε εκείνους που δημιούργησαν έργα τέχνης στο παρελθόν δεν γίνεται με απαγγελίες ποιημάτων αλλά με  τη συντήρηση πονημάτων.
Κτίρια γκρεμίζονται, αρχαία καταστρέφονται και λεηλατούνται, έργα καλλιτεχνών αφημένα στην τύχη τους. Χάνουμε τεράστιο κεφάλαιο από την ιστορία μας όταν την ίδια στιγμή προσπαθούμε να προσελκύσουμε κεφάλαιο για το μέλλον. Υπάρχουν μέθοδοι συντήρησης και αξιοποίησης όταν δούμε την ουσία και όχι την ιδεοληψία .
Τα χρήματα δεν αποτελούν εμπόδιο για ότι αξίζει αρκεί να βρούμε πως την αξία που κρύβει ο πολιτισμός θα την μετατρέψουμε σε αξία στη σύγχρονη κοινωνία.
ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ
ΤΟ ΠΡΙΝ
ΤΡΕΙΣ ΓΕΝΙΕΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Η ΠΑΡΕΑ
Ο ΧΩΜΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΦΡΑΓΚΟΣΥΚΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΜΕΣΟ ΕΠΟΧΗΣ
Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΦΙΔΑΠΟΘΗΚΗ
ΤΟ ΠΗΓΑΔΙ ΠΡΙΝ ΕΞΑΦΙΝΙΣΤΕΙ
ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΗΓΑΔΙΟΥ ΠΗΡΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΠΟΥ ΣΤΕΓΑΖΕ ΤΟ ΛΙΟΤΡΙΒΙ -ΑΛΕΥΡΟΜΥΛΟ-ΜΗΧΑΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΤΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΡΕΜΜΑ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΝΟΜΟΣ
Ο ΧΩΜΑΤΟΔΡΟΜΟΣ  ΜΕ ΤΟ ΠΗΓΑΔΙ

Η ΠΑΛΙΑ ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΑΣ
ΤΟ ΚΗΔΕΙΟΣΗΜΟ ΤΟΥ ΠΗΓΑΔΙΟΥ.
ΤΑ ΕΞΑΔΕΛΦΙΑ

ΑΔΕΛΦΙΑ ΛΙΝΑΡΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΜΠΟΒΗ

ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑ
























Δεν υπάρχουν σχόλια: