ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πολλοί από εμάς φοβόμαστε να
κοιτάξουμε το βιβλίο της ζωής μας , να το ξεφυλλίσουμε !!
Κατά ένα περίεργο λόγο εμένα μου αρέσει διότι έτσι κάνω ένα λογαριασμό τι
κέρδισα τι έχασα ....τι έμαθα και τι αγνόησα.....!!
Ανεκτίμητη αξία τα μαθήματα ζωής !!
Η ζωή μας να σημαίνει το κυνήγι των ανώτερων πολιτιστικών-πολιτισμικών αξιών, πλήρη κατανόηση των μυστηρίων της φύσης και κατάκτηση της έσχατης αλήθειας, ελεύθερα να ασκήσουμε τις απεριόριστες δυνατότητες του μυαλού μας, για τον πλούτο της μιας και μοναδικής μας ζωής.
Στο πάντρεμα χρόνου ,χώρου, φαινομένων και κάτω από το βάρος της ευθύνης απέναντι στη ζωή ο καθένας μας δημιουργεί τη δική του φιλοσοφία, το δικό του τρόπο ζωής και σκέψης, αποδέχοντας η απορρίπτοντας τα δρώμενα, συμμετέχοντας ενεργά ή αρνητικά, κρινόμενος από τις πράξεις και τα έργα του και όχι από τις θέσεις ή τους τίτλους που κατέχει.
Προτεραιότητες στην αποστολή ζωής είναι η οικογένειά μας, η επιστήμη μας, ο καθημερινός μόχθος της εργασίας του καθενός μας και βέβαια το χωριό μας ΒΑΛΥΡΑ, με όλες τις εκφράσεις πολιτισμού, από τη λαογραφία ως τον αθλητισμό.
Θα πρέπει όλοι να ανακαλύψουμε και ενεργοποιήσουμε τον ήλιο που κρύβεται μέσα μας , για να μας φωτίζει το μυαλό, να μας ζεσταίνει τη ψυχή και με την ακτινοβολία που εκπέμπει να μπορούμε να επικοινωνούμε με τους συνανθρώπους μας σε δημιουργικές δραστηριότητες ,με αγάπη, αλήθεια, και ειλικρίνεια, πλουτίζοντας συναισθηματικά τη ψυχή μας έτσι ώστε τα αγιασμένα να εξουδετερώνουν πάντοτε τις οποιεσδήποτε μικρότητες και κακίες, αντιμετωπίζοντας έτσι τις καταστάσεις με ηρεμία ,διάλογο και κριτική, ώστε να παίρνουμε σωστές αποφάσεις ,μεταλλάσσοντας τις ζήλιες και κακίες σε υγιή συναισθήματα. Για μας που ασχολούμαστε με τα κοινά, πριν δημοσιοποιήσουμε το οποιοδήποτε, καλό θα είναι να εξετάζουμε, διασταυρώνουμε και ελέγχουμε όλες τις πληροφορίες που αφορούν τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα. Θα πρέπει επίσης να αναβαθμίσουμε ποιοτικά τις πολιτιστικές μας δραστηριότητες, να πλουτίσουμε τις εμπειρίες μας από τις δραστηριότητες αυτές ,αποφεύγοντας έτσι τις μίζερες σχέσεις που κυριαρχούν στην περιοχή μας και να επικρατεί ο σεβασμός και η εκτίμηση του ενός για τον άλλον, για να έχουμε μέλλον , προοπτική και προκοπή.
Η γενιά μου ήταν και άτυχη και τυχερή. Τυχερή, γιατί δε γνώρισε τη φρίκη της κατοχής και του εμφυλίου και γιατί δίναμε νόημα στη ζωή μας, έχοντας στις διάφορες εκδηλώσεις μας σήματα, κώδικες, σύμβολα και κανόνες επικοινωνίας. Άτυχη, γιατί είμαστε δέσμιοι μεγάλων στερήσεων.
Είχαμε τον “πλούτο” της “φτώχειας” και της ξυπολησιάς και τη μαγεία της φύσης με την ηρεμία της και τη γαλήνη. Τσακωνόμαστε για μια μενίδα, έναν τσιμπουργιάνο, ένα μανούσι, η για το ποιος θα στήσει τα δόκανα, τα αγκίστρια, τις πλακοπαϊδες στο καλύτερο μέρος, για να πιάσει πουλιά ή ποιος θα φλομώσει τη λίμνη στο ποτάμι, ή θα φτιάσει καλαμωτή ,ή ποιος θ’ ανέβει πρώτος στο δέντρο, για να μαζέψει τα καρακαξάβγουλα ή τα μικρά πουλιά τους με ανταγωνιστή πολλές φορές τη δεντρογαλιά. Ο καθένας μας μάζευε το κοκολόϊ, για να βγάλει το χαρτζιλίκι του, ζώντας την ένταση, την αγωνία, την περιπέτεια. Τώρα ζούμε τη «δυστυχία» και «φτώχεια» του πλούτου και των ανέσεων. Μας συντροφεύει η τηλεόραση, το κινητό και το διαδίκτυο. Η επικοινωνία μας γίνεται μόνο με το SMS, καταργώντας την αλληλογραφία. Όμως το γράμμα κάποτε είχε πολύ συναίσθημα και αγωνία.
Το μοίρασμα στη χαρά, στη λύπη, στις αγροτικές εργασίες, στη δανεικαριά σε ζώα και εργαλεία ,έδιναν σταθερότητα, αλληλεγγύη, ασφάλεια και κοινωνική συνοχή, στην τοπική μας κοινωνία.
Ζήσαμε τη φύση, χορτάσαμε το παιχνίδι, νιώσαμε την ανθρωπιά δεν είχαμε μεγάλες διαφορές και είμαστε ευτυχισμένοι. Ζούσαμε τη σταθερότητα στη θέση με πίστη στον εαυτό μας, τους ανθρώπους ,το Θεό το παρελθόν και μέλλον, την πληρότητα στη σχέση με το συναίσθημα και το σεβασμό στις ιδέες, με τη λογική. Καθημερινά είμαστε ευτυχισμένοι, γιατί κουβεντιάζαμε με τα φυτά, τα ζώα, τους ανθρώπους και τη φύση . Εκπέμπαμε θετική ενέργεια και θετική σκέψη. Με τις πέντε αισθήσεις βιώναμε πρωτόγνωρες εμπειρίες, φιλοσοφώντας το μεγαλείο της φύσης και δημιουργώντας την έκτη αίσθηση με την υπέρβαση. Παρότι φτωχοί, είμαστε πολύ πλούσιοι σε συναισθήματα, μοιραζόμαστε τα πάντα και είμαστε αυτάρκεις .Η πραγματική επιθυμία για αληθινή επικοινωνία, η ψυχική ανάγκη να μοιραστούμε τα πάντα με τους άλλους ,μας έδινε γνήσια πνευματική ευχαρίστηση και υπήρξε για μας μια σταθερή πηγή χαράς. Το να νοιάζεται κάποιος για το τι γίνεται μέσα μας, να μας επισημαίνουν τα ελαττώματα και αδυναμίες μας, ήταν για μας τρόπος ζωής.
Το σπίτι που έζησε ο Τζαφέρ Αγάς χρόνο με το χρόνο καταστρέφεται από την αδιαφορία μας και τις δυνάμεις της φύσης.Σε λίγο καιρό θα μας το θυμίζουν μόνο οι φωτογραφίες. Είναι ΄κρίμα ένα τέτοιο σπίτι να σβήνει μέρα με τη μέρα και οι απόγονοι της οικογένειας Παπασαραντόπουλου να δρομολογήσουν τις διαδικασίες επισκευής του πριν καταρρεύσει.Το έχει κάνει σε γκραβούρα ο αείμνηστος πατρινός Γιώργος Τσονακίδης και έχω φωτογραφίσει την αρχική και τελική κατάσταση του σπιτιού φέτος το καλοκαίρι τον Ιούλιο του 2021.
ΑΝΑΡΤΟΎΜΕ ΤΑ ΟΝΌΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΛΗΡΕΞΙΟΎΣΩΝ ΒΑΛΥΡΑΊΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΊΧΑΝ ΣΤΗΝ ΕΘΝΟΣΥΝΈΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΖΉΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΠΡΩΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ 225 ΠΛΗΡΕΞΙΟΣΟΥΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΙΧΑΛΗ ΠΑΠΑΣΑΡΑΝΤΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΧΩ ΜΕ ΜΑΥΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΟΙ ΕΞΩΠΟΡΤΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΣ
ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΦΘΟΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΣ ΤΟΥ ΑΓΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ
ΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΚΑΜΑΡΕΣ
ΤΟ ΛΙΟΤΡΙΒΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΑ
20-7-2021. ΤΟ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑ
ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΟΤΡΙΒΙ
Η ΓΚΡΑΒΟΥΡΑ ΠΟΥ ΦΙΛΟΤΕΧΝΗΣΕ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΠΑΤΡΙΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΟΝΑΚΙΔΗΣ
20-7-2021 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ 20-7-2021
Γ΄ Εθνοσυνέλευση Τροιζήνας
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Η Εν Τροιζήνι κατ΄ επανάληψιν Γ΄ Εθνική των
Ελλήνων Συνέλευσις [1] ή πιο απλά Γ΄
Εθνοσυνέλευση Τροιζήνας (19 Μαρτίου - 5 Μαΐου 1827), συνήρθε στην Τροιζήνα του Πόρου με σκοπό την ολοκλήρωση των εργασιών της Εθνοσυνέλευσης της
Επιδαύρου - που είχε διακοπεί λόγω των πολεμικών γεγονότων.
Πραγματικά, αυτή η Εθνοσυνέλευση συνέταξε και επικύρωσε τον πρώτο οριστικό
καταστατικό χάρτη της Ελλάδας, το «Πολιτικόν
Σύνταγμα της Ελλάδος». Επίσης, εξέλεξε ως πρώτο Κυβερνήτη της
Ελλάδος, τον Ιωάννη Καποδίστρια.
Εκλογή του Καποδίστρια ως πρώτου Έλληνα κυβερνήτη[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Η εκλογή του Ι. Καποδίστρια σαν κυβερνήτη της Ελλάδας ήταν αποτέλεσμα συνδυασμένων παραγόντων και γεγονότων. Πέρα από το ότι ο ίδιος θεωρούνταν κορυφαίος διπλωμάτης, την είσοδό του στα κοινά της χώρας επέσπευσε η από του 1826 επικρατούσα διάσταση απόψεων μεταξύ των δυο ισχυρών προσωπικοτήτων του Ναυπλίου, του Ανδρέα Ζαΐμη και του Κολοκοτρώνη. Ο πρώτος, αφού εξασφαλίσθηκε στην ηγεσία της κυβέρνησης, θέλησε να περιορίσει τη δύναμη των στρατιωτικών ηγετών, τις απόψεις των οποίων εξέφραζε, δικαιωματικά, ο αρχιστράτηγος του αγώνα, Κολοκοτρώνης. Από τη μεριά του, ο «Γέρος του Μοριά» είχε πάρει ήδη την απόφαση να παρέμβη στα πολιτικά δρώμενα ανατρέποντας την κυβέρνηση Ζαΐμη και φέρνοντας στην Ελλάδα έναν άνθρωπο που θα ήταν ανώτερος κάθε άλλης πολιτικής μορφής. Στη συνείδησή του, ο μόνος που θα μπορούσε να ανταποκριθεί στο ρόλο αυτό, ήταν ο Καποδίστριας, με τον οποίο, χωρίς ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης να είναι ρωσόφιλος (αφού είχε από τους πρώτους υπογράψει την αίτηση προς την Αγγλία να θέσει υπό την προστασία της την Ελλάδα) διατηρούσε τακτική αλληλογραφία[11]. Την υποψηφιότητα Καποδίστρια, ενίσχυαν επίσης, οι Επτανήσιοι της Ζακύνθου και της Κέρκυρας που παρακολουθούσαν στενά τις εξελίξεις του ελληνικού ζητήματος (Δ. Ρώμας κ.α.) οι οποίοι παρότι ήταν αγγλόφιλοι, προέκριναν θερμά την ανάδειξη του Καποδίστρια στην Αρχή, ως «ελληνικής προσωπικότητας»[12].
Όταν η Εθνοσυνέλευση ξανάρχισε τις εργασίες της στην Τροιζήνα εξέλεξε τον Ιωάννη Καποδίστρια Κυβερνήτη της Ελλάδος, για επτά χρόνια. Με το υπ' αριθμό ΣΤ΄ ψήφισμα της 3 Απριλίου 1827, η κυβέρνηση της χώρας ανατέθηκε στον Καποδίστρια, μέχρι δε της αφίξεώς του στην Ελλάδα συγκροτήθηκε τριμελής «Αντικυβερνητική της Ελλάδος Επιτροπή» (που την αποτελούσαν τρία «άσημα» πρόσωπα, τα οποία βρίσκονταν μέχρι εκείνη τη στιγμή εκτός των πολιτικών ανταγωνισμών και συγκεκριμένα οι Γεώργιος Μαυρομιχάλης, Ιωάννης Μακρής - Μιλαΐτης και Ιωαννούλης -ή Γιαννούλης- Νάκου)[13]. Ακολούθως, η Συνέλευση συνέταξε επιστολή προς τον Καποδίστρια, με ημερομηνία 6 Απριλίου 1827 την οποία υπέγραφαν χωρίς να τηρηθεί κάποια προτεραιότητα στις υπογραφές τους, 91 πληρεξούσιοι, μεταξύ των οποίων και οι μέχρι πρότινος αντιδρώντες στην εκλογή του, για λόγους ιδίων συμφερόντων, Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης, Ανδρέας Ζαΐμης, Γεώργιος Κουντουριώτης. Έτσι, μετά και την έγκριση της επιλογής του Καποδίστρια, από το ναύαρχο Άμιλτον, όπως σχετικά αναφέρει ο Ν. Σπηλιάδης αλλά και ο Φωτάκος στην περίφημη στιχομυθία του άγγλου πλοιάρχου με τον Κολοκοτρώνη και με διερμηνέα τον Ανδρέα Μεταξά η οποία διαμείθηκε στον Πόρο[14] ο Καποδίστριας εκλέχθηκε παμψηφεί, ακόμη και από όλους όσους διατηρούσαν ελπίδες να αναλάβουν εκείνοι τη διακυβέρνηση της επαναστατημένης χώρας. Τα επικυρωμένα αντίγραφα του ψηφίσματος της Εθνοσυνέλευσης, όπως και η προσκλητήρια επιστολή προς τον κυβερνήτη ταχυδρομήθηκαν από τον πληρεξούσιο Κορώνης Δ. Βόιλα στην Κέρκυρα με παραλήπτη το Βιάρο Καποδίστρια με την παράκληση αυτός να τα προωθήσει στον αδελφό του, που βρισκόταν στη Γενεύη της Ελβετίας.
Οι υπόλοιπες εργασίες της Εθνοσυνέλευσης[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Αμέσως μόλις ο Ρ. Τσωρτς ανέλαβε αρχιστράτηγος, εξέδωσε έντυπη διακήρυξη - έκκληση προς όλους του μάχιμους Έλληνες να καταταγούν στις επαναστατικές δυνάμεις. Επίσης, αναφέρθηκε στην ενότητα που επικράτησε κατά την Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας και στην προοπτική της αναγνώρισης της χώρας «ως αυτόνομου έθνους» από τις χριστιανικές δυνάμεις του δυτικού κόσμου, δίνοντας την υπόσχεση ο ίδιος να πολεμήσει με γενναιότητα, αλλά και να προστατεύσει τους άμαχους πληθυσμούς με όλες του τις δυνάμεις. Ο δε στόλαρχος Κόχραν, ζήτησε με επιστολές του προς τους προύχοντες των τριών ναυτικών νήσων (Ύδρα, Σπέτσες, Ψαρά) την ενίσχυση των στρατιωτικών επιχειρήσεων εναντίον του Ρεσί Πασά με την αποστολή πλοίων και με στρατολόγηση ανδρών[15].
Στην Τροιζήνα, η συνέλευση αναθεώρησε τον Νόμο της Επιδαύρου, το σύνταγμα που είχε ψηφίσει η Β΄ Εθνοσυνέλευση στο Άστρος το 1823. Η Συνέλευση της Τροιζήνας ψήφισε την 1η Μαΐου 1827 το «Πολιτικόν Σύνταγμα της Ελλάδος», το τρίτο κατά σειρά της ελληνικής επανάστασης και περισσότερο δημοκρατικό και φιλελεύθερο από τα προηγούμενα. Για την απονομή της δικαιοσύνης θεσμοθετήθηκαν τα ειρηνοδικεία, τα επαρχιακά και ανέκκλητα, ενώ ορίστηκε επιπλέον «ανώτατο» ή «ακυρωτικό δικαστήριο» στην έδρα της κυβέρνησης. Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε για το νομοθετικό σώμα ο όρος «βουλή», αντικαθιστώντας το «βουλευτικόν».
Αποτίμηση του έργου της Εθνοσυνέλευσης[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Σύμφωνα με τον Χαράλαμπο Παπασωτηρίου, η Εθνοσυνέλευση, με την απόφασή της να καλέσει τον Καποδίστρια ως κυβερνήτη και να αναθέσει την αρχηγία των ενόπλων δυνάμεων στον Ριχάρδο Τσωρτς και τον Λόρδο Κόχραν, αποκάλυψε την «αδυναμία των ηγετικών ομάδων της Επανάστασης να αναπτύξουν μια γενικά αποδεκτή κρατική εξουσία από τους κόλπους τους. Ουσιαστικά οι Έλληνες ηγέτες παραδέχονταν ότι δεν εμπιστεύονταν ο ένας τον άλλο. [...] Η απόφαση αυτή έδειχνε, ότι οι Έλληνες ηγέτες είχαν συνειδητοποιήσει την ανάγκη δημιουργίας μιας ισχυρής κρατικής κυβέρνησης».[16] Ο Χ. Παπασωτηρίου σημειώνει επίσης ότι οι τρεις διορισμοί «σήμαιναν τον εξευρωπαϊσμό της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας της Επανάστασης, ώστε να την καταστήσουν ευκολότερα αποδεκτή από τις μεγάλες δυνάμεις».[17]
Οι 225 πληρεξούσιοι[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]
Ο παρακάτω κατάλογος περιλαμβάνει τους 225 συμμετέχοντες της συνέλευσης έτσι όπως αποκρυσταλλώθηκαν από την ερευνητική ομάδα του «Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών» και της «Βιβλιοθήκης της Βουλής των Ελλήνων» που ανέλαβαν το έργο της σύνταξης του καταλόγου. [18]
· Δημήτριος Γρηγοράκη · Δ., πρωτοσύγγελος · Δανιήλ, μητροπολίτης Τριπόλεως · Δημήτριος, ιερεύς και σακελάριος |
· Θεοδώρητος, επίσκοπος Βρεσθένης · Ιωακείμ (;) · Λεόντιος Καμπάνης, Αρχιμανδρίτης |
· Κύριλλος, επίσκοπος Κορίνθου · Μακάριος |
· Γεράσιμος Παγώνης, πρωτοσύγκελλος · Χαράλαμπος Πολίτη Παπαγεωργίου · Αναγνώστης Παπαγιαννακόπουλος · Αναγνώστης Παπαγιαννόπουλος (Δεληγιάννης) · Κανέλλος Δεληγιάννης (Παπαγιαννόπουλος) · Παρθένιος, προηγούμενος |
· Γεώργιος Ρόντου · Νικόλαος Σάββα · Παντελής Πασχάλη Στάθη · Χ. Στεκούλης · Ν. Τζαβέλλας · Νικόλαος Χατζημέξη · Λουκάς Χορμόβας (Λιούσης) |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου