Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

ΜΑΘΗΤΕΣ ΒΑΛΥΡΑΣ 1967, 1970


ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ 

ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ
ΧΑΤΖΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΚΟΥΡΕΤΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΑΠΟ ΑΕΤΟ ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΑΣ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ)
ΜΠΑΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΕΙΡΑ

ΛΙΝΑΡΔΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΠΟΥΡΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΓΡΙΒΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΣΦΗΚΑ ΑΝΝΑ
ΜΠΑΚΑ ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
ΜΠΛΕΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΜΠΟΥΡΙΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΤΡΙΤΗ ΣΕΙΡΑ
ΚΟΝΤΟΔΗΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
ΞΥΔΟΠΟΥΛΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ
ΠΕΝΤΕΑ  ΦΑΝΗ
ΔΑΣΚΑΛΑ ΑΦΡΟΥΛΑ (ΑΦΡΟΔΙΤΗ)ΣΤΑΘΑ
ΝΤΟΥΡΑΜΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΑ
ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΝΤΙΝΑ
ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ
 
   Η μαθητική ζωή είναι πολύ ωραία  που έχουμε τους πιο πολλούς φίλους και τις λιγότερες σκοτούρες . Η μόνη μας  υποχρέωση ήταν το διάβασμα. Για όλα τα άλλα προνοούν οι μεγάλοι. Εμείς απολαμβάναμε τη στοργή, φροντίδα τους και προσπαθούσαμε να αποδίδουμε στα μαθήματά μας για να τους ευχαριστούμε και να γινόμαστε και εμείς οι ίδιοι σωστοί άνθρωποι. Βοηθούσαμε επίσης τους γονείς μας στις διάφορες εργασίες του σπιτιού, στις εποχιακές δουλειές στα κτήματα και φροντίζαμε τα ζώα του σπιτιού. Πρέπει να επαναλειτουργήσει ο σχολικός κήπος και να  επανιδρυθούν τα αγροτικά σχολεία, όπως υπήρχαν παλιά στους παππούδες μας και γονείς μας. Ήδη η ΠΕΚΠΕ επαναλειτούργησε πιλοτικά σε πολλά σχολεία σχολικούς κήπους, για να μάθουν οι μαθητές και γνωρίσουν τη φύση με όλες του τις αισθήσεις.
      Όταν είναι κανείς μαθητής πρέπει να ζει απλά και προγραμματισμένα. Να σηκώνετε πάντα στη ώρα του, να ετοιμάζετε γρήγορα και να πηγαίνει πάντα διαβασμένος. Πολλά παιδιά είναι πάντα αργοπορημένα και άλλα είναι γεννημένα τεμπέληδες και τα βιβλία σπάνια τα ανοίγουν. Σε αυτά τα παιδιά η ρουτίνα της μαθητικής ζωής δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Πολλά  επωφελούνται μόνο από τα προτερήματα της μαθητικής ζωής, γιατί παίζουν τις ημέρες της αργίας, των γιορτών ή τα απογεύματα, πηγαίνουν εκδρομές και απολαμβάνουν τις διακοπές. Τις υποχρεώσεις τους  όμως  δεν τις εκπληρώνουν ποτέ.
     Υπάρχουν όμως και ευσυνείδητοι μαθητές. Αυτοί που κοπιάζουν καθημερινά, που είναι μελετηροί και επιμελείς και αγωνίζονται να γίνουν σωστοί άνθρωποι. Αυτοί χαίρονται να διαβάζουν και να πλουτίζουν τις γνώσεις τους. Απολαμβάνουν με την ίδια λαχτάρα τις μαθητικές διακοπές, όχι μόνο για να παίξουν και να ξεκουραστούν αλλά και για να αναλάβουν καινούριες δυνάμεις και να επαναλάβουν όσα έμαθαν.
    Η μαθητική ζωή δεν είναι μόνο σχολείο και διάβασμα. Δίνει ένα σωρό ευκαιρίες στα παιδιά για να ψυχαγωγηθούν, να αθληθούν και να διασκεδάσουν. Είναι γεμάτη πολιτιστικές εκδηλώσεις που απαιτούν τη συμμετοχή πολλών παιδιών. Μπορεί κανείς ανάλογα με τις δυνατότητές του να πετύχει καλές επιδόσεις στα διάφορα σπορ και να αθληθεί.
     Οι κοινοί αγώνες των μαθητικών χρόνων οι κοινοί στόχοι φέρνουν τα παιδιά πολύ κοντά το ένα με το άλλο και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να γίνουν αληθινές φιλίες. Οι αγωνίες, τα διαβάσματα, τα παιχνίδια τα βοηθούν να γνωριστούν και να αγαπηθούν. Μαθαίνουν έτσι να μοιράζονται πολλά πράγματα της ζωής τους. Αρχίζουν όλα μαζί να κάνουν όνειρα για να χτίσουν ένα καλύτερο αύριο όπου όλα θα είναι πιο αληθινά και πιο όμορφα.
    Πράγματι αυτά τα χρόνια είναι τα πιο ευτυχισμένα στη ζωή κάθε παιδιού. Η μόνη φροντίδα μας είναι η καλή επίδοσή μας και το διάβασμα μας, ενώ απολαμβάνουμε τα πάντα από τους μεγαλύτερους μας. Αυτό τώρα πρέπει να το καταλάβουμε γιατί μετά θα είναι αργά.
ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΔΙΟΥ ΒΑΣΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΑΦΥΠΝΙΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ. ΠΕΡΙΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΤΗ ΦΥΣΗ, ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ, ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΙΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ, ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΙΣΤΑΜΕΝΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΑΠΟ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ, ΕΝΕΡΓΟΥΣ, ΧΡΗΣΙΜΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ. 
Η ΕΠΑΦΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΩΘΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΟΤΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ, ΦΥΣΙΚΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ. ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΜΟΥ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ.  ΕΧΩ ΔΕΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΚΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΣΤΙΧΟ, ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑ, ΣΤΟ ΔΡΩΜΕΝΟ, ΣΤΟ ΔΙΗΓΗΜΑ, ΣΤΗ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ, ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΣΤΗ ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΗ, ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ, ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΡΕΘΙΣΜΑ: ΤΗ ΦΥΣΗ. 
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ  ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΦΥΠΝΙΣΤΕΣ, ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ, ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΩΤΕΙΝΑ ΚΑΙ ΛΑΜΠΡΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΗΜΕΡΑ, ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΛΥ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟ, ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ. 
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΛΕΙΣΩ ΜΕ 2 ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΔΑ ΣΕ ΕΝΑ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ Η ΕΡΤ1 ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΟ ΒΡΑΔΥ 3\4\2013 ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΟΛΥΝΣΗ, ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ : 1) ΟΤΙ Ο 21ΟΣ ΑΙΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΙΩΝΑΣ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ 2) ΟΤΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΤΙ Η ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ.




φωτογραφία τώρα της 25-3-1967 ή της 28-10-1967 (μάλλον της 28)  εικονίζονται οι:  
Κωστούλα Φειδά (σύζυγος  Ντελή Γεωργίου), Κατσαμπάνης Δημήτριος (δάσκαλος), Χατζής Θανάσης, Λιοντήρης Γιώργος, Κατσαμπάνης Τάκης,
(2η σειρά) Φειδά Ελένη, Κοντοπούλου Εφη, Μαρίτσα Σταυριανοπούλου
(3η σειρά) Σταυριανοπούλου Αγλαία, Καυκούλα Παναγούλα (πίσω της),

Διαμαντοπούλου Ολγα, Θεοδωροπούλου Ζαχαρούλα κλπ.


Δεν υπάρχουν σχόλια: