Κυριακή 20 Ιουνίου 2021

Μελέτη για τους ελληνικούς κίονες με έμφαση στα ιωνικά κιονόκρανα.

 

 ΒΑΛΕΝΤΙΝΟΣ ΤΡΙΦΟΝΩΦ  

Ένας αρχιτέκτονας ή ιστορικός τέχνης θα είχε γράψει καλύτερα αυτό το άρθρο.
Η στήλη είναι το σύμβολο ολόκληρου του σύμπαντος. Το κιονόκρανο είναι το ανώτερο τμήμα της στήλης. Το ελληνικό στυλ των κιονόκρανων - δωρικά (1), ιωνικά (2) και κορινθιακά (3) κιονόκρανα - είναι ευρέως διαδεδομένο. Ας εξετάσουμε τι κρύβεται πίσω από αυτό το αρχιτεκτονικό στοιχείο. Ας στραφούμε στην πνευματική γεωγραφία της Ελλάδας.
 ==== ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΌΣ ΡΥΘΜΌΣ
Η Κόρινθος βρίσκεται στον ισθμό που συνδέει τη χερσόνησο της Πελοποννήσου με την ηπειρωτική Ελλάδα. Η Πελοπόννησος μοιάζει με ένα τσαμπί σταφύλια που κρέμονται από ένα αμπέλι και με το σχήμα της υποδηλώνει την οργανική αρχή που διέπει την ανάπτυξη των φυτών. Το κορινθιακό κιονόκρανο εκφράζει μια φυτική δύναμη. Το σύμπαν μεγαλώνει. Αν το σύμπαν δεν μεγαλώσει, θα καταρρεύσει. Αν ο άνθρωπος δεν αναπτυχθεί πνευματικά, αν δεν πάει στο πνεύμα, θα υποβαθμιστεί. Ένα τέτοιο συναίσθημα δημιουργείται όταν κοιτάζει κανείς το κορινθιακό κιονόκρανο, το οποίο φαίνεται το πιο πλούσιο μεταξύ των άλλων κιονόκρανων. Ας τονίσουμε τώρα μια ιδιαιτερότητά του. Ο κορινθιακός τίτλος τονίζει τη διαδικασία της ανάπτυξης. Προκαλεί μια αίσθηση κίνησης παρόμοια με την κίνηση ενός ποδηλάτη ή την πτήση ενός αεροπλάνου: είτε κινείσαι είτε πέφτεις. Φαίνεται ότι το κορινθιακό κιονόκρανο εκφράζει την αρχή της Manipura. Χρειάζεται μια εις βάθος μελέτη για να περιγραφούν τα υπεραισθητικά πρότυπα με περισσότερες λεπτομέρειες.


==== ΔΩΡΙΚΌΣ ΡΥΘΜΌΣ
Στους Σπαρτιάτες (Δωριείς) άρεσε να είναι σύντομοι. Με ελάχιστες λέξεις, η καθεμία από τις οποίες είχε νόημα, μπορούσαν να εκφράσουν πολλά. Οι Δωριείς ζούσαν στα νότια της Πελοποννησιακής χερσονήσου. Το δωρικό καπιτώλιο είναι η ίδια η συνοχή. Αφήνει την αίσθηση ότι προσπαθεί να υποδείξει μια θεμελιώδη βάση. Και τα καταφέρνει. Πίσω από την απλότητα του δωρικού κιονόκρανου δεν κρύβεται, στην πραγματικότητα, σπαρτιατική λιτότητα. Αποκαλύπτει την αρχή της θεμελίωσης της Άριας εποχής στην οποία ζούμε. Φαίνεται ότι το δωρικό κιονόκρανο εκφράζει την αρχή των κατώτερων τσάκρας. Χρειάζεται μια εις βάθος μελέτη για να περιγραφούν τα υπεραισθητά μοτίβα με περισσότερες λεπτομέρειες.
==== ΙΩΝΙΚΌΣ ΡΥΘΜΌΣ ΚΑΙ ΠΑΎΛΟΣ
Οι Ίωνες ζούσαν τόσο στη δυτική ακτή του Αιγαίου Πελάγους όσο και στην ανατολική ακτή της Μικράς Ασίας. Το Ιόνιο ακρωτήριο αναπαριστά δύο σπείρες που μοιάζουν με κέρατα κριαριού και εισέρχονται η μία στην άλλη. Η κατανομή των Ιώνων κατά μήκος των διαφόρων ακτών του Αιγαίου είναι δύο σπείρες. Η ροή της μιας σπείρας στην άλλη είναι η βόρεια ακτή του Αιγαίου. Δεν είναι μόνο οι δημογραφικές εκτιμήσεις που εκφράζονται στα ρέοντα σπειροειδή κέρατα. Κάθε ένα από τα κέρατα υποδηλώνει ένα άτομο με τη διαλεκτική του σκέψη. Εάν η σκέψη αυτή δεν κατανοεί το άλλο άτομο στο οποίο η σκέψη του είναι εγγενής, θα υπάρξει σύγκρουση συμφερόντων που είναι καταστροφική για όλους. Το ιωνικό κιονόκρανο τονίζει πώς επιτυγχάνεται αυτή η κατανόηση. Η αρχή που επενδύεται στην πρωτεύουσα της Ιωνίας εμπλουτίζεται σημαντικά από τον Παύλο. Ο μαθητής του Λουκάς έγραψε το Ευαγγέλιο που αναδεικνύει την παραπάνω αρχή κατανόησης. Φαίνεται ότι το ιωνικό κιονόκρανο εκφράζει την αρχή του Ajna.
====== Η ΑΡΧΉ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΙΚΟΎ ΖΕΎΓΟΥΣ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΈΛΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΚΆ
Το Ευαγγέλιο του Λουκά τελειώνει στο κεφάλαιο 24, όπου ο Λουκάς και ο Κλεόπας συναντούν τον αναστημένο Χριστό στο δρόμο προς την Εμμαούς, αλλά δεν τον αναγνωρίζουν μέχρι να τους αποκαλυφθεί. Ο Χριστός εμφανίζεται ανάμεσα στους δύο μαθητές, καθώς αυτοί Τον συλλογίζονται. Καθώς διαλογίζονται πάνω Του, γίνονται ένα σύνολο μεγαλύτερο από τα δύο άτομα ξεχωριστά. Η αρχή του αδελφικού ζευγαριού, των συντρόφων, μιλάει από το ευαγγέλιο του Λουκά. Τα 24 κεφάλαιά του είναι δύο φορές το 12. Καθώς μελετάτε τη σύνθεση αυτού του Ευαγγελίου, θα βρείτε σε αυτό ένα είδος διαφάνειας. Στην κορυφή αυτής της τσουλήθρας υπάρχει πρώτα μια ανάβαση και μετά μια κατάβαση. Η ανάβαση και η κατάβαση πραγματοποιούνται σε διαφορετικές πλαγιές του βουνού. Σου αφήνει την αίσθηση ότι δύο διαφορετικοί άνθρωποι με ένα δύσκολο να εκφραστεί κοινό χαρακτηριστικό έχουν εκδηλωθεί μέσα τους. Θα καταφύγω στην εικόνα του δικέφαλου αετού για να αποδώσω αυτό το κοινό χαρακτηριστικό. Το Ευαγγέλιο του Λουκά μοιάζει με τον δικέφαλο αετό που απεικονίζεται στη σημαία του Αγίου Όρους και στο ρωσικό οικόσημο.
====== ΣΠΕΙΡΟΕΙΔΉ ΙΩΝΙΚΆ ΚΙΟΝΌΚΡΑΝΑ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΈΛΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΚΆ
Τα πρώτα 12 κεφάλαια αναφέρονται στην ανάβαση, τα επόμενα 12 κεφάλαια στην κάθοδο. Το 1ο και το 24ο (τελευταίο) κεφάλαιο εκφράζουν την αρχή του Υδροχόου. Το 2ο και το 23ο (προτελευταίο) κεφάλαιο εκφράζουν την αρχή των τεμαχίων. Και ούτω καθεξής, με τις σπείρες να περιστρέφονται προς αντίθετες κατευθύνσεις, η μία προς την άλλη. Είναι σαν η ίδια ζωδιακή αρχή να εκδηλώνεται διαφορετικά σε δύο ανθρώπους των οποίων τα ονόματα γνωρίζουμε. Είναι ο Κλεόπας και ο Λουκάς. Τα πρώτα 12 κεφάλαια είναι, ας πούμε, η αριστερή πλευρά του ιωνικού κιονόκρανου. Αντίστοιχα, τα επόμενα 12 κεφάλαια αποτελούν τη δεξιά πλευρά του ιωνικού κιονόκρανου. Μπροστά μας υπάρχουν δύο σπείρες, δύο ανεμοστρόβιλοι που περιστρέφονται προς διαφορετικές κατευθύνσεις και ρέουν ο ένας μέσα στον άλλο. Τα κεφάλαια 12 και 13 εκφράζουν την αρχή του Αιγόκερω. Το σημείο καμπής είναι εδώ.
====== ΑΝΆΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΣΠΕΊΡΕΣ ΤΟΥ ΙΩΝΙΚΟΎ ΚΙΟΝΌΚΡΑΝΟΥ
Ανάμεσα στις σπείρες του ιωνικού κιονόκρανου - σε ένα πνευματικό γεωγραφικό κλειδί - βρίσκεται το Αιγαίο Πέλαγος, ένας μειωμένος Ατλαντικός Ωκεανός, κάτω από τα νερά του οποίου βυθίστηκε η Ατλαντίδα. Μερικές φορές στο κιονόκρανο ενός ιωνικού κίονα οι σπείρες των κεράτων κάτω από τη συνδετική γραμμή σχηματίζουν ένα πέταλο σαν θαλάσσιο κύμα. Η σημασία αυτού του στοιχείου αποκαλύπτει την πρακτική της καλωδίωσης του ηλιοβασιλέματος. Το πέταλο που μοιάζει με κύμα σημαίνει νύχτα με όλη την ποικιλία της νυχτερινής αντίληψης, τόσο στον ύπνο όσο και στο νυχτερινό ξύπνημα. Ανάλογα με το με τι γεμίζουμε τα όνειρά μας, έτσι θα εξελιχθεί και η ζωή μας στο ξύπνημα. Δεν είναι δυνατόν να διορθωθεί ο ύπνος με τη λήψη υπνωτικών χαπιών. Τα υπνωτικά χάπια επηρεάζουν μόνο τη φυσιολογία. Δεν μπορούν να φέρουν μια ανανεωμένη ουσιαστική πλήρωση, διότι αυτή η πλήρωση πρέπει να μπει από τον ίδιο τον άνθρωπο στα όνειρά του. Αυτό αφήνεται τώρα στην ανθρώπινη ελευθερία, αν και ακόμα σε μια υποτονική μορφή. Στο μέλλον θα εκδηλωθεί με έναν πιο αντιφατικό τρόπο. Το αναφερόμενο κυματιστό πέταλο λειτουργεί ως κουρτίνα όπως το ανθρώπινο βλέφαρο που καλύπτει το μάτι. Η κουρτίνα κρύβει ένα μυστήριο που μπορεί να περιγραφεί καλύτερα ως το μυστήριο του Αποστόλου Ανδρέα. Θα γίνει τόσο διαφανής όσο μια λευκή νύχτα όταν κάποιος επιθυμεί να γεμίσει τα όνειρά του με κοινωνία με τον πνευματικό κόσμο.
====== ΤΟ ΣΗΜΕΊΟ ΤΗΣ ΕΞΙΣΟΡΡΌΠΗΣΗΣ ΤΗΣ ΖΥΓΑΡΙΆΣ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΈΛΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΚΆ
Το σημείο καμπής που αναφέρθηκε απευθύνεται στο μαθητή για την ανάμνηση της ώρας του Μεσονυκτίου. Στα κεφάλαια 12 και 13, που εκφράζουν την αρχή του Αιγόκερω, μπορεί κανείς να εντοπίσει την αρχή του τριγώνου. Αυτό το τρίγωνο είτε μετατρέπεται σε μια γραμμή πάνω στην οποία η ισορροπία της ζυγαριάς βυθίζεται στην ανθρώπινη αυθαιρεσία. Ή βρίσκει ένα μοναδικό σημείο καμπής, την κορυφή του τριγώνου, το οποίο δεν είναι άμεσα ορατό. Οι έμπειροι θα δουν μόνο μια επίπεδη γραμμή. Ο μαθητής θα δει το τριγωνικό αέτωμα του ναού, που στηρίζεται σε ιωνικούς κίονες. Θα του είναι σαφές πού βρίσκεται το πραγματικό σημείο ισορροπίας. Τέτοιες ειλικρινείς ζυγαριές ζυγίζουν χωρίς εξαπάτηση. Τα δύο κύπελλα της ζυγαριάς είναι οι κύλινδροι του ιωνικού κιονόκρανου. Στο ευαγγέλιο του Λουκά, η μία κλίμακα είναι τα πρώτα 12 κεφάλαια- η άλλη κλίμακα είναι τα επόμενα 12 κεφάλαια. Το σημείο ισορροπίας είναι το ίδιο. Επειδή όμως δύο κεφάλαια αντιστοιχούν στο ίδιο ζώδιο, η ισορροπία της ζυγαριάς ανατίθεται στην ανθρώπινη αρχή και, κατά συνέπεια, στην ανθρώπινη αυθαιρεσία. Οι άνθρωποι, βασιζόμενοι στην Ελευθερία που τους δίνεται, θα πρέπει να επιθυμούν να βρουν ισορροπία, να είναι ειλικρινείς. Οι ζευγαρωτές ακροβατικές ασκήσεις, όπου ένας ακροβάτης ισορροπεί έναν άλλο ακροβάτη, εκφράζουν την αρχή του σημείου ισορροπίας αυτών των εξαιρετικών αλλά δίκαιων βαρών.
====== ΓΙΑ ΤΗΝ ΏΡΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΚΤΊΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΏΠΙΝΗ ΒΙΟΓΡΑΦΊΑ
Ο όρος "Ώρα του Μεσονυκτίου" έχει δυστυχώς γίνει αφηρημένος στο ανθρωποσοφικό περιβάλλον. Δεν γίνεται κατανοητό επειδή περιορίζονται στην τρέχουσα προσωπικότητά τους, θεωρώντας την αυτάρκη. Εν μέρει, η αυτάρκεια μπορεί να είναι επαρκής. Εδώ υπάρχει ένα παιχνίδι με τις λέξεις αυτάρκεια-επαρκής. Αλλά το υπόστρωμα του εαυτού, η υγιής ρίζα του στον πνευματικό κόσμο, η αποστολή του στη γη - όλα αυτά είναι εντελώς αδύνατο να συνειδητοποιηθούν χωρίς την κατανόηση του πώς είναι η δική σας Ώρα του Μεσονυκτίου. Προηγουμένως έχω αναφέρει συχνά ότι η δραματική σκηνή της αναμονής της σύλληψης στη Γεθσημανή και η σύλληψη του ίδιου του Χριστού, απευθύνονται στην ψυχή του μαθητή στη δική του Μεσονύκτια Ώρα. Οι συμμετέχοντες σε αυτή τη σκηνή συμπεριφέρονται όπως βίωσαν την ώρα του μεσονυκτίου. Ο Πέτρος κρατάει σπαθί. Ο Ισκαριώτης παίζει το πολιτικό παιχνίδι του va-banking και χάνει. Όλα όσα βίωσαν στον πνευματικό κόσμο, και μετά γεννήθηκαν στη γη. Για άλλη μια φορά εκφράζω τη βαθύτατη λύπη μου για το γεγονός ότι μεταξύ των ανθρώπων των οποίων οι ψυχές έλκονται από το ζωντανό ον της Ανθρωποσοφίας υπάρχει ελάχιστη κατανόηση των όσων περιγράφονται στην παραπάνω παράγραφο. Είναι ακόμη πιο απογοητευτικό να βλέπεις το κυνικό αντι-πρόσωπο όταν οι σκέψεις του συνομιλητή στρέφονται προς το εισόδημα ή/και τον ελεύθερο χρόνο από τη βιογραφική συμβουλευτική. Για άλλη μια φορά, επαναλαμβάνω ότι η βιογραφία του ανθρώπου καθορίζεται από τον ίδιο τον άνθρωπο στη Μεσονύκτια Ώρα του. Θέτει ως απάντηση στο ερώτημα , κυριολεκτικά: "Τι είναι η Ζωή, κατά την αντίληψή σας;". ». Ο οποίος, όπως απάντησε, ότι ένα τέτοιο Πεπρωμένο, που εκδηλώνεται με τη μορφή της βιογραφίας, έλαβε. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Το Ευαγγέλιο του Λουκά αποτελεί μια σωστή προσέγγιση της Ώρας του Μεσονυκτίου και της γνώσης του κάρμα. Η ύπαρξή μας στον πνευματικό κόσμο πριν από την παρούσα ενσάρκωσή μας και η τρέχουσα ενσάρκωσή μας είναι δύο κλίμακες. Το σημείο ισορροπίας τους είναι η Ώρα του Μεσονυκτίου, όχι η στιγμή της γέννησης.
==== ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Καλώ όσους ενδιαφέρονται σοβαρά και έχουν γνώσεις για την αρχιτεκτονική και αγαπούν την Ελλάδα να συνεργαστούν για την ολοκλήρωση του άρθρου. Το ιδανικό φαίνεται να είναι ότι ο αναγνώστης, διαβάζοντας το κείμενο του οποίου τα κενά βρίσκονται μπροστά του, θα πρέπει να είναι σε θέση να βιώσει φανταστικά την ιωνική στήλη. Μου λείπει σοβαρά η δομικότητα για να υλοποιήσω μια τέτοια ιδέα. Άλλοι τύποι στηλών αξίζει επίσης να εξεταστούν από την ίδια οπτική γωνία. Το γιατί ψάχνω για πνευματικούς-επιστημονικούς συνεργάτες, ελπίζω να προκύπτει σαφώς από αυτό το άρθρο.

===================================================================================
Валентиин Трифонов - Живое существо Антропософии

Сумбурно о греческих колоннах с акцентом на ионическую капитель.

Архитектор или искусствовед написал бы эту статью получше.
Колонна это символ всего мироздания. Капитель это верхняя часть колонны. Широкое распространение получил греческий стиль капителей – дорическая (1), ионическая (2) и коринфская (3) капитель. Рассмотрим, что стоит за этим архитектурным элементом. Обратимся к духовной географии Греции.
https://upload.wikimedia.org/.../525px-Order_%28PSF%29...
==== КОРИНФСКАЯ КАПИТЕЛЬ
Коринф расположен на перешейке, соединяющий полуостров Пелопоннес с континентальной Грецией. Пелопоннес похож на гроздь винограда, свисающую с лозы, и своей формой указывает на органический принцип, положенный в основу роста растений.
Коринфская капитель выражает собой растительную силу. Мироздание растет. Если мироздание не растет, оно рухнет. Если человек не развивается духовно, не идет к духу, он деградирует.
Такое ощущение возникает при взгляде на коринфскую капитель, которая наиболее богато выглядит среди остальных капителей. Сейчас подчеркнем одну ее особенность. Коринфская капитель акцентирует внимание на процессе роста. Она вызывает ощущение движения, подобного движению велосипедиста или полету самолета: либо двигаешься, либо падаешь.
Представляется, что коринфская капитель выражает принцип Манипуры. Необходимо углубленное исследование, чтобы подробнее описать сверхчувственные закономерности.
==== ДОРИЧЕСКАЯ КАПИТЕЛЬ
Спартанцам (дорийцам) нравилось быть лаконичными. Минимум слов, каждое из которых несло смысл, позволял выразить многое. Дорийцы жили на Юге Пелопонесского полуострова.
Дорическая капитель это сама лаконичность. Она оставляет ощущение, будто она пытается указать на фундаментальную основу. И у нее получается.
За простотой дорической капители, на самом деле, не стоит спартанская суровость. Она раскрывает принцип фундамента арийской эпохи, во времена которой мы живем. Представляется, что дорическая капитель выражает принцип нижних чакр. Необходимо углубленное исследование, чтобы подробнее описать сверхчувственные закономерности.
==== ИОНИЧЕСКАЯ КАПИТЕЛЬ И ПАВЕЛ
Ионийцы жили как на западном побережье Эгейского моря, так и на восточном побережье в Малой Азии. Ионическая капитель представляет собой две спирали, подобные рогам барана, перетекающих друг в друга. Расселение ионийцев по разным побережьям Эгейского моря это две спирали. Перетекание одной спирали в другую это северное побережье Эгейского моря.
Не только демографические соображения выражены в перетекании спиралевидных рогов. Каждый из рогов означает человека с его дискурсивным мышлением. Если такое мышление не поймет другого человека, которому присущее свое мышление, возникнет конфликт интересов, губительный для всех. Ионическая капитель подчеркивает, каким образом достигается такое взаимопонимание.
Принцип, вложенный в ионическую капитель, значительно обогащен Павлом. Его ученик Лука написал Евангелие, которое поднимает к вышеупомянутому принципу взаимопонимания. Представляется, что ионическая капитель выражает принцип Аджны.
====== ПРИНЦИП БРАТСКОЙ ПАРЫ В ЕВАНГЕЛИИ У ЛУКИ
Евангелие от Луки заканчивается 24ой главой, в которой Лука и Клеопа встречают воскресшего Христа по дороге в Эммаус, но не узнают Его до того момента, пока Он не открывается им. Христос появляется посреди двух учеников, когда они размышляют о Нем. Размышляя о Нем, они становятся целостностью большей, чем индивидуально взятые два человека.
Принцип братской пары, партнеров, говорит из Евангелия от Луки. Его 24 главы это два раза по 12. Исследуя композицию этого Евангелия, вы найдете в нем своеобразную горку. К вершине этой горке вначале идет подъем, затем идет спуск. При этом подъем и спуск происходят на разные склоны горы. Остается ощущение, что в них проявились два разных человека, имеющие трудно выражаемую общность.
Я прибегну к образу двуглавого орла, чтобы передать эту общность. Евангелие от Луки подобно двуглавому орлу, изображаемому на флаге Святого Афона и российском гербе.
====== СПИРАЛИ ИОНИЧЕСКОЙ КАПИТЕЛИ В ЕВАНГЕЛИИ У ЛУКИ
Первые 12 глав относятся к подъему, последующие 12 глав – к спуску. 1ая и 24ая (последняя) главы выражают принцип Aquarius. 2ая и 23ья (предпоследняя) главы выражают принцип Pieces. И т.д. с вращением спиралей в противоположных направлениях, навстречу друг другу. Как будто один и тот же зодиакальный принцип проявляется по-разному в двух людях, имена которых мы знаем. Это Клеопа и Лука.
Первые 12 глав это, скажем, левая сторона ионической капители. Соответственно, последующие 12 глав это правая сторона ионической капители. Перед нами две спирали, два вращающихся в разные стороны вихря, перетекающие друг в друга. Главы 12ая и 13ая выражают принцип Capricorn. Точка перегиба находится здесь.
====== МЕЖДУ СПИРАЛЯМИ ИОНИЧЕСКОЙ КАПИТЕЛИ
Между спиралей ионической капители - в духовно географическом ключе – находится Эгейское море, уменьшенный Атлантический океан, под воды которого погрузилась Атлантида.
Иногда на капители ионической колоны между спиралями-рогами под соединительной линией делают лепесток наподобие морской волны. Значение этого элемента раскрывает практика проводов закатного Солнца. Волнообразный лепесток означает ночь со всем многообразием ночного восприятия, как во сне, так и при ночном бодрствовании.
В зависимости от того, чем мы наполняем свои сны, так и потянется наша жизнь в период бодрствования. Невозможно исправить сон путем приема снотворного. Снотворное подействует только на физиологию. Оно не может принести обновленного смыслового наполнения, поскольку это наполнение человек должен вложить сам в свои сны. Теперь это предоставлено человеческой Свободе, пусть пока еще в сглаженном виде. В будущем это будет проявляться более контрастно.
Упомянутый волнообразный лепесток действует как шторка наподобие человеческого века, прикрывающего глаз. Шторка скрывает таинство, которое наилучшим образом можно обозначить как таинства апостола Андрея. Она станет прозрачной как белая ночь, когда человек пожелает наполнить свои сны общением с духовным миром.
====== ТОЧКА БАЛАНСА ВЕСОВ В ЕВАНГЕЛИИ У ЛУКИ
Упомянутая точка перегиба адресует ученика к воспоминанию Полуночного Часа. В главах 12ой и 13ой, выражающих принцип Козерога, можно уловить принцип треугольника.
Этот треугольник либо превращается в линию, на которой баланс весов ввергнут в человеческий произвол. Либо он находит единственную точку перегиба, вершину треугольника, которая сразу не видна. Профан увидит только плоскую линию. Ученик увидит треугольный фронтон храма, опирающийся на ионические колонны. Ему будет понятно, где истинная точка баланса.
Такие честные весы взвешивают без обмана. Обе чаши весов это завитки-спирали ионической капители. В Евангелие от Луки одна чаша это первые 12 глав, вторая чаша это последующие 12 глав. Точка баланса здесь одна. Но, поскольку две главы соотносятся с одним и тем же знаком Зодиака, баланс весов вверен человеческому началу и, соответственно, человеческому произволу. Люди, исходя из дарованной им Свободы, должны пожелать обрести баланс, быть честными.
Парные акробатические упражнения, когда один акробат балансирует другого акробата, выражают принцип точки баланса этих необыкновенных, но честных весов.
====== О ПОЛУНОЧНОМ ЧАСЕ И ЧЕЛОВЕЧЕСКОЙ БИОГРАФИИ
Термин «Полуночный Час» в антропософской среде, к сожалению, стал абстрактным. Его не понимают, поскольку ограничивают себя рамками своей нынешней личностью, считая ее самодостаточной. Отчасти самодостаточность может оказаться достаточной. Здесь игра слов самодостаточность-достаточный.
Однако подосновы самого себя, свой здоровый корень в духовном мире, свою миссию на Земле – все это совершенно невозможно осознать без понимания, что каков _ваш_ Полуночный Час. Ранее я часто упоминал, что драматическая сцена ожидания ареста в Гефсимании и сам арест Христа адресуют душу ученика к _его_ Полуночному Часу.
Участники этой сцены ведут себя так же, как они пережили свой Полуночные Час. Петр орудует мечом. Искариот играет в политическую игру ва-банк и проигрывает. Все, как так, как они переживали в духовном мире, после чего родились на Земле.
В очередной раз выражу глубочайшее сожаление, что среди людей, души которых тянутся к живому существу Антропософии, мало понимания того, что изложено в абзаце выше. Еще более безотрадно видеть циничное анти-лицо, когда мысли собеседника повернуты в сторону дохода и/или досуга от биографического консультирования.
В который раз повторю, что биография человека закладывается самим человеком в его Полуночный Час. Закладывает как его ответ на вопрос <кого?>, буквально: «Что такое Жизнь, в твоем понимании?». Кто как ответил, тот такую Судьбу, проявившуюся в виде биографии, получил. Иначе не бывает.
Евангелие от Луки формирует правильный подход к Полуночному Часу и познанию кармы. Наше пребывание в духовном мире перед нынешним воплощением и наше текущее воплощение это две чаши весов. Точка их баланса это Полуночный Час, а не момент рождения.
==== ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Приглашаю к сотрудничеству дописать статью тех, кто серьезно интересуется и разбирается в архитектуре и любит Грецию.
Идеалом представляется, чтобы читатель, прочитав текст, заготовка которого перед вами, смог бы имагинативно переживать ионическую колонну. Мне сильно не хватает структурности, чтобы реализовать такой замысел. Другие типы колонн также стоит рассмотреть под тем же углом.
Почему ищу духовно-научных партнеров, надеюсь, явно следует из данной статьи.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: